Zespół Szkół Elektryczno-Elektronicznych im prof. Janusza Groszkowskiego w Radomsku.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
Advertisements

X Liceum OGÓLNOKSZTAŁCĄCE
Nowe technologie w nowoczesnej uczelni
E-nauczanie, czyli platforma edukacyjna.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
Wyrównywanie szans edukacyjnych
KODEKS 2.0.
Biblioteka w Szkole Podstawowej Nr 9 Dzierżoniów
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Spośród 80 szkół, które przystąpiły do realizacji projektu, znalazła się również nasza szkoła – Zespół Szkół nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu.
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
Wyrównywanie szans edukacyjnych.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Działalność Biblioteki Szkolnej przy Publicznej Szkole Podstawowej
Wyrównywanie szans edukacyjnych Szkoła Podstawowa w Stróżach.
Program podniesienia jakości realizowany w Gimnazjum - Zespoły przedmiotowe analizują Testy na wejściu i wyniki egzaminu zewnętrznego - Dokonują ewaluacji,
SYSTEM KONTROLI FREKWENCJI
Szkoła Podstawowa w Restarzewie
ABC e-learningu.
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH SZKOŁA PODSTAWOWA NR 45 W BYTOMIU.
Co to jest TIK?.
Istota i zastosowanie platformy e-learningowej Moodle
Wykorzystanie TI w wyrównywaniu szans edukacyjnych
WYRÓWNYWAWNIE SZANS EDUKACYJNYCH. E-akademia przyszłości Projekt realizowany w naszej szkole przez 3 lata – od 1 września 2010r. do nadal, współfinansowany.
Spis treści Rodzaje zespołów i terminy pracy. Cele zespołów Formy pracy Podsumowanie.
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
Pozyskujemy Fundusze z Unii Europejskiej w projektach edukacyjnych.
SZKOLNA PLATFORMA EDUKACYJNA (SPE) to profesjonalne narzędzie służące do za­rządzania i wspomagania procesu kształcenia poprzez wykorzystanie nowoczesnych.
Publiczne Gimnazjum im. św. Jadwigi Królowej w Annopolu
Wyrównywanie szans edukacyjnych. Projekt systemowy ZAGRAJMY O SUKCES Od r realizowany jest w szkole projekt systemowy ZAGRAJMY O SUKCES w ramach.
DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010.
Wykorzystanie pracowni otrzymanej z funduszy EFS.
Blended learning w naszej szkole WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli.
Wyrównywanie szans edukacyjnych Gimnazjum nr 12 w Tychach.
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Rok szkolny 2012/2013. Każda edycja programu trwa przez cały rok szkolny – od września do czerwca Pomoc w lepszym wykorzystaniu posiadanych zasobów (szkolnych.
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
Platforma Edukacyjna Szkoły Podstawowej nr 67 w Krakowie Z tej krótkiej prezentacji dowiemy się, do czego będzie służyć uczniom platforma edukacyjna, jak.
TARGI
Wprowadzenie o obsługi platformy e-learningowej
Wyrównywanie szans edukacyjnych Zespół Szkół nr 2 w Tychach.
Aktualizacja: To nowoczesny i prosty w obsłudze system kontroli frekwencji i ocen uczniów. Dzięki niemu każdy rodzic ma bieżący dostęp z dowolnego.
Szkoła z klasą 2.0 Tworzenie kodeksu 2.0.
Debata klasy Vc 3 grudnia 2012 r.. ankieta.
Milicz, ul. Trzebnicka 4. prowadzenie działalności na rzecz rozwoju oświatowego i kulturalnego regionu i kraju, działanie na rzecz wyrównywania szans.
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
Wyrównywanie szans edukacyjnych. Szkoła zapewnia uczniom dostęp do komputera, drukarki, skanera, aparatu cyfrowego, kamery i Internetu.
Korzystając z materiałów kopiowanych z Internetu, zawsze podajemy ich źródło oraz autora.
PRZYSPOSOBIENIE BIBLIOTECZNE ON-LINE Z doświadczeń e-learningu na Uniwersytecie Warszawskim Maria Wilkin, Marcin Skład Centrum Otwartej i Multimedialnej.
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
6 powodów, żeby wybrać „SZÓSTKĘ” adres: ul. Wawel 13, Sosnowiec tel/fax:
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Debata klasowa Klasa 4 KODEKS 2.0. Zestaw zasad wypracowanych przez ekspertów i rozwiniętych przez nauczycieli i uczniów. Główne punkty kodeksu: bezpieczeństwo.
KODEKS 2.0 Gimnazjum Gminy Oleśnica im. Szarych Szeregów.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
W naszej szkole każdy uczeń mający trudności w nauce bądź pragnący bardziej pobudzić i rozwinąć swoje zainteresowania znajdzie coś dla siebie. Nauka przy.
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
Dzie ń Bezpiecznego Internetu 2016 pod has ł em: „ Lepszy Internet zale ż y od Ciebie”
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
Rok szkolny 2015/ Razem raźniej! 2. Kradzież nie popłaca! 3. Stop plagiatom! 4. Dorośli z nami! 5. Korzystamy z TIK! 6. Uwaga – obcy w sieci!
E-Learning. Co to jest e-learning? E-learning jest to metoda nauczania na odległość z wykorzystaniem technologii komputerowych i Internetu. Pozwala na.
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Marii Kownackiej w Łodzi w Łodzi Rok szkolny 2009/ Łódź, ul. Hufcowa 20A, tel
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
Sopocka Akademia Tenisowa
Praca z uczniem zdolnym w Zespole Szkół nr 8 we Włocławku
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Zapis prezentacji:

Zespół Szkół Elektryczno-Elektronicznych im prof. Janusza Groszkowskiego w Radomsku

 Od roku 2009/2010 nasza szkoła wykorzystuje elektroniczną formę ewidencji uczniów.  Dziennik elektroniczny firmy LIBRUS umożliwia bieżącą kontrolę frekwencji, stały dostęp do informacji o ocenach dla uczniów i ich rodziców  Dzięki niemu możliwa jest szybka wymiana informacji pomiędzy szkołą a domem rodzinnym, nieograniczona jakimkolwiek przedziałem czasowym, jak to ma miejsce przy klasycznych wywiadówkach.  Ta forma kontaktu z rodzicami wpłynęła na większą motywację uczniów, dzięki czemu wzrosła frekwencja i polepszyły się wyniki uczniów w nauce.  Dzięki temu bieżącą kontrolę nad edukacją swoich dzieci mogą sprawować rodzice na stale nie mieszkający razem z dzieckiem. Np. przebywający za granicą.  Dzięki zastosowaniu e-dziennika zarówno młodzież których rodzice są w kraju jak i ci których rodzice przebywają za granicą mogą mieć stały kontakt z wychowawcą i nauczycielami Elektroniczny dziennik

 Od 2009 roku publikujemy na stronie www szkoły plan lekcji w wersji html, flash oraz java do pobrania na komórkę.  Usprawniło to znacznie komunikację z uczniami, którzy nie zapominając w której sali mają lekcje, oraz gdzie w danej chwili można znaleźć ich ulubionego profesora.  Rodzice mają większa kontrolę nad dziećmi – mogą sprawdzić jaką aktualnie lekcje ma dziecko i w której powinno być sali Elektroniczny plan lekcji

 Narzędzia e-learningowe stają się coraz bardzie dostępne i popularne wśród nauczycieli i uczniów – prawie każda uczelnia ma swoją platformę z materiałami dla studentów, zwłaszcza kształcących się w systemie zaocznym, wielu nauczycieli ukończyło kursy z publikacji materiałów na platformie moodle czy fronter. Jednocześnie każdy prawie nauczyciel kontaktuje się poprzez pocztę elektroniczną z uczniami i nauczycielami, publikuje podcasty i kursy na youtube. To co jeszcze dwa lata temu było czymś zaskakującym jest dziś standardem. Cieszymy się z nowych możliwości które się przed nami otwierają i nie zamykamy oczu na trudności które wynkają z konieczności dostosowania się do zmieniającego się i cyfryzującego się świata  Od 2005 roku prowadzimy szkolny system e-elarnigowy. Zakres ciągle się poszerza, w tym roku wielu nauczycieli zgłaszało się do „informatyków” z prośbą o możliwość przeprowadzenia eliminacji do konkursów droga elektroniczną – ma to swoje uzasadnienie. W konkursach chce wziąć udział coraz więcej uczniów, co oznacza żmudne sprawdzanie, możliwość pomyłki w punktacji itp. Cieszymy się z aktywizacji większe ilości uczniów. Oznacza to, że szanse uczestnictwa w są wyrównane – każdy może porównać swoją wiedza i umiejętności, skonfrontować się z rówieśnikami i zmotywować do pracy w określonym kierunku.  Każdy z nauczycieli ma możliwość publikacji materiałów i korzystania z SPE oferowanej przez firmę Librus. Firma ta poczyniła znaczne postępy jeśli chodzi o integrację dziennika elektronicznego z platformę wspomagająca nauczanie. Dzięki temu uprościło się śledzenie postępów w nauce, zadawanie prac domowych i ich kontrola. Możliwa jest także praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych, np. posiadającego indywidualny tok nauczania i różnicowanie poziomów trudności testów. Zresztą SPE to nie tylko testy – to prawdziwy „kombajn” z wirtualną tablicą, możliwością publikacji całych lekcji. Daje to zupełnie nowe płaszczyzny kontaktu dla nauczyciela i ucznia. Dlaczego stosujemy e-learning w zse-e

 Dziennik edukacyjny współpracuje ściśle ze Szkolną Platformą Edukacyjną firmy LIBRUS  SPE to znakomite narzędzie pozwalające pogłębić lub uzupełnić wiedzę uczniom. Pozwala wyrównać szanse uczniom mniej zdolnym – mogą pracować z materiałami w swoim tempie – również w domu  Dzięki niej możliwe jest większe zróżnicowanie materiału przekazywanego uczniom – np. zdolnym. Nauczyciel uczący w klasie, ukierunkowuje się głównie na tzw. przeciętnego ucznia, na czym tracą uczniowie najzdolniejsi (nudząc się podczas lekcji) i najsłabsi (trudno im nadążyć za materiałem).  Dla nauczycieli jest bardzo prostym w obsłudze narzędziem umożliwiającym wykorzystanie multimedialnych form prezentowania treści lekcji bardziej zrozumiałych dla ucznia, udostępnianie dodatkowych materiałów w Internecie, przeprowadzenie sprawdzianów wiedzy z wykorzystaniem komputera. Dzięki możliwości udostępniania dodatkowych treści edukacyjnych przez Internet, SPE pozwala uczniom rozwijać zdolności i pogłębiać posiadane informacje poprzez samodzielne rozwiązywanie przydzielonych im zadań przez nauczyciela. Platforma edukacyjna SPE

 Platforma wyręcza rodziców z niewdzięcznej roli "zmuszania" dzieci do nauki, sprawia, że nauka staje się przyjemna. Platforma znajduje również zastosowanie w poszerzeniu wiedzy przed najważniejszymi egzaminami, podsumowującymi poszczególne etapy nauki (egzamin zawodowy, matura, egzamin na studia).  Platforma rozwiązuje też problem braku czasu w trakcie lekcji na praktyczne wykorzystanie zdobytej wiedzy do wykonywania odpowiednich ćwiczeń i zadań. Dodatkowo, system wspomaga kształcenie uczniów, którzy przez dłuższy czas lub w ogóle nie mogą uczęszczać do szkoły.  Jednoczesne zastosowanie różnorodnych kanałów przekazu informacji (werbalnej, tekstowej, dźwiękowej, obrazowej) przyśpiesza proces przepływu i przetwarzania informacji w mózgu, co zwiększa efektywność nauki. Wyniki badań naukowych wskazują, że skraca się czas nauki i sprawia, że uczniowie dłużej zapamiętują informacje, których się uczyli atrakcyjna forma nauczania powoduje, że uczniowie chętniej korzystają z e-lekcji. Platforma edukacyjna SPE

 Uczeń XXI wieku potrafi korzystać z nowych rozwiązań technologicznych. Korzysta z telefonu komórkowego, Internetu, portali społecznościowych takich jak Facebook, „twittuje” zdjęcia, umawia się na „fejsie”.  Wiedza w sensie posiadanych wiadomości wydaje się być zbędnym balastem – przecież wszystko jest w Internecie, wikipedii, bazach danych googla.  To konektywistyczne podejście do nauczania skutkuje popularyzacją technik e-learningowych, e-podręczników, życia i nauczania w sieci  Możemy polemizować czy technika i postęp technologiczny ma dobroczynny wpływ na kształtowanie się młodego człowieka, ale staramy się postrzegać technologię jako pozytywne narzędzie dotarcia do ucznia, jako nową możliwość kontaktu, wyzwolenia nowych możliwości, płaszczyzn współpracy e-edukacja?

 Od r. wykorzystujemy system e-learningowy moodle. Pierwsza strona wykorzystywała domenę "zse-e.gnu.pl", a od 2005 roku - "unix-sys.net".  System służył głównie jako platforma dla przeprowadzania testów z przedmiotów informatycznych.  Dodatkowo system stanowił bazę kontaktową między nauczycielem a uczniami. System e-lerning'owy Moodle Dzięki niej uczniowie mogli powtarzać testy, sprawdziany z zajęć w których nie mogli uczestniczyć. Materiały umieszczone w serwisie pozwalały na powtórzenie lekcji w dowolnym miejscu i czasie lekcji, co sprawiło że uczniowie mogli wrócić do mniej opanowanych działów, przypomnieć sobie słownictwo które nauczyciel wprowadził podczas zajęć itp..

 Strona działa na szkolnym serwerze pod adresem e-learning.zse-e.edu.ple-learning.zse-e.edu.pl  Celem tego przedsięwzięcia jest budowa bazy testów i materiałów które zgromadzili nauczyciele informatyki i przedmiotów zawodowych. Dzięki takiej bazie możliwe będzie sprawne przeprowadzanie próbnych egzaminów zawodowych, co jest ważne szczególnie dla osób które z różnych względów nie mogą brać udziału w takich przedsięwzięciach. Często są to uczniowie szkół zaocznych - pracujący czy wychowujący małe dzieci - dla których dodatkowe czy nieplanowane zjazdy są bardzo kłopotliwe.  Z serwisu będą także korzystać uczniowie z indywidualnym trybem kształcenia - mogą pracować w domu. Kilka razy obejrzeć tę samą lekcję, wrócić do testu itp.  Uczniowie maja tez możliwość dzielenia się swoją wiedzą, interesującymi zasobami. Szkolny system e-learningowy moodle

 Początkowo pracowaliśmy w oparciu o autorskie rozwiązania i projekty. Szkolnictwo zawodowe przez długi czas pozostawało poza wsparciem wydawnictw i firm specjalizujących się we wspieraniu oświaty.  W roku 2010 jednak znaleźliśmy rozwiązanie które było dla nas przydatne – portal edukacyjny Informatyka plus, gdzie publikowali wykładowcy Warszawskiej Wyższej Szkoły informatyki oraz informatyczne autorytety np. prof. dr hab. Maciej M. Sysło IT Szkoła

 W ramach projektu nauczyciel oraz uczniowie dostają specjalne kody, które umożliwiają dostęp do wartościowych materiałów edukacyjnych, zasobów dydaktycznych oraz informacji opracowanych w ramach projektu i udostępnionych za pośrednictwem otwartego portalu wiedzy Polska Wszechnica Informatyczna, W portalu znajduje się ok. 60 dostępnych on-line wykładów wybitnych polskich dydaktyków z zakresu szeroko rozumianej informatyki oraz jej zastosowań.  Dostępne są również materiały elektroniczne – wydawnictwa w formacie PDF z dostępnymi prezentacjami na dany temat, wykładami, testami wiedzy – opracowane w sposób rzetelny, ciekawy często z dołączonymi przykładami czy kodami programów. Portal jest bogatym źródłem wiedzy dla nauczyciela nauczającego informatyki a zwłaszcza programowania. Jestem bardzo zadowolona z możliwości korzystania z materiałów tam umieszczanych, które często zdobywałam z trudem oraz dużym nakładem kosztów jako publikacje komercyjne. Uczniowie mogą dzięki kodom korzystać z bardzo wartościowych, zgodnych z programem nauczania materiałów Dostęp do materiałów jest możliwy w nieograniczonym czasie - dzięki czemu uczniowie mniej zdolni mają możliwość powtarzania materiału, dodatkowych ćwiczeń Zadania prezentują zróżnicowany poziom – zatem pracować z zainteresowaniem mogą również uczniowie mniej zdolni Uczniowie poprzez udział w dodatkowych zajęciach są lepiej przygotowani do matury z informatyki Uczniowie mogli poszerzyć swoje horyzonty poprzez uczestnictwo w projekcie, wydarzeniach z nim związanych

Zajęcia wyrównawcze Zajęcia pozalekcyjne są jedną z form rozwijania zainteresowań uczniów, pogłębiania wiedzy ale i wyrównywania szans w zdobyciu odpowiednio wysokiego poziomu edukacji przez osoby mniej zdolne, mające problemy zdrowotne czy problemy rodzinne.

Zajęcia pozalekcyjne są w naszej placówce jedną z form rozwijania zainteresowań, pogłębiania i utrwalania wiedzy. W roku szkolnym 2012/2013 oferujemy szeroką gamę zajęć realizowanych przez naszych pedagogów w ramach dodatkowych godzin pracy oraz koła: - Polonistyczne i dziennikarskie prowadzone przez mgr Anetę Jędrzejczyk – w ramach koła dziennikarskiego powstaje gazetka szkolna „Elektrowstrząs” w wersji papierowej i elektronicznej, organizowane są warsztaty dziennikarskie, członkowie współpracują z lokalnymi mediami - Matematyczne – prowadzone przez mgr Annę Kanafę

W ofercie znajdziemy też: - Koła przygotowujące do egzaminu maturalnego – praktycznie z każdego przedmiotu - Koła przygotowujące do egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe - Zajęcia wyrównawcze (matematyka, j. polski, j. angielski, j. niemiecki, fizyka, podstawy elektrotechniki i elektroniki) - Zajęcia sportowe: piłka siatkowa, piłka nożna, piłka koszykowa, halowa piłka nożna, lekkoatletyka, piłka siatkowa dziewcząt

Szczególnie polecamy koła rozwijające zainteresowania i koła artystyczne: - ECDL - Koło strzeleckie - Koło muzyczne - Język hiszpański - Wymiana międzynarodowa – „Neue Technologie – LASERSCHOW” - PCK, wolontariat - Autocad - Technika filmowania i montażu - Edukacja europejska - Koło biblijne - Koło biblioteczne - Koło misyjne - Kolor – znaczenie i symbolika w sztuce i modzie - Technologia informacyjna

Oczywiście posiadamy tez w ofercie koła przygotowujące uczniow do konkursów i olimpiad przedmiotowych – na których mogą ćwiczyć zagadnienia z zakresu, który obejmuje dany konkurs np.: - Przygotowujące do udziału w Olimpiadzie Wiedzy Technicznej i Olimpiadzie „Euroelektra” - Przygotowujące do konkursów i olimpiad matematycznych - Zajęcia przygotowujące do Olimpiady Wiedzy Katolickiej - Zajęcia przygotowujące do olimpiad i konkursów z elektroniki i elektrotechniki