Marcin Chrząścik.  Wizerunek to zestaw wrażeń i interpretacji powiązanych spontanicznie z określonym bodźcem (fizycznym lub społecznym), który powoduje.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
FIRMY Badanie przeprowadzone przez: ASM- Centrum Badań i Analiz
Advertisements

Konferencja , 14 grudnia 2006, Warszawa
Marketing usług transportowych
Czy potrzebujemy długofalowego planowania rozwoju sektora kultury w mieście ? Anna Miodyńska 1.
Definicja Benchmarking definiowany jest jako „nieprzerwany proces porównywania wyników przedsiębiorstwa, systemów zarządzania, procesów, produktów i usług.
Raport z badań społecznego odbioru prowadzonych działań inwestycyjnych opracowany na zlecenie Gminy Zabrze oraz Zabrzańskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów.
Istota i przesłanki badań marketingowych
Budżetowanie kapitałów
Niestandardowe techniki badań marketingowych.
1 EWALUACJA GŁÓWNYM NARZĘDZIEM PODNOSZENIA JAKOŚCI PRACY DORADCY ZAWODOWEGO Robert Fleischer –Zarząd Główny SDSiZ RP Lubniewice,
badania rynku turystycznego
Innowacyjność zagadnienia wprowadzające
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Spotkanie robocze z pracownikami PUP odpowiedzialnymi
Metody badawcze w socjologii
Metody badawcze w socjologii – ciąg dalszy
Kształtowanie motywacji pracowników
Badanie potrzeb i opinii społeczeństwa
STRATEGIE MARKETINGOWE FIRM
Zarządzanie 1. Zarządzanie
CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
Elementy statystyki dla lekarzy Planowanie badań i zbieranie danych
Jak z wykorzystaniem literatury prowadzić ciekawe zajęcia z uczniami realizujące zadania wychowawcze szkoły Bożena Prażmo, maj 2011 r.
Hipotezy statystyczne
2010 Benchmarking klastrów w Polsce Dr Aleksandra Nowakowska Zespół Konsultantów PARP Benchmarking jako instrument poprawy jakości zarządzania Warszawa,
BADANIE STATYSTYCZNE Badanie statystyczne to proces pozyskiwania danych na temat rozkładu cechy statystycznej w populacji. Badanie może mieć charakter:
dr Robert Szwed Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
Rynek usług medycznych
CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
BADANIE RYNKOWE I MARKETINGOWE
Promocja oferty przedsiębiorstwa turystycznego
MIESZKAŃCY O SWOIM MIEŚCIE Wykorzystanie badań opinii w tworzeniu i prowadzeniu działań promocyjnych 1.
Elementy otoczenia społeczno -demograficznego
OGÓLNOPOLSKA KONFERENCJA BIBLIOTEKARZY
„Student jako konsument na rynku multimediów”
Krzysztof Bielewicz ITTI Sp. z o.o e- technologie i biznes
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
INFORMACJA MARKETINGOWA
Analiza kluczowych czynników sukcesu
Metoda studium przypadku jako element XI Konkursu Wiedzy Ekonomicznej
Ewaluacja konferencja 11 czerwca 2014 RODN „WOM” w Katowicach.
Instrumenty promocji (narzędzia promocji).
Transport i logistyka Studia I stopnia Katedra Transportu.
Aleksandra Popławska Marta Pawłowska
Opracowanie: Piotr Dereszewski. „…uniwersalna funkcja kreowania i oferowania wartości (użyteczności) dla innych w celu osiągnięcia pożądanych przez organizację.
Charakterystyka powszechnie stosowanych metod badawczych
Marketingowy system informacji
Wyniki badania rozpoznawalności nowego logo i hasła Łodzi listopada 2012r. Blanka Kokosińska.
Personal Management w bibliotece
Biblioteka ucząca się Roman Tomaszewski Mariusz Polarczyk
RESPEKTOWANE SĄ NORMY SPOŁECZNE.
OBSŁUGA KLIENTA WYKŁAD POMIAR JAKOŚCI OBSŁUGI KLIENTA.
1 Obserwacje... Obserwacja polega na ukierunkowanym, zamierzonym, celowym, systematycznym i prowadzonym według ustalonego planu postrzeganiu badanych obiektów.
WYKŁAD dr Krystyna Kmiotek
ZASADY PRZEPROWADZANIA DIAGNOZY Gdańsk, r. Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Przeprowadzenie badań niewyczerpujących, (częściowych – prowadzonych na podstawie próby losowej), nie daje podstaw do formułowania stanowczych stwierdzeń.
A.M. Zarzycka. Zapotrzebowanie na informacje o rynkach zagranicznych 1) Faza wchodzenia na rynki zagraniczne 2) Faza kształtowania programów marketingowych.
Badania ruchu turystycznego w województwie śląskim.
Badania marketingowe - wprowadzenie Paweł Gałka Konsultacje: poniedziałek p. 216 godz.:
Bezpieczeństwo w sieci – wyniki badań
PROCESY EDUKACYJNE SĄ ORGANIZOWANE W SPOSÓB SPRZYJAJĄCY UCZENIU SIĘ
ANKIETOWANIE Opracowanie: Prof. UAM dr hab. Jan Grzesiak
SEGMENTACJA RYNKU.
Dominika Muś TiR, grupa 2b
ANALIZA SWOT S – strengths – mocne strony W – weaknesses – słabości
Dualne kształcenie zawodowe
Ocena Projektu „Klasa Akademicka” prowadzonego na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu – wybrane wyniki badań Dominika Stachowiak.
{ Wsparcie informacyjne dla zarządzania strategicznego Tereshkun Volodymyr.
Działania ewaluacyjne prowadzone przez IZ RPO WK-P w 2017 roku
Zapis prezentacji:

Marcin Chrząścik

 Wizerunek to zestaw wrażeń i interpretacji powiązanych spontanicznie z określonym bodźcem (fizycznym lub społecznym), który powoduje u ludzi serię skojarzeń z danym miejscem. Takie skojarzenia wpływają na stan wiedzy o organizacji, przez niektórych nazywany wierzeniami czy też stereotypami.  Kreować wizerunek (wg. Concise Oxford Dictionary) - pozostawiać niezapomniane wrażenie.

 jest on kategorią zindywidualizowaną,  nie jest stały,  kształtowany jest w długim przedziale czasu,  jest cechą złożoną wewnętrznie,  może zwiększać lub zmniejszać konkurencyjność,  jego identyfikacja wymaga specjalnych badań marketingowych. Wizerunek to inaczej IMAGE, który tworzony jest przez:  Behavior - zachowania i podejmowane działania w organizacji obserwowane przez otoczenie,  Design - system prezentacji i identyfikacji organizacji,  Communication - system komunikowania się organizacji z otoczeniem

Wyznaczanie osób i komórek odpowiedzialnych za realizację zadań związanych z kształtowaniem wizerunku Dobór odpowiednich instrumentów promotin-mix Ustalenie tzw. wizerunku docelowego Monitoring i korekta działań kształtujących wizerunek Wybór adresatów działań wizerunkowych Identyfikacja wizerunku istniejącego

 Badania marketingowe - badania jakościowe, identyfikujące zakres funkcjonujących skojarzeń z organizacją, jej cechami szczególnymi, wadami i zaletami (badania przeprowadzone w różnych grupach, np. uczniowie, absolwenci, mieszkańcy dzielnicy, mieszkańcy Warszawy itp.) - badania ilościowe (ankietowe, pogłębione), mające na celu wskazanie hierarchii ważności wyników badań jakościowych.  Analiza 7P Marketingu – mix.  Benchmarking  Metody Analizy Strategicznej - Analiza SWOT - Analiza Pięciu Sił Portera

 Badania jakościowe, zwane też motywacyjnymi, skoncentrowane są na pojedynczych osobach lub małych grupach celowo dobranych osób i dotyczą na ogół czynników trudno wymiernych.  Polegają na rozmowie osoby badanej lub niewielkiej grupy osób badanych z udziałem osoby prowadzącej badanie, inicjującej i sterującej przebiegiem rozmowy lub dyskusji na określony z góry temat.  Badania jakościowe maja na celu wyjaśnić i zrozumieć motywy postępowania, dotrzeć do nie ujawnianych w sposób bezpośredni przyczyn zachowania, ustalić i zinterpretować głęboko ukryte przekonania i emocje. Udzielają odpowiedzi na pytanie "jak?, dlaczego?".  Nie interesują nas liczby, lecz skojarzenia związane z markami lub produktami, motywy, które kierują zachowaniem konsumentów. Badania tego rodzaju pozwalają bardzo szczegółowo odtwarzać stereotypy, wzory myślenia, oceniania lub reagowania, sposoby wyrażania myśli, nieuświadomione motywy, zwyczaje i przyzwyczajenia.

 Badania ilościowe to sondaże kwestionariuszowe przeprowadzane na stosunkowo dużych próbach respondentów, najczęściej reprezentatywnych dla populacji celowej, z wykorzystaniem metod statystyczno - matematycznych przy doborze próby i obliczeniach wyników.  Polegają na gromadzeniu danych, zbieranych od respondentów za pomocą formularzy - kwestionariuszy ankiet i wywiadów. Określona liczba respondentów, dobrana według reguł statystyki, odpowiada na zawarte w kwestionariuszach pytania.  Badania ilościowe mogą być realizowane różnymi technikami: wywiadu bezpośredniego (twarzą w twarz), wywiadu telefonicznego, komputerowego, ankiety pocztowej, lub elektronicznej.wywiadu bezpośredniegowywiadu telefonicznegokomputerowego ankiety pocztowejelektronicznej

Nazwa elementuPrzykładowy praktyczny odpowiednik P roduct – Produktstandard, atrakcje, okolica, wynikające korzyści, stopień zaspokojenia potrzeb; P rice – Cenawysokość opłat, poziom kosztów w regionie (konsumpcja, atrakcje, opłaty ustawowe itp.) P lace – Miejsce (lokalizacja)parkingi, dojazd, bezpieczna okolica, bliskość atrakcyjnych miejsc (gór, wód, zabytków, centrów handlowych, parków rozrywki itp.) P romotion – Promocjanarzędzia promocji, komunikowanie się z otoczeniem P eople – Ludzie (personel)kompetencje kadry, jakość obsługi, tożsamość lokalna mieszkańców regionu P hysical evidence – Cechy fizyczne architektura, infrastruktura, wyposażenie, wygląd, systemy identyfikacji wizualnej itp. P rocess - Procesyjakość usług, dostęp do innowacji, przyjazne otocznie, brak oporów biurokracyjnych

 Metoda polegająca na porównywaniu procesów i praktyk stosowanych przez własne przedsiębiorstwo, ze stosowanymi w przedsiębiorstwach uważanych za najlepsze w analizowanej dziedzinie. Wynik takiej analizy służy jako podstawa doskonalenia. Jest to praktyczna realizacją przysłowia: "trzeba się uczyć na błędach, ale lepiej uczyć się na cudzych błędach, niż na swoich". Stosując Benchmarking powinniśmy sobie opowiedzieć na następujące pytania:  Na kim można się wzorować?  Co mają lepsi od nas, czego nie mamy my?  Jak zaadaptować dobre wzorce u nas?