Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zmodernizowany system doskonalenia nauczycieli i wspomagania szkół oraz przedszkoli w powiecie m. Wałbrzych Wałbrzych lipiec 2013.
Advertisements

Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
"Nowoczesny Nauczyciel
MARIANNA HAJDUKIEWICZ
"Nowoczesny Nauczyciel
Bezpośrednie wsparcie rozwoju szkół poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli w Powiecie Średzkim Program Operacyjny Kapitał.
Nowa rola placówek doskonalenia nauczycieli
Budowanie wspólnoty uczących się MODUŁ VIII Sesja 8.1 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PROGRAM.
„Nowy system doskonalenia nauczycieli w powiecie pułtuskim”
„Doskonalenie strategii zarządzania oświatą
Źródło dofinansowania projektu: Europejski Fundusz Społeczny
CELE REALIZACJI PROJEKTÓW POWIATOWYCH Pilotaż nowego modelu systemu doskonalenia nauczycieli i zewnętrznego wspomagania szkół/przedszkoli Pomoc dyrektorom.
OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI w SŁUPSKU
ZAŁOŻENIA PROJEKTU „Bezpośrednie wsparcie rozwoju szkół poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli w Powiecie Strzelińskim”
Instytucja zarządzająca POKL – MRR Instytucja pośrednicząca I stopnia – MEN Instytucja pośrednicząca II stopnia – ORE Beneficjent – Powiat Przasnyski.
Projekt Kompleksowe wsparcie szkół – sukces edukacji współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Powiat Pilski w partnerstwie z Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Pile
Pilotaż sukcesem zmian
Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie szkół Projekt.
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Zmiany w systemie doskonalenia nauczycieli
BEZPOŚREDNIE WSPARCIE ROZWOJU SZKÓŁ POPRZEZ WDROŻENIE ZMODERNIZOWANEGO SYSTEMU DOSKONALENIA NAUCZYCIELI W POWIECIE STRZELIŃSKIM.
Bezpośrednie wsparcie rozwoju szkół poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli Instytucja zarządzająca POKL – MRR Instytucja pośrednicząca.
Rola wspomagania na etapie diagnozowania, planowania, monitorowania i ewaluacji potrzeb szkoły/placówki. Suwałki, r.
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Sieć współpracy i samokształcenia jako forma uczenia się liderów WDN WIDEOKONFERENCJA Liderzy WDN 17 luty 2014 r.
System doskonalenia nauczycieli oparty na ogólnodostępnym kompleksowym wspomaganiu szkół Białystok, r.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Platforma e-learningowa
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
ZAŁOŻENIA I REZULTATY PROJEKTU „KOMPETENTNY E- NAUCZYCIEL”
SPOTKANIE ORGANIZACYJNE SIECI DYREKTORÓW POWIATU ŚWIDNICKIEGO Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
Wspomaganie pracy szkół i przedszkoli.  Doskonalenie nauczycieli jest kluczem do rozwoju szkół i podnoszenia jakości kształcenia.  Jednym z najważniejszych.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Nowy system doskonalenia nauczycieli w powiecie świdnickim.
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
„AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób w wieku 50+” Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu.
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
Co to jest sieć? To forma pracy, która pozwala dzielić się wiedzą, wymieniać doświadczeniami, wspólnie opracowywać rozwiązania stosowane w szkolnej praktyce.
Doskonalenie pracy nauczyciela ODiDZ, w tym mobilności zagraniczne
Prezentacja efektów projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” (pierwszy etap realizacji) Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
Wdrażanie systemu wsparcia w powiecie w ramach projektu „System doskonalenia nauczycieli oparty na kompleksowym wspomaganiu szkół”
„Rozwój doskonalenia nauczycieli w powiecie augustowskim” Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.5. Kompleksowe wspomaganie szkół Projekt.
Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim r. Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
„ Nowa jakość edukacji w Gminie Miejskiej Kraków w ramach nowej formuły kompleksowego wspomagania szkół” Projekt pilotażowy Czas realizacji: styczeń-grudzień.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli w powiecie ryckim”
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
SORE Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Szkolny Organizator Rozwoju Edukacji.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Spotkanie z dyrektorami/ koordynatorami projektu w przedszkolach/szkołach Serdecznie witam w imieniu Zespołu Roboczego Katowice, dnia 4 lipca 2013 r.
System doskonalenia nauczycieli oparty na ogólnodostępnym kompleksowym wspomaganiu szkół działania Ośrodka Rozwoju Edukacji.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Człowiek najlepsza inwestycja Konferencja inaugurująca projekt ”Większa wiedza – Skuteczna praktyka - Doskonalenie kadr oświaty powiatu zgierskiego” 11.
Spotkanie SORE z Radą Pedagogiczną 1. Założenia programu 2.
Ro Roczny Plan Wspomagania Roczny Plan Wspomagania – plan zbudowany na bazie oferty doskonalenia realizowanej w danej szkole/ przedszkolu. RPW obejmuje.
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
Rola placówek doskonalenia nauczycieli, poradni psychologiczno-pedagogicznych i bibliotek pedagogicznych we wspomaganiu rozwoju szkół. 1.
Powiat Ciechanowski „Doskonalenie szansą na rozwój”
  „Bezpośrednie wspomaganie szkół poprzez kompleksowe doskonalenie nauczycieli- drogą do sukcesu edukacyjnego uczniów Powiatu Tarnowskiego” Realizowany.
Zapis prezentacji:

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Miasto Chełm  Beneficjent projektu: Miasto Chełm  Projekt : Priorytetu III Działanie 3.5  realizowany w ramach Priorytetu III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Ośrodkiem Rozwoju Edukacji w Warszawie Miastem Chełm  na podstawie umowy nr UDA-POKL /13-00 z dnia r. pomiędzy Ośrodkiem Rozwoju Edukacji w Warszawie a Miastem Chełm, 13 szkół dla dzieci i młodzieży 2 przedszkoli nauczycieli  skierowany do 13 szkół dla dzieci i młodzieży i 2 przedszkoli oraz nauczycieli w nich zatrudnionych. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

 Źródło finansowania projektu: ze środków Unii Europejskiej Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, tj.:  Europejski Fundusz Społeczny – 85%  Budżet państwa – 15 %  Okres realizacji projektu: – Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

W jakim celu realizowany jest projekt dotyczący kompleksowego wspomagania rozwoju szkół? Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Pilotaż nowego modelu systemu doskonalenia i zewnętrznego wspomagania pracy szkoły

Założenia nowego systemu doskonalenia nauczycieli  Prowadzenie doskonalenia zgodnie ze zdiagnozowanymi potrzebami szkoły i przedszkola  Pomoc w wykorzystaniu w praktyce szkolnej wiedzy i umiejętności nabytych przez nauczyciela  Lepsze wykorzystanie potencjału różnych placówek wspierających rozwój szkół  Organizowanie współpracy nauczycieli i dyrektorów z różnych szkół i przedszkoli na terenie powiatu Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Cel główny projektu: podniesienie jakości procesu doskonalenia nauczycieli i zewnętrznego wspomagania pracy szkoły poprzez opracowanie i wdrożenie kompleksowego Programu Wspomagania Szkół Miasta Chełm w obszarach wymagających wsparcia w okresie od 01 października 2013 r. do 31 sierpnia 2015 r. w 13 szkołach i 2 przedszkolach, obejmując 380 nauczycieli/lek, w tym 15 dyrektorów. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Cele szczegółowe projektu: Wzrost kompetencji nauczycieli przedszkoli oraz szkół Wzrost kompetencji nauczycieli przedszkoli oraz szkół I-III etapu edukacyjnego Miasta Chełm, uczestniczących w projekcie, w obszarach objętych wsparciem w okresie od Poprawa jakości współpracy kadry pedagogicznej Miasta Chełm uczestniczącej w projekcie, w aspekcie doskonalenia i samodoskonalenia zawodowego Poprawa jakości współpracy kadry pedagogicznej Miasta Chełm uczestniczącej w projekcie, w aspekcie doskonalenia i samodoskonalenia zawodowego w okresie od Wzrost rzetelności diagnozy potrzeb szkół/przedszkoli opracowanie rocznych planów wspomagania w Wzrost rzetelności diagnozy potrzeb szkół/przedszkoli z Miasta Chełm uczestniczących w projekcie, w zakresie doskonalenia nauczycieli placówki w obszarach wymagających szczególnego wsparcia poprzez opracowanie rocznych planów wspomagania w okresie od opartych na wynikach pogłębionej walidacji podjętych działań. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

 Założenia projektu:  działalność Szkolnych Organizatorów Rozwoju Edukacji (SORE);  realizacja w 13 szkołach i 2 przedszkolach tzw. Rocznych Planów Wspomagania (RPW);  uruchomienie na terenie Miasta Chełm 4 sieci współpracy i samokształcenia;  Utworzenie Powiatowego Programu Wspomagania Szkół Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Zadania w projekcie: 1. Przeprowadzanie procesu doskonalenia nauczycieli oraz wdrożenie wiedzy i umiejętności nabytych w trakcie szkoleń 2.Organizacja i realizacja współpracy dyrektorów szkół i nauczycieli w ramach 4 sieci tematycznych przy współpracy placówek systemu oświaty; 3. Opracowanie i monitorowanie realizacji Powiatowego Programu Wspomagania Szkół (PWS) Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Roczny Plan Wspomagania (RPW) - plan doskonalenia w danej placówce, zbudowany na bazie jednej z ofert doskonalenia opracowanej w ramach projektu ORE „System doskonalenia nauczycieli oparty na ogólnodostępnym kompleksowym wspomaganiu szkół” i będący odpowiedzią na zdiagnozowane problemy i potrzeby danej placówki Wdrożenie w każdej szkole/przedszkolu 2 ofert doskonalenia Cel: przeprowadzenie procesu diagnozy, szkoleń oraz wsparcie implementacji wiedzy i umiejętności 1. Przeprowadzanie procesu doskonalenia nauczycieli oraz wdrożenie wiedzy i umiejętności nabytych w trakcie szkoleń Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

przygotowanie i przeprowadzenie dostosowanych do potrzeb szkoły warsztatów i/lub innych form szkoleniowych zaplanowanych dla nauczycieli w ramach RPW (konsultacji grupowych i indywidualnych) zapoznanie się ze specyficznymi potrzebami konkretnej szkoły (współpraca z SORE) RPW – zadania ekspertów zewnętrznych Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Roczny Plan Wspomagania (RPW): plan zbudowany na bazie jednej z ofert doskonalenia, realizowany w szkole lub przedszkolu RPW obejmuje cały proces, tj.: diagnozę potrzeb, planowanie i realizację konkretnych działań (np. warsztaty, szkolenia, konsultacje), pomoc nauczycielom we wprowadzaniu zmiany, ewaluację podjętych działań. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Szkolny organizator rozwoju edukacji (SORE) - rola i zadania osoba współodpowiedzialna za prowadzenie rocznych planów wspomagania realizowanych w placówkach wspiera dyrektora i nauczycieli w diagnozowaniu potrzeb współpracuje z dyrektorem i radą pedagogiczną w zakresie przygotowania rocznego planu wspomagania (RPW) prowadzi działania związane z realizacją rocznego planu wspomagania (spotkania, konsultacje grupowe i indywidualne, współpraca z ekspertami zewnętrznymi) podsumowuje działania. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Sieć współpracy i samokształcenia - międzyszkolny zespół nauczycieli lub dyrektorów współpracujących ze sobą w ramach wybranego zagadnienia, celem wspólnego rozwiązywania problemów, dzielenia się pomysłami, spostrzeżeniami i propozycjami – zarówno za pośrednictwem internetowej platformy traktowanej jako forum wymiany doświadczeń, jak i spotkań osobistych (czasem z udziałem ekspertów zewnętrznych) Cel: utworzenie i funkcjonowanie 4 sieci współpracy i samokształcenia 2.Organizacja i realizacja współpracy dyrektorów szkół i nauczycieli w ramach 4 sieci tematycznych przy współpracy placówek systemu oświaty Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Praca na platformie informatycznej Dyskusje, wymiana informacji i spostrzeżeń dotyczących tematyki sieci (forum wymiany doświadczeń, forum dyskusyjne). Koordynowanie pracy uczestników nad wspólnie tworzonymi rozwiązaniami. Publikacja efektów pracy (np. wypracowane narzędzia, scenariusze lekcji itp.). Dzielenie się zasobami użytecznymi dla uczestników sieci (zamieszczanie dokumentów, filmów, prezentacji, zdjęć itp.). Udział w szkoleniach e-learningowych Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Koordynator sieci współpracy i samokształcenia - rola i zadania Przygotowuje plan działania sieci współpracy i samokształcenia Organizuje spotkania (przygotowuje i prowadzi, zaprasza metodyków, ekspertów – w zależności od potrzeb zgłaszanych przez uczestników) Moderuje forum dyskusyjne na platformie cyfrowej Zamieszcza na platformie cyfrowej materiały samokształceniowe i inne zasoby edukacyjne Sporządza roczne sprawozdanie z pracy sieci Promuje działania sieci Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Powiatowy Program Wspomagania Szkół (PWS) – dokument zawierający informacje o realizacji wspomagania szkół i przedszkoli na poziomie Miasta Chełm Cel: opracowanie i bieżący monitoring PWS 3. Opracowanie i monitorowanie realizacji Powiatowego Programu Wspomagania Szkół (PWS) Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Specjalista ds. utworzenia i monitorowania Powiatowego Programu Wsparcia Szkół (PWS) Współpraca z SORE i koordynatorem sieci podczas diagnoz i przygotowania PWS Tworzenie i dobór narzędzi monitorujących PWS Bieżący monitoring realizacji PWS Przygotowanie kwartalnych raportów z realizacji PWS Raport końcowy z realizacji PWS Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

ZADANIA DYREKTORA SZKOŁY/PRZEDSZKOLA: Wspólnie z radą pedagogiczną podejmuje decyzje dotyczące rozwoju szkoły - określa obszary i zasięg wspomagania. Diagnozuje potrzeby szkoły/przedszkola oraz przygotowuje roczny plan wspomagania we współpracy z SORE Uczestniczy w spotkaniach, konsultacjach i warsztatach Wdraża nowe umiejętności i wypracowane procedury Udziela informacji zwrotnej Bierze udział w podsumowaniu podjętych działań Wykorzystuje efekty RPW w dalszej pracy szkoły/przedszkola Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Biuro Projektu: Urząd Miasta Chełm Wydział Oświaty, pok. 42A ul. Lubelska Chełm Chełm tel koordynatora projektu: Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Dziękuję za uwagę