Organizacja szkoleń dla pracowników socjalnych i innych pracowników instytucji pomocy społecznej na podstawie innowacyjnej metody szkoleniowej opracowanej.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wojewódzki program wyrównywania szans i przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu oraz pomocy w realizacji zadań na rzecz zatrudniania osób niepełnosprawnych.
Advertisements

Myślenie innowacyjne w obszarze polityki społecznej a projekty finansowane ze środków Unii Europejskiej.
Badanie efektywności pomocy dla grup szczególnego ryzyka
Dialog i partnerstwo szansą na rozwój zasobów ludzkich w powiecie kartuskim – edycja II Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VII: Promocja integracji.
Strategia Wdrażania Priorytetów Regionalnych PO KL w województwie pomorskim Styczeń 2008 r.
Plan komunikacji PO KL - założenia
INFORMACJA I PROMOCJA Kwiecień 2004 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.
ŚLĄSKI ZWIĄZEK GMIN I POWIATÓW ul. Stalmacha 17 Katowice
Tworzenie i rozwijanie standardów usług instytucji pomocy i integracji społecznej Marek Borowski Wspólnota Robocza Związków Organizacji Socjalnych.
Aktualizacja Regionalnej Strategii Innowacji
STRATEGIA WDRAŻANIA PROJEKTU INNOWACYJNEGO TESTUJĄCEGO STRATEGIA WDRAŻANIA PROJEKTU INNOWACYJNEGO TESTUJĄCEGO l istopad 2010 rok Projekt współfinansowany.
Jolanta Misztal Kujawsko – Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli we Włocławku Program poprawy efektywności kształcenia - opracowanie, wdrożenie i ewaluacja.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Usługi dostępne w ramach Regionalnego Ośrodka Europejskiego.
Konkurs 01/POKL/7.2.1/2008 (Ogłoszony w dniu 31 stycznia 2008 r.) Typy projektów. w ramach podziałania możliwa będzie realizacja następujących projektów:
WNIOSKÓW DOFINANSOWYWANYCH
Projekt ProBiz Innovatio. Rola zrzeszeń przedsiębiorstw w rozwoju praktyk proinnowacyjnych i budowaniu sieci współpracy biznesu i nauki na przykładzie.
Projekt Kompleksowe wsparcie szkół – sukces edukacji współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Powiat Pilski w partnerstwie z Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Pile
WEKTOR ZMIAN – Koszaliński Program Wspierania Wychodzenia z Bezdomności Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VII – Promocja Integracji Społecznej.
Katedra Zarządzania Miastem i Regionem
DIAGNOZA DOSTOSOWANIA UMIEJĘTNOŚCI I KWALIFIKACJI ZAWODOWYCH DO WYMOGÓW LUBUSKIEGO RYNKU PRACY ZAŁOŻENIA PROJEKTU Projekt jest współfinansowany przez Unię
w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
ZADANIA KOORDYNATORÓW
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
Celem utworzenia Klubu Integracji Społecznej jest konieczność zapobiegania i minimalizowania zagrożeń związanych ze skutkami wykluczenia społecznego oraz.
Partner w Projekcie Uniwersytet Łódzki Wydział Zarządzania Katedra Zarządzania Miastem i Regionem.
Zarzadzanie projektami UE Moduł G Opiekun dr Renata Lisowska.
Założenia projektu KONSERWATOR – program aktywizacji zawodowej osób pozostających bez zatrudnienia .
Zasady wyboru i wytyczne do opisu dobrych praktyk Dr inż. Janusz Adamczyk.
Urząd Miejski w Modliborzycach
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Mgr Mirosław Przewoźnik. Fundusz Inicjatyw Obywatelskich powstał w 2005 r. w celu pobudzania oraz wspierania rozwoju inicjatyw obywatelskich. W okresie.
Regionalna Platforma Współpracy - Pilotaż
System doskonalenia nauczycieli oparty na ogólnodostępnym kompleksowym wspomaganiu szkół Białystok, r.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Zamojskie Centrum Dialogu Społecznego
Od kompleksowej diagnozy sytuacji osób niepełnosprawnych w Polsce do nowego modelu polityki społecznej wobec niepełnosprawności Projekt badawczy Prof.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE Wspólnie na Zamojszczyźnie- projekt.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Ocena efektów wsparcia MŚP w ramach
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Założenia do Planów Działania Priorytetu VII PO KL na 2013 rok.
Program Operacyjny KAPITAŁ LUDZKI Priorytet IV Szkolnictwo Wyższe i Nauka Dział Rozwoju Kadry Naukowej Narodowe Centrum Badań i Rozwoju.
Ewaluacja konferencja 11 czerwca 2014 RODN „WOM” w Katowicach.
Przygotowanie MŚP do realizacji ambitnych projektów i wdrażania innowacji w ramach PO Inteligentny Rozwój.
Kłanino r. Gabriela Albertin – Koordynator Projektu
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
1 Podsumowanie realizacji projektu „Czas nowych możliwości” na koniec 2013 roku Projekt „Czas nowych możliwości” współfinansowany przez Unię Europejską.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VII Promocja Integracji Społecznej Regionalne Centrum Rozwoju Społecznego w Toruniu.
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Tytuł projektu: Partnerstwo Nyskie 2020 – dialog między Partnerami Nazwa partnerstwa: Partnerstwo Nyskie 2020 Podmiot zgłaszający: Gmina Nysa.
Fundusz Inicjatyw Obywatelskich Konkurs FIO 2016 Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej Departament Pożytku Publicznego 1.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
Konferencja nt. Rozwój szkolnictwa zawodowego w Białymstoku a potrzeby rynku pracy Białystok, 17 czerwca 2010 r. Uczestnicy projektu:  Instytut Badań.
Projekt: „Wolontariat wart poznania” współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Lider projektuPartner projektu.
Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament Europejskiego Funduszu Społecznego Białystok, 26 października 2011 r. „Na czym polega logika projektu.
Faza 1: Faza zaprojektowania systemu monitoringu projektu: 1. Inwentaryzacja obietnic złożonych sponsorowi we wniosku - przegląd założeń projektu, opracowanie.
Propozycje kryteriów wyboru operacji finansowych dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata.
Ro Roczny Plan Wspomagania Roczny Plan Wspomagania – plan zbudowany na bazie oferty doskonalenia realizowanej w danej szkole/ przedszkolu. RPW obejmuje.
Zarządzanie projektami (Project management) planowanie, organizacja, monitorowanie i kierowanie wszystkimi aspektami projektu motywowanie jego wszystkich.
Planowanie procesu szkoleniowego
Badanie ewaluacyjne współfinansowane przez Unię Europejską w ramach
Potrzeby informacyjne ROT WŁ w kontekście monitorowania SRWŁ 2020 i RSI LORIS 2030 Maciej Bąk (BPPWŁ ROT)
Działania ewaluacyjne prowadzone przez IZ RPO WK-P w 2017 roku
„Podnosimy bezpieczeństwo pracy w rolnictwie poprzez wymianę naszych doświadczeń szkoleniowych” Projekt nr PL01-KA
Prezentację opracowano na podstawie materiałów
Zapis prezentacji:

Organizacja szkoleń dla pracowników socjalnych i innych pracowników instytucji pomocy społecznej na podstawie innowacyjnej metody szkoleniowej opracowanej w ramach projektu systemowego „Rewitalizacja społeczna ” Konferencja współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego 10 stycznia 2014 r. REWITALIZACJA SPOŁECZNA

 przekazanie i uporządkowanie wiedzy pozyskanej na podstawie realizacji pilotażowych Programów Rewitalizacji Społecznej,  zapoznanie uczestników z wynikami badań, które dotyczą działań podejmowanych w ramach I edycji pilotażowych Programów Rewitalizacji Społecznej,  nabycie wiedzy z zakresu tworzenia i realizacji kompleksowych działań/ programów na rzecz społeczności lokalnych rewitalizowanych terenów, wykluczonych bądź zagrożonych wykluczeniem społecznym oraz  nabycie wiedzy z zakresu inicjowania i tworzenia partnerstw lokalnych, kształtowanie i rozwój umiejętności w zakresie konstruowania i realizacji Programów Rewitalizacji Społecznej pod kątem działań merytorycznych oraz finansowych. Główne cele szkolenia REWITALIZACJA SPOŁECZNA

Podstawą dla opracowania programu szkoleń i materiałów szkoleniowych są następujące opracowania:  „Wytyczne w zakresie konstruowania lokalnych programów rewitalizacji społecznej”  „Raport merytoryczny z realizacji 20 programów finansowanych w ramach zadania Realizacja 20 pilotażowych Programów Rewitalizacji Społecznej”  „ Katalog dobrych praktyk programów rewitalizacji społecznej”  Modelowe rozwiązania w zakresie aktywnej integracji (Modelowy Standard Aktywnej Integracji), Zawarte w publikacji : „Modelowy standard aktywnej integracji wraz z konkluzjami z pilotażu programów rewitalizacji społecznej” zawierającej:  Modelowy standard aktywnej integracji (Modelowe rozwiązania w zakresie aktywnej integracji)  Raport merytoryczny z realizacji pilotażu programów rewitalizacji społecznej Podstawa merytoryczna dla programu szkoleń REWITALIZACJA SPOŁECZNA

 Szkolenie wprowadza uczestników w zagadnienia rewitalizacji społecznej w społecznościach lokalnych, w związku z postępującymi tam procesami degradacji oraz pokazuje zastosowanie metody projektowej, w celu przeprowadzenia skutecznej interwencji.  Wszystkie opisane w wymienionych materiałach przedsięwzięcia społeczne, podjęte w ramach pilotażu, realizowane były metodą projektową. Prognozowane szkolenia opierają się zatem na metodzie projektowej. Przedmiot szkolenia

Uczestnicy powinni nabyć niezbędną wiedzę i umiejętności a w szczególności:  poprawnie zdiagnozować problemy społeczne,  rozpoznać i wykorzystać niezbędne zasoby – ludzkie i materialne  zdefiniować cele i działania służące osiąganiu tych celów  określić adresatów działań naprawczych  zaangażować i zmotywować adresatów do uczestnictwa  zbudować partnerstwo osób i instytucji realizujących wspólnie zaplanowane przedsięwzięcie  wdrożyć i przeprowadzić zaplanowane działania  dokonać oceny osiągniętych wyników. Prognozowane efekty szkolenia REWITALIZACJA SPOŁECZNA

Tu uczestnik szkolenia uzyska wskazówki na temat:  gdzie powinien szukać informacji odnośnie rozmiarów i natężenia występujących problemów społecznych,  jak dopasować źródła informacji do zidentyfikowanych problemów, aby najpełniej charakteryzowały dane zjawiska  jakie techniki pozyskiwania danych może zastosować  jak może usystematyzować pozyskane informacji aby uzyskać pełną diagnozę  jak wyznaczyć główne kierunki działań i priorytety dla przewidywanych projektów  jak rozpoznać możliwości wykonania projektu etap I: Inkubacja – opracowanie koncepcji działania REWITALIZACJA SPOŁECZNA

Tu uczestnik szkolenia uzyska wskazówki na temat:  jak poprawnie wyznaczyć główne cele projektu oraz pożądane efekty  jak określić odbiorców projektu - grupy docelowe  jak zaplanować działania niezbędne dla osiągnięcia celów  jak pozyskać niezbędne zasoby do wykonania tych zadań,  jak i jakimi metodami zaplanować czas na realizację zadań - opracowywanie harmonogramu działania  kogo pozyskać do współpracy  jak rozpoznać zagrożenia pojawiające się we współpracy i jak można im zaradzić. etap II: Preparacja – opracowanie koncepcji realizacji projektu REWITALIZACJA SPOŁECZNA

Tu uczestnik szkolenia uzyska wskazówki na temat:  w jaki sposób pozyskać uczestników/ beneficjentów projektu – sposoby rekrutacji  jak zapewnić warunki realizacji zamierzonych celów i działań  w jaki sposób dotrzeć do potencjalnych partnerów  jak współpracować z partnerami realizującymi wspólnie działania  jak podnosić efektywność współpracy  jak skutecznie informować o projekcie - metody promocji i komunikacji o projekcie, 9 etap III: realizacja projektu czyli wdrażanie wypracowanych rozwiązań. REWITALIZACJA SPOŁECZNA

Tu uczestnik szkolenia uzyska wskazówki na temat:  jak czuwać nad procesem realizacji działań w projekcie – techniki monitorowania projektu  jakie są sposoby pozyskania wiedzy o osiąganych rezultatach projektu - podstawowe techniki i narzędzia ewaluacji projektu  jak dobrać właściwe techniki i metody oceny do realizowanych typów projektów  Prezentacja najlepszych praktyk etap IV – Monitoring i Ewaluacja projektu etap IV – Monitoring i Ewaluacja projektu. REWITALIZACJA SPOŁECZNA

W zakresie wiedzy – uczestnik powinien znać:  Metody diagnozy problemów społecznych  Sposoby określania celów i efektów programów rewitalizacji społecznej  Etapy realizacji projektów ukierunkowanych na działania związane z rewitalizacją społeczną  Techniki i etapy identyfikowania zadań oraz opracowywania harmonogramów  Metody rekrutowania uczestników do projektu  Sposoby monitorowania realizacji projektu  Kluczowe zagrożenia, jakie pojawiają się w trakcie realizacji projektów  Najlepsze praktyki związane z realizacją projektów rewitalizacji społecznej Pożądanym efektem szkolenia jest rozwój kompetencji uczestników REWITALIZACJA SPOŁECZNA

W zakresie umiejętności – uczestnik powinien potrafić:  Przeprowadzić diagnozę sytuacji społecznej u siebie w regionie i zdiagnozować problemy,  Ocenić i wybrać kluczowe obszary stanowiące przedmiot rewitalizacji  Opracować założenia projektu rewitalizacji i precyzyjnie określić adresatów działań  Określić kluczowe zadania związane z realizacją projektu rewitalizacji społecznej  Przeprowadzić analizę niezbędnych zasobów do realizacji projektu  Zbudować harmonogram prac oraz kosztorys projektu  Zmotywować adresatów projektu do aktywnego uczestnictwa  Dokonać oceny osiągniętych wyników Kompetencje c.d. REWITALIZACJA SPOŁECZNA

W zakresie postaw – uczestnicy powinni być przekonani o tym, że:  Przeprowadzenie kompleksowej diagnozy społecznej pozwoli na wygenerowanie ciekawych rozwiązań ukierunkowanych na wyeliminowanie lub ograniczenie występowania problemów,  Organizowanie i realizacja programów rewitalizacji społecznej jest działaniem umożliwiającym kompleksowe i długookresowe oddziaływanie na sytuację społeczną danej grupy adresatów  Brak pewnych zasobów nie stanowi przeszkody w realizacji programów, kluczowym działaniem wspierającym realizację zaplanowanych działań jest poszukiwanie podmiotów, z którymi można zawiązać partnerstwa. Kompetencje c.d. REWITALIZACJA SPOŁECZNA

 W celu weryfikacji jakości i efektywności szkoleń przeprowadzone zostaną kilkuetapowe badania umożliwiające dokonanie oceny poziomu wiedzy oraz umiejętności uczestników, jak również poziomu wdrożenia omawianych treści.  Dodatkowo w odniesieniu do pierwszej edycji szkoleń, w badanie efektywności zaangażowani zostaną również trenerzy, którzy będą mieli możliwość przedstawienia swoich opinii na temat opracowanego szkolenia, jak również wskazania na ewentualne modyfikacje.  Badanie efektywności zakłada wykorzystanie technik ankietowych, wywiadów oraz analizy dokumentów. Część działań możliwa będzie do przeprowadzenia bezpośrednio po szkoleniu, a część wymagać będzie zaangażowania się organizatorów w dokonanie ewaluacji w późniejszym okresie (ok 6-12 miesięcy od zakończenia szkolenia). Podstawowe założenia dotyczące ewaluacji szkoleń REWITALIZACJA SPOŁECZNA

Do proponowanych narzędzi ewaluacji zaliczają się:  Ankiety oceny satysfakcji ze szkolenia oraz samooceny rozwoju  Wywiady z uczestnikami dotyczące ich odczuć i oczekiwań  Ankiety skierowane do trenerów, dotyczące wniosków i sugestii  Ocena poziomu wdrożenia działań follow up  Wywiad telefoniczny lub pozyskanie informacji drogą mailową dotyczących poziomu wdrożenia proponowanych rozwiązań  Analiza liczby programów rewitalizacji, jakie zostały wdrożone w regionach, z których pochodzą uczestnicy szkoleń Narzędzia ewaluacji REWITALIZACJA SPOŁECZNA

 W opracowanym „Manualu trenera” zdefiniowane zostały zadania wdrożeniowe dla uczestników szkolenia. Aktywności te są szczególnie istotne z punktu widzenia podnoszenia efektywności szkoleń. Wielokrotnie bowiem uczestnicy programów rozwojowych, pomimo ich wysokiej oceny nie przejawiają odpowiedniej motywacji do tego by wdrażać nowe metody działania i wykorzystywać w praktyce zdobytą wiedzę i rozwinięte umiejętności.  Realizacja tych działań wiąże się jednak z potrzebą monitorowania ich wykonania przez uczestników, a także z oceną i przekazaniem im informacji zwrotnych. Ocena poziomu wdrożenia „follow up” REWITALIZACJA SPOŁECZNA

Dziękuję! Konferencja współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego REWITALIZACJA SPOŁECZNA