Instrumenty promocji (narzędzia promocji).

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Marketing usług transportowych
Advertisements

ISTOTA MARKETINGU 1. Początki i przyczyny rozwoju marketingu
Definicja Clienting to nowe pojęcie, które umożliwia odmiennie niż w tradycyjny sposób postrzeganie marketingu i klientów. Prekursorem tego nurtu jest.
PROPONOWANE ZMIANY W STRATEGII MARKETINGOWEJ GM - OPEL W POLSCE (na podstawie przeprowadzonej ankiety) Praca zaliczeniowa z przedmiotu „Analiza rynkowa.
Istota i przesłanki badań marketingowych
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
Ekonomia społeczna w sektorze NGO omówienie wyników pracy podczas seminarium w Krakowie.
Marketing – zagadnienie podstawowe wykład nr 1
Dla nas ważny jest TWÓJ potencjał…
Promocja jako element marketingu mix
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa PHU MAXIMUM
DYSTRYBUCJA Przygotowali: .....
PROMOCJA, czyli KOMUNIKACJA MARKETINGOWA (1)
STRATEGIE MARKETINGOWE FIRM
Katedra Marketingu Usług
Reklama jest zjawiskiem ściśle związanym z gospodarką rynkową i stanowi jej integralną część.
Promocja jako element marketingu mix
Zarządzanie projektami
Analiza SWOT.
Marketing Analiza rynku Budowa wizerunku.
Marketing elektroniczny w turystyce
NA TLE PUBLIC RELATIONS
Internet w procesie komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem
Różnicowanie cen na rynku hotelarskim
Prezentacja Agencji. Jesteś ambitny, pragniesz odnieść sukces, cenisz solidność i szanujesz swój czas Agencja Miami Design jest dla Ciebie Twoja Firma.
Nazwa projektu. Czym się zajmujemy? Krótka charakterystyka działalności.
PROMOCJA TURYSTYKI WIEJSKIEJ W POLSCE DOŚWIADCZENIA I WYZWANIA
Promocja oferty przedsiębiorstwa turystycznego
Technik Organizacji Reklamy
PROMOCJA OFERTY PRZEDSIĘBIORSTWA TURYSTYCZNEGO
Analiza i planowanie startegiczne 3
Głosujesz swoimi pieniędzmi
INFORMACJA MARKETINGOWA
Wprowadzanie do podstaw marketingu-mix
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie.” Projekt opracowany przez Ministerstwo Rolnictwa.
1.MISSION 2. MARKET 3. MONEY 5.MEDIA 4.MESSAGE
Strategia komunikacji to nic innego, jak przekonywanie kogoś – w zamyśle klienta/ów przy pomocy określonych metod do czegoś, np. do zakupu danej oferty.
Zintegrowana komunikacja marketingowa
Młodzi Przedsiębiorczy – program nauczania Ekonomii w praktyce w szkole ponadgimnazjalnej Produkt i usługa Działania marketingowe Projekt jest współfinansowany.
Opracowanie: Piotr Dereszewski. „…uniwersalna funkcja kreowania i oferowania wartości (użyteczności) dla innych w celu osiągnięcia pożądanych przez organizację.
Strategie promocji.
Definicja konkurencji, jej formy i narzędzia.
Technik Organizacji Reklamy
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
Na czym polega istota i praktyczna użyteczność w CRM modelu „sześciu rynków” Filip Tadaj
TECHNIK HANDLOWIEC.
PRODUKT.
MARKETING MIX mgr Agata Wiznerowicz.
KOMUNIKACJA MARKETINGOWA to dialog firmy z otoczeniem rynkowym
Mgr Wiznerowicz PROMOCJA.
1 CZY FIRMA KREISEL JEST INNOWACYJNA? INNOWACYJNOŚĆ W CELU OSIĄGNIĘCIA SUKCESU.
TECHNIK ORGANIZACJI REKLAMY
OBSŁUGA KLIENTA WYKŁAD POMIAR JAKOŚCI OBSŁUGI KLIENTA.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata Wsparcie dla przedsiębiorstw: Działanie 5.5. Promocja i rozwój markowych.
Mini przedsiębiorstwo „LaBelle” II Liceum Ogólnokształcące im. K.K. Baczyńskiego w Radomsku.
Wykład inauguracyjny. Analiza SWOT Przykład autor; Andrzej Stężały.
Sprzedaż bezpośrednia jako instytucja handlu Dr hab. Grażyna Śmigielska, Prof.UEK.
TECHNIK ORGANIZACJI REKLAMY Rysujemy, wymyślamy. Burzę mózgów w głowie mamy ;)
DLACZEGO KOMERCYJNA DZIAŁALNOŚĆ JEST WAŻNA W PROMOWANIU MIAST? Poznańska Lokalna Organizacja Turystyczna.
ZKM przypomnienie.
Wizerunek jako forma komunikacji publicznej
SEGMENTACJA RYNKU.
Dominika Muś TiR, grupa 2b
ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE
LOGISTYKA Punkt rozdziału.
Marketing w Firmie.
Analiza SWOT Materiał opracowano w ramach projektu "Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" realizowanego ze środków Unii Europejskiej.
Materiał opracowano w ramach projektu "Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" realizowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach.
MARKETING INTERNETOWY
Zapis prezentacji:

Instrumenty promocji (narzędzia promocji)

INSTRUMENTY PROMOCJI A KOMUNIKACJA PREZEDSIĘBIORSTWA Z RYNKIEM W zakres komunikacji marketingowej wchodzą: promocja inne działania związane z promocją

Oprócz specjalnych działań podejmowanych przez firmę (czyli promocji), w firmie i poza nią (lecz w jej imieniu) codziennie odbywa się cały szereg pozapromocyjnych działań, które wpływają na wizerunek przedsiębiorstwa silniej nawet niż działania promocyjne.

Wszystko co firma robi lub czego zaniecha może być bowiem komunikatem w stosunku do otoczenia.

Promocja nic nie pomoże firmie, jeżeli jej pracownicy będą niekompetentni, złe wyniki finansowe będą nakazywały ostrożność, produkt będzie złej jakości, a kontakty zarządu dotyczyć będą podejrzanych środowisk.

Komunikaty pozapromocyjne mogą być związane z oceną działalności firmy, jej pracownikami, wykorzystywanymi technologiami, oferowanymi produktami, sposobami sprzedaży oraz charakterystyką nabywców.

Drugim sposobem komunikowania się przedsiębiorstw z rynkiem jest promocja. Często jest ona określana również mianem aktywizacji sprzedaży. Za jej pomocą firmy przekazują na rynek pożądane informacje. Sformułowanie promocja pochodzi z j.łacińskiego (promotio – oznacza popieranie, sprzyjanie, lansowanie czy pobudzanie).

Promocja to zespół środków, za pomocą których przedsiębiorstwo informuje o firmie oraz cechach produktu i przekonuje nabywców do zakupu.

Większość uczestników rynku dostrzega jedynie reklamę i utożsamia ją z narzędziami promocji sprzedaży.

Także środki reklamy, takie jak: wystawy, dekoracje, broszury informacyjno-reklamowe, informacje na opakowaniach są również źródłem informacji dla klienta.

Wszystkie informacje, które przepływają między firmą a rynkiem należy rozpatrywać jako część promocji. W gospodarce rynkowej wszystkie jednostki prowadzące działalność gospodarczą muszą doceniać rolę i znaczenie promocji, jeżeli chcą odnosić sukcesy oraz utrzymać się na rynku.

Każde przedsiębiorstwo musi „pracować” nad zatrzymaniem stałych klientów i przyciąganiem nowych. Olbrzymia konkurencja, a także inne czynniki, np. zmiana stylu życia, wieku, zamożności, migracja, są przyczyną ciągłych zmian ilościowych i jakościowych w strukturze klientów każdego sklepu. Klient dnia dzisiejszego nie zawsze jest klientem jutra.

Instrumenty promocji

1) reklama czyli wszelka płatna forma nieosobowego przedstawiania i popierania towarów, usług lub idei przez określonego nadawcę,

2) sprzedaż osobista czyli prezentowanie oferty firmy w toku bezpośredniej rozmowy sprzedawcy z potencjalnym nabywcą w celu doprowadzenia do zawarcia transakcji,

3) promocja sprzedaży zwana też promocją uzupełniającą, czyli zespół środków mających na celu podwyższenie atrakcyjności produktu poprzez dodanie do niego różnorodnych zachęt materialnych,

4) public relations czyli działania mające na celu utrzymanie jak najlepszych stosunków firmy z otoczeniem, poprzez budowanie jej dobrego wizerunku

5) sponsoring czyli finansowe lub rzeczowe wspieranie różnych organizacji, osób, czy wydarzeń w zamian za eksponowanie znaku towarowego lub nazwy firmy.

Pytania i ćwiczenia Na czym polega komunikacja marketingowa przedsiębiorstwa z rynkiem? Wymień i scharakteryzuj instrumenty promocji. Jakie instrumenty są najczęściej wykorzystywane w promocji: nawozów sztucznych, mebli biurowych, papierosów kremów przeciwzmarszczkowych przyprawy do grilla