„AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób w wieku 50+” Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Wszechstronne Wykształcenie – Lepsza Przyszłość”
Advertisements

innowacyjna wielkopolska
Idea projektów innowacyjnych
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
FORUM BIZNESU KONFERENCJA i SEMINARIUM BiznesKlaster – innowacyjna forma współpracy sektora biznesu, nauki i administracji Białystok r. KONFERENCJA.
Tytuł projektu: Rejs do kariery
AKTYWNOŚĆ-KROK DO PRZODU
Projekt zrealizowany przez: ASM Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o Kutno ul. Grunwaldzka 5 tel. 024/ fax. 024/ Instytut.
Znaczenie podręcznika
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego ROLA POWIATOWYCH URZĘDÓW PRACY WE WSPIERANIU ZATRUDNIENIA.
ROLA POWIATOWYCH URZĘDÓW PRACY WE WSPIERANIU ZATRUDNIENIA OSÓB ZAGROŻONYCH WYKLUCZENIEM SPOŁECZNYM - realizacja projektów współfinansowanych przez Europejski.
M AYDAY MODEL AKTYWNEGO WSPARCIA PRACOWNIKÓW I FIRM WOBEC ZMIAN STRUKTURALNYCH W GOSPODARCE Seminarium projektów Partnerów Społecznych Ministerstwo Rozwoju.
Konferencja informacyjna na temat na temat konkursu dotacji dla partnerstw samorządowych w ramach Programu Regionalnego MF EOG Warszawa 28 stycznia.
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach.
Inicjatywy lokalne w ramach Priorytetów VI, VII i IX Mrągowo, Szkolenie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
OBSERWATORIUM DOLNOŚLĄSKIEGO RYNKU PRACY I EDUKACJI OBSERWATORIUM DOLNOŚLĄSKIEGO RYNKU PRACY I EDUKACJI projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego CZŁOWIEK - NAJLEPSZA INWESTYCJA.
Jak diagnozować zapotrzebowanie na kwalifikacje i umiejętności na rynku pracy Łukasz Arendt Instytut Pracy i Spraw Socjalnych.
Perspektywa uczenia się przez całe życie 3 marca 2011.
Projekt współfinansowany Przez Unię Europejską W ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Grzegorz Kruszyński, Sylwia Petryna Fundacja Edukacji Europejskiej.
„Doskonalenie strategii zarządzania oświatą
Projekty innowacyjne i współpracy ponadnarodowej realizowane w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie opolskim Brygida Głąb Kierownik.
Projekt pt. współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, realizowany w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich.
AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób 50+ Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Powiat Pilski w partnerstwie z Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Pile
SZKOŁA MOJĄ SZANSĄ PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY Z FUNDUSZY UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH PROGRAMU OPERACYJNEGO KAPITAŁ LUDZKI.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Plan Działania na lata Priorytet VII Program Operacyjny Kapitał Ludzki Województwa Warmińsko-Mazurskiego 22 listopada 2012 r. Ryn Człowiek –
Kujawsko-Pomorski Program na Rzecz Ekonomii Społecznej na lata Zadanie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu.
WEKTOR ZMIAN – Koszaliński Program Wspierania Wychodzenia z Bezdomności Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VII – Promocja Integracji Społecznej.
DIAGNOZA DOSTOSOWANIA UMIEJĘTNOŚCI I KWALIFIKACJI ZAWODOWYCH DO WYMOGÓW LUBUSKIEGO RYNKU PRACY ZAŁOŻENIA PROJEKTU Projekt jest współfinansowany przez Unię
Działania w celu zwiększenia kompetencji przyszłych pracowników KGHM
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Aktywni zawodowo Aktywni zawodowo projekt realizowany na podstawie.
L IFE COACHING – WSPARCIE MŁODZIEŻY ZAGROŻONEJ WYKLUCZENIEM SPOŁECZNYM Jachranka, wrzesień 2012.
Nazwa Priorytetu: IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach Numer i Nazwa Działania: 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego.
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
W kierunku podnoszenia kwalifikacji zawodowych – konferencja podsumowująca kampanię Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Sesja panelowa - Panel 1 i 2 Sesja panelowa - Panel 1 i 2 Korzyści wynikające z realizacji modułowych programów nauczania dla zawodu Konferencja System.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Województwa Pomorskiego 2020 a jakość edukacji w regionie
Współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PROJEKT : NOWA JAKOŚĆ – NOWE MOŻLIWOŚCI IV.
Propozycja prac grup tematycznych Kujawsko-Pomorskiej Rady Innowacji KUJAWSKO-POMORSKA RADA INNOWACJI I ZESPÓŁ EKSPERTÓW DS. POLITYKI INNOWACYJNEJ WOJEWÓDZTWA.
Departament Pielęgniarek i Położnych
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Aktywni zawodowo Aktywni zawodowo projekt realizowany na podstawie.
Regionalna Platforma Współpracy - Pilotaż
PO KL sukcesy i wyzwania oraz dobre praktyki w rozwiązywaniu problemów woj. podlaskiego Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament.
Pomiędzy I a II Forum Pomorskiej Edukacji
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Warszawa, 14 listopada 2012 r. Warszawa, 14 listopada 2012 r. Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego.
Kreatywny Humanista Priorytet IV. Szkolnictwo wyższe i nauka
Seminarium tematyczne dla projektów innowacyjnych PO KL „Pracownik jak skutecznie aktywizować i wykorzystywać doświadczenie zawodowe” Warszawa, 17.
Przegląd okresowy projektu innowacyjnego pn. „AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób w wieku 50+” Kierownik projektu:
ZAŁOŻENIA I REZULTATY PROJEKTU „KOMPETENTNY E- NAUCZYCIEL”
PRACOWNIKU OŚWIATY – SKORZYSTAJ Z NOWYCH MOŻLIWOŚCI Priorytet VIII Regionalne kadry gospodarki Działanie 8.1 Rozwój pracowników i przedsiębiorstw w regionie.
Spotkanie informacyjne projektu: E -fektywne F -unkcjonalne S -zkoły.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
KONGRES EDUKACJI POZAFORMALNEJ Warszawa, 26 listopada 2014 r. „AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób 50+” Projekt współfinansowany.
Okres realizacji projektu: –
Priorytet VI Poddziałanie Temat: Działania służące wydłużaniu aktywności zawodowej Instytucja Pośrednicząca II Wojewódzki Urząd Pracy w Olsztynie.
Specjalne szkolnictwo zawodowe wobec technologii informatycznych
Małopolskie założenia Gwarancji dla młodzieży
Sprawozdanie z działań ewaluacyjnych realizowanych przez Instytucję Pośredniczącą PO KL II stopnia – Wojewódzki Urząd Pracy w Gdańsku w 2014 r. Gdańsk,
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
Współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PROJEKT : “NOWA JAKOŚĆ – NOWE MOŻLIWOŚCI IV”
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „PRACOWNIK 45+. PRZEŁAMYWANIE BARIER NA RYNKU PRACY”
Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego.
Zwiększenie udziału partnerów społecznych w kształtowaniu strategii umiejętności i rozwoju kapitału ludzkiego, w celu lepszego ich dostosowania do.
Zapis prezentacji:

„AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób w wieku 50+” Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego AKADEMIA POMORSKA W SŁUPSKU dr Andrzej URBANEK Prezentacja przygotowana na spotkanie robocze w dniu r.

Struktura prezentacji „AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób w wieku 50+” Zagadnienia:  ogólna informacja o projekcie;  problem główny i szczegółowe;  cele projektu: główny i szczegółowe;  czynniki warunkujące innowacyjność projektu;  grupy docelowe: odbiorcy i użytkownicy;  zadania do realizacji w ramach projektu. Ogólna charakterystyka projektu

Ogólna informacja o projekcie „AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób w wieku 50+” Lp.WyszczególnienieOpis 1.Numer i nazwa priorytetu: Szkolnictwo wyższe i nauka. 2.Numer i nazwa Działania: 4.1. Wzmocnienie i rozwój potencjału dydaktycznego uczelni oraz zwiększenie liczby absolwentów kierunków o kluczowym znaczeniu dla gospodarki wiedzy. 3.Numer i nazwa Poddziałania: Wzmocnienie potencjału dydaktycznego uczelni. 4.Numer konkursu:1/POKL/4.1/innowacyjne/ Tytuł projektu:„AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia osób w wieku 50+”. 6.Obszar realizacji:cała Polska. 7.Beneficjent:Akademia Pomorska w Słupsku. 8.Przyznane środki: ,00 zł. 9.Czas realizacji:od do PROJEKT INNOWACYJNY

Charakterystyka problemu „AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób w wieku 50+” GŁÓWNY PROBLEM niski poziom aktywności społeczno-zawodowej osób w wieku 50+ PROBLEMY SZCZEGÓŁOWE 1.Najniższy w Europie wskaźnik zatrudnienia. 2.Jeden z najniższych w Polsce wskaźników aktywności edukacyjnej. 3.Duże ryzyko społecznej marginalizacji. 4.Brak edukacyjnej oferty dedykowanej dla Specyficzne bariery: dyskryminacja przez pracodawców i społeczeństwo, niska samoocena, niedostosowanie do szybkiego tempa zmian, brak wiary w awans zawodowy itp. PRZEDMIOT PROJEKTU: akademicki model kształcenia (wsparcia) osób w wieku 50+

Cele projektu „AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób w wieku 50+” CEL GŁÓWNY podniesienie aktywności edukacyjnej grupy 50+ poprzez wdrożenie do praktyki edukacyjnej nowego modelu kształcenia w okresie realizacji projektu CELE SZCZEGÓŁOWE 1 poprawa jakości systemu kształcenia ustawicznego osób 50+ poprzez wypracowanie nowych rozwiązań edukacyjnych w okresie realizacji projektu 2 wzrost efektywności kształcenia ustawicznego osób 50+ poprzez opracowanie i wdrożenie optymalnych i dostosowanych do potrzeb tej grupy wiekowej narzędzi 3 wzrost kompetencji potencjalnych użytkowników w zakresie kształcenia ustawicznego osób 50+ poprzez udział w szkoleniach i otrzymanie materiałów (wzorców)

Innowacyjność „AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób w wieku 50+” INNOWACYJNOŚĆ: akademicki model kształcenia (wsparcia) osób w wieku 50+ Lp. Rozwiązania szczegółowe decydujące o innowacyjnym charakterze projektu 1. Kompleksowe rozwiązanie o charakterze instytucjonalnym wykorzystujące potencjał uczelni. 2. Elastyczne działania szkoleniowo-doradcze. 3. Interaktywny sposób pracy z odbiorcami. 4. Przyjęta strategia kształcenia. 5. Zaangażowanie regionalnych instytucji rynku pracy i placówek kształcenia ustawicznego (aktywizacja środowiska).

Grupy docelowe „AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób w wieku 50+” ODBIORCYODBIORCY UŻYTKOWNICYUŻYTKOWNICY 5 uczelni wyższych 3 placówki kształcenia ustawicznego 1 Powiatowy Urząd Pracy 5 uczelni wyższych 3 placówki kształcenia ustawicznego 1 Powiatowy Urząd Pracy 30 osób objętych kształceniem 200 osób diagnozowanych 32 testerów 30 osób objętych kształceniem 200 osób diagnozowanych 32 testerów

Główne zadania „AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób w wieku 50+”1. Diagnoza i analiza problemu niskiego udziału osób 50+ w kształceniu ustawicznym 2. Opracowanie wstępnej wersji akademickiego modelu kształcenia osób w wieku Testowanie wstępnego akademickiego modelu kształcenia osób w wieku Opracowanie ostatecznej wersji akademickiego modelu kształcenia osób w wieku Upowszechnianie i włączenie rozwiązania do głównego nurtu polityki Nazwa zadania OdpowiedzialnyOdpowiedzialny Kierownik Zespołu Diagnostycznego Kierownik Projektu/ Kierownik Zespołu Diagnostycznego Koordynator procedury testowania Kierownik Projektu/ Kierownik Zespołu Diagnostycznego Kierownik Projektu

Terminy realizacji zadań „AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób w wieku 50+”1. Diagnoza i analiza problemu niskiego udziału osób 50+ w kształceniu ustawicznym 2. Opracowanie wstępnej wersji akademickiego modelu kształcenia osób w wieku Testowanie wstępnego akademickiego modelu kształcenia osób w wieku Opracowanie ostatecznej wersji akademickiego modelu kształcenia osób w wieku Upowszechnianie i włączenie rozwiązania do głównego nurtu polityki – – – – – Nazwa zadania Termin

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ