 Przygotowanie dzieci do podjęcia nauki w szkole oraz wspieranie indywidualnego potencjału rozwojowego każdego wychowanka.  Dbanie o rozwój intelektualny.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Niedaleko Koronowa, przy drodze krajowej nr 25 położona jest niezwykle malownicza miejscowość będąca polską stolicą truskawek - Buszkowo, w której od.
Advertisements

Przedszkole niepubliczne na miarę XXI wieku Środa Wielkopolska ul
INDYWIDUALIZACJA PRACY Z DZIECKIEM W WIEKU PRZEDSZKOLNYM W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI.
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Zadania doradcy metodycznego zgodnie z Rozporządzeniem MEN i S o placówkach z dnia 23 kwietnia 2003r.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Program wychowawczy szkoły
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
PROGRAM ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR
Rola poradni w rozpoznawaniu potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych dzieci oraz udzielaniu wsparcia merytorycznego dyrektorom w zakresie.
Wspieranie rozwoju indywidualnego ucznia gimnazjum
Dlaczego 6-latek do szkoły TAK?!
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
1. Podsumowanie wyników ewaluacji zewnętrznych – rok szkolny 2012/13 – wnioski dla zmian. 2. Zmiany w załączniku do rozporządzenia w sprawie nadzoru pedagogicznego.
KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 6 IM. JANINY MAJKOWSKIEJ W SIERADZU NA LATA KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY.
STRATEGIA ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 29 IM
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI w SŁUPSKU
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
Opracował J. Stryjkowski
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
Projekt "Mamo! Tato! Wyrosłem z przedszkola" realizowany jest w ramach zadania publicznego pn. Realizacja szkolnych projektów promujących przyjazną adaptację.
PRZYGOTWANIE PRZEDSZKOLA I NAUCZYCIELI DO REFORMY PROGRAMOWEJ
Moje dziecko idzie do przedszkola
Podstawa Programowa Wychowania Przedszkolnego dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania.
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
GIMNAZJUM NR 21 we Wrocławiu
POZNAJEMY TRADYCJE ANDRZEJKOWE - DZIS BĘDZIEMY WRÓZYĆ SOBIE
Przedszkole nr 5 PLASTUŚ w Koninie ul. Budowlanych 4 tel
REALIZOWANEGO OD 2013 DO 2015 ROKU Szkoła Promująca Zdrowie dąży do osiągnięcia celów i realizuje zadania określone w podstawach programowych kształcenia.
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Szkoła demokracji – szkoła samorządności Program rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich rad pedagogicznych Spotkanie V Podsumowanie i zakończenie.
Jak zapewnić w szkole kontynuację działań z przedszkola?
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Strategiczny plan rozwoju Przedszkola Miejskiego nr 4
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PRZEDSZKOLI
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
dziecko nabywa różnorodne umiejętności, sprawności i doświadczenia zgodnie z ich indywidualnymi potrzebami i możliwościami dziecko potrafi wykorzystać.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PRZEDSZKOLA- ( ) przeprowadzono 71 ewaluacji, w tym: 8 ewaluacji całościowych 63 ewaluacje problemowe Podsumowanie.
Przedszkole nr 57"Mały Książę" we Wrocławiu Wrocław ul. Chorzowska
MIEJSKIE PRZEDSZKOLE NR 30 im. BAJKOWEJ KRAINY RUDA ŚLĄSKA
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych 1.06.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Koncepcja pracy PRZEDSZKOLA
ZADANIA SZKOŁY W WALCE Z DOPALACZAMI Agnieszka Siczek – doradca metodyczny Radomski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli ul. J. Słowackiego 17 ul. J. Słowackiego.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLE MIEJSKIE NR 1 ul. Wrocławska Gostyń Opracowana przez Radę Pedagogiczną oraz Radę Rodziców i zatwierdzona do realizacji.
Śląska Sieć Szkół Promujących Zdrowie. Postawa prawna edukacji prozdrowotnej i promocji zdrowia Podstawę prawną programów z zakresu edukacji prozdrowotnej.
Wyniki Ewaluacji 2015 rok. Publiczne przedszkole im. Marii Kownackiej w Graczach.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
PRZEDSZKOLE NR Lublin ul. Przyjaźni 3 tel.:
Koncepcja pracy na lata Przedszkola Nr 124 im. Marii Konopnickiej.
Raport z ewaluacji wewnętrznej w Przedszkolu nr 6 im
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
CELE WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO
Zespół Przedszkolno – Szkolno – Gimnazjalny w Podlipiu OFERTA EDUKACYJNA PRZEDSZKOLA.
Zmiany w statutach przedszkoli po reformie oświaty 2017
Zasady działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych, w tym publicznych poradni specjalistycznych.
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
Prezentację opracowano na podstawie materiałów
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
II KONFERENCJA RAD RODZICÓW RODZICE W SZKOLE
Zapis prezentacji:

 Przygotowanie dzieci do podjęcia nauki w szkole oraz wspieranie indywidualnego potencjału rozwojowego każdego wychowanka.  Dbanie o rozwój intelektualny dziecka, kształcenie procesów poznawczych i doskonalenie kompetencji komunikowania się.  Promowanie zdrowia oraz postaw przyjaznych przyrodzie.  Upowszechnianie zasad kultury osobistej.  Adaptacja społeczna oraz wspieranie rozwoju moralnego.  Proces wychowawczy oparty o wartości.  Kształtowanie tożsamości dziecka w oparciu o tradycje rodzinne, kulturę regionalną a także historię narodu.

Dziecko kończące przedszkole posiada :  motywację do uczenia się i do wysiłku intelektualnego,  umiejętności uważnego słuchania i logicznego myślenia, praktycznego korzystania ze zdobytych wiadomości,  umiejętność koncentracji, pracy przez dłuższy czas,  umiejętność współpracy w grupie i rozwiązywania konfliktów,  umiejętność radzenia sobie z trudnościami,  twórczego rozwiązywania zadań,  odpowiedni poziom samodzielności,  gotowość do podejmowania różnorodnych aktywności,  umiejętność komunikatywnego porozumiewania się,  podstawową wiedzę o środowisku społecznym, przyrodniczym i kulturowym,  poczucie bycia Polakiem i Europejczykiem.

Dziecko przestrzega:  praw innych ludzi,  zasad bezpieczeństwa, higieny, dbałości o zdrowie i sprawność fizyczną,  zasady kultury współżycia, postępowania według ustalonych norm; Dziecko dostrzega i szanuje:  potrzeby innych ludzi,  odmienne postawy, przekonania, upodobania,  symbole narodowe,  środowisko naturalne;

Dziecko nie obawia się: Dziecko nie obawia się:  występować publicznie,  reprezentować grupę, przedszkole,  dzielić się swoimi pomysłami, osiągnięciami, sukcesami,  wykazywać inicjatywy w działaniu,  prosić o radę lub pomoc.

Budowanie i realizacji koncepcji pracy przedszkola. Wspieranie Rodziców w wychowywaniu dzieci. Nauczyciele :  systematycznie informują Rodziców o zadaniach wychowawczych i kształcących realizowanych w przedszkolu,  zapoznają Rodziców z podstawą programową wychowania przedszkolnego i włączają ich do kształtowania u dziecka określonych w niej wiadomości i umiejętności,  informują Rodziców o sukcesach i kłopotach ich dzieci, a także włączają ich do wspierania osiągnięć rozwojowych dzieci i łagodzenia trudności, na jakie natrafiają,  prowadzą edukację prozdrowotną i promocję zdrowia,  zachęcają Rodziców do współdecydowania w sprawach przedszkola i wspólnie z nimi organizują wydarzenia, w których biorą udział dzieci.

 rozpoznawanie potencjalnych możliwości oraz indywidualnych potrzeb dziecka i umożliwianie ich zaspokojenia,  rozpoznawanie przyczyn trudności dziecka,  wspieranie Rodziców w działaniach wyrównujących szanse edukacyjne dziecka,  wspieranie Rodziców w rozwiązywaniu problemów wychowawczych,  rozwijanie umiejętności wychowawczych Rodziców.

 Pozyskiwanie opinii Rodziców, opiniowanie, współdecydowanie.  Wspomaganie rozwoju dziecka, integracja oddziaływań na linii nauczyciel – Rodzice.  Pomoc psychologiczno-pedagogiczna dla Rodziców.  Promocja zdrowia.  Organizacja wydarzeń i uroczystości dla środowiska rodzinnego lub z pomocą rodziny.  Inne zadania.

 zebrania ogólne i zebrania grupowe,  zajęcia adaptacyjne dla nowo przyjętych dzieci,  konsultacje i porady indywidualne,  kącik dla rodziców (informacje, eksponowanie prac),  organizacja dni otwartych i zajęć otwartych dla Rodziców,  organizacja szkoleń i warsztatów zwiększających umiejętności wychowawcze Rodziców,  organizacja uroczystości, koncertów, konkursów, w tym włączenie rodziców do organizacji imprez przedszkolnych,  angażowanie Rodziców w pracę na rzecz przedszkola i poszczególnych grup.

 Inicjatywy na rzecz środowiska przyrodniczego i społecznego.  Współpraca z instytucjami działającymi na rzecz dzieci, a także promującymi zachowania przyjazne przyrodzie oraz zajmującymi się kulturą i tradycją.  Przedszkole podkreśla swoją odrębność poprzez wypracowane tradycje własne:  Pasowanie na Przedszkolaka,  konkurs ekologiczny z okazji Dnia Ziemi,  mikołajki,  spotkanie z okazji Świąt Bożego Narodzenia,  bal karnawałowy,  biesiada z Babcią i Dziadkiem,  Święto Rodziny,  Dzień Dziecka.

 Wysoko wykwalifikowana kadra pedagogiczna.  Profesjonalna opieka i atrakcyjne zajęcia.  Zespoły do spraw min. ewaluacji, promocji.  Organizacja pracy oparta na Statucie Przedszkola.  Pomieszczenia, wyposażenie, środki dydaktyczne oraz ogród przedszkolny.  Coroczna analiza jakości pracy.  Budowanie i realizowanie planów pracy na każdy kolejny rok z wykorzystaniem priorytetów określonych w koncepcji i wniosków ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego.

 Aktualizacja i doskonalenie systemu pomocy psychologiczno- pedagogicznej.  Promocja zdrowia i świadomości ekologicznej.  Budowanie skutecznego systemu współpracy z Rodzicami w celu ujednolicenia oddziaływań wychowawczych.  Lepsza organizacja pracy zespołowej.  Inspirowanie kadry pedagogicznej do tworzenia nowatorskiego i twórczego stylu pracy, poszerzanie jej kompetencji.