1 KONFERENCJA PRASOWA WARSZAWA – STYCZEŃ 2007 REORGANIZACJA SZKOLNICTWA WOJSKOWEGO.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
SOCHACZEW Propozycja lokalizacji lotniska cywilnego dla Linii Low Cost i Cargo.
Advertisements

Bezpieczeństwo publiczne-edukacja dla służb mundurowych.
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego oraz budżet państwa w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego.
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim Marta Kicińska-Habior
Wewnętrzny system zapewniania jakości KSZTAŁCENIA
Prezentacja wyników badań
KONFERENCJA PRASOWA r. Biuro F-16
KRS: NIP: REGON:
SOCHACZEW Propozycja lokalizacji lotniska cywilnego dla Linii Low Cost i Cargo Materiał przygotowany na posiedzenie Zespołu ds. opracowania Programu Rozwoju.
1 Największy projekt edukacyjny w Europie Studia podyplomowe dla kadr zarządzających i pracowników przedsiębiorstw.
30 listopada listopada DZIAŁANIA NA RZECZ PRZEDSIĘBIORCZOŚCI AKADEMICKIEJ.
Badanie efektywności pomocy dla grup szczególnego ryzyka
Willy Aastrup, Centre Director U N I W E R S Y T E T W A A R H U S Ośrodek doradztwa i wsparcia Świadomość niepełnosprawności a rozszerzanie partycypacji.
MINISTERSTWO NAUKI I SZKOLNICTWA WYŻSZEGO Program Operacyjny Kapitał Ludzki, Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Departament Funduszy.
1 Bielsko-Biała, 16 grudnia 2011 roku Konferencja INNOWACYJNOŚĆ AKADEMICKA - nowe trendy w rozwoju przedsiębiorczości – Zapotrzebowanie na innowacje ze.
Planowanie przyszłości edukacyjnej i zawodowej?
MINISTERSTWO OBRONY NARODOWEJ POLITYKA KADROWA W SIŁACH ZBROJNYCH RP
MINISTERSTWO OBRONY NARODOWEJ
Mały Senat 23 listopada 2011 Marta Kicińska-Habior.
Kwalifikacje nauczycieli Rok szkolny 2009/
1 System kształcenia na WETI w świetle nowego prawa o szkolnictwie wyższym i nowych standardów kształcenia Projekt Opracował: Krzysztof Goczyła.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego RADA NAUKI przy Ministrze Nauki i Szkolnictwa Wyższego Cele i warunki reformowania systemu badań naukowych w.
1. REFORMA SYSTEMU FINANSOWANIA SZKOLNICTWA WYŻSZEGO I NAUKI Stworzenie sprawnego systemu finansowania działalności naukowo- badawczej i dydaktycznej uczelni.
M I N I S T E R S T W O O B R O N Y N A R O D O W E J
Perspektywa uczenia się przez całe życie 3 marca 2011.
M I N I S T E R S T W O O B R O N Y N A R O D O W E J
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- V Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
WYKORZYSTAJ POTENCJAŁ UCZELNI – ZAŁÓŻ FIRMĘ OGÓLNOPOLSKA KONFERENCJA NAUKOWA Przedsiębiorczość akademicka. Stan i możliwości rozwoju w woj. opolskim. Opole,
WOJSKA SPECJALNE.
Monitoring Plus Badanie ukrytego potencjału lokalnego rynku pracy Badanie ukrytego potencjału lokalnego rynku pracy Priorytet 2 - Wzmocnienie rozwoju zasobów.
SŁUŻBA PRZYGOTOWAWCZA
Podstawowe terminy. Ustawa z dnia 27 lipca 2005 r. wraz z późniejszymi zmianami Rozporządzenie ministra nauki i szkolnictwa wyższego z dnia 5 października.
Losy absolwentów 2010 Liceum Ogólnokształcące im. gen. Wł. Sikorskiego
85 – lecie DZIAŁALNOŚCI ODDZIAŁU WARSZAWSKIEGO SEP
Nauka w przestrzeni publicznej Edmund Wnuk-Lipiński Collegium Civitas, 2013.
Perspektywy rynku pracy w Polsce po wstąpieniu do Unii Europejskiej w 2004 roku.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Losy absolwentów II Liceum Ogólnokształcącego im
Działania w celu zwiększenia kompetencji przyszłych pracowników KGHM
Uniwersytet Humanistyczno-Przyrodniczy Jana Kochanowskiego w Kielcach.
Polskie biblioteki akademickie w Unii Europejskiej - Łódź, Rola biblioteki uczelnianej w procesie internacjonalizacji kształcenia Tomasz Saryusz-Wolski.
PROJEKT: Diagnoza dostosowania umiejętności i kwalifikacji zawodowych do wymogów lubuskiego rynku pracy realizowany przez: ASM – Centrum Badań i Analiz.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
STUDIUM WOJSKOWE AM Studenci studiów stacjonarnych, uznani za zdolnych do służby wojskowej (kategoria zdrowia A), podlegają obowiązkowi odbycia w czasie.
Krajowe Ramy Kwalifikacji w Szkolnictwie Wyższym
Losy absolwentów ZSP Nr 2 im. Tadeusza Kościuszki w Stalowej Woli
SYSTEM EDUKACJI W POLSCE
Sprzeczności i „niewykonalne” zapisy
ALGORYTM Co wynika dla uczelni technicznych
Kształcenie inżynierów z perspektywy AGH
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Operacja Sukces to unikatowy w skali kraju projekt finansowany z funduszy strukturalnych Unii Europejskiej mający na celu reformę programu studiów na.
Kreatywny Humanista Priorytet IV. Szkolnictwo wyższe i nauka
Po klasie matematycznej
Działalność statutowa - wynagrodzenia r.
Projekt Badawczo- Rozwojowy realizowany na rzecz bezpieczeństwa i obronności Państwa współfinansowany ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju „MODEL.
„AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób w wieku 50+” Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VI Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Liceum ogólnokształcące profil wojskowy Nowość !.
SŁUŻBA PRZYGOTOWAWCZA NARODOWE SIŁY REZERWOWE
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im. Jana Kasprowicza Nietążkowo ul. Dudycza Śmigiel tel., tel./fax woj. wielkopolskie
Wyższa Szkoła Informatyki i Ekonomii Towarzystwa Wiedzy Powszechnej w Olsztynie.
155 osób 80 % 155 osób 80 % 15 osób 7,5 % 15 osób 7,5 % 4 osoby 2 % 4 osoby 2 % 4 osoby 2 % 4 osoby 2 % 5 osób 2,5 % 5 osób 2,5 % 3 osoby 1,5 % 3 osoby.
PROF. WITOLD T. BIELECKI REKTOR ALK Maciej Madziński – Dyrektor Operacyjny Akademia Leona Koźmińskiego.
WOJEWÓDZKI SZTAB WOJSKOWY W LUBLINIE Lublin, dnia 05 grudnia 2012 roku
1 Instytut Techniczny Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Gorzowie Wielkopolskim Konferencja: Lubuskie Centrum Innowacji, styczeń
Politechnika Krakowska Katedra Inżynierii Chemicznej i Procesowej Kierunek Inżynieria Chemiczna i Procesowa Inżynieria chemiczna i procesowa jest dyscypliną.
Uczelnie wyższe.
Zapis prezentacji:

1 KONFERENCJA PRASOWA WARSZAWA – STYCZEŃ 2007 REORGANIZACJA SZKOLNICTWA WOJSKOWEGO

2 STAN AKTUALNY WYŻSZEGO SZKOLNICTWA WOJSKOWEGO AON WAT AMW WSO SP WSO WL RAZEM Studenci wojskowi Studenci cywilni Dotacja MON Dotacja MNiSW Kadra wojskowa Kadra cywilna Samodz. prac. nauki Uprawn. dr hab. Uprawn. dr Liczba kier. studiów ,81,4 49,615,5 35,61,2 27,80 64,10 219,918, Łączna liczba prac. uczelni %15%90%10%

3 KOSZTY KSZTAŁCENIA ŚREDNIA DOTACJA NA JEDNEGO STUDENTA (2006) JEDNOSTKOWA DOTACJA GLOBALNIE (tys. zł) JEDNOSTKOWA DOTACJA BEZ KOSZTÓW UTRZYM. (tys. zł) MON DOTACJA OGÓŁEM (mln zł) DOTACJA „DYDAKTYCZNA” (*) WRAZ Z UTRZYMANIEM (mln zł) ? AONWATAMWWSO SPWSO WLŚrednia Średnia MNiSW Uczelni techniczne ,1 4, ,849,6 11,04,3 12 8, ,627,8 6,53,8 10 7,0 GLOBALNIE = DOTACJA OGÓŁEM LICZBA STUDENTÓW BEZ KOSZTÓW = DOTACJA OGÓŁEM – (LICZBA STUDENTÓW  20 tys. zł) LICZBA STUDENTÓW (*) wyliczona wg. średnich kosztów MNiSW wraz ze średnim, rocznym kosztem utrzymania podchorążego (20 tys. zł) (SYMULACJA)

4 GŁÓWNE CELE REFORMY SZKOLNICTWA WOJSKOWEGO  zapewnienie wysokiego standardu wykształcenia ogólnego i profesjonalnego, umożliwiającego oficerom skuteczne działanie w dynamicznie rozwijającym się środowisku technologicznym, menedżerskim i politycznym XXI wieku  niezbędna koncentracja potencjału naukowo-dydaktycznego uczelni wojskowych (osiągnięcie „masy krytycznej”)  racjonalizacja kosztów funkcjonowania wyższego szkolnictwa wojskowego  dostosowanie wyższego szkolnictwa wojskowego do wymogów ustawy z dnia 27 lipca 2005 roku - Prawo o szkolnictwie wyższym  dostosowanie form i poziomu kształcenia oraz szkolenia żołnierzy zawodowych, realizowanych w wyższych szkołach wojskowych, do wymogów ustawy z dnia 11 września 2003 roku o służbie wojskowej żołnierzy zawodowych

5 ZAŁOŻENIA WSTĘPNE WYZNACZAJĄCE PARAMETRY DOCELOWE SYSTEMU SZKOLNICTWA WOJSKOWEGO (2012)  LICZEBNOŚĆ SIŁ ZBROJNYCH - 15O TYS.  LICZEBNOŚĆ KORPUSU OFICERSKIEGO – 28 TYS.  ŚREDNI CZAS SŁUŻBY – 28 LAT (FAKTYCZNIE JEST ZNACZNIE MNIEJSZY)  ROCZNE POTRZEBY OFICERÓW – 1000 (829) 1)struktura stanowisk: ZASADNICZE/SZCZEGÓLNE = 4/1 (800/200) 2)realne potrzeby kształcenia oficerskiego absolwentów uczelni cywilnych: 200  500 rocznie 3)realne potrzeby kształcenia oficerów w pełnym cyklu: 500  800 rocznie 4)łączna liczba studentów wojskowych (sprawność studiów 80%): 3000  4000  ROCZNE POTRZEBY KURSOWE 1) kursy akademickie: 570 (10 M) 2) kursy specjalistyczne: 1400 (1-2 M)  NIEZBĘDNA DLA SIŁ ZBROJNYCH LICZBA KIERUNKÓW KSZTAŁCENIA: )zarządzanie (dowodzenie), logistyka, bezpieczeństwo narodowe, nawigacja, lotnictwo i kosmonautyka 2)telekomunikacja, chemia, mechanika i budowa maszyn, informatyka, mechatronika, geodezja, inżynieria materiałowa

6 1) MODEL SZEREGOWY MODELE KSZTAŁCENIA OFICERÓW OFICER = DWA DYPLOMY (DYPLOM UKOŃCZENIA STUDIÓW AKADEMICKICH II-GO STOPNIA + PATENT OFICERSKI (LICENCJA) STUDIA AKADEMICKIE II-GO STOPNIA CYWILNA UCZELNIA AKADEMICKA DYPLOM AKAD. + SPECJALISTCZNE SZKOL. OFICERSKIE CENTRUM SZKOLENIA RSZ PATENT OFICERA LICENCJA ~ 3500 godzin ~ 1500 godzin absolwenci uczelni cywilnych 20% potrzeb kadrowych 2) MODEL RÓWNOLEGŁY WOJSKOWE STUDIA AKAD. II-GO STOP. DYPLOM AKAD. ~ 5000 godzin PATENT OFICERA LICENCJA CENTRUM SZKOLENIA RSZ ( ~ 1000 godz.) UNIWERSYTET OBRONY NARODOWEJ. DYPLOM AKAD. ~ 5000 godzin PATENT OFICERA LICENCJA CENTRUM SZKOLENIA RSZ ( ~ 1000 godz.) pełnowymiarowe studia wojskowe UNIWERSYTET OBRONY NARODOWEJ CENTRUM SZKOLENIA WOJSK LĄDOWYCH UNIWERSYTET OBRONY NARODOWEJ SZKOŁA ORLĄT UNIWERSYTET OBRONY NARODOWEJ CENTRUM SZKOLENIA MARYNARKI WOJENNEJ WOJSKA LĄDOWE a) b) c) SIŁY POWIETRZNE MARYNARKA WOJENNA 6 LAT 5 LAT 80% potrzeb kadrowych

7 WAT SYSTEM SZKOLNICTWA WOJSKOWEGO AON AMW GDYNIA UNIWERSYTET OBRONY NARODOWEJ WARSZAWA KSZTAŁCENIE AKADEMICKIE CENTRUM SZKOLENIA MARYNARKI WOJENNEJ GDYNIA „SZKOŁA ORLĄT” CENTRUM SZKOLENIA SIŁ POWIETRZNYCH DĘBLIN CENTRUM SZKOLENIA WOJSK LĄDOWYCH WROCŁAW SZKOLENIE SPECJALISTYCZNE FILIA „SZKOŁA OFICERSKA”

8 Centrum Szkolenia SP ZALETY PRZYJĘTEGO MODELU W PORÓWNANIU Z POZOSTAŁYMI WARIANTAMI REFORMY: 1.Pełna, profesjonalna możliwość realizacji kształcenia dowódczego wszystkich szczebli 2. Najniższe koszty funkcjonowania przy wysokiej jakości kształcenia 3. Możliwość doboru kadry dydaktycznej najwyższej jakości 4.Łatwiejsze zarządzanie szkolnictwem i nadzór 5. Pełna zgodność z ustawą – Prawo o szkolnictwie wyższym 6. Możliwość realizacji kompleksowych usług dydaktycznych i prac naukowo-badawczych na rzecz MON 7.Najlepsze warunki do rozwoju Centrum Symulacji i Komputerowych Gier Wojennych 8.Bezpieczna perspektywa na „Rynku Edukacyjnym” w Polsce i w Europie 9.Prostota i przejrzystość całego systemu kształcenia 10.Model sprawdzony w wielu krajach Europy i Świata  Formalne włączenie WSO WL i WSO SP do UON w postaci zamiejscowego ośrodka dydaktycznego wymagałoby wcześniejszego uwłaszczenia i ustawy AON WSO WL WSO SP AMW WAT Centrum Szkolenia WL Centrum Szkolenia MW FILIA UON (AMW) UNIWERSYTET OBRONY NARODOWEJ USTAWA Centrum Wyższych Kursów i Szkoleń   MODEL KONSOLIDACJI SZKOLNICTWA WOJSKOWEGO ( Szkoła Oficerska Wojsk Lądowych) (Oficerska Szkoła Pilotów – Szkoła Orląt)

9 HARMONOGRAM REORGANIZACJI WOJSKOWEGO SZKOLNICTWA WOJSKOWEGO SZKOLNICTWA  Opcjonalnie (rozporządzenie RM, ustawa) PRZYKŁADY PODOBNYCH ROZWIĄZAŃ NA ŚWIECIE (W PAŃSTWACH O LICZEBNOŚCI SIŁ ZBROJNYCH ~ 200 TYS): INDIE, KANADA, HISZPANIA, FINLANDIA, WĘGRY, CZECHY, SŁOWACJA I WIELE INNYCH) DWA ETAPY: 1.ETAP FORMALNY – USTAWA – 2007 (MON) 2.ETAP „SAMOREGULACJI” – (KIEROWNICTWO UCZELNI) AON WSO WL WSO SP AMW WAT Wydział Medyczny Uniwersytetu UNIWERSYTET OBRONY NARODOWEJ USTAWA   WIM (WIML)