PROJEKT L.I.P.S.S Sprawa na Cyprze. Szkoła zaczyna się w wieku 5 lat i 8 miesięcy – ukończenie szkoły podstawowej po 6 latach Promocja do Gimnazjum (12.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
z przeprowadzenia ewaluacji wewnętrznej Gimnazjum nr 1 w Rydułtowach
Advertisements

Kursy języka polskiego i niemieckiego dla dzieci
Droga kształcenia naszych kolegów w wybranych krajach UE
Reforma wychowania fizycznego – mity a rzeczywistość
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
Warszawa, stycznia 2012r. Trzy główne zasady efektywnego doskonalenia nauczycieli Jacek Strzemieczny Centrum Edukacji Obywatelskiej.
Podsumowanie Ankieta na temat organizacji kształcenia w liceach ogólnokształcących w ramach monitorowania wdrażania nowej podstawy programowej w roku szkolnym.
W roku szkolnym 2009/2010. Konstytucja RP art. 70 ust. 3 (…) Warunki zakładania i działalności szkół niepublicznych oraz udziału władz publicznych w ich.
Nowy nadzór pedagogiczny Białystok, dnia r.
FREKWENCJI UCZNIÓW W ZSZ NR 30
Jak to robią inni ? – wybrane zagadnienia organizacji poradnictwa zawodowego na świecie – planowanie kariery zawodowej jako przedmiot szkolny Jak to robią
Europejski Dzień Języków Obcych
Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski
Zdrowie: To nie tylko brak choroby, lecz pełny dobrostan społeczny, psychiczny i biologiczny Światowa Organizacja Zdrowia.
OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI w SŁUPSKU
PROJEKT COMENIUS PARTNERZY : Zespół Szkół Technicznych i Ogólnokształcących nr 1, Chorzów Lycée professionnel JULES VERNE, Grandvilliers Iskitler Teknik.
PODSUMOWANIE ANKIETY DIAGNOZUJĄCEJ DEBATA UCZEŃ ATEN – DEMORKACJA BLIŻEJ SZKOŁY.
Ankieta została przeprowadzona wśród uczniów klas pierwszych w listopadzie 2013 r., przez uczennice klasy 3B: Annę Klecuń, Karolinę Gaczoł i Martę Eljaszewicz.
SZKOŁY JAGIELOŃSKIE. Projekt Szkoły Jagiellońskie dofinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Sektorowego Programu.
Prezentacja w ramach projektu ORE OE – edukacja obywatelska EPC – edukacja na rzecz prawa człowieka Przygotowany przez zespół wychowawców klas IV-VI SP.
RAZEM PRZECIW PRZEMOCY
Raport z ewaluacji wewn ę trznej w Zespole Szkó ł Ogólnokszta ł c ą cych w Pacynie rok szkolny 2011/2012r.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy.
ZAŁOŻENIA I REALIZACJA PROJEKTU SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE
Projekt tranSPORTing emotions wrzesień 2009 – czerwiec 2011.
VII OGÓLNOPOLSKA KONFERENCJA KADRY KIEROWNICZEJ OŚWIATY OSKKO,
Mag. Heidi Sequenz - Bad Goisern - April LIPSS Comenius 1 Projekt rozwoju szkòł. L.I.P.S.S. Link between Primary and Secondary Stage.
Organizacja nauczania języka obcego w grupach międzyoddziałowych w Gimnazjum nr 35 Wiesława Sraga dyrektor Zespołu Szkół nr 12 w Bydgoszczy.
TRANSFER W WIEDNIU Bad Goisern, Kwiecień Sonda – przeprowadzona przez PI WIEN Przegl ą d ponad 56 szk ół Jakie dzia ł ania s ą zwykle podejmowane.
Ko ł o j ę zyka angielskiego. Opiekun: Renata Lewandowska CELE OGÓLNE: Rozwijanie zainteresowa ń i zdolno ś ci j ę zykowych uczniów Rozszerzanie wiadomo.
Rodzice pierwszymi doradcami zawodowymi swoich dzieci.
„Sami o sobie, czyli demokracja w naszej szkole”
Rola wspomagania na etapie diagnozowania, planowania, monitorowania i ewaluacji potrzeb szkoły/placówki. Suwałki, r.
PROGRAM ELS EVALUACJA ŁĄCZY SZKOŁY. CELE PROGRAMU Wymiana do ś wiadczenia i wiedzy na temat oceny student ó w we wszystkich uczestnicz ą cych krajach.
TRANSFER ZE SZKOŁY PODSTAWOWEJ DO PONADPODSTAWOWEJ REZULTATY BADAŃ LIPSS 2002 ATHENA MICHAELIDOU.
„Kształcenie ponadgimnazjalne”
DEBATA Współpraca w naszej szkole. GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W CHOCENIU.
compulsory full-time education
Rola opiekuna w Samorządzie Uczniowskim
Gimnazjum nr 1 w Reszlu w roku szkolnym 2007/2008.
Idea oceniania kształtującego
ORGANIZACJA I FUNKCJONOWANIE SYSTEMU OŚWIATY W BAWARII
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
W roku szkolnym podjęliśmy działania, których celem było poprawienie funkcjonowania szkoły. Aby pozyskać potrzebne informacje : - Zwróciliśmy.
Szko ł a Promuj ą ca Zdrowie. KONCEPCJA SZKO Ł Y Koncepcja szkoły promującej zdrowie wynika bezpośrednio z założeń promocji zdrowia. Ze względu na bardzo.
Rok Szkolny 2014/2015 Rokiem Szkoły Zawodowców 1.
I Liceum Ogólnokształcące im. Bolesława Chrobrego ul. 3 maja Pszczyna TEL | FAKS WWW.
Sieć Sieć Mam takie marzenie… dr Danuta Elsner. Cele wykładu Przedstawienie: Wizji całościowego obrazu reformy systemu doskonalenia nauczycieli. Sieci,
Konferencja Procedury rozwijania uczenia i nauczania stycznia 2014 SPACER EDUKACYJNY Dobra Praktyka Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Szczodrzykowie.
Comenius 1 projekt. Kim jesteśmy? AustriaFinlandiaNiemcy Brigitte Ursula Christine PolskaUK Mariusz Iza Jorma Satu Aki Helga Max Bryan Tim Simon.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Nasz udział w programie „Szkoła z klasą 2.0” rok szkolny 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Glichowie.
Szkoła Promująca Zdrowie jest to siedlisko, w którym członkowie społeczności szkolnej - pracownicy i uczniowie: - podejmują starania, aby poprawić swoje.
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE Program Szkoła Promująca Zdrowie realizowany jest w Polsce od 1991r.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VII Promocja Integracji Społecznej Regionalne Centrum Rozwoju Społecznego w Toruniu.
Monitorowanie realizacji zapisów ramowych planów nauczania.
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
Śląska Sieć Szkół Promujących Zdrowie. Postawa prawna edukacji prozdrowotnej i promocji zdrowia Podstawę prawną programów z zakresu edukacji prozdrowotnej.
STATYSTYKA – kurs podstawowy wykład 12 dr Dorota Węziak-Białowolska Instytut Statystyki i Demografii.
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
INTEGRACYJNA SZKOŁA PODSTAWOWA NR 67 im. Janusza Korczaka w ŁODZI, UL. MARATOŃSKA 47b Tel./Fax:
System oświatowy w Irlandii kierowany jest centralnie przez Ministerstwo Edukacji Narodowej. Sprawuje ono nadzór, decyduje o zmianach, w jego gestii są.
INTEGRACYJNA SZKOŁA PODSTAWOWA NR 67 im. Janusza Korczaka w ŁODZI, ul. MARATOŃSKA 47b Tel./Fax:
EWALUACJA DOTYCZĄCA BADANIA LOSÓW ABSOLWENTÓW (rocznik ) w Publicznym Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie.
Praca metodą projektu edukacyjnego

PREZENTACJA WYNIKÓW AUTOEWALUACJI SZKOŁY PROMUJĄCEJ ZDROWIE
REFORMA OŚWIATY 2017/18.
Strategia wdrażania projektu innowacyjnego pt.: „Umiem się uczyć”
ZESPÓŁ SZKÓŁ W RACŁAWICACH ŚĄSKICH
Reforma szkolnictwa zawodowego (szkoły dla młodzieży)
Zapis prezentacji:

PROJEKT L.I.P.S.S Sprawa na Cyprze

Szkoła zaczyna się w wieku 5 lat i 8 miesięcy – ukończenie szkoły podstawowej po 6 latach Promocja do Gimnazjum (12 – 15) jest automatyczna Integracja Gimnazium – 3 lata Liceum – 3 lata

Cypr jest kolejnym krajem gdzie problem transferu ze szkoły podstawowej do ponadpodstawowej jest ewidentny. Chociaż do tej pory przeprowadzono wiele konferencji, dyskusji, raportów i spotkań w celu utworzenia takzwanego „ENNIACHRONI EKPAIDEFSI“(pojedyncza struktura dziewięcioletniej edukacji) nie uzyskano żadnych znaczących zmian w systemie.

Na Cyprze edukacja w szkole podstawowej jest podzielona na 2 trzyletnie cykle: dolny i górny. Po ukończeniu dolnego cyklu następuje zwykle zmiana szkoły. Oznacza to, że musimy ustalić prawdziwą pojedynczą strukturę sześcioletnią przed przejściem do ustalenia struktury dziewięcioletniej.

Jako że ustalenie pojedynczej dziewięcioletniej struktury jest odległe od rzeczywistości, powinniśmy szukać metod które ułatwią transfer ze szkoły podstawowej do ponadpodstawowej.

Większość uczniów zmienia szkołę czterokrotnie zanim ukończą oni szkołę ponadpodstawową. Zjawisko to uważamy za złe, ponieważ opinia mówi, że wysoki procent porażki końcowej oraz opuszczenia szkoły ponadpodstawowej przed jej ukończeniem jest wprost proporcjonalny do ilości zmienianych szkół. Zwłaszcza na poziomie ukończenia szkoły podstawowej trudności te stają się nadzwyczaj problemowe z uwagi na dużą ilość różnic w planach i metodach nauczania, ocenie uczniów i tym podobnych.

Instytut Pedagogiczny na Cyprze dzięki Projektowi LIPSS ukończył w październiku 1999 roku poniższe zadania:

Zaprosiliśmy do współpracy dwie pary szkół: B´ Primary School of Latsia razem z Latsia Gymnasium Agioi Omologites Primary School razem z Dianellou and Theodotou Gymnasium

W październiku roku 1999 została przeprowadzona narodowa sonda związana z tematem.

Co miesiąc miały miejsce spotkania nauczycieli ze szkół podstawowych oraz ponadpodstawowych.

W styczniu roku 2000 pary podanych szkół podjęły współpracę w dwóch z czterech projektów COMENIUS Action 1 które łączą około 24 szkołypodstawowe i ponadpodstawowe z sześciu krajów Europy. Są to:

Primary goes Secondary ( Wytworzyć efektywny transfer dla uczniów idących do szkoły ponadpodstawowej). Członkowie: CY, PL, D, AT, FIN E-L-S: Evaluation Links Schools Członkowie: CY, AT, D

Główne obserwacje: Dla ułatwienia transferu uczniów ze szkoły podstawowej do ponadpodstawowej należy:

Lepiej zrozumieć zawartości planów nauczania na każdym poziomie przez nauczycieli szkół podstawowych oraz ponadpodstawowych. Wzbogacić wiedzę na temat zawartości kursu zarówno pomiedzy nauczycielami szkół podstawowych jak i ponadpodstawowych. Lepiej zrozumieć i przyswoić metody nauczania każdego poziomu. Ustalić systematyczną procedurę wprowadzania uczniów szkół podstawowych do ponadpodstawowych.

Rozprowadzi ć rzetelne informacje w gronie rodzic ò w. Wznieci ć w nauczycielach obu poziom ò w ch ęć do zbicia panuj ą cych opinii na temat „tej drugiej” szko ł y.

Jasna ci ą g ł o ść planu nauczania. Wy ż szy poziom komunikacji pomi ę dzy instytucjami szk òł podstawowych i ponadpodstawowych.

Podstawowe zadania promujące konieczne zmiany:

PROGRAM "LIPSS": Zadania

Dzień typu B - "Projekty"

Dzień typu C – Nauczanie koleżeńskie

Dzień typu D– Obserwacja lekcji

Dzień typu E- Rodzice

Dzień typu F- Nauczyciele