„Równać Szanse” W 2000 roku Polsko – Amerykańska Fundacja Wolności przeprowadziła badania na temat barier edukacyjnych dzieci i młodzieży. Ich konsekwencją.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Gminne forum edukacji finansowej w gminie Żagań”
Advertisements

Jarosław Komża KOMŻA KONSULTING
Aktywny Kibic+ Działania Ministerstwa Sportu i Turystyki 21 października 2010.
Efekty kluczowych działań i form wsparcia
„Na dobry początek – staż”
Rozwój postaw obywatelskich na obszarach wiejskich
Człowiek – Najlepsza inwestycja
„Kluczowa rola gminy w aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych”
Projekt systemowy „Człowiek najlepsza inwestycja – jako rozwój zasobów ludzkich w drodze kształcenia, szkolenia i pracy” Projekt współfinansowany.
Dialog i partnerstwo szansą na rozwój zasobów ludzkich w powiecie kartuskim – edycja II Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VII: Promocja integracji.
Projekt został zrealizowany przy wsparciu udzielonym przez Islandię, Liechtenstein i Norwegię ze środków Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego,
POWIATOWE PROGRAMY NA RZECZ ZATRUDNIENIA I SPÓJNOŚCI SPOŁECZNEJ - partnerska koncepcja wdrażania PO KL w województwie pomorskim POWIATOWE PROGRAMY NA RZECZ.
Konferencja dla przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego Tworzenie sieci Powiatowych Ośrodków Wspierania Uczniów Zdolnych w województwie małopolskim.
Ożywienie mechanizmów partnerstwa lokalnego poprzez realizację zadań Centrum Aktywności Lokalnej w Gminie Śrem Partnerzy: Gmina Śrem/Ośrodek Pomocy.
SZKOŁA MARZEŃ Program zwiększania szans edukacyjnych i życiowych uczniów szkół wiejskich 1   16.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Partnerstwo jako dobra podstawa do opracowania i wdrażania projektów w ramach PO KL OLSZTYN, 7 MAJA 2008 KRZYSZTOF MARGOL.
Inicjatywy lokalne w ramach Priorytetów VI, VII i IX Mrągowo, Szkolenie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
WSPÓŁPRACA FINANSOWA I POZAFINANSOWA SAMORZĄDU WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO Z ORGANIZACJAMI POZARZĄDOWYMI.
Liderzy PAFW to program Polsko- Amerykańskiej Fundacji Wolności realizowany przez Stowarzyszenie Szkoła Liderów.
Gminna Koalicja na Rzecz Gminna Koalicja na Rzecz Rozwoju Biblioteki Publicznej Rozwoju Biblioteki Publicznej Miasta i Gminy Łapy Miasta i Gminy Łapy.
Jakie Centrum Obywatelskie w Łodzi? Forum Pełnomocników 19 czerwca 2012.
Realizuje projekt: w ramach programu Równać Szanse.
Centrum Kariery i Sukcesu przy OSP w Budziszowie Wielkim Społeczeństwem obywatelskim jest społeczeństwo, w którym istnieją aktywni, myślący o interesach.
Jak ubiegać się o pracę Opis warsztatów dla nauczycieli – członków Klubu Przedsiębiorczych Nauczycieli IMPULS.
Fundusze unijne dla organizacji pozarządowych w latach Przykłady dobrych praktyk projektowych Opracował:
Kujawsko-Pomorski Program na Rzecz Ekonomii Społecznej na lata Zadanie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu.
Roczne Programy Współpracy Miasta Mławy z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na lata: 2004,
Aktywny Młody Mazowszanin Działania skierowane do młodzieży: -Konkurs -Rady młodzieżowe przy samorządach gminnych i powiatowych 1Warszawa, 29 maja 2013.
BEZ BARIER DO KARIER ! Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Strategia rozwoju SBP na lata Sprawozdanie Maria Burchard ZG SBP.
Indywidualny plan działania
EFEKTY REALIZACJI PROJEKTU
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (NUMER PROJEKTU: POKL /09) Aktywizacja.
Zainicjowany przez prof. Łucję Rogowską Realizowany w ramach programu Comenius w latach Partnerzy znalezienie w trakcie stażu kontaktowego.
Lokalna Strategia Rozwoju Obszarów Rybackich LGR Obra - Warta
PROGRAM MŁODZIEŻ W DZIAŁANIU Program Młodzież w Działaniu Cele Programu Aktywne uczestnictwo młodzieży w życiu społecznym Europy Budowanie.
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
EUROPEJSKA KARTA SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO
Udział Warszawy w projekcie MY GENERATION. Projekt My Generation Efektywne strategie w promocji pozytywnego potencjału młodej generacji ( Effective strategies.
Wspieranie sektora pozarządowego w powiecie mławskim cel: ROZWÓJ ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH I AKTYWNOŚCI SPOŁECZNEJ MIESZKAŃCÓW POWIATU MŁAWSKIEGO Spotkanie.
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Podsumowanie projektu Stanisław Baska Koordynator Projektu
Zespół Szkół w Słupnie Szkołą Promującą Zdrowie
Nowy program UE wspierający edukację, szkolenia, młodzież i sport na lata
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, ul. Wspólna 2/4, Warszawa, WIEDZA SPEŁNIA MARZENIA Projekt Unii Europejskiej.
Wspólnie na Zamojszczyźnie Wspólnie na Zamojszczyźnie- projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE Wspólnie na Zamojszczyźnie- projekt.
ERASMUS+ unijny program w dziedzinie kształcenia, szkoleń, młodzieży i sportu
O MÓWIENIE WYNIKÓW ANKIETY EWALUACYJNEJ PRZEPROWADZONEJ WŚRÓD UCZESTNIKÓW PROJEKTU „E CHA E UROPY ” ORAZ OSÓB ZAINTERESOWANYCH DZIAŁANIAMI PROJEKTOWYMI.
Misja Misją Gminnej Biblioteki Publicznej w Gorzkowicach jest zaspakajanie potrzeb czytelniczych, integracja i aktywizacja społeczności.
„Top Model Współpracy w Województwie Pomorskim” Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
WIZYTA UPOWSZECHNIAJĄCA D a l i k ó w część 1 „N a s z a Droga do Projektu”
Rok Szkolny 2014/2015 Rokiem Szkoły Zawodowców 1.
Debata „ Samorządność” 03 kwietnia 2012 r.. Od lewej: Kinga Graczyk i Anita Psonak.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
Młodzież Młodzież Przewodnik po programie. Cele programu: przezwyciężanie uprzedzeń i stereotypów zakorzenionych w mentalności i kulturze przezwyciężanie.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Biznes przy tablicy. OTWARTA FIRMA Idea programu Otwarta firma – Biznes przy tablicy to program przeznaczony dla uczniów szkół.
II spotkanie dla NGO i grup nieformalnych Gminy Szczecinek 16 czerwca 2015 r. Szczecinek.
Projekty ogólnomiejskie: realizowane i planowane do realizacji Katowice,
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Regranting – Bon na aktywność Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej Programu Fundusz Inicjatyw Obywatelskich Zadanie „Pomorski aktywator społeczny –
Procedury udzielania dotacji przez organizacje grantodawcze dla lokalnych inicjatyw Irena Krukowska - Szopa.
Realizowany przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Iławie Projekt „Masz Okazję – Pomóż Sobie”
Projekt realizowany w ramach programu Obywatele dla Demokracji, finansowanego z Funduszy EOG.
System Wspierania Nauczycieli w Powiecie Bytowskim „Konsorcjum samorządowe” na rzecz edukacji Dariusz Glazik – Naczelnik Wydziału Edukacji, Kultury i Sportu.
WOLONTARIAT PRACOWNICZY SZANSA DLA NGO I BIZNESU.
Centra Inicjatyw Lokalnych w Poznaniu
Otwarta firma – Biznes przy tablicy
Zapis prezentacji:

„Równać Szanse” W 2000 roku Polsko – Amerykańska Fundacja Wolności przeprowadziła badania na temat barier edukacyjnych dzieci i młodzieży. Ich konsekwencją było powstanie w 2001 roku Programu „Równać Szanse”, którego administratorem od początku jest Polska Fundacja Dzieci i Młodzieży. Naszym wspólnym celem jest wyrównywanie szans na dobry start w dorosłe życie młodzieży z gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych z terenów wiejskich i małych miast (do mieszkańców).

Chcemy, żeby młodzież: Była aktywna! Nie bała się realizować swoich marzeń. Była dumna z miejsca, w którym mieszka. Uwierzyła w swoje możliwości. Aktywnie i odważnie planowała własną przyszłość!

Misją Programu „Równać Szanse” jest: wyrównywanie szans na dobry start w dorosłe życie młodzieży z terenów wiejskich i małych miast

Chcemy, aby młody człowiek żył w przyjaznym środowisku i mógł o sobie powiedzieć: MAM dużo pomysłów na przyszłość WIEM na co mnie stać i co potrafię dobrze robić do kogo mogę się zwrócić o wsparcie że jestem wiele wart ZNAM swoje ograniczenia ludzi i organizacje, które mogą mi pomóc

Chcemy, aby młody człowiek żył w przyjaznym środowisku i mógł o sobie powiedzieć: UMIEM pracować w grupie panować nad sobą w sytuacji publicznej zaplanować swoje działania dyskutować i przekazać innym swoje zadania szukać nowych rozwiązań JESTEM dumny z miejsca, w którym mieszkam otwarty i aktywny

Pozyskanie grantu z programu „Równać Szanse 2009” Regionalny Konkurs Grantowy Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności Nazwa projektu: Strzał w 10-tkę. Liczba uczestników: min. 25 osób z 3 sekcji. Termin realizacji: 1 marca – 15 czerwca 2010 r. Wartość projektu: 8 850,00 PLN

Główny realizator projektu CENTRUM KULTURY FIZYCZNEJ I ROZWOJU LOKALNEGO W RAKOWIE UL. OGRODOWA 1, RAKÓW TEL Partnerzy: Gimnazjum im. Jana Pawła II w Rakowie... (lista otwarta)

Najlepszym sposobem na przewidzenie przyszłości… jest jej tworzenie.

Cel realizacji projektu nabywanie przez młode osoby umiejętności współpracy z instytucjami, organizacjami pozarządowymi, darczyńcami, rówieśnikami, nabywanie umiejętności komunikowania się z dorosłymi, przedsiębiorcami, przedstawicielami władz lokalnych, organizacji pozarządowych, nabywanie umiejętności koncentracji i uwagi, tolerancji, zasad „fair play”,

Cel realizacji projektu c.d. odkrywanie indywidualnych umiejętności organizacyjnych i nabywanie umiejętność dostrzegania pewności siebie w grupie przy realizacji wspólnego celu, nabywanie umiejętności precyzowania i przewidywania wydarzeń, potrzeb oraz zmierzania się z zadaniem autoprezentacji promującej swoją dyscyplinę sportu, nauczenie się systematyczności, planowania oraz oceny swoich słabych i mocnych stron.

Problem do rozwiązania brak otwartości młodzieży z terenu gminy Raków we współpracy z instytucjami przekładającej się na podejmowanie samodzielnych działań na rzecz rówieśników i społeczności lokalnej

Poprawie powinny ulec kwestie aktywizacja i integracja młodzieży Rakowskiej, zmniejszenie dystansu we współpracy z przedstawicielami organizacji pozarządowych, nabycie umiejętności samodzielnego generowania i realizacji działań, nabycie umiejętności autoprezentacji poszczególnych dyscyplin sportowych przez nich uprawianych, m.in. łucznictwo, zapasy, piłka nożna poprzez stworzenie optymalnie przyjaznych warunków dla ich rozwoju we współpracy z przedstawicielami instytucji, sympatykami i darczyńcami.

Uczestnicy projektu pn. „Strzał w 10 - tkę” podmioty instytucjonalne funkcjonujące w obszarze kultury, w tym przede wszystkim samorządowe instytucje kultury, organizacje pozarządowe działające w sferze kultury fizycznej, trenerzy, instruktorzy poszczególnych dyscyplin sportowych, rodzice młodzieży uczestniczącej w projekcie, młodzież w wieku lat uczestnicząca w projekcie, rówieśnicy. Każda z tych grup charakteryzuje się właściwymi jej cechami, każda będzie partycypować w projekcie, chociaż w różnym stopniu i z różnym nastawieniem.

Opis przewidywanych działań Projekt będzie stanowiła seria kreatywnych warsztatów dla młodych ludzi w Rakowie, których celem będzie zdobycie przez nich umiejętności o charakterze zarządczym, na które składać się będzie wiedza dotycząca definiowania własnych projektów z dziedziny kultury i rekreacji oraz zdobycie kwalifikacji ułatwiających, a nawet umożliwiających ich realizację. Znaczna część pracy z młodymi ludźmi poświęcona będzie przekazaniu wiedzy na temat postaw otwartych, twórczych, samodzielnych a tym samym umożliwiających przedsiębiorcze radzenie sobie w rzeczywistości.

Najważniejsze planowane działania 1. przygotowanie projektu: potwierdzenie rozpoznanych potrzeb wśród młodzieży rakowskiej uczestniczącej w zajęciach pozalekcyjnych realizowanych przez Centrum na spotkaniu organizacyjnym, powołanie koordynatora projektu i zespołu zadaniowego, zorganizowanie spotkania z rodzicami młodzieży w celu zaprezentowania im koncepcji projektu,

Najważniejsze planowane działania 2. wdrożenie projektu: zorganizowanie cyklicznych spotkań z młodzieżą w formie warsztatowej przygotowujących do umiejętnego rozpoznawania potrzeb i wdrażania ich w formie projektów partnerskich od 1 marca 2010 r. do 15 czerwca 2010 r., zorganizowanie trzech Dni Otwartych Sekcji w dniach 27,28,29 maja 2010 r., zorganizowanie „Turnieju Nabytych Umiejętności” 1 czerwiec 2010 r.,

Najważniejsze planowane działania 3. Podsumowanie projektu: zorganizowanie ogniska integracyjnego z udziałem młodzieży i innych osób realizujących projekt wraz z podsumowaniem efektów i wyciągnięciem wniosków na przyszłość.

Najważniejsze działania zaangażowanie w tworzenie projektów młodzieży samodzielnie precyzującej pomysły, cele do realizacji, wdrażanie budżetu zadaniowego; włączenie młodzieży do podjęcia współpracy z przedstawicielami władz, organizacji pozarządowych, sponsorów, rówieśników z sąsiednich miejscowości.

Najważniejsze działania pozyskiwanie sponsorów - przeprowadzenie rozmów z przedstawicielami lokalnych firm, zaangażowanie rodziców- zachęcenie do wzięcia aktywnego udziału w „Turnieju Nabytych Umiejętności” planowanym z okazji Dnia Dziecka - zorganizowanym według scenariusza stworzonego przez młodzież i prowadzonego przez przedstawicieli młodzieży( przez 3 osoby co najmniej- po jednej osobie z poszczególnej sekcji- tj. zapaśniczej, łuczniczej i piłki nożnej), zaangażowanie rówieśników – kolegów nie uczestniczących w projekcie do wspólnej zabawy, rozgrywek, udziału w konkursach.

Zespół realizujący projekt Koordynator projektu – kierownik Centrum Kultury Fizycznej i Rozwoju Lokalnego w Rakowie, Zespoły pracowników zadaniowych powoływane do realizacji ściśle określonych działań – (trenerzy oraz pracownicy Centrum Kultury Fizycznej i Rozwoju Lokalnego), Członkowie poszczególnych sekcji wyłonieni w ramach rekrutacji- (minimum 25 osób- planuje się udział ok.40 uczestników).

Harmonogram działań spotkanie organizacyjne z udziałem trenerów poświęcone omówieniu zasad i sposobów rekrutacji uczestników projektu, rekrutacja – luty 2010 r., zawarcie umów: z koordynatorem, trenerami oraz przyjęcie propozycji harmonogramu spotkań cyklicznych planowanych z młodzieżą w okresie 3,5 miesięcy luty 2010 r., spotkanie z rodzicami dzieci – uczestników projektu informujące o celach i planowanych działaniach do realizacji – 1 – 7 marzec 2010 r.,

Harmonogram działań realizacja spotkań warsztatowych z udziałem młodzieży wyłonionej w procesie rekrutacji- teoretycznych i praktycznych zakończonych stworzeniem albumu przez uczestników projektu a także rozmowy z przedstawicielami instytucji, organizacji, darczyńcami prowadzące do zawarcia porozumień partnerskich 1 marzec 2010 r.- 15 czerwiec 2010 r. organizacja i prowadzenie połączone z zachęcaniem rówieśników do udziału w zajęciach poszczególnych dyscyplin – Dni Otwartych Sekcji oraz festynu pn. „Turniej Nabytych Umiejętności” 26,27,28 maj 2010r. oraz 1 czerwiec 2010 r., organizacja ogniska integracyjnego połączonego z podsumowaniem projektu- 19 czerwiec 2010r. rozliczenie projektu – sporządzenie sprawozdania końcowego – 20 – 30 czerwiec 2010 r.

Źródła finansowania Podstawowym źródłem finansowania realizacji projektu będą: środki finansowe pozyskane w ramach dotacji grantowej z Polsko –Amerykańskiej Fundacji Wolności administrowanej przez Polską Fundację Dzieci i Młodzieży w kwocie 6300 złotych, środki własne Centrum w kwocie zł, środki pozyskane od darczyńców w kwocie 700 zł.

Kluczowe korzyści 1.nowa wspólnie realizowana inicjatywa wpłynie na poprawę współdziałania młodzieży w grupie - młodzież nabędzie umiejętność wypracowywania i formułowania wspólnego stanowiska, 2.młodzież zdobędzie umiejętność autoprezentacji i Promocji swojej dyscypliny, 3.nauczy się ponoszenia odpowiedzialności za powierzony etap organizacji przedsięwzięcia, 4.wypracuje skuteczną metodę nawiązywania kontaktów z przedstawicielami instytucji, organizacji, darczyńcami- świadczącymi pomoc w organizacji, 5.nawiąże kontakt z rówieśnikami nie uczestniczącymi w zajęciach sportowych mającymi inne zainteresowania, 6.młodzież dowie się jak skutecznie przygotować projekt, zrealizować i podsumować planowane efekty.

P ROGRAM „MŁODZIEŻ W DZIAŁANIU” Program "Młodzież w działaniu" to program Unii Europejskiej wspierający uczestnictwo w kształceniu pozaszkolnym, czyli edukacji pozaformalnej. Umożliwia nawiązywanie kontaktów międzynarodowych i wymianę doświadczeń. Zachęca do podejmowania różnorakich działań na rzecz społeczności lokalnej, służących również indywidualnemu rozwojowi. Promuje ideę zjednoczonej Europy. Program rozpoczął się w 2007 i potrwa do 2013 roku. Bazuje na doświadczeniach jego wcześniejszych edycji: Programów MŁODZIEŻ (YOUTH), Młodzież Dla Europy (Youth for Europe) i Wolontariat Europejski (European Voluntary Service), a także na konsultacjach z beneficjentami i dokumentach wspólnotowych dotyczących kierunków rozwoju polityki młodzieżowej.

Opracowanie prezentacji Agnieszka Zwierzyńska Izabela Kuchniak Dariusz Jóźwik

Dziękuję za uwagę.