KONWENT MARSZAŁKÓW WOJEWÓDZTW RP - LUBELSKIE 2014 Światowe trendy marketingu terytorialnego i gospodarczego Witold Orłowski Nałęczów, 12 września 2014.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Założenia aktualizacji Regionalnej Strategii Innowacji Województwa Małopolskiego.
Advertisements

innowacyjna wielkopolska
Słabe strony administracji publicznej wg Narodowej Strategii Spójności 2007
Wsparcie dla organizacji pozarządowych w ramach Priorytetu V Dobre rządzenie PO KL (Działanie 5.4 Rozwój potencjału trzeciego sektora) Ministerstwo Pracy.
Projekt „Regionalna Strategia Innowacji – RSI 2030”
2009 Portal Wspieramy E-biznes jako źródło informacji o działaniach 8.1 i 8.2 PO IG Agnieszka Krakowiak Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości Warszawa,
Ustawa o niektórych formach wspierania działalności innowacyjnej
Wsparcie dla sieci Centrów Obsługi Inwestorów i Eksporterów (COIE)
Wiedza i innowacje w rozwoju gospodarki -
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Rozwój przedsiębiorczości społecznej w regionie Warszawa, dnia 18 kwietnia 2013 roku.
Wsparcie dla partnerów społecznych w Priorytecie V PO KL Ministerstwo Rozwoju Regionalnego 6 listopada 2007.
Ministerstwo Gospodarki Zmiana systemu promocji gospodarczej Polski.
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
System ewaluacji polityki spójności w Polsce Doświadczenia i perspektywy Stanisław Bienias Krajowa Jednostka Oceny Rzeszów, 26 listopada 2008 r.
Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
Tomasz Schimanek Konsultacje październik-grudzień 2005 r.
Budowa społeczeństwa informacyjnego w Województwie Podkarpackim
Perspektywa i taktyka ubiegania się o środki europejskie w latach Założenia i cele Projektu doradczego Teraz Limanowa Wystąpienie Ekspertów CERTUS.
Problemy turystyki w województwie podkarpackim Brak markowych produktów turystycznych Przeciętna oferta turystyczna, znacznie poniżej możliwości regionu.
Warsztaty szkoleniowe Regionalnego Komitetu Sterującego ds. Regionalnej Strategii Innowacyjności Województwa Warmińsko-Mazurskiego Gabriela Zenkner-Kłujszo.
W SEKTORZE ROLNO – SPOŻYWCZYM
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Kujawsko-Pomorski Program na Rzecz Ekonomii Społecznej na lata Zadanie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu.
2010 Benchmarking klastrów w Polsce Dr Aleksandra Nowakowska Zespół Konsultantów PARP Benchmarking jako instrument poprawy jakości zarządzania Warszawa,
Polska Izba Gospodarcza Importerów, Eksporterów i Kooperacji KOORDYNATOR: Maria Szwarc.
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata Możliwości wsparcia dla przedsiębiorców.
EKONOMIA SPOŁECZNA W NOWEJ PERSPEKTYWIE FINANSOWANIE
Centrum Inwestora i Eksportera
Czesław Noworol Narodowe Forum Doradztwa Kariery
Partner w Projekcie Uniwersytet Łódzki Wydział Zarządzania Katedra Zarządzania Miastem i Regionem.
1 Założenia projektu systemowego Ministerstwa Gospodarki realizowanego w ramach Poddziałania Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka Wsparcie.
– Twój nowy Regionalny Portal Inwestycyjny ! Założenia projektu Special Investment Care – Specjalna Opieka Inwestycyjna.
Zamojskie Centrum Dialogu Społecznego
WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE Wspólnie na Zamojszczyźnie- projekt.
Wsparcie dla rozwoju technologii
Ministerstwo Gospodarki Budowanie innowacyjnej gospodarki Departament Rozwoju Gospodarki Ministerstwo Gospodarki Regionalna Strategia Innowacji dla Mazowsza.
WSPARCIE POTENCJAŁU ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH
INNOpomorze INNOwacyjne powiązania IV edycja projektu
Przygotowanie MŚP do realizacji ambitnych projektów i wdrażania innowacji w ramach PO Inteligentny Rozwój.
Rozwój regionów – rola biznesu Marek Kłoczko Sekretarz Generalny Warszawa, 22 maja 2009 r.
Jacek JETTMAR Główny Konsultant
1 Targi Zarządzania Zasobami Ludzkimi 8-9 kwiecień 2008 r. Warszawa Wanda Powałka Zespół Wdrażania Instrumentów Instytucjonalnych PARP „Punkty Konsultacyjne.
Programowanie perspektywy finansowej
Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego
Stowarzyszenie Klaster ICT Pomorze Zachodnie DROGA DO WSPÓLNEGO SUKCESU.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Śląskiego na lata
Sprzedaż lokalnych produktów trystycznych WARSZAWA_27_10_2015.
MINISTERSTWO ROLNICTWA I ROZWOJU WSIBIURO POMOCY TECHNICZNEJ Krajowa Sieć Obszarów Wiejskich
Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata Wsparcie dla przedsiębiorstw: Działanie 5.5. Promocja i rozwój markowych.
Plan konsultacji społecznych I część – prezentacja zakresu prac nad Strategią, celów strategicznych I i II rzędu II część – pytania skierowane do uczestników.
Innowacje – możliwości ubiegania się o wsparcie z programów EWT PAWEŁ ZAWADZKI Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Departament Rozwoju Regionalnego.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego Priorytet 1 Gospodarka – Innowacje - Technologie Działanie 1.2 Innowacje i transfer technologii.
Spotkanie informacyjne dotyczące realizacji projektów w ramach Poddziałania Podmioty Ekonomii Społecznej OP 6 Integracja RPO WP Koordynacja.
Człowiek - najlepsza inwestycja Projekt "Rola bezpośrednich inwestycji zagranicznych w kształtowaniu aktualnego i przyszłego profilu gospodarczego województwa.
Budowa Lubuskiego Systemu Innowacji , Żary Współfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego Program Operacyjny Współpracy.
P RZEDSIĘBIORCZOŚĆ W KONTEKŚCIE WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ - TERAŹNIEJSZOŚĆ I PRZYSZŁOŚĆ P RZEDSIĘBIORCZOŚĆ W KONTEKŚCIE WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ - TERAŹNIEJSZOŚĆ.
Uporządkowanie krajowych dokumentów strategicznych.
Człowiek - najlepsza inwestycja Projekt "Rola bezpośrednich inwestycji zagranicznych w kształtowaniu aktualnego i przyszłego profilu gospodarczego województwa.
STREFA PRZYSZŁOŚCI -inicjatywy ŁSSE w celu pozyskiwania inwestycji Maciej Rapkiewicz – Prezes Zarządu Konferencja „Promocja atrakcyjności inwestycyjnej.
Copyright (c) 2007 DGA S.A. | All rights reserved. Wsparcie innowacyjności w regionalnych programach operacyjnych Konferencja „Innowacyjna gospodarka”
Klaster Logistyczno-Transportowy „Północ-Południe”
II Konwent Marszałków Województw RP - MAŁOPOLSKA
Zasady budowania oferty inwestycyjnej przez jst
Stanisław Tamm Urząd Miasta Poznania Wydział Działalności Gospodarczej
Stowarzyszenie Klubu Polskie Forum ISO – INEM Polska, istnieje od 1996
Grupa tematyczna ds. innowacji w rolnictwie i na obszarach wiejskich
Działania wspierające internacjonalizację polskich firm
Zapis prezentacji:

KONWENT MARSZAŁKÓW WOJEWÓDZTW RP - LUBELSKIE 2014 Światowe trendy marketingu terytorialnego i gospodarczego Witold Orłowski Nałęczów, 12 września 2014

PwC Wizerunek marki może się zmieniać…

PwC Wizerunek kraju i regionu też…

PwC Rola marketingu terytorialnego  Całe terytorium jest podmiotem/wspólnotą gospodarczą  Budowanie wizerunku w oparciu o atuty: Atuty gospodarcze (zasoby, warunki do prowadzenia działalności) Atuty kulturowe (atrakcyjność) Atuty geograficzne (lokalizacja)  Eliminacja słabości Słabości instytucjonalne Słabości lokalizacyjne Słabości gospodarcze (jakość zasobów) Słabości kulturowe  Warunki sukcesu: strategia, zasoby, konsekwencja, współdziałanie.

PwC Atuty gospodarcze: ma je każdy region! Czego poszukują w tych krajach firmy? Źródło: PwC Niski koszt Wysoka jakość Innowacyjność CHINY USA INDIE NIEMCY

PwC Obecnie: rachunek aktywów i pasywów PASYWA Spuścizna po komunizmie Słabe instytucje publiczne Otoczenie biznesu Infrastruktura AKTYWA Koszt pracy: 30% UE-15 Kwalifikacje: zbliżone Przewaga konkurencyjna: praca wykwalifikowana Bliskość geograficzna, kulturowa, polityczna

PwC PASYWA Lokalizacja geograficzna Konkurencja z reszty świata AKTYWA Koszt pracy: 60-70% UE-15 Kwalifikacje zbliżone Przewaga konkurencyjna: Za 20 lat: rachunek aktywów i pasywów

PwC Perspektywy długookresowe  Model rozwoju oparty na obecnych przewagach konkurencyjnych będzie się wyczerpywać  Nowe przewagi konkurencyjne: jak je rozwijać?  Bez silnych i ekspansywnych krajowych/regionalnych firm nigdy nie dogonimy najlepszych; silne firmy nie powstaną bez ekspansji poza granice Polski  Bez wzrostu innowacyjności nie dogonimy najlepszych  Bez sprawnych instytucji nie poprawimy warunków rozwoju 8

Projekt „Marketing Gospodarczy Województwa Lubelskiego” współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata Marketing Gospodarczy Województwa Lubelskiego

PwC10 Cel projektu i oczekiwane rezultaty 1

PwC Cele projektu i oczekiwane efekty 11 Identyfikacja i realizacja działań w zakresie wzmocnienia kompetencji oraz dostarczenia narzędzi na rzecz profesjonalnej obsługi biznesu w Województwie Lubelskim Cele 1 Stworzenie lub/i uporządkowanie systemu skutecznie wspierającego napływ i powstanie nowych inwestycji, a także zwiększenie udziału województwa lubelskiego w działalności eksportowej

PwC Cele projektu i oczekiwane efekty Wzrost eksportu uproszczenie procedur ubiegania się o wsparcie przez przedsiębiorców wsparcie instytucji otoczenia biznesu zajmujących się promocją eksportu wzmocnienie koordynacji działań w zakresie promocji eksportu Zwiększenie napływu inwestycji zagranicznych poprawę systemu obsługi inwestora aktywny marketing inwestycyjny współpracę wszystkich zainteresowanych stron w zakresie promocji napływu bezpośrednich inwestycji zagranicznych Oczekiwane efekty 2 12

PwC13 Podejście do realizacji projektu 2

PwC Sposób realizacji Projektu 14 Budowa dialogu Klient Przedsiębiorca/ inwestor Działania dodatkowe Przeciw-działanie ryzykom Analiza systemu Organizacja prac projektowych KomunikacjaPromocja

PwC Analiza systemu – nowoczesna metodyka Model dojrzałości wg metodyki opracowanej przez PwC Metodyka przeglądu systemów zarządzania Metodyka analizy systemu marketingu gospodarczego województwa lubelskiego Audyt 1 Badania firm i pracowników instytucji (wywiady indywidualne, kwestionariusze internetowe, inne metody badawcze) 1B Ocena dojrzałości systemu marketingu gospodarczego w odniesieniu do modelu dojrzałości oraz dobrych praktyk 2 Stworzenie modelu dojrzałości systemu 3 Spotkania dialogowe z przedsiębiorcami i instytucjami 1C Analiza dokumentacji 1A 15

PwC Wdrożenie (1/4) Wytyczne, plany, narzędzia dla instytucji zaangażowanych w marketing gospodarczy Usprawnienie systemu Model współpracy między instytucjonalnej wspierającej eksport, inwestorów z regionu i napływ inwestycji zagranicznych 1 Dostarczenie narzędzi wspomagających świadczenie usług na wysokim poziomie dla pracowników systemu marketingu gospodarczego 3 Wytyczne dla instytucji dotyczące współpracy instytucjonalnej oraz standardów obsługi inwestora i eksportera 2 16

PwC Wdrożenie (2/4) Szkolenia dla pracowników instytucji zaangażowanych w marketing gospodarczy województwa Podniesienie kompetencji pracowników instytucji Model i diagnoza kompetencji 2 Szkolenia „szyte na miarę” potrzeb pracowników województwa 3 1 Badanie potrzeb i oczekiwań pracowników Korzystanie z zagranicznych dobrych praktyk 4 Praca „ręka w rękę” ze specjalistami z PwC 5 17

PwC Wdrożenie (3/4) Ukierunkowane warsztaty dla eksporterów Metodyka przeglądu systemów zarządzania Wsparcie lokalnych eksporterów – warsztaty „szyte na miarę” Badanie potrzeb i oczekiwań eksporterów z regionu i potencjalnych eksporterów 1 Sprofilowane warsztaty dotyczących eksportu prowadzone przez specjalistów z PwC i renomowanych ekspertów branżowych 2 Wizyta zagraniczna dla eksporterów – wsparcie zagranicznych biur PwC 3 18

PwC Wdrożenie (4/4) Innowacyjne metody angażujące przedsiębiorców Metodyka przeglądu systemów zarządzania Ciągły dialog z przedsiębiorcami – inwestorami i eksporterami, pozwalający na dostosowanie produktów projektu (szkoleń, warsztatów) do oczekiwań i realnych potrzeb przedsiębiorców z regionu lub potencjalnych eksporterów 1 Budowa zespołu Biznes Test – grupy przedsiębiorców i instytucji otoczenia biznesu „testujących” i oceniających proponowane rozwiązania 1B Lubelska Rada Młodych Przedsiębiorców 2 Bieżąca komunikacja i promocja projektu 4 Crowdsourcing 1C 11 Sesji dialogowych otwierających projekt, badania przedsiębiorców 1A Komitet konsultacyjny 3 19

PwC Dziękuję! © 2014PwC Polska sp. z o.o. Wszystkie prawa zastrzeżone. W tym dokumencie nazwa "PwC" odnosi się do PwC Polska sp. z o.o, firmy wchodzącej w skład sieci PricewaterhouseCoopers International Limited, z których każda stanowi odrębny i niezależny podmiot prawny.