DLA KAŻDEGO PRZECIĘTNEGO MIESZKAŃCA CZĘSTOCHOWY URZĄD MIASTA JEST MIEJSCEM, GDZIE DOKONUJE SIĘ WIELU NIEZBĘDNYCH FORMALNOŚCI I DZIAŁAŃ ZWIĄZANYCH Z LICZNYMI.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
STRUKTURA PRAWNEJ REGULACJI DOKUMENTACJI ELEKTRONICZNEJ
Advertisements

Planowanie współpracy z partnerami społecznymi
„Instrumenty finansowania inicjatyw sołeckich – fundusze UE oraz inne formy dotacji” Rafał Kończyk Kolegium Ekonomiczno Społeczne Szkoła Główna Handlowa.
INFORMACJE PODSTAWOWE
KOMENDA WOJEWÓDZKA PAŃSTOWEJ STRAŻY POŻARNEJ W WARSZAWIE
WOJSKOWEJ AGENCJI MIESZKANIOWEJ
2. Rozpatrywanie skarg, próśb,
Umowa ramowa - Nazwa UMOWA O WARUNKACH I SPOSOBIE REALIZACJI LOKALNEJ STRATEGII ROZWOJU OBSZARÓW RYBACKICH.
SZKOLENIE DOWÓDCÓW OSP TEMAT 7: Sporządzanie dokumentacji z działań ratowniczych Autor: Robert Łazaj.
SZKOLENIE NACZELNIKÓW OSP TEMAT 2: Współdziałanie OSP z organami samorządu terytorialnego i jednostkami PSP Autor: Robert Łazaj.
SZKOLENIE DOWÓDCÓW OSP TEMAT 2: Kierowanie działaniami gaśniczymi
Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych
USTAWA z dnia 4 marca 2010 r. o zmianie ustawy – Prawo wodne 1)
WYPOCZYNEK DZIECI i MŁODZIEŻY
Powiatowy Magazyn Przeciwpowodziowy i Obrony Cywilnej
BEZPIECZEŃSTWO WEWNĘTRZNE W WIELKOPOLSCE
WSPÓŁPRACA W ZAKRESIE NADZORU NAD WYROBAMI MEDYCZNYMI WPROWADZANYMI DO OBROTU I DO UŻYWANIA NA TERYTORIUM POLSKI Zgodnie z art ustawy z dnia 20 kwietnia.
Przekształcenie użytkowania wieczystego we własność Kwestię tę reguluje ustawa z dnia 29 lipca 2005 r. o przekształceniu użytkowania wieczystego we własność
UDZIAŁ WOJEWODY W PROCEDURZE ZWIĄZANEJ
PROJEKT CIVILARCH Jarosław Śliwiński
Procedura oceny oddziaływania na środowisko przedsięwzięć, dla których sporządzenie raportu o oddziaływaniu na środowisko jest obligatoryjne (tzw. grupa.
REJESTR DZIAŁAŃ RATOWNICZYCH
w Jednostce Wojskowej Nr i jednostkach wojskowych podporządkowanych
ORGANIZATORZY IMPREZ wprowadzenie do regulaminów obiektów zapisów uniemożliwiających wejście na imprezy osobom, które w trakcie imprezy lub w trakcie zorganizowanego.
Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Żarach
Zadania Wydziału Kontrolno – Rozpoznawczego KM PSP m. st
Wykorzystanie dróg w sposób szczególny:
Organizacja wycieczek szkolnych
Bezpieczeństwo imprez masowych
PLANOWANIE OPERACYJNE W STANIE STAŁEJ GOTOWOŚCI OBRONNEJ PAŃSTWA
CO TRZEBA ZROBIĆ, ABY GO UZYSKAĆ? WAŻNA JEST BEZTERMINOWO W zakresie: warunków i wymagań ochrony ładu przestrzennego, ochrony środowiska i zdrowia ludzi.
Nowe zasady podziału dotacji celowej przekazywanej jednostkom samorządu terytorialnego na realizację zadań z zakresu administracji rządowej zleconych im.
Innowacje pedagogiczne w przedszkolach
KURS STRAŻAKÓW RATOWNIKÓW OSP część II TEMAT 1: Organizacja ochrony ludności, w tym ochrony przeciwpożarowej Autor: Robert Łazaj.
Łomianki w XXI wieku Wirtualna Gmina - koncepcja budowy lokalnej społeczności informacyjnej na miarę XXI wieku.
PODSTAWY PRAWNE DZIAŁALNOŚCI SAMORZĄDÓW UCZNIOWSKICH
WNIOSKI O ODZNACZENIA PAŃSTWOWE I RESORTOWE Informacje nt
Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Starostwa Powiatowego w Wejherowie Aspekty prawne funkcjonowania Krajowego Systemu Ratowniczo-Gaśniczego.
Kierowanie działaniami
System aktów prawodawczych
OPRACOWAŁA: ANNA TUŁA - NOWACIŃSKA PODSTAWA PRAWNA: 1.§ 1 ust. 4 ramowego statutu publicznego szkoły, stanowiącego załącznik nr 2 do Rozporządzenia.
Dokumentacja Kierującego Działaniem Ratowniczym. Wszystkie jednostki ochrony przeciwpożarowej mają obowiązek posiadania na samochodach druków zgodnie.
Ustrój samorządu terytorialnego
Pracownicy wydziału: Naczelnik Wydziału – Kazimierz Grubba Szkolenie - Akademia Pomorska w Słupsku – Pracownicy wydziału: Naczelnik Wydziału.
IMPREZY MASOWE, ZGROMADZENIA
ZARZĄDZANIE KRYZYSOWE W POWIECIE
Konferencja „Prywatna ochrona bezpieczeństwa” Warszawa
SYSTEM ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO Starostwo Powiatowe w Wągrowcu
USTRÓJ SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO zajęcia 2
USTAWA z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz ze zmianami)
UCHWAŁA NR RADY MIASTA POZNANIA z dnia r. w sprawie przebiegu istniejącej drogi.
WALKA Z POŻARAMI Zadanie określone w artykule 61 I Protokołu Dodatkowego do Konwencji Genewskich z 12 sierpnia 1949 r. WYDZIAŁ ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO.
Procedura rejestracji firmy Przed zarejestrowaniem firmy, ale kiedy nabrała ona już określonych kształtów przedsiębiorca powinien:  zdecydować co będzie.
ZAMYKANIE SKŁADOWISK ODPADÓW NIESPEŁNIAJĄCYCH WYMAGAŃ.
IMPREZY MASOWE.
SZKOLENIE Z ZAKRESU OCHRONY PRZECIWPOŻAROWEJ dla Rad Pedagogicznych
Audyt planów strategicznych i rozwojowych Jak najlepiej odpowiadać na potrzeby mieszkańców, jak badać czy przyjęte plany i założenia są realizowane oraz.
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
Plan transportowy Źródła prawa: - Utz - ustawa z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym - Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z.
ORGANIZACJA BEZPIECZNYCH WYDARZEŃ MPI Poland Autumn Meeting 2012
Zapasowe miejsca pracy – zasady wyboru i funkcjonowania.
Powiat. POWIATY Powiat – jednostka samorządu terytorialnego i podziału administracyjnego II stopnia w Polsce. Jednostką nadrzędną jest województwo, podrzędną.
KURS STRAŻAKÓW RATOWNIKÓW OSP część II TEMAT 1: Organizacja ochrony ludności, w tym ochrony przeciwpożarowej Autor: Robert Łazaj.
Budżet obywatelski Gmina Janów Lubelski.
MENTORING IN CCI SECTOR Unit 4: MENTOR IN MUSIC
Podstawowe działania ratownicze
SZKOLENIE DOWÓDCÓW OSP TEMAT 2: Kierowanie działaniami gaśniczymi
Zapis prezentacji:

DLA KAŻDEGO PRZECIĘTNEGO MIESZKAŃCA CZĘSTOCHOWY URZĄD MIASTA JEST MIEJSCEM, GDZIE DOKONUJE SIĘ WIELU NIEZBĘDNYCH FORMALNOŚCI I DZIAŁAŃ ZWIĄZANYCH Z LICZNYMI ASPEKTAMI ŻYCIA PUBLICZNEGO. NIEWĄTPLIWIE, JEDNYM Z NICH JEST UZYSKANIE DOWODU OSOBISTEGO. E-URZĄD Organizacja imprez kulturalnych Zakładanie działalności gospodarczej

 Administracja architektoniczno-budowlana Administracja architektoniczno-budowlana  Akty stanu cywilnego Akty stanu cywilnego  Archiwum Archiwum  Cmentarze Cmentarze  Dodatki mieszkaniowe Dodatki mieszkaniowe  Dowody osobiste Dowody osobiste  Edukacja Edukacja  Ewidencja działalności gospodarczej Ewidencja działalności gospodarczej  Ewidencja ludności Ewidencja ludności  Geodezja i Kartografia Geodezja i Kartografia  Gospodarka mieszkaniowa zasobami gminy Gospodarka mieszkaniowa zasobami gminy  Gospodarka nieruchomościami Gospodarka nieruchomościami  Instruktorzy nauki jazdy Instruktorzy nauki jazdy  Inwestycje Inwestycje  Karty parkingowe Karty parkingowe  Komunikacja społeczna Komunikacja społeczna  Kultura i sztuka Kultura i sztuka  Ochrona konsumentów Ochrona konsumentów  Ochrona środowiska, rolnictwo i leśnictwo Ochrona środowiska, rolnictwo i leśnictwo  Ośrodki szkolenia kierowców Ośrodki szkolenia kierowców  Planowanie przestrzenne Planowanie przestrzenne  Podatki i opłaty Podatki i opłaty  Prawa jazdy i rejestracja pojazdów Prawa jazdy i rejestracja pojazdów  Przyjęcia interesantów przez Prezydenta Miasta Częstochowy Przyjęcia interesantów przez Prezydenta Miasta Częstochowy  Przyjmowanie ofert przetargowych Przyjmowanie ofert przetargowych  Skargi i wnioski mieszkańców Skargi i wnioski mieszkańców

P

P

Witam wszystkich czytelników Częstochowskiej cotygodniowej gazety rozrywkowej. W najbliższym czasie w naszym mieście odbędzie się parę imprez: Koncerty Wystawy malarskie Wystawy fotograficzne Nasze miasto będzie gościło również wielu artystów Przedstawiam wam te najważniejsze oraz najciekawsze imprezy Częstochowskie: X MIĘDZYNARODOWY KONKURS FOTOGRAFII CYFROWEJ CYBERFOTO 2007 Pióro Poetów ogólnopolski konkurs na tekst piosenki Międzynarodowy Festiwal Piosenki im. Anny Jantar - lipiec 2007 r. PLEBISCYT *ZŁOTA PIĄTKA* NA NAJLEPSZY FILM ROKU 2006 PREZENTOWANY W OKF Wystawa "Dzieje Miasta Częstochowy" w Ratuszu Miejskim IV JURAJSKI SALON FOTOGRAFII 2006 VI Triennale Sztuki Sacrum "Sztuka wobec zła" Konkurs na amatorski film video "Częstochowa w kadrze" II Ogólnopolskie Prezentacje Twórczości Młodych „Nadzieje” Częstochowa 2006 II Miejski Konkurs Plastyczny pod hasłem „Mój sposób na zdrowie” 21 lutego 2006 roku powstało w Częstochowie Muzeum Beksińskiego Każda z tych imprez jest organizowana pod patronatem Prezydenta miasta Częstochowy Pana Tadeusza Wrony.

Dostajemy od was wiele i z zapytaniem jak zorganizować taką imprezę oraz gdzie uzyskać zgodę na nią. Wiele informacji na ten temat znajduje się na stronie Urzędu Miasta- Jeżeli chodzi o wniosek dotyczący imprez masowych można go odnaleźć na stronie Postaramy się dzisiaj przybliżyć wam organizację imprez masowych. I. Podstawa Prawna Ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz z późniejszymi zmianami); Ustawa z dnia 22 sierpnia 1997 r. o bezpieczeństwie imprez masowych (tekst jednolity Dz.U. z 2005 r. Nr 108, poz. 909) Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz.U. z 2000 r. Nr 98, poz z późniejszymi zmianami); Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 22 grudnia 1999 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej dla organów gmin i związków międzygminnych (Dz.U. z 1999 r. Nr 112, poz z późniejszymi zmianami) II. Wymagane wnioski Odszukać można na stronie (my jednak w naszej gazetce specjalnie dla naszych czytelników dołączamy ww. Wniosek). III. Wymagane załączniki do wniosku należy dołączyć: 1) opinie właściwych miejscowo komendantów miejskich Policji i Państwowej Straży Pożarnej i kierownika pogotowia ratunkowego, które muszą zawierać informacje o niezbędnej wielkości ich sił i środków potrzebnych do zabezpieczenia imprezy, zastrzeżeniach do stanu technicznego obiektu oraz o przewidywanych przez Policję zagrożeniach, 2) opinię właściwego miejscowo państwowego inspektora sanitarnego, 3) graficzny, wraz z opisem, plan obiektu lub terenu, na którym ma być przeprowadzona impreza masowa, zawierający: a) oznaczenie dróg dojścia i rozchodzenia się publiczności, dróg ewakuacyjnych i dróg dojazdowych dla pojazdów służb ratowniczych, b) oznaczenie punktów pomocy medycznej, punktów czerpalnych wody do picia i do celów przeciwpożarowych oraz punktów informacyjnych, c) oznaczenie lokalizacji hydrantów przeciwpożarowych, zaworów, przyłączy wody, gazu i energii elektrycznej oraz innych elementów mających wpływ na bezpieczeństwo użytkowników obiektu lub terenu, d) informacje o rozmieszczeniu służb porządkowych, rozmieszczeniu osób na imprezie masowej i ewentualnym rozdzieleniu ich według sektorów oraz o rozmieszczeniu punktów gastronomicznych i sanitariatów,

III. Wymagane załączniki do wniosku należy dołączyć: 1) opinie właściwych miejscowo komendantów miejskich Policji i Państwowej Straży Pożarnej i kierownika pogotowia ratunkowego, które muszą zawierać informacje o niezbędnej wielkości ich sił i środków potrzebnych do zabezpieczenia imprezy, zastrzeżeniach do stanu technicznego obiektu oraz o przewidywanych przez Policję zagrożeniach, 2) opinię właściwego miejscowo państwowego inspektora sanitarnego, 3) graficzny, wraz z opisem, plan obiektu lub terenu, na którym ma być przeprowadzona impreza masowa, zawierający: a) oznaczenie dróg dojścia i rozchodzenia się publiczności, dróg ewakuacyjnych i dróg dojazdowych dla pojazdów służb ratowniczych, b) oznaczenie punktów pomocy medycznej, punktów czerpalnych wody do picia i do celów przeciwpożarowych oraz punktów informacyjnych, c) oznaczenie lokalizacji hydrantów przeciwpożarowych, zaworów, przyłączy wody, gazu i energii elektrycznej oraz innych elementów mających wpływ na bezpieczeństwo użytkowników obiektu lub terenu, d) informacje o rozmieszczeniu służb porządkowych, rozmieszczeniu osób na imprezie masowej i ewentualnym rozdzieleniu ich według sektorów oraz o rozmieszczeniu punktów gastronomicznych i sanitariatów,  4) regulamin obiektu wraz z informacją o sposobie udostępnienia go uczestnikom imprezy masowej, 5) program i regulamin imprezy masowej, ewentualnie terminarz imprez masowych odbywających się według ustalonego terminarza lub według ustalonych zasad wraz z informacją o sposobie udostępnienia ich uczestnikom imprezy masowej, 6) informację o liczbie miejsc dla osób w obiekcie lub na terenie, gdzie impreza masowa będzie zorganizowana, mogących wystąpić zagrożeniach porządku publicznego, w tym informację o ewentualnym uznaniu imprezy masowej za imprezę o podwyższonym ryzyku oraz informację o liczbie osób, które mogą być obecne na imprezie masowej, o stanie liczebnym, organizacji, oznakowaniu, wyposażeniu i sposobie rozmieszczenia służb porządkowej i informacyjnej; w odniesieniu do służby porządkowej przyjmuje się przelicznik - co najmniej 10 porządkowych na 300 osób, które mogą być obecne na imprezie, i co najmniej 1 porządkowy na każde następne 100 osób. W przypadku uznania imprezy za imprezę o podwyższonym ryzyku przeliczniki te wynoszą odpowiednio 15 porządkowych na 300 osób, które mogą być obecne na imprezie masowej, i co najmniej 2 porządkowych na każde następne 100 osób, 7) wskazanie osoby reprezentującej organizatora w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa osób uczestniczących w imprezie masowej (kierownika do spraw bezpieczeństwa), 8) pisemną instrukcję określającą zadania służby porządkowej oraz warunki łączności pomiędzy podmiotami biorącymi udział w zabezpieczaniu imprezy, 9) szczegółowe zasady postępowania w przypadku powstania pożaru lub innego miejscowego zagrożenia, 10) polisę ubezpieczeniową - organizator imprezy ma obowiązek ubezpieczenia się od odpowiedzialności cywilnej za szkody wyrządzone uczestnikom imprez masowych, na które wstęp jest odpłatny, 11) pisemną zgodę na przeprowadzenie imprezy masowej kierownika jednostki organizacyjnej lasów państwowych, parku narodowego lub krajobrazowego, w razie przeprowadzania imprezy na terenach będących w zarządzie tej jednostki, 12) informację o zainstalowanych urządzeniach do utrwalania przebiegu imprezy.

P.