E-administracja w POPC – wizja i kierunki interwencji

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
OPOLSKIE CENTRUM ROZWOJU GOSPODARKI ,,Możliwości wsparcia działalności klastrów w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Opolskiego”
Advertisements

Wsparcie dla organizacji pozarządowych w ramach Priorytetu V Dobre rządzenie PO KL (Działanie 5.4 Rozwój potencjału trzeciego sektora) Ministerstwo Pracy.
Wrocław, Plan działania na 2007/2008 rok dla Priorytetu V PO KL.
Rozwój społeczeństwa informacyjnego – współpraca rządu i samorządu
Fundusze europejskie, a rejestry publiczne Gdańsk, dn bezpieczny i skuteczny dostęp do zawartych w nich danych oraz rozwój systemów udostępniania.
Informacja nt. krajowego i regionalnych Forów Terytorialnych jako narzędzi kształtowania polityki regionalnej w myśl Krajowej Strategii Rozwoju Regionalnego.
Warszawa, 19 lutego 2007 r. Agnieszka Suska-Buława
1. 2 Możliwości finansowania rozwoju nowoczesnych technologii edukacyjnych ze środków UE w latach 2007 – 2013 Marek Szczepański Zastępca Prezesa PSDB.
POWER OBSZAR Wzmocnienie potencjału instytucjonalnego i skuteczności administracji publicznej (kontekst krajowy) 15 kwietnia 2013 r.
Plan działań na rzecz rozwoju społeczeństwa informacyjnego
System ewaluacji NPR i NSRO
Kryteria wyboru projektów
Wsparcie dla partnerów społecznych w Priorytecie V PO KL Ministerstwo Rozwoju Regionalnego 6 listopada 2007.
Plan działania Wrocław, PLAN DZIAŁANIA – STATUS DOKUMENTU W SYTEMIE REALIZACJI DOPRECYZOWANIE ZAPISÓW PO KL SzOP PD -
INFORMACJA I PROMOCJA Kwiecień 2004 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.
Narodowa Strategia Spójności
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
Dokumenty wprowadzające politykę wspólnotową. Zasada programowania oznacza, że instytucje Unii Europejskiej kontrolują i monitorują wykorzystanie środków.
Budowa społeczeństwa informacyjnego w Województwie Podkarpackim
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego Plan Informatyzacji Państwa na lata elektroniczna Platforma.
Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego
Narodowa Strategia Spójności
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wrocław, 9-10 grudnia 2008 r. Przedsięwzięcia z zakresu współpracy międzynarodowej i międzyregionalnej w.
Priorytet II Wzmocnienie rozwoju zasobów ludzkich w regionach Działanie 2.6. Regionalne Strategie Innowacyjne i transfer wiedzy Departament Rozwoju Regionalnego.
1 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej Poznań Małgorzata Świderska Warszawa Sektorowy Program Operacyjny WZROST KONKURENCYJNOŚCI.
1 Regionalny Program Operacyjny Województwa Podlaskiego na lata projekt Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament Polityki Regionalnej.
Założenia Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa
Departament Społeczeństwa Informacyjnego
Strategia innowacyjności i efektywności gospodarki
Działanie 5.2 Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej Departament Administracji Publicznej Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji.
Zmiany instytucjonalne w monitorowaniu polityki rozwoju (KFT i RFT) Zielona Góra, 26 czerwca 2013 r. 1.
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
EKONOMIA SPOŁECZNA W NOWEJ PERSPEKTYWIE FINANSOWANIE
STRATEGIA DIGITALIZACJI MINISTERSTWA KULTURY I DZIEDZICTWA NARODOWEGO
Skala wsparcia obszarów wiejskich w ramach krajowych i regionalnych programów operacyjnych na lata dr Hanna Jahns Sekretarz Stanu Ministerstwo.
Program Operacyjny Polska Cyfrowa
Fundusze strukturalne na badanie i innowacje w latach
Spotkania konsultacyjne
Świadczenie e-usług publicznych na poziomie centralnym i regionalnym
Termin zakończenia – III kwartał 2014 r. Projekty współfinansowane z Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata
Tworzenie infrastruktury informacyjnej dla polskiego
Technologie informacyjno-komunikacyjne w RPO WZ , RPO WZ i PO PC
Urząd Marszałkowski Województwa Opolskiego
Możliwości finansowania współpracy nauki i biznesu
WSPARCIE POTENCJAŁU ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH
Przygotowanie MŚP do realizacji ambitnych projektów i wdrażania innowacji w ramach PO Inteligentny Rozwój.
Obszary wiejskie w walce z wykluczeniem cyfrowym w Programie Operacyjnym Polska Cyfrowa Wyzwanie dla młodych Warszawa, 31 marca 2015 r.
Konsultacje społeczne szczegółowego opisu osi priorytetowych PO Infrastruktura i Środowisko Warszawa,
Urząd Marszałkowski Województwa Opolskiego 1 Przedstawienie Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego na lata Karina Bedrunka.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Program Wiedza Edukacja Rozwój Wysokiej jakości usługi administracyjne
II Kongres Polski Cyfrowej, Warszawa, 3 listopada 2015 r. Możliwości finansowania projektów w zakresie rozwoju kompetencji cyfrowych w Programie Operacyjnym.
Program Operacyjny Polska Cyfrowa
Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Toruń, 18 lutego 2016 r.
Rozwój społeczeństwa informacyjnego – współpraca rządu, samorządu i biznesu Witold Drożdż Podsekretarz Stanu MSWiA Przewodniczący Międzyresortowego Zespołu.
Białystok, r. Program Operacyjny Polska Cyfrowa założenia wsparcia rozwoju szybkich sieci szerokopasmowych.
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna „Warsztaty dla początkujących…
Zasady funkcjonowania Kontraktu Terytorialnego w latach października 2012 r.
Uporządkowanie krajowych dokumentów strategicznych.
Gdańsk, 27 czerwca 2016 r. Centralna koordynacja interwencji EFSI w sektorze zdrowia na lata Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Pomorskiego.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego.
Stan wykonania celów rzeczowo – finansowych
Stan wykonania celów rzeczowo – finansowych
Realizacja wskaźników objętych ramami wykonania w ramach
Magda Szwedowska Departament Programów Regionalnych
Zapis prezentacji:

E-administracja w POPC 2014-2020 – wizja i kierunki interwencji Opole, 27 listopada 2014 r. Jakub Kamiński, Departament Rozwoju Cyfrowego, Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju

Program Operacyjny Polska Cyfrowa na lata 2014-2020 wspiera: Alokacja na POPC była: 2 255,6 mln euro jest: 2 172,4 mln euro alokacja: było: 1 020,3 mln euro jest :1 020,22 mln euro było: 1 032,6 mln euro jest : 949,6 mln euro było: 135 mln euro jest: 145 mln euro Pomoc techniczna…. było: 67,7 mln euro jest: 57,7 mln euro powszechny dostęp do internetu powiększenie katalogu usług publicznych dostępnych drogą elektroniczną zwiększenie umiejętności korzystania z elektronicznych usług

Oś priorytetowa II E-administracja i otwarty rząd Cele szczegółowe osi: 2: Wysoka dostępność i jakość e-usług publicznych; Celem wsparcia będzie poszerzenie zakresu spraw, które obywatele i przedsiębiorcy mogą załatwić drogą elektroniczną. 3: Cyfryzacja procesów back-office w administracji rządowej; Wsparcie będzie ukierunkowane na poprawę pracy urzędów poprzez cyfryzację procesów i procedur dotyczących usprawnienia funkcjonowania back-office. 4: Cyfrowa dostępność i użyteczność informacji sektora publicznego; Wsparcie kierowane będzie na zwiększenie podaży ISP poprzez poprawę jakości oraz zakresu i sposobu udostępniania ISP przez instytucje publiczne. Ponadto służyć będzie ponownemu wykorzystaniu ISP w formie e-usług tworzonych przez podmioty spoza sektora finansów publicznych.

E-administracja i otwarty rząd – źródła inspiracji Program Zintegrowanej Informatyzacji Państwa https://mac.gov.pl/files/pzip_-_uchwala_rm.pdf Pryncypia architektury korporacyjnej https://mac.gov.pl/aktualnosci/e-administracja-bardziej- przyjazna-dla-obywateli-stan-prac-nad-architektura-korporacyjna Katalog rekomendacji cyfrowego urzędu (w opracowaniu)

Typy projektów w osi II POPC Działanie 2.1: 1. tworzenie lub rozwój e-usług publicznych (A2B, A2C), 2. tworzenie lub rozwój usług wewnątrzadministracyjnych (A2A) niezbędnych dla funkcjonowania e-usług publicznych Działanie 2.2: 1. przenoszenie gotowych rozwiązań IT między urzędami, 2. wdrażanie nowych rozwiązań IT w urzędach, 3. działania edukacyjne i szkoleniowe, niezbędne do zapewnienia funkcjonowania rozwiązań IT wspieranych w ramach typów 1 i 2 Działanie 2.3: 1. cyfrowe udostępnienie ISP ze źródeł administracyjnych 2. cyfrowe udostępnienie zasobów nauki 3. cyfrowe udostępnienie zasobów kultury

Działanie 2.1 - beneficjenci jednostki administracji rządowej oraz jednostki im podległe lub przez nie nadzorowane, sądy i jednostki prokuratury, partnerstwa ww. uprawnionych podmiotów z przedsiębiorstwami, organizacjami pozarządowymi, jednostkami naukowymi lub podmiotami leczniczymi, dla których podmiotem tworzącym jest minister lub publiczna uczelnia medyczna

„Ramy wykonania” dla osi II POPC Nazwa wskaźnika Typ wskaźnika Jednostka pomiaru Cel pośredni (2018) Cel końcowy (2023) Regiony słabiej rozwinięte Liczba usług publicznych udostępnionych on-line o poziomie dojrzałości co najmniej 3 (dwustronna interakcja) Wskaźnik produktu szt. 147 Liczba usług publicznych udostępnionych on-line o poziomie dojrzałości co najmniej 3 (dwustronna interakcja) na podstawie wartości docelowej z zawartych umów o dofinansowanie projektów KEW 24 - Całkowita kwota certyfikowanych wydatków kwalifikowalnych Wskaźnik finansowy EUR 174 515 517 1 038 978 516 Regiony lepiej rozwinięte 12 2 13 947 428 83 090 352

Premiowane obszary e-usług rynek pracy, ubezpieczenia i świadczenia społeczne, ochrona zdrowia, prowadzenie działalności gospodarczej, wymiar sprawiedliwości i sądownictwo, prezentacja i udostępnianie danych przestrzennych i statystycznych, nauka i szkolnictwo wyższe, podatki i cła, sprawy administracyjne, w szczególności obywatelskie, zamówienia publiczne, bezpieczeństwo i powiadamianie ratunkowe.

„Preselekcja” rozpoznanie liczby i zakresu projektów rozpoznanie staniu przygotowania projektów wyłonienie 19 projektów uprawnionych do uzyskania wsparcia na przygotowanie dokumentacji niezbędnej do wystartowania w konkursie

Przykładowe aspekty planowane do oceny Ogólnokrajowy charakter Zidentyfikowanie interesariuszy usług i rozpoznanie ich potrzeb Wpisywanie się w sektorowy dokument strategiczny, zobowiązania nałożone prawem UE oraz tematyczne obszary priorytetowe Jasno określone, społecznie istotne cele, wyrażone mierzalnymi wskaźnikami Orientacja usługowa Zakres rzeczowy i struktura wydatków Analiza kosztów i korzyści Wpływ na usprawnienie procesów biznesowych w administracji Horyzontalne rozwiązania w zakresie bezpieczeństwa, rejestrów publicznych, wykorzystania infrastruktury Gotowość legislacyjna Wykonalność w danym czasie, koszcie i zakresie Realizacja zgodnie z metodyką projektową

Koordynacja z RPO Zespół do spraw koordynacji działań w obszarze e-administracji i udostępniania informacji sektora publicznego przy MAiC: monitorowanie efektów polityki państwa z uwzględnieniem wpływu polityki spójności w obszarze informatyzacji, wymiana informacji o projektach dot. e-usług publicznych i udostępniania informacji sektora publicznego (ISP), zapewnienie interoperacyjności i komplementarności między projektami finansowanymi z POPC i RPO, w tym poprzez rekomendacje dla właściwych komitetów monitorujących dot. kryteriów wyboru projektów w ww. obszarze, identyfikacja i wsparcie usuwania barier w szczególności prawno-organizacyjnych, identyfikacja i rozpowszechnianie dobrych praktyk zarządczych i technologicznych, zapewnienie obiegu informacji o podejmowanych w obszarze e-administracji i otwartego rządu działaniach na szczeblu unijnym, krajowym i regionalnym.

Dziękuję za uwagę Jakub.Kaminski@mir.gov.pl