POJĘCIE MARKETINGU. MARKETING jest to proces społeczno-gospodarczy mający na celu poznanie przyszłej struktury popytu na produkty lub usługi oraz zaspokojenie.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Założenia teoretyczne budowy sieciowych produktów turystyki wiejskiej oraz proces ich komercjalizacji Tworzenie wspólnej oferty turystycznej pod hasłem:
Advertisements

MARKETING Dr Aleksandra Gniot
POPYT PODAŻ RÓWNOWAGA RYNKOWA.
ISTOTA MARKETINGU 1. Początki i przyczyny rozwoju marketingu
Definicja Clienting to nowe pojęcie, które umożliwia odmiennie niż w tradycyjny sposób postrzeganie marketingu i klientów. Prekursorem tego nurtu jest.
Istota i przesłanki badań marketingowych
CENY W MARKETINGU CENA jest głównym elementem marketingu mix. Jest także ona swoistym narzędziem gry ekonomicznej. Dla sprzedającego- cena jest elementem.
Autorzy: Janusz Melaniuk Grzegorz Manowski
Bernadetta Bienia Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Krośnie
Gospodarka Rynkowa RYNEK – podstawowy mechanizm gospodarki rynkowej. Rynek jest miejscem, zorganizowanym zazwyczaj w sensie instytucjonalnym, miejsce na.
Ekonomia popyt, podaż i rynek reakcje popytu na zmiany cen i dochodów
Teoria konsumenta.
Elastyczność popytu i podaży
Popyt, podaż, rynek.
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Turystyka jako zjawisko społeczno-gospodarcze
Marketing – zagadnienie podstawowe wykład nr 1
INFORMAYZACJA PRZEDSIĘBIORSTW
P O P Y T , P O D A Ż.
Popyt i podaż WYKŁAD 3.
ZARYS WIEDZY O GOSPODARCE
Katedra Marketingu Usług
Katedra Marketingu Usług
RYNEK W UJĘCIU MARKETINGOWYM
Rynki konkurencji niedoskonałej
Ekonomia.
Zajęcia nr 4 Tematyka: Sposoby kupowania usług przez konsumentów
Rodzaje rynków i podmiotów gospodarczych
MARKETING MIX CYKL ŻYCIA PRODUKTU Opracowała: Grażyna Nowak.
Rynek usług medycznych
Różnicowanie cen na rynku hotelarskim
Promocja oferty przedsiębiorstwa turystycznego
Równowaga rynkowa.
Elementy otoczenia społeczno -demograficznego
ZMIENNE OTOCZENIE EKONOMICZNE
PROMOCJA OFERTY PRZEDSIĘBIORSTWA TURYSTYCZNEGO
Ogólny plan procesu restrukturyzacji profilu działalności społeczno-gospodarczej spółdzielni socjalnych.
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Planowanie przepływów materiałów
Ekonomia Blok 1: Rynek, popyt i podaż POPYT
Istota i zadania rachunkowości zarządczej
Produkt przedsiębiorstwa
AGENCJA REKLAMOWA WEBMASTER
POPYT TURYSYTCZNY. Jest to suma dóbr turystycznych, usług i towarów, które turyści są skłonni nabyć przy określonym poziomie cen.
POJĘCIE I ISTOTA RYNKU Autor: Ewelina Boroń.
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie.” Projekt opracowany przez Ministerstwo Rolnictwa.
Aleksandra Popławska Marta Pawłowska
Podstawowe funkcje ekonomiczne
Młodzi Przedsiębiorczy – program nauczania Ekonomii w praktyce w szkole ponadgimnazjalnej Produkt i usługa Działania marketingowe Projekt jest współfinansowany.
Ekonomia stosowana 3 Popyt, podaż, cena.
TECHNIK HANDLOWIEC.
Opracowanie merytoryczne Joanna Lisowska
mgr Paweł Augustynowicz Lublin 2008
1 CZY FIRMA KREISEL JEST INNOWACYJNA? INNOWACYJNOŚĆ W CELU OSIĄGNIĘCIA SUKCESU.
Logistyk.
Czego można nauczyć się za pośrednictwem OWES? Ewelina Polak, Barbara Parzonka-Przybyło, Marcin Sanetra Szczyrk, r.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Istota i znaczenie marketingu. Plan wykładu 1.Fazy ewolucji orientacji przedsiębiorstwa 2.Pojęcie marketingu ▫ rozumienie tradycyjne /historyczne/ ▫ rozumienie.
Marketing. Pojęcie i struktura usług.
SEGMENTACJA RYNKU.
Dominika Muś TiR, grupa 2b
Podstawowe pojęcia i przedmiot ekonomii
ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE
Podstawy marketingu (ćwiczenie 1)
Popyt Wielkość popytu – ilość dóbr i usług, którą chcą i mogą kupić klienci przy danym poziomie ceny. Prawo popytu – wraz ze wzrostem ceny produktu zmniejsza.
LOGISTYKA KRAJOWA I MIĘDZYNARODOWA
Podstawowe pojęcia i przedmiot ekonomii
Zasady funkcjonowania rynku
Doradca inwestycyjny Opis specjalności.
Zapis prezentacji:

POJĘCIE MARKETINGU

MARKETING jest to proces społeczno-gospodarczy mający na celu poznanie przyszłej struktury popytu na produkty lub usługi oraz zaspokojenie go, poprzez kreowanie podaży, przekazywanie informacji nabywcom, dostarczanie wytworzonych dóbr w odpowiednim miejscu i czasie, a także ich realizowanie * WG. J.CARMAN & K. UHL

MARKETING twórczy proces polegający na identyfikacji i zyskownym zaspakajaniu potrzeb konsumenta, dzięki dostosowaniu sił przedsiębiorstwa do warunków rynkowych. * WG N. HILL

MARKETING Zbiór metod i technik działania, umożliwiających zbadanie potrzeb i popytu konsumenta oraz jego szczegółowych preferencji, wykształcenie potrzeb wcześniej nieujawnionych, skuteczne zachęcanie do zakupów określonych dóbr i usług oraz ich sprzedaż we właściwym miejscu i czasie ku zadowoleniu klienta.