Realizacja programu rozwojowego

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PODSUMOWANIE II ETAPU PROJEKTU PIERWSZE UCZNIOWSKIE DOŚWIADCZENIA DROGĄ DO WIEDZY
Advertisements

PRACA Z UCZNIAMI ZDOLNYMI W PROJEKCIE DIAMEnT POWUZ II KRAKÓW 19 LUTY – 18 MAJ JĘZYK ANGIELSKI.
Matematyka Zajęcia dodatkowe dziś – szansą na lepsze jutro
Przez wiedzę i kompetencje do sukcesu
Renata Gogulska Doświadczenia tutorskie z moimi uczniami
Zajęcia matematyczne Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Smolniku.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Dlaczego 6-latek do szkoły TAK?!
Spośród 80 szkół, które przystąpiły do realizacji projektu, znalazła się również nasza szkoła – Zespół Szkół nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu.
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
ZESPÓŁ SZKÓŁ IM. HENRYKA SIENKIEWICZA W GRABOWCU
Człowiek – najlepsza inwestycja Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Mała gmina - wielkie perspektywy!
SERDECZNIE ZAPRASZAMY NA PREZENTACJĘ POKAZU EFEKTÓW PRACY UCZNIÓW
GENEZA PROJEKTU wyrównanie szans edukacyjnych uczniów w szkole wiejskiej, gdzie koszt utrzymania 1 ucznia jest bardzo wysoki, duża odległość od centrów.
Publiczne Gimnazjum Nr 2 im. F. D. Kniaźnina w Puławach
Szkoła Podstawowa w Restarzewie
Nie wszyscy mamy te same zdolności, ale wszyscy powinniśmy mieć te same możliwości, aby swe zdolności rozwijać John. F. Kennedy.
KLUB OPIEKI POZALEKCYJNEJ WSPÓLNA CHATA. Klub Opieki Pozalekcyjnej w naszej szkole istnieje od 1995 r. Jest integralną częścią świetlicy szkolnej. Zajęcia.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego dr Anna Białek-Jaworska, WNE UW, PTM, 16 grudnia 2011.
SZKOŁA PODSTAWOWA W ZEGRZU POMORSKIM
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Liceum w Psarach przepustką do sukcesu Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt Nasz wspólny sukces był realizowany w Publicznym Gimnazjum nr 21 im. Marii Skłodowskiej – Curie w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w.
warsztat dla rodziców uczniów klas I szkoły podstawowej
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
„Mamo, tato mówię po angielsku”
KLASY INTEGRACYJNE TO TWÓJ WYBÓR, NIE PRZYMUS! TO PRZYWILEJ!
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
„Szkolne Centrum Nauki”
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
SZEŚCIOLATKI NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 21 im. WŁADYSŁAWA JAGIEŁŁY W KRAKOWIE ul. BATALIONU SKAŁA AK 12.
NASZA WIEDZA - NASZA PRZYSZŁOŚĆ okres realizacji projektu 01 styczeń 2011r. – 30 grudzień 2012r.
Nowoczesny Uczeń - program aktywizacji edukacyjno – obywatelskiej uczniów rybnickich liceów - realizacja Projektu w I Liceum Ogólnokształcącym z Oddziałami.
Zespół Szkół w Mycielewie w projekcie,,Ćwiczę, uczę się, wygrywam.
Witamy w Gimnazjum Nr 3 im. Fryderyka Chopina w Sochaczewie.
„Podróż do mlecznej krainy” - sprawozdanie z realizacji
NOWA FORMUŁA SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY
 Z dniem 1 września 2008 r. wprowadzony został do realizacji w naszej szkole „Program zintegrowanej nauki języków obcych w szkole podstawowej”.  Jest.
Realizacja programu rozwojowego
Gmina Zwierzyn „RÓWNAJ W GÓRĘ”. Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet IX: Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach Działanie 9.1 Wyrównanie.
Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Piwodzie z Filią w Cetuli
Milicz, ul. Trzebnicka 4. prowadzenie działalności na rzecz rozwoju oświatowego i kulturalnego regionu i kraju, działanie na rzecz wyrównywania szans.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet IX: Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach Działanie 9.1 Wyrównanie szans edukacyjnych i zapewnienie.
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
„Pomóż swojemu dziecku zrozumieć matematykę”
Innowacja pedagogiczna „Moja przygoda z fletem” -podsumowanie
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
PROJEKT „NAUKOWY ZAWRÓT GŁOWY” REALIZOWANY PRZEZ LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. J. IWASZKIEWICZA W BRZEZINACH PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ.
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
Klasa pierwsza to start uczniów do samodzielnego i naukowego poznania świata. W trakcie aktywnego udziału w zajęciach.
Działania: Działania: Cykl zajęć edukacyjnych związanych z środowiskiem leśnym, prowadzonych w ciągu całego roku szkolnego 2014/2015 w wszystkich grupach.
Codziennie, ucznio- wie otrzymują mleko, a zapisani na obiady smaczne i ciepłe po- siłki.
Sale lekcyjne J. angielski Geografia Historia Informatyka Muzyka J. polski.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 170 UL. MIEDZIANA 1/3 90 – 038 ŁÓDŹ telefon: mail:
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 130 IM. MARSZAŁKA JÓZEFA PIŁSUDSKIEGO u l. Gościniec Łódź.
Szkoła Podstawowa nr 45 im.Jana Matejki w Łodzi ul. Bojowników Getta Warszawskiego 3 tel./fax:
SZKOŁA SUKCESU – SZKOŁĄ WSZYSTKICH UCZNIÓW Projekt „ SZKOŁA SUKCESU ” wsp ó łfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt edukacyjny „Kompetencje kluczowe”
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
ZESPÓŁ EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ
Szkoła Podstawowa nr 214 Ul. Fontany 1.
Praca z uczniem zdolnym w Zespole Szkół nr 8 we Włocławku
Z UMIEJĘTNOŚCI JĘZYKOWYCH PO PRAKTYKACH ZAGRANICZNYCH W LIPSKU
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej
Szkoła z pomysłem na uczenie
Zapis prezentacji:

Realizacja programu rozwojowego Szkoła Podstawowa w Goszczanowie Opiekun merytoryczny programu rozwojowego: mgr inż. Teresa Król

Założone cele: Cel główny: Wyrównanie szans edukacyjnych uczniów oraz pokonanie barier edukacyjnych poprzez realizację programów rozwojowych w ramach zajęć pozalekcyjnych i pozaszkolnych. Cele szczegółowe: Pomoc w opanowaniu umiejętności określonych w podstawie programowej w zakresie języka polskiego i historii Zwiększenie efektywności kształcenia poprzez stosowanie nowoczesnych metod nauczania Ugruntowanie i utrwalenie słownictwa związanego tematycznie z lekcją Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych i proekologicznych Usprawnienie języka matematycznego, posługiwanie się modelem matematycznym w analizowaniu problemu matematycznego Poznanie i zastosowanie różnych technik plastycznych, Poznanie różnych form muzycznych i umiejętność świadomego ich odbioru.

Z ogromną satysfakcją przyjęliśmy możliwość uczestnictwa w zajęciach dodatkowych dla uczniów klas IV-VI. Jeszcze bardziej cieszy nas to, że mogli w tych zajęciach uczestniczyć wszyscy nasi uczniowie tj. 32 osoby , w tym 20 chłopców i 12 dziewcząt. Hip hip hura!

Zajęcia w ramach projektu ZAJĘCIA Z UCZNIEM SŁABYM Z JĘZYKA POLSKIEGO (18h) Zajęcia umożliwiły uczniom poprawę techniki głośnego czytania i czytania ze zrozumieniem, utrwaliły podstawowe zasady ortograficzne oraz dały możliwość wzmożonego treningu redagowania prac pisemnych, jak np. listu, opowiadania czy opisu. Dodatkowe prace nad analizą utworu poetyckiego utrwaliły im wiedzę o środkach poetyckich. Ortografia trudna bywa, z nią niejeden dziś przegrywa. My za rogi ją chwytamy i we właściwe zasady wkładamy Ortografia trudna bywa, z nią niejeden dziś przegrywa. My za rogi ją chwytamy i we właściwe zasady wkładamy Scrable sprytnie ustawiamy - mowę swoją wzbogacamy.

Zajęcia w ramach projektu ZAJĘCIA Z UCZNIEM SŁABYM Z HISTORII (18h) Dla ucznia szkoły podstawowej ważna jest umiejętność określania swojego miejsca zamieszkania, pokrewieństwa, czy najważniejszych wydarzeń z przeszłości swojej ojczyzny. Uczestnictwo w w/w zajęciach pomogło uczniom przypomnieć i utrwalić te zagadnienia. Daty, wieki wykuwamy, na osi czasu umieszczamy, lecz wolimy nasze czasy, komputery i inne „bajery”! Nad atlasem zadumani, miejsca wydarzeń szukamy

DLA UCZNIA ZDOLNEGO (36h) Zajęcia w ramach projektu ZAJĘCIA Z MATEMATYKI DLA UCZNIA ZDOLNEGO (36h) W Matlandii bez trudu się poruszamy, więc pola szybko obliczamy! W trakcie zajęć uczniowie zmagali się z sudoku, tangramami, tworzyli i rozwiązywali praktyczne zadania matematyczne, magiczne kwadraty, piramidy matematyczne, zagadki. Taka forma zajęć stwarzała dzieciom okazje do ukazania pomysłowości oraz ich twórczego podejścia do rozwiązywanego problemu. Wielką radość sprawiało uczniom kupowanie i budowanie swoich dzielnic w wyimaginowanym mieście Matlandia. Gra w kości, ku pani radości rozwinęła nasze matematyczne umiejetności!

Zajęcia w ramach projektu Zajęcia przyrodnicze (36h) Dzieci uwielbiają kiedy „coś” się dzieje. Uczniowie z zainteresowaniem oczekiwali na zajęcia przyrodnicze, podczas których mogli poznawać otaczający ich świat i zrozumieć zjawiska, na które nie znali wcześniej odpowiedzi. Dlatego tak bardzo upodobali sobie wcielanie się w rolę badaczy, czy też młodych chemików. My Ziemianie mamy w naszych rękach cały świat…

ZAJĘCIA Z JĘZYKA NIEMIECKIEGO (36h) Zajęcia w ramach projektu ZAJĘCIA Z JĘZYKA NIEMIECKIEGO (36h) Celem zajęć było ugruntowanie i utrwalenie słownictwa związanego tematycznie z lekcją, poprawienie sprawności czytania i pisania. Uczniowie chętnie śpiewali piosenki, układali krótkie dialogi, grali w domino, uczyli się wyliczanek, wierszyków, łamańców językowych. Wciąż nam w głowy wbijają, że warto być poliglotą, my o tym wiemy i języków obcych uczymy się z ochotą!

Zajęcia w ramach projektu Już się nie martwimy, sami zajączki wielkanocne zrobimy! Ha ha ha! Zajęcia plastyczne (18h) Warsztaty plastyczne są jedynym w swoim rodzaju zajęciem, na którym każda wypowiedź jest prawidłowa. Stosowanie na nich różnych technik plastycznych dało wiele radości i wzbogaciło warsztat dzieci. Woźnego wyręczymy, w zbite szyby witraże wstawimy!

i innych narodów, uczyli się świadomego jej odbioru. Zajęcia w ramach projektu Zajęcia muzyczne (18h) W bum, bum rurki uderzamy, nowe rytmy wyznaczamy. To zabawa, radośćć, taniec na „Must be the music” zapraszamy! Zadaniem zajęć było rozbudzenie twórczej ekspresji u dzieci. Uczniowie zapoznali się z muzyką klasyczną i ludową Polski i innych narodów, uczyli się świadomego jej odbioru.

Wycieczki jednodniowe Jedną z atrakcji projektu był wyjazd na basen „Słowianka” do Gorzowa Wlkp. Organizatorzy wycieczki zadbali, abyśmy w pełni wykorzystali spędzony tam czas. Mieliśmy okazję podszkolić się w pływaniu. A potem z przyjemnością relaksowaliśmy się kąpielami w jakuzie.

POZNAŃ Cytadela Muzeum Miasta Poznania Ogród Botaniczny Muzeum Archeologiczne

ZIELONA GÓRA Szanuj zieleń Kto mnie lubi? Gdzie ten zasięg, jak oni się tu porozumiewali??? A do domu Rudym 102 

Dzięki projektowi nasza szkoła wzbogaciła się o nowe pomoce i materiały dydaktyczne, co uatrakcyjniło zajęcia. Otrzymaliśmy: Scriba- grę słowotwórczą Grę ortograficzną Zestaw brył geometrycznych Tangramy Schubitrix (tabliczka mnożenia i jednostki objętości) Lekcjoteka matematyka i przyroda – płyty interaktywne Model układu słonecznego Sekrety elektroniki- zestaw konstrukcyjny Atlasy przyrodnicze Klucze do oznaczania roślin Bum bum rurki Materiały papiernicze i artystyczne Toner do drukarki laserowej

Zakupy w ramach cross-financingu – wartością dodaną projektu Laptop Samsung Drukarka laserowa OKI B401dn

Najważniejsze osiągnięcia: -II miejsce w Powiatowym Konkursie Ortograficznym -IV miejsce w Powiatowym Konkursie Przyrodniczym -Wyróżnienie w Wojewódzkim Konkursie Plastycznym KRUS „Jedz owoce i pij mleko, a nagroda niedaleko” -Zakwalifikowanie trojga uczniów do Rejonowego Konkursu Matematycznego w Gorzowie Wlkp.

-Zakwalifikowanie się dwojga uczniów do Rejonowego Konkursu Polonistycznego w Gorzowie Wlkp. -Zorganizowanie Szkolnego Konkursu Mistrz Tabliczki Mnożenia- udział 23 uczniów -Zorganizowanie Międzyszkolnego Konkursu SUDOKU- udział po 6 uczniów z każdej szkoły -Organizacja happeningu z okazji Dnia Ziemi -Organizacja Szkolnego Konkursu Wiedzy o Regionie- drużyny 3 osobowe z kl. IV-VI

Organizacja Szkolnego Konkursu Piosenki Patriotycznej dla całej szkoły Udział w Międzypowiatowym Konkursie Recytatorskim w Lipkach Wielkich Udział w Powiatowym Konkursie Recytatorskim w Strzelcach Kraj. Sukcesem zajęć projektowych jest ponadto to, że: Nabraliśmy większej pewności w prezentowaniu swoich prac (plastyka)

Przygotowaliśmy muzyczną bajkę, która była wystawiona na choince szkolnej dla całej społeczności lokalnej, Braliśmy udział w konkursie kolęd i pastorałek (2 miejsce) - Braliśmy czynny udział w jasełkach szkolnych grając na fletach i śpiewając, Na zajęciach przyrodniczych chodziliśmy na wycieczki i wykonywaliśmy doświadczenia. Bardzo polubiliśmy te zajęcia z przyrody, otworzyliśmy się na nasz region, Polskę i świat. -Poprawiliśmy swoje umiejętności w opisywaniu codziennych czynności po niemiecku.

-Nie boimy się zadawać pytań, szukać w różnych źródłach, pracować z mapą. Ci z nas, którzy mieli problemy z nauką chętniej przystępują do pisania krótkich wypowiedzi, a nasz język uległ poprawie. Prace pod względem językowym stały się bogatsze. W niewielkim stopniu zmniejszyła się także ilość popełnianych przez nas błędów. Dzięki wycieczkom mogliśmy poznać ciekawe zakątki naszego regionu i poszerzyć wiedzę ogólną.

Uwieńczeniem naszego udziału w projekcie, było otrzymanie przez każdego ucznia imiennego certyfikatu;

Za uwagę w imieniu społeczności szkolnej dziękują Natalia i Hubert Człowiek – najlepsza inwestycja Za uwagę w imieniu społeczności szkolnej dziękują Natalia i Hubert Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego