Współpraca placówek opiekuńczo – wychowawczych

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Advertisements

Biuro Polityki Społecznej Urzędu m.st. Warszawy
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
POWIAT MYŚLENICKI Tytuł Projektu: Poprawa płynności ruchu w centrum Myślenic poprzez przebudowę skrzyżowań dróg powiatowych K 1935 i K 1967na rondo.
NOWY NADZÓR PEDAGOGICZNY
Organizacja nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2010/2011.
Realizacja podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Informacja o stanie realizacji Programu polityki oświatowej Miasta Olsztyna na lata
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Program rozwoju pieczy zastępczej na lata
NADZÓR PEDAGOGICZNY PODLASKIEGO KURATORA OŚWIATY W ROKU SZKOLNYM 2010/2011.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
W roku szkolnym 2009/2010. Konstytucja RP art. 70 ust. 3 (…) Warunki zakładania i działalności szkół niepublicznych oraz udziału władz publicznych w ich.
województwa mazowieckiego
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
1. Podsumowanie wyników ewaluacji zewnętrznych – rok szkolny 2012/13 – wnioski dla zmian. 2. Zmiany w załączniku do rozporządzenia w sprawie nadzoru pedagogicznego.
Nowy nadzór pedagogiczny Białystok, dnia r.
KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 6 IM. JANINY MAJKOWSKIEJ W SIERADZU NA LATA KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY.
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Sprawowanie nadzoru pedagogicznego
Organizacja udzielania uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
„Doskonalenie strategii zarządzania oświatą
Projekty innowacyjne i współpracy ponadnarodowej realizowane w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie opolskim Brygida Głąb Kierownik.
Prezentacja Projektu Różne formy terapii wspomagające rozwój uczniów Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego w Kątach Wrocławskich realizowanego w.
Ogólnopolski Konkurs Wiedzy Biblijnej Analiza wyników IV i V edycji Michał M. Stępień
ROCZNY PLAN PRACY ZESPOŁU SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 4 IM. JANA KLIŃSKIEGO W GNIEŹNIE NA ROK SZKOLNY 2011/2012.
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
Rok szkolny 2013/ 2014.
„Rynek pracy w powiecie trzebnickim: struktura bezrobocia i miejsca pracy.”
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (NUMER PROJEKTU: POKL /09) Aktywizacja.
L IFE COACHING – WSPARCIE MŁODZIEŻY ZAGROŻONEJ WYKLUCZENIEM SPOŁECZNYM Jachranka, wrzesień 2012.
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA W PRZEDSZKOLACH, SZKOŁACH I PLACÓWKACH W ŚWIETLE OBOWIĄZUJĄCYCH PRZEPISÓW.
Plan nadzoru pedagogicznego 2013/2014
ZESPÓŁ SZKÓŁ W OSTASZEWIE
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Informacja o oddziałach przedszkolnych zorganizowanych na terenie Szkoły Podstawowej nr 273 w Warszawie ul. Balcerzaka 1.
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Kuratorium Oświaty w Warszawie Wydział Zwiększania Szans Edukacyjnych
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
1 Narada z dyrektorami szkół/placówek województwazachodniopomorskiego Szczecin, 28 sierpnia 2014 r.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego 2013/2014 przedszkola
29 września 2014r. SZKOŁA PODSTAWOWA NR 1 IM. BRONISŁAWA MALINOWSKIEGO W WOLI.
Spotkanie z dyrektorami wtorek, 23 września 2014 r.
prezentacja dotychczasowych systemów edukacyjnych oraz praktyk dydaktyczno-wychowawczych i opiekuńczych w Wielkiej Brytanii i w Polsce, ocena bazowa sytuacji.
„ E-valesco znaczy wzmocnić ” Płock, wrzesień 2013 r.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA NADZÓR PEDAGOGICZNY ROK SZKOLNY 2013/2014 Warszawa, 28 października 2013 r.
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. K. MAKUSZYŃSKIEGO W WIECHLICACH SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE ROK SZKOLNY 2013/2014.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
Kuratorium Oświaty w Kielcach
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego 2013/2014 gimnazja, szkoły ponadgimnazjalne.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PRZEDSZKOLA- ( ) przeprowadzono 71 ewaluacji, w tym: 8 ewaluacji całościowych 63 ewaluacje problemowe Podsumowanie.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
Kuratorium Oświaty w Rzeszowie Wydział Nadzoru Pedagogicznego Nadzór pedagogiczny w roku szkolnym 2014/2015.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Organizacja roku szkolnego 2015/2016
PODSUMOWANIE EWALUACJI ZEWNĘTRZNYCH PRZEPROWADZONYCH NA TERENIE DELEGATURY W SIEDLCACH W ROKU SZKOLNYM 2014/ Delegatura w Siedlcach.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych 1.06.
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
1 Nadzór pedagogiczny Lubelskiego Kuratora Oświaty w roku szkolnym 2014/2015.
Spotkanie z dyrektorami szkół i placówek oświatowych oraz przedstawicielami JST 1.Powitanie. 2.Wystąpienie Pani Aurelii Michałowskiej Mazowieckiego Kuratora.
Sprawozdanie z nadzoru pedagogicznego sprawowanego przez Łódzkiego Kuratora Oświaty w okresie od 1 czerwca 2015r. do 31 maja 2016r. Kuratorium Oświaty.
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Informacja na temat nadzoru pedagogicznego
Ewaluacja zewnętrzna Zasady informowania o działaniach w ramach pedagogicznego nadzoru zewnętrznego.
Wdrażanie nowej podstawy programowej kształcenia ogólnego.
Programu polityki oświatowej Miasta Olsztyna na lata
PREZENTACJA DLA KLASY 7 SP DO LEKCJI 5
Zapis prezentacji:

Współpraca placówek opiekuńczo – wychowawczych z młodzieżowymi ośrodkami wychowawczymi i młodzieżowymi ośrodkami socjoterapii Warszawa, 12 listopada 2013 r.

MŁODZIEŻOWE OŚRODKI SOCJOTERAPII

Lp. POWIAT/ PLACÓWKA WYCHOWANKOWIE DZIEWCZĘTA CHŁOPCY KOEDUKACYJNA   WARSZAWA 1 Młodzieżowy Ośrodek Socjoterapii Nr 1 "SOS" ul. Wincentego Rzymowskiego 36, 02-697 Warszawa x 2 Młodzieżowy Ośrodek Socjoterapii Nr 2 "KĄT" ul. Zorzy 17, 04- 639 Warszawa 3 Młodzieżowy Ośrodek Socjoterapii Nr 3 "Dom na Trakcie"ul. Traktat Lubelski 40, 04- 870 Warszawa 4 Młodzieżowy Ośrodek Socjoterapii Nr 4 ul. Władysława Reymonta 16, 01- 842 Warszawa 5 Młodzieżowy Ośrodek Socjoterapii Nr 5 ul. Rynek Nowego Miasta 4, 00-229 Warszawa 6 Młodzieżowy Ośrodek Socjoterapii Nr 6 ul. Brożka 26, 01- 451 Warszawa 7 Młodzieżowy Ośrodek Socjoterapii Nr 7 ul. Osowska 81, 04- 351 Warszawa 8 Młodzieżowy Ośrodek Socjoterapii Nr 8 ul. Podmokła 4, 04- 819 Warszawa Razem:

POWIATY OKOŁOWARSZAWSKIE Lp. POWIAT/ PLACÓWKA WYCHOWANKOWIE DZIEWCZĘTA CHŁOPCY KOEDUKACYJNA   POWIATY OKOŁOWARSZAWSKIE 1 Młodzieżowy Ośrodek Socjoterapii Nr 4 ul. Główna 10, 05- 410 Józefów k/ Otwocka x 2 Młodzieżowy Ośrodek Socjoterapii "Dom Matki Dobrego Pasterza" ul. Zgoda 14, 05- 500 Piaseczno 3 Młodzieżowy Ośrodek Socjoterapii w Zielonce ul. Marecka 76, 05- 220 Zielonka Razem:

Młodzieżowy Ośrodek Socjoterapii Nr 4 Plac Mysliwski 1, 08- 470 Wilga Lp. POWIAT/ PLACÓWKA WYCHOWANKOWIE DZIEWCZĘTA CHŁOPCY KOEDUKACYJNA   DELEGATURA - SIEDLCE 1 Młodzieżowy Ośrodek Socjoterapii Nr 4 Plac Mysliwski 1, 08- 470 Wilga x Razem:

Lp. POWIAT/ PLACÓWKA WYCHOWANKOWIE DZIEWCZĘTA CHŁOPCY KOEDUKACYJNA   DELEGATURA - RADOM 1 Młodzieżowy Ośrodek Socjoterapii w Goździkowie ul. Główna 1, 26- 434 Gielniów x 2 Młodzieżowy Ośrodek Socjoterapii w Progoszynie Progoszyn 49, 26- 432 Wieniawa 3 Młodzieżowy Ośrodek Socjoterapii w Solcu nad Wisłą ul. Wczasowa 44, 27- 320 Solec nad Wisłą 4 Młodzieżowy Ośrodek Socjoterapii w Radomiu ul. Wośnicka 121, 26- 610 Radom Razem:

MŁODZIEŻOWE OŚRODKI WYCHOWAWCZE

Młodzieżowy Ośrodek Wychowawczy Nr 4 ul. Dolna 19, 00- 773 Warszawa Lp. POWIAT/ PLACÓWKA WYCHOWANKOWIE DZIEWCZĘTA CHŁOPCY KOEDUKACYJNA   WARSZAWA 1 Młodzieżowy Ośrodek Wychowawczy Nr 2 ul. Strażacka 57/ 59, 04- 462 Warszawa x 2 Młodzieżowy Ośrodek Wychowawczy Nr 3 ul. Patriotów 90, 04- 844 Warszawa 3 Młodzieżowy Ośrodek Wychowawczy Nr 4 ul. Dolna 19, 00- 773 Warszawa 4 Młodzieżowy Ośrodek Wychowawczy Księży Orionistów ul.Barska 4, 02- 315 Warszawa Razem:

POWIATY OKOŁOWARSZAWSKIE Lp. POWIAT/ PLACÓWKA WYCHOWANKOWIE DZIEWCZĘTA CHŁOPCY KOEDUKACYJNA   POWIATY OKOŁOWARSZAWSKIE 1 Młodzieżowy Ośrodek Wychowawczy Nr 5 ul. Ks. Wincentego Malinowskiego 7 05- 410 Józefów k/ Otwocka x 2 Młodzieżowy Ośrodek Wychowawczy "Dom na szlaku" im.Gen. Tadeusza Kutrzeby w Załuskowie Załusków 8, 96- 521 Brzozów Razem:

Młodzieżowy Ośrodek Wychowawczy w Jaworku Jaworek 32, 07- 111 Wierzbno Lp. POWIAT/ PLACÓWKA WYCHOWANKOWIE DZIEWCZĘTA CHŁOPCY KOEDUKACYJNA   DELEGATURA - SIEDLCE 1 Młodzieżowy Ośrodek Wychowawczy w Jaworku Jaworek 32, 07- 111 Wierzbno x 2 Młodzieżowy Ośrodek Wychowawczy w Gostchorzy Gostchorz 41 08- 112 Wiśniew 3 Młodzieżowy Ośrodek Wychowawczy Czuchów Pieńki Czuchów Pieńki 1, 08- 210 Platerów 4 Młodzieżowy Ośrodek Wychowawczy w Wojnowie, Wojnów 11, 08- 140 Mordy Razem:

Lp. POWIAT/ PLACÓWKA WYCHOWANKOWIE DZIEWCZĘTA CHŁOPCY KOEDUKACYJNA   DELEGATURA - RADOM 1 Młodzieżowy Ośrodek Wychowawczy w Rusinowie Koneckim Rusinów Konecki 32, 26- 422 Borkowice x 2 Młodzieżowy Ośrodek Wychowawczy w Kolonii Szczerbackiej Kolonia Szczerbacka 37, 26- 400 Przysucha 3 Młodzieżowy Ośrodek Wychowawczy w Kolonii Ossie Kolonia Ossa 40 26- 425 Odrzywół 4 Młodzieżowy Ośrodek Wychowawczy w Progoszynie Progoszyn 49 26- 432 Wieniawa 5 Młodzieżowy Ośrodek Wychowawczy w Wierzbicy ul. Sienkiewicza 55, 26- 680 Wierzbica 6 Młodzieżowy Ośrodek Wychowawczy Goździków ul. Główna 1A, 26- 434 Gielniów Razem:

Poziomy spełnienia wymagań w obszarach w liczbach Ewaluacje w szkołach w Młodzieżowych Ośrodkach Socjoterapii w latach szkolnych 2011/2012 i 2012/13   Typ szkoły Liczba szkół Poziomy spełnienia wymagań w obszarach w liczbach Procesy Efekty Środowisko Zarządzanie A B C D E Szkoły podstawowe w MOS Gimnazja w MOS  3  -  9  6  2  1  4 2  Licea ogólnokształcące w MOS Zasadnicze Szkoły Zawodowe w MOS Razem  7  5

Planowana liczba ewaluacji w roku szkolnym 2013/2014 całościowych MOS - 1 MOW - 1 w zakresie wymagań określonych przez Ministra Edukacji Narodowej MOS - 1

nowe wymagania wobec szkół i placówek, ewaluacja całościowa jest przeprowadzana w zakresie wszystkich wymagań: 12 dla szkół 12 dla przedszkoli, 11 dla MOW, MOS, SOSW, 8 dla PPP, PDN, BP, 6 dla SOW, BURS, 5 dla placówek oświatowo – wychowawczych, ewaluacja problemowa jest przeprowadzana w zakresie wybranych wymagań, Ważne: obowiązek przeprowadzenia ewaluacji zewnętrznej w terminie 3 lat w przypadku ustalenia poziomu E w odniesieniu do choćby jednego z określonych w załączniku niektórych wymagań.

Poziom E SOSW, MOW, MOS, OREW: Wymagania: 2. Podejmowane w placówce działania są zorganizowane w sposób sprzyjający osiąganiu celów placówki. 3. Wychowankowie nabywają wiadomości i umiejętności określone w podstawie programowej. 4. Wychowankowie są aktywni. 5. Respektowane są normy społeczne. Ważne: W przypadku poziomu E w innych wymaganiach, przedszkole, szkoła lub placówka wdraża działania mające na celu poprawę stanu spełnienia danego wymagania.

PODNOSZONE PROBLEMY WSPÓŁPRACY

Skreślanie wychowanków z listy placówek opiekuńczo – wychowawczych w okresie przebywania w MOS i MOW, Pozostawianie nieletnich wychowanków placówek opiekuńczo – wychowawczych w MOS lub MOW w czasie wakacji, przerw świątecznych oraz ferii zimowych, Funkcja wychowawcy MOS lub MOW jako opiekuna prawnego, Trudności we współpracy z placówkami opiekuńczo – wychowawczymi dotyczące urlopowania wychowanków, Podtrzymywanie dobrej współpracy w okresie przebywania wychowanków w MOS lub MOW w zakresie: wyposażenia dzieci w odzież, środki czystości, przybory i podręczniki szkolne, ponoszenia kosztów pobytu przez placówki opiekuńczo – wychowawcze, Miejsce meldunku wychowanka w okresie przebywania w MOS lub MOW (placówka macierzysta czy MOS lub MOW?)

OBSZARY DO DOSKONALENIA

Radzenie sobie z problemem przemocy w placówkach opiekuńczo- wychowawczych, Opieka psychiatryczna nad wychowankami MOW-ów i MOS-ów, Metody i sposoby motywowania wychowanków MOS i MOW do podjęcia terapii, Pozyskiwanie funduszy na kompleksową modernizację i doposażenie placówek, Wspieranie wychowanków w środowisku lokalnym po opuszczeniu MOS lub MOW .

DOBRE PRAKTYKI

Współpraca z warszawskimi Domami Dziecka: podpisywanie porozumień z domami dziecka dotyczacych pokrywania kosztów całodziennego wyżywienia, leczenia, zapewnienia odzieży, obuwia, środków czystości, przyborów szkolnych, organizacja imprez i turniejów sportowych – „Warszawska Liga Piłki Nożnej Młodzieżowych Ośrodków Socjoterapii”, „Mikołajkowy Turniej Tenisa Stołowego” – coroczny turniej MOW-ów, MOS-ów i domów dziecka, Opracowywanie Programów Edukacyjno- Terapeutycznych z udziałem pracowników domów dziecka. Różna współpraca z domami dziecka spoza Warszawy.

Definicją szaleństwa jest robienie wciąż tego samego i oczekiwanie innych rezultatów.

Tomáš Bata , współzałożyciel rodzinnej firmy obuwniczej (1894), był określany „Henry Fordem z Europy Wschodniej”.

W poszukiwaniu nowych rynków zbytu wysłał do Afryki dwóch, działających niezależnie od siebie, pracowników. Wkrótce otrzymał od każdego z nich telegram...

Nie mamy żadnych szans. STOP. Murzyni chodzą boso. STOP.

Przed nami ogromne możliwości. STOP. Murzyni chodzą boso. STOP.

Ważne jest by nigdy nie przestać pytać Ważne jest by nigdy nie przestać pytać. Ciekawość nie istnieje bez przyczyny. Wystarczy więc, jeśli spróbujemy zrozumieć choć trochę tej tajemnicy każdego dnia. Nigdy nie trać świętej ciekawości. Kto nie potrafi pytać, nie potrafi żyć. Albert Einstein

Dziękujemy za uwagę