Rada Statystyki Warszawa 19 maj 2014. Agenda Cel badania: Poznanie opinii właścicieli przedsiębiorstw i kluczowych menedżerów na temat statystyki publicznej,

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
z przeprowadzenia ewaluacji wewnętrznej Gimnazjum nr 1 w Rydułtowach
Advertisements

Opinie Polaków na temat usług szpitalnych
FIRMY Badanie przeprowadzone przez: ASM- Centrum Badań i Analiz
Urząd Statystyczny w Lublinie Liczy się każdy
1 Wyniki finansowe za I kw r. ULMA Construccion Polska S.A. Prezentacja dla inwestorów 21 maja 2012 r.
Społeczności w Internecie
Jakość wody oraz działalność spółki Saur Neptun Gdańsk w opinii mieszkańców 2007 Uniwersytet Gdański Pracownia Realizacji Badań Socjologicznych Gdańsk.
Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej w Polsce
Standardowy Eurobarometr 68 / jesień 2007 – TNS Opinion & Social Eurobarometr 68 / JESIEŃ 2007 / GŁÓWNE WYNIKI: POLSKA EUROBAROMETR 68 OPINIA PUBLICZNA.
Mali i średni przedsiębiorcy – jak chcą się rozwijać. Nowoczesny, ale odtwórczy model biznesowy. Warszawa, 20 czerwca 2011 r. Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek.
Konferencja Odpowiedzialny Biznes 2005, listopada 2005
Badanie projektów szkoleniowych w ramach Działania 2.3 schemat a) SPO RZL.
1 Stan rozwoju Systemu Analiz Samorządowych czerwiec 2009 Dr Tomasz Potkański Z-ca Dyrektora Biura Związku Miast Polskich Warszawa,
SZANSE I ZAGROŻENIA DLA ROZWOJU WIELKOPOLSKICH MŚP dr Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek Piła, 30 października 2012 Prezentacja.
Zespół konsultantów: Michał Kłos Jarosław Piszczek Michał Jędrzejczak
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa P. P. H. U
Ul. Gdyńska 31/33 Poznań Zespół konsultantów: Przemysław Kurczewski
Ul. Rolna 14 Wronki Zespół konsultantów: Robert Lewicki
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa PW NAGLAK
Osoby, które samodzielnie wybrały zamiennik w trakcie ostatniej naprawy/wymiany części, najczęściej (38%) wskazywały, że powodem do wybrania takiego rozwiązania.
UWAGI METODYCZNE Pentor - Instytut Badania Opinii i Rynku na zlecenie Polskiej Izby Ubezpieczeń przeprowadził dziewiąte kwartalne badania koniunktury w.
Otocznie i strategia Raport przygotowany we współpracy z firmą 6 grudnia 2010 Organizatorzy Projektu:
1. BAROMETR NASTROJÓW EKONOMICZNYCH WRZESIEŃ 2008 Badanie zrealizowane zostało w dniach 5-11 września 2008 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie.
1. BAROMETR NASTROJÓW EKONOMICZNYCH LISTOPAD 2008 Badanie zrealizowane zostało w dniach listopada 2008 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie.
1. BAROMETR NASTROJÓW EKONOMICZNYCH GRUDZIEŃ 2008 Badanie zrealizowane zostało w dniach grudnia 2008 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie.
Usługi dodane dla produktów bankowości detalicznej - standard idealizacyjnej teorii Piotr Szawiec Marcin Idzik luty ‘2006.
Wybrane wyniki badania ewaluacyjnego
Przedstawienie Raportu z badań satysfakcji klientów i Jakości wody w opinii mieszkańców Gdańska i Sopotu.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- V Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VI Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat b.
Udział grup inwestorów w obrotach giełdowych – rok 2003 Warszawa,
Urząd Statystyczny w Lublinie Liczy się każdy ul. Leszczyńskiego Lublin tel.: (81)
Uniwersytety Trzeciego Wieku
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
Ankieta ma na celu badanie opinii publicznej Gminy Nasielsk. W ankiecie wzięło udział 500 osób. 100 mieszkańców miasta Nasielsk i 400 mieszkańców wsi.
Maria Bakalarczyk Izba Gospodarcza „Wodociągi Polskie”
Wyniki badania - Infolinia jako kanał komunikacji z klientem -
BADANIE RYNKOWE I MARKETINGOWE
Badanie opinii uczestników IX Bałtyckiego Festiwalu Nauki na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego Koło Naukowe Metod Ilościowych.
Instytut Statystyki i Demografii
Kampania społeczna na temat picia alkoholu przez kobiety w ciąży Wyniki badań omnibusowych zrealizowanych dla Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów.
Ewaluacja 2011/2012 semestr II Profil szkoły.
Ocena warunków życia i jakości usług publicznych
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Customer Experience ubezpieczonych Czy jest sens się troszczyć
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji 1, 2 i 3 Badania monitoringowego Beneficjentów Indywidualnych Działania 2.3 SPO RZL.
NETYKIETA, TIK I ŚWIADOMOŚĆ JĘZYKOWA MIESZKAŃCÓW NOWEJ WSI
Raport z badań CSR w opinii inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych oraz spółek giełdowych Badanie wśród przedstawicieli spółek giełdowych Warszawa,
Prognoza nastrojów i działań przedsiębiorców w perspektywie najbliższego półrocza (IVQ2013/IIQ2014)
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VI Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
© GfK 2014 | GfK Health | Leki homeopatzcyne widziane okiem lekarzy 1 LEKI HOMEOPATYCZNE WIDZIANE OKIEM LEKARZY Czerwiec 2014.
Raport z badań CSR w opinii inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych oraz spółek giełdowych Badanie wśród inwestorów instytucjonalnych Warszawa, lipiec.
Zdolności matematyczne Polaków Prezentacja wyników badania.
Warszawa, kwiecień 2015r. Badanie opinii na temat organizacji igrzysk The World Games.
Konferencja Prasowa Warszawa, 2 września 2015 r..
Warszawa, luty 2011 Główne wyniki badania przeprowadzonego w ramach projektu „Komercjalizacja wiedzy i wyników badań naukowych” Przygotowanie: Grzegorz.
Cyfrowa Polka, cyfrowy Polak – portret niewyraźny Dr hab. Katarzyna Śledziewska Diagnoza kompetencji cyfrowych polskich małych i średnich przedsiębiorstw.
Komentarz Ankietę przeprowadzono wśród studentów ostatniego roku studiów stacjonarnych II stopnia kierunku Oceanografia wszystkich uruchomionych.
Opracował: Jan Załęcki – Wiceprezes Marketing Relacji Sp z o.o. na podstawie publikacji Philipa Kotlera oraz opracowania Mark Angelo Reyes, MARKMA Warszawa,
Kiedy spełnią się marzenia mediatorów? Stan rozwoju mediacji a gotowość Polaków do korzystania z niej Maciej Tański Centrum Mediacji Gospodarczej Mediacje.
Opracowania towarzyszące Strategii Diagnoza sytuacji społeczno-gospodarczej Białegostoku Raport z badań opinii mieszkańców Białegostoku Raport z badań.
Instytut Ochrony Zdrowia przedstawia Index Nastrojów Branży Zdrowotnej czyli pierwszy z serii pomiar temperatury i ciśnienia wśród głównych uczestników.
Ewa Dziedzic Katedra Turystyki SGH Potrzeby i luki informacyjne u podmiotów zarządzających turystyką.
Głos Polaków w sprawie wina
Opracowanie: mjr dr Robert Poklek Zakład szkolenia penitencjarnego
Raport z badania ilościowego przygotowany na zlecenie:
Kampania społeczna na temat picia alkoholu przez kobiety w ciąży
Postępy w realizacji Strategii komunikacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego.
Zapis prezentacji:

Rada Statystyki Warszawa 19 maj 2014

Agenda Cel badania: Poznanie opinii właścicieli przedsiębiorstw i kluczowych menedżerów na temat statystyki publicznej, a zwłaszcza satysfakcji z działalności Głównego Urzędu Statystycznego Technika badań: sondaż internetowy wśród członków BCC Termin realizacji badania: kwiecień i maj 2014 roku Liczba zrealizowanych ankiet: 119 (113 wśród członków BCC) Zagadnienia uwzględnione w kwestionariuszu ankiety: –Zainteresowanie i korzystanie z danych GUS –Cele wykorzystywania danych –Ocena korzyści z wykorzystywania danych –Ocena jakości produktów statystycznych –Poziom zaufania do danych statystycznych –Preferencje i gotowość do rekomendacji –Oceny zmian w sposobie pozyskiwania informacji przez urzędy statystyczne od przedsiębiorstw (liczba formularzy, zakres informacji, uciążliwość i koszty) –Generalna ocena polskiej statystyki publicznej

Zainteresowanie danymi i informacjami GUS N=119 Pyt. Czy interesują Pana(ią) dane i informacje publikowane przez Główny Urząd Statystyczny (GUS)?

Częstość korzystania z danych i informacji GUS raz w tygodniu 9% raz w miesiącu 34% raz na kwartał 24% N=119 Pyt. Jak często korzysta Pan/Pani z danych, informacji i publikacji Głównego Urzędu Statystycznego (GUS)?

Cele wykorzystywania danych GUS N=119 Pyt. Do jakich celów wykorzystuje Pan/Pani dane statystyczne, informacje i publikacje Głównego Urzędu Statystycznego ?

Korzyści z wykorzystywania danych GUS N=119 Pyt. Na podstawie Pana/Pani wiedzy o innych instytucjach i firmach dostarczających informacji gospodarczych, proszę określić korzyści, jakie uzyskuje Pana(i) firma dzięki wykorzystaniu statystycznych danych, informacji i publikacji Głównego Urzędu Statystycznego (GUS)?

Ogólne oceny jakości danych i informacji GUS N=119 Średnia 2,8 Pyt. Jak ogólnie ocenia Pan/Pani jakość produktów - danych i informacji statystycznych Głównego Urzędu Statystycznego? Przewaga pozytywnych ocen nad negatywnymi wynosi 44 pp

Poziom zaufania do danych GUS N=119 Pyt. Jak określił(a)by Pan/Pani poziom swojego zaufania do danych statystycznych, informacji i wskaźników publikowanych przez Główny Urząd Statystyczny (GUS)? Średnia 3,2 Przewaga wysokiego zaufania nad niskim wynosi 33 pp

Gotowość do rekomendowania danych i informacji GUS N=119 Zdecydowanie nie 1% Pyt. Opierając się na własnych doświadczeniach, czy polecał(a)by Pan/Pani innym firmom z Pana(i) branży korzystanie z danych statystycznych, informacji i publikacji Głównego Urzędu Statystycznego (GUS)? Promotorzy – 14% Pasywni – 42 % Krytycy – 43 %

Wybór GUS jako pierwszego dostawcy danych N=119 Pyt. Opierając się na dotychczasowych doświadczeniach, gdyby Pana/Pani firma miałaby dziś zadecydować, z usług którego dostawcy danych statystycznych skorzystać, to czy w pierwszej kolejności wybrał(a)by Pan/Pani Główny Urząd Statystyczny ?

Opinie o zmianie liczby wypełnianych przez firmy formularzy dla urzędów statystycznych N=119 Pyt. W ciągu ostatnich dwóch – trzech lat liczba wypełnianych przez Pana/Pani firmę formularzy ankiet dla urzędu statystycznego wzrosła, nie zmieniła się czy zmalała?

Opinie o zmianie zakresu żądanych od firm informacji przez urzędy statystyczne N=119 Pyt. W Pana/Pani ocenie zakres żądanych informacji przez urzędy statystyczne wciągu ostatnich kilku lat zwiększył się, nie zmienił, czy zmniejszył się?

Opinie o zmianie uciążliwości i kosztów związanych z wypełnianiem formularzy dla urzędów statystycznych N=119 Pyt. W przypadku Pana/Pani firmy uciążliwość i koszty związane z wypełnianiem formularzy urzędów statystycznych w ciągu ostatnich kilku lat zwiększyły się, nie zmieniły, czy zmniejszyły się?

Opinie o zmianach w sposobie pozyskiwania informacji od firm przez urzędy statystyczne N=119 Pyt. Jakie zmiany dostrzega Pan/Pani w sposobie pozyskiwania informacji od firm przez urząd statystyczny? Przewaga pozytywnych ocen nad negatywnymi wynosi 11 pp

Generalna ocena polskiej statystyki publicznej ŚREDNIA 3.1 N=119 Pyt. Jak generalnie Pan/Pani ocenia polską statystykę publiczną? Przewaga pozytywnych ocen nad negatywnymi wynosi 32 pp

Uogólnienia i wnioski (1) Zdecydowana większość przedsiębiorców i menedżerów deklaruje zainteresowanie danymi i informacjami publikowanymi przez GUS (81%); Dwie trzecie z ankietowanych (67%) korzysta z danych i informacji GUS przynajmniej raz w kwartale; Publikacje GUS są najczęściej wykorzystywane do monitorowania sytuacji i aktualizowanie wiedzy o sytuacji społeczno- gospodarczej oraz analizowania rynku; Zróżnicowane są oceny korzyści z wykorzystywania danych i informacji GUS. Większość je dostrzega, ale dominuje przeświadczenie o pewnych (45%), a nie dużych korzyściach (20%); Jakość produktów statystycznych GUS oceniana jest połowę respondentów raczej dobrze, ale sporo (39%) ocen ma charakter ambiwalentny (różnie, część dobrze, a niektóre nie); Połowa ankietowanych deklaruje wysoki poziom zaufania do danych statystycznych, informacji i wskaźników publikowanych przez GUS, a prawie co trzeci określa swój indywidualny poziom zaufania jako średni.

Uogólnienia i wnioski (2) Ponad połowa uczestników sondażu polecałaby innym firmom z branży korzystanie z danych, informacji i publikacji GUS, a prawie co trzeci tego nie wyklucza; Połowa badanych jest skłonna w pierwszej kolejności wybrać GUS jako potencjalnego dostawcy danych statystycznych, prawie trzecia część tego nie wyklucza, a piąta GUS-u by nie wybrała; W przeświadczeniu większości przedsiębiorców w ostatnich kilku latach (1) wzrosła liczba wypełnianych przez ich firmy formularzy statystycznych (55%), (2) zwiększył się zakres żądanych informacji przez urzędy statystyczne (68%), (3) wzrosła uciążliwość i koszty związane z wypełnianie formularzy przez firmy (52%); Zdecydowana większość ankietowanych dostrzega zmiany w sposobie pozyskiwania informacji od firm przez urzędy statystyczne (81%). Najczęściej postrzegane są jako ambiwalentnie, zarówno korzystne, jak i niekorzystne, a wśród pozostałych pozytywne przeważają nad negatywnymi; Wśród przedsiębiorców w ewaluacji polskiej statystyki publicznej ocena dobra (44%) konkuruje z oceną średnią (38%) i złą (12%).

Dziękuję za uwagę