Lekcje z ZUS – uwagi metodyczne Wodzisław Śląski, 18 lutego 2014 r. Marcin Kopczyński.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Samorząd uczniowski a podstawa programowa
Advertisements

Strategia rozwoju społeczeństwa informacyjnego w Polsce do roku 2013
E-nauczanie, czyli platforma edukacyjna.
Zadania doradcy metodycznego zgodnie z Rozporządzeniem MEN i S o placówkach z dnia 23 kwietnia 2003r.
w nowej podstawie programowej
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM – NAUKA PRZEZ DZIAŁANIE
SZKOŁA MARZEŃ Program zwiększania szans edukacyjnych i życiowych uczniów szkół wiejskich 1   16.
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Zanim wybierzesz program nauczania
Janusz Żak Korzyści wychowawcze i osobiste płynące z realizacji edukacji europejskiej.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Edukacja z myślą o przyszłości Idee na nowy rok szkolny 2008/09 … i dalej Tarnobrzeg 26 sierpnia 2008r.
Przedsiębiorczość w polskim systemie oświaty
Wspieranie rozwoju indywidualnego ucznia gimnazjum
Spośród 80 szkół, które przystąpiły do realizacji projektu, znalazła się również nasza szkoła – Zespół Szkół nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu.
Wyrównywanie szans edukacyjnych.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Projekt utworzenia w Poznaniu
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
ETwinning narzędziem realizacji nowej podstawy programowej Warszawa, 18 marca 2010 Iwona Moczydłowska, MSCDN Wydział w Siedlcach Konferencja z okazji 5-lecia.
SPECJALNOŚĆ NAUCZYCIELSKA NA STUDIACH I i II STOPNIA FILOLOGIA POLSKA OFERTA.
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
Opracował J. Stryjkowski
Uczniowie i nauczyciele wykorzystują TI w projektach realizowanych wspólnie z partnerami w Polsce i za granicą.
Co to jest TIK?.
SZKOŁA MOJĄ SZANSĄ PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY Z FUNDUSZY UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH PROGRAMU OPERACYJNEGO KAPITAŁ LUDZKI.
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
Pozyskujemy Fundusze z Unii Europejskiej w projektach edukacyjnych.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Informacja o programie Zostać przedsiębiorczym.
Rola biblioteki szkolnej w organizacji czasu wolnego uczniów jako formy przeciwdziałania zagrożeniom Łańcut,
Osiągnięcie przez szkoły i placówki warunków do pełnej realizacji kształcenia ogólnotechnicznego, zawodowego i wychowania komunikacyjnego. Cele szczegółowe:
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
O programie Szkoła z klasą 2.0 Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą.
Podstawa programowa a wybór podręcznika
nauczyciel prowadzący Jolanta Januszewicz
w praktyce pedagogicznej
Degradacja środowiska a świadomość społeczna.
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Propozycje form szkoleniowych WOM dla nauczycieli historii i wiedzy o społeczeństwie na rok szkolny 2014/2015.
Szkoła z klasą 2.0. Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i„Gazetę Wyborczą”. Od.
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Konkursy międzyszkolne: a)„Mój kolega z Azji” misyjny konkurs plastyczny, b)Ewangelia św. Mateusza – Czy ją znam?, c)Festiwal Piosenki Religijnej; Festyn-parafialny.
KONKURS WIEDZY O UBEZPIECZENIACH SPOŁECZNYCH
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
O nowych zadaniach nauczyciela matematyki w kontek ś cie wyboru podr ę czników i programów nauczania.
m.in.: dlatego, że szkoła posiada:  monitoring wewnętrzny w szatni i na korytarzach,  monitoring zewnętrzny na dziedzińcu szkolnym,  imienne identyfikatory.
Możliwości rozwoju szkolnictwa zawodowego i edukacji przedszkolnej RPO WŚ
Mgr Teresa Żarnowska-Kukuryk Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 4 im. J. Ciesielskiego Zespół Poradni nr 2 w Lublinie.
Dorobek zawodowy nauczyciela kontraktowego mgr Nataliya Hrynchyshyn Gościno, lipiec 2005.
Cyfrowa szkoła. O wykorzystywaniu technologii informacyjno-komunikacyjnych w szkołach powszechnych - na przykładzie projektu opracowania i udostępnienia.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
Pilotażowe wdrażanie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach Pilotaż skierowany jest do każdej szkoły, która chce.
Szkoła Nauczycielem stoi
Projekty zrealizowane w ZS1
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Wewnątrzszkolny system doradztwa zawodowego wizytówką szkoły
Szkoła z pomysłem na uczenie
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

Lekcje z ZUS – uwagi metodyczne Wodzisław Śląski, 18 lutego 2014 r. Marcin Kopczyński

Lekcje z ZUS – uwagi metodyczne Przy jakiej okazji wykorzystać „Lekcje z ZUS” -zajęcia przedmiotowe (wiedza o społeczeństwie) -zajęcia w ramach „godzin karcianych” lub projekt edukacyjny poszerzający treści szczegółowe przedmiotu -lekcje wychowawcze

Lekcje z ZUS – uwagi metodyczne Treści nauczania wiedzy o społeczeństwie, a projekt „Lekcje z ZUS”

Lekcje z ZUS – uwagi metodyczne Wymagania szczegółowe – gimnazjum wiedza o społeczeństwie: Praca i przedsiębiorczość. Uczeń: - wyjaśnia na przykładach z życia własnej rodziny, miejscowości i całego kraju, w jaki sposób praca i przedsiębiorczość pomagają w zaspokajaniu potrzeb ekonomicznych; Przedsiębiorstwo i działalność gospodarcza. Uczeń: - przedstawia główne prawa i obowiązki pracownika; wyjaśnia, czemu służą ubezpieczenia społeczne i zdrowotne.

Lekcje z ZUS – uwagi metodyczne Wymagania ogólne – szkoła ponadgimnazjalna: Wykorzystanie i tworzenie informacji. - Uczeń znajduje i wykorzystuje informacje na temat sposobu, w jaki prawo reguluje życie obywateli; wyraża własne zdanie w wybranych sprawach na różnych forach publicznych i uzasadnia je Rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów. - Uczeń rozpoznaje prawne aspekty codziennych problemów życiowych i szuka ich rozwiązania Współdziałanie w sprawach publicznych - Uczeń korzysta z procedur i możliwości, jakie stwarzają obywatelom instytucje życia społecznego

Lekcje z ZUS – uwagi metodyczne Wymagania szczegółowe – szkoła ponadgimnazjalna wiedza o społeczeństwie, zakres rozszerzony: uczeń charakteryzuje wybrane problemy życia społecznego w Polsce (w tym sytuację młodych ludzi) rozważa możliwości ich rozwiązania

Lekcje z ZUS – uwagi metodyczne Korzyści z zaangażowania się w projekt: dostęp do materiałów dydaktycznych (w tym multimedialnych) możliwość wykorzystania działania w procedurze awansowej (pogłębianie wiedzy i umiejętności służących własnemu rozwojowi; wykonywanie zadań na rzecz oświaty (…) we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi i innymi podmiotami; umiejętność wykorzystania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej) poszerzenie oferty edukacyjnej szkoły stałe wsparcie merytoryczne pracowników ZUS i metodyków PODN możliwość zgłoszenia swoich uczniów do konkursu stanowiącego podsumowanie projektu

Lekcje z ZUS – uwagi metodyczne Dziękuję za uwagę