„Lubię swoją szkołę” Konferencja podsumowująca 18 grudnia 2012 r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Prezentacja na wywiadówkę
Advertisements

Człowiek – Najlepsza inwestycja
FORUM BIZNESU KONFERENCJA i SEMINARIUM BiznesKlaster – innowacyjna forma współpracy sektora biznesu, nauki i administracji Białystok r. KONFERENCJA.
Bezpośrednie wsparcie rozwoju szkół poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli w Powiecie Średzkim Program Operacyjny Kapitał.
Projekt „DOBRA EDUKACJA SZANSĄ NA ROZWÓJ ZAWODOWY”
Priorytet VII. Promocja integracji społecznej Działanie 7. 2
Projekt systemowy „Człowiek najlepsza inwestycja – jako rozwój zasobów ludzkich w drodze kształcenia, szkolenia i pracy” Projekt współfinansowany.
Dialog i partnerstwo szansą na rozwój zasobów ludzkich w powiecie kartuskim – edycja II Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VII: Promocja integracji.
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Konferencja dla przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego Tworzenie sieci Powiatowych Ośrodków Wspierania Uczniów Zdolnych w województwie małopolskim.
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Projekt Dobra marka - OPS Ursynów budzi do życia.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Szczęśliwe przedszkolaki – program wyrównywania szans w rzeszowskich przedszkolachSzczęśliwe przedszkolaki – program wyrównywania szans w rzeszowskich.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego CZŁOWIEK - NAJLEPSZA INWESTYCJA.
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Prezentacja Projektu Różne formy terapii wspomagające rozwój uczniów Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego w Kątach Wrocławskich realizowanego w.
POAKCESYJNY PROGRAM INTEGRACJI SPOŁECZNEJ PROJEKT Równy start w przyszłość – wyrównywanie szans edukacyjnych dzieci i młodzieży z terenu gminy Zatory.
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Konferencja inaugurująca projekty realizowane przez Ośrodek Wsparcia w Lipniaku: „Stworzenie i wsparcie funkcjonowania Zakładu Aktywności Zawodowej w.
„Kompleksowe umiejętności – gwarantem przyszłości”
SZKOŁA MOJĄ SZANSĄ PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY Z FUNDUSZY UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH PROGRAMU OPERACYJNEGO KAPITAŁ LUDZKI.
WYRÓWNYWAWNIE SZANS EDUKACYJNYCH. E-akademia przyszłości Projekt realizowany w naszej szkole przez 3 lata – od 1 września 2010r. do nadal, współfinansowany.
Jeżowe, 25 czerwca 2009 r. Jeżowe, 25 czerwca 2009 r. Konferencja podsumowująca realizację projektu pn.: Wszyscy mamy równe szanse - program wyrównywania.
Liceum w Psarach przepustką do sukcesu Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Bolesławcu realizuje projekt: Aktywni Społecznie w Powiecie Bolesławieckim, współfinansowany przez Unię Europejską
Projekt Nasz wspólny sukces był realizowany w Publicznym Gimnazjum nr 21 im. Marii Skłodowskiej – Curie w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w.
Aktywni Społecznie w Powiecie Bolesławieckim, projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego.
BEZ BARIER DO KARIER ! Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Rozwój kompetencji językowych uczniów z uszkodzonym słuchem Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt systemowy Program Operacyjny Kapitał Ludzki Gmina Bliżyn/ Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Bliżynie Bliżyn, 15 grudnia 2011 roku Projekt wsp.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Szkoła Równych Szans.
Projekt systemowy Program Operacyjny Kapitał Ludzki Gmina Bliżyn/ Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Bliżynie Bliżyn, 16 grudnia 2009 roku Projekt wsp.
ZADANIA KOORDYNATORÓW
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (NUMER PROJEKTU: POKL /09) Aktywizacja.
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
POZNAĆ, ZROZUMIEĆ, WZMOCNIĆ PRZEZ AKTYWNOŚĆ DO INTEGRACJI PROJEKT SYSTEMOWY ( kontynuacja ) POWIATOWEGO CENTRUM POMOCY RODZINIE W CHOJNICACH CHOJNICE 2010.
Projekt systemowy 2009 r. Gmina Orla – Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w OrliAktywna rodzina w Gminie Orla Przygotowanie i opracowanie: Marta Osa Projekt.
Seminarium II 28 września 2010 r. Łatwiejszy start – pakiet działań edukacyjnych dla młodzieży gimnazjalnej z Mszany Dolnej Co zrealizowano? Michał Baran.
Człowiek – najlepsza inwestycja
PROJEKT „MÓJ WYBÓR – MOJA PRZYSZŁOŚĆ” REALIZOWANY PRZEZ
Biuro projektu: ul. Peryferyjna 15, Kielce tel./fax ; Projekt współfinansowany ze.
„Szkolne Centrum Nauki”
NASZA WIEDZA - NASZA PRZYSZŁOŚĆ okres realizacji projektu 01 styczeń 2011r. – 30 grudzień 2012r.
Projekt systemowy Program Operacyjny Kapitał Ludzki Zespół projektowy Bliżyn, 19 grudnia 2008 r.
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Wsparcie systemu edukacji w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie lubuskim.
Nauka kluczem do sukcesu program rozwojowy liceów ogólnokształcących Miasta Opola.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkoły podstawowej w kontekście wdrażania nowej podstawy kształcenia ogólnego Projekt.
„Szkoła w Bejscach znana z tego, że się troszczy o każdego” że się troszczy o każdego”
ZAŁOŻENIA I REZULTATY PROJEKTU „KOMPETENTNY E- NAUCZYCIEL”
Spotkanie informacyjne projektu: E -fektywne F -unkcjonalne S -zkoły.
KONFERENCJA KONFERENCJA Podsumowanie projektu : „Z edukacją na TAK!” Oświęcim 7 czerwca 2011 r.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
„Chcę i mogę pracować” PROJEKT SYSTEMOWY „CHCĘ I MOGĘ PRACOWAĆ” REALIZOWNY PRZEZ OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ W MIEŚCISKU WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ.
Realizowany przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Iławie Projekt „Masz Okazję – Pomóż Sobie”
Lider Projektu: 2 Partner projektu: Projekt „SZKOŁA SUKCESU” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Beneficjent:
Konferencja współfinansowan a ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Kompleksowy Program Rozwoju Szkolnictwa Zawodowego.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
E-fektywne F-unkcjonalne S-zkoły
Zapis prezentacji:

„Lubię swoją szkołę” Konferencja podsumowująca 18 grudnia 2012 r.

Materiały sprawozdawczo – informacyjne o realizacji projektu edukacyjnego „Lubię swoja szkołę” w Gminie Biecz

Konferencje projektowe 14 stycznia konferencja promocyjna, inaugurująca projekt w Gimnazjum Nr 1 w Bieczu 16 stycznia 2012 – konferencja informacyjna w Gimnazjum w Rożnowicach 18 grudnia 2012 – konferencja podsumowująca w Gimnazjum w Libuszy

Projekt edukacyjny realizowany w Gminie Biecz dofinansowany w ramach programu operacyjnego Kapitał Ludzki – Priorytet IX Wyrównywanie Szans Edukacyjnych Uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych

Historia projektu październik przygotowanie wniosku o dofinansowanie - grudzień 2009 projektu edukacyjnego luty 2010– złożenie wniosku do Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Krakowie, listopad 2010 – akceptacja wniosku i podpisanie umowy z Wojewódzkim Urzędem Pracy w Krakowie,

styczeń 2011 – rozpoczęcie realizacji projektu edukacyjnego styczeń 2011-– realizacja projektu edukacyjnego grudzień 2012 grudzień 2012 – zakończenie realizacji projektu edukacyjnego

Celem głównym projektu była poprawa szans edukacyjnych gimnazjalistów Gminy Biecz poprzez poszerzenie i uatrakcyjnienie oferty edukacyjnej

Celami szczegółowymi projektu były: wyrównywanie dysproporcji edukacyjnych wśród uczniów gimnazjów, podniesienie jakości kształcenia uczniów z dysfunkcjami rozwojowymi, rozwijanie uzdolnień i kompetencji kluczowych gimnazjalistów, pomoc uczniom w planowaniu drogi edukacyjnej i zawodowej, promowanie aktywnych form spędzania wolnego czasu.

Ogólna charakterystyka projektu Projekt edukacyjny „Lubię swoją szkołę” to program rozwojowy kompleksowo odpowiadający zdiagnozowanym potrzebom dydaktyczno-wychowawczym i opiekuńczym gimnazjów Gminy Biecz, był odpowiedzią na ich problemy. Działania realizowane w ramach projektu problemy te rozwiązywały i na trwale przyczyniły się do jakościowych zmian w funkcjonowaniu szkół, do ich rozwoju oraz rozszerzeniu oferty edukacyjnej i co ważne także zapewne po jego zakończeniu. Realizacja założonych celów i tak systemowego programu nie byłaby możliwa bez pomocy środków Unii Europejskiej. Projekt powstał zgodnie ze strategią rozwoju Gminy Biecz oraz priorytetami strategii Powiatu Gorlickiego.

Grupy docelowe – realizatorzy projektu: Grupę docelową w projekcie stanowiło 623 gimnazjalistów Gminy Biecz w specyficznym wieku, kiedy kształtują się pozytywne nawyki, podejmowane są wybory rzutujące często na całe życie. Wsparciem w ramach projektu objętych było 429 uczniów z następujących gimnazjów: Gimnazjum nr 1 w Bieczu – 105 uczniów Gimnazjum nr 2 w Bieczu – 70 uczniów Gimnazjum w Binarowej – 42 uczniów Gimnazjum w Libuszy – 84 uczniów Gimnazjum w Rożnowicach – 89 uczniów Gimnazjum w Strzeszynie – 39 uczniów

Działania podejmowane w projekcie zarządzanie projektem przez zespół monitorujący, promocja projektu, konferencje informacyjne, zebrania środowiskowe z rodzicami uczniów, rekrutacja uczniów do projektu, zajęcia projektowe prowadzone w każdej szkole, monitoring i ewaluacja projektu, raport z audytu i ewaluacji.

Rodzaje zajęć prowadzonych w projekcie Dostęp do każdego typu zajęć był równy dla dziewczynek i chłopców w każdej szkole proporcjonalnie do stanu demograficznego. zajęcia edukacyjne rozwijające kompetencje kluczowe, zajęcia edukacyjne rozwijające uzdolnienia artystyczne, zajęcia edukacyjne rozwijające umiejętności językowe, zajęcia edukacyjne rozwijające zainteresowania przedmiotowe, zajęcia edukacyjne wyrównujące wiedzę i umiejętności, zajęcia edukacyjne z terapii psychologiczno pedagogicznej, warsztaty z zakresu Podstaw Przedsiębiorczości, warsztaty z zakresu doradztwa zawodowego, warsztaty z zakresu edukacji informatycznej.

Rezultaty twarde projektu 429 uczniów otrzymało wsparcie edukacyjne podczas realizacji projektu, 132 uczniów uzupełniło zaległości programowe poprzez udział w zajęciach wyrównawczych, 146 uczniów rozwinęło swoje umiejętności językowe, 82 uczniów poszerzyło wiedzę i umiejętności informatyczne,

132 uczniów rozwinęło zainteresowania przedmiotowe i specjalistyczne, 174 uczniów otrzymało wsparcie w ramach doradztwa zawodowego, 75 uczniów wykształciło swoje praktyczne umiejętności przedsiębiorcze, 47 uczniów z dysfunkcjami rozwojowymi otrzymało wsparcie psychologiczno – terapeutyczną.

Wskaźniki projektu 50 uczniów uczestniczyło w 7-dniowych zagranicznych i krajowych wakacjach językowych, 61 uczniów uczestników zajęć wyrównawczych poprawiło ocenę końcowo – roczną o jeden stopień, 418 uczniów deklaruje bardzo duże zadowolenie z efektów zajęć i warsztatów tematycznych oraz wzrost swoich umiejętności

6 szkół gimnazjalnych realizowało programy rozwojowe, w tym 4 na obszarach wiejskich, przeprowadzając ogółem: 3934 godzin warsztatowych z uczniami, 1554 godzin dodatkowych zajęć wyrównawczych z uczniami, 791 godziny indywidualnego doradztwa psychologicznego i zawodowego, 740 godzin zajęć edukacyjnych z uczniami o szczególnych wymaganiach, 1332 godzin zajęć artystyczno – sportowych,

Ponadto przepracowanych zostało: 52 godzin szkolenia równościowego, 152 godziny spotkań z podróżnikami-globtroterami, 108 godzin spotkań z przedstawicielami ciekawych zawodów oraz Powiatowego Urzędu Pracy, 172 godziny kursu ECDL.

Produkty projektu 20 certyfikatów ECDL, 135 certyfikatów językowych, 1 folder turystyczny o Bieczu w trzech językach: angielskim, niemieckim, francuskim, 1 mapa dzikich wysypisk śmieci na terenie Gminy Biecz, 1 raport ewaluacyjny, 16 przedstawień artystycznych.

Rezultaty miękkie projektu u 384 uczniów nastąpił wzrost samooceny, motywacji, chęci do nauki i pokonywania poczucia bezradności, u 342 uczniów nastąpił rozwój zainteresowań i wzrost kreatywności, u 300 uczniów nastąpiło zwiększenie umiejętności wykorzystywania zdobytej wiedzy w praktyce,

u 384 uczniów nastąpił rozwój umiejętności pracy w zespole oraz komunikacji i aktywnego wypoczynku, u 384 uczniów nastąpił wzrost zdolności do wyboru dalszej ścieżki edukacyjnej i zawodowej, u 342 uczniów nastąpił wzrost świadomości potrzeby uczestnictwa w kulturze.

Wartość dofinansowania ogółem ,44 zł Projekt współfinansowany przez UNIĘ EUROPEJSKĄ w ramach EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO realizowany przez GMINĘ BIECZ

Wydatki poniesione na realizacje projektu w okresie – wydatki ogółem ,44 w tym : wydatki personelu prowadzącego zajęcia ,01 wydatki na pomoce naukowe ,01 wydatki na wyjazdy edukacyjne ,00 wydatki inwestycyjne ,62 wydatki inne związane z realizacja projektu ,07

Zespół Zarządzający Projektem „Lubię swoją szkołę” realizowanym w Gminie Biecz 1. Kierownik projektu Stanisław Kalisz 2. Asystent ds. merytorycznychAleksander Kalisz 3. Specjalista ds. rozliczeń finansowych Iwona Czeluśniak 4. Specjalista ds. sprawozdawczości Anna Pelczar – Kozłowska 5. Księgowy Jolanta Tumidajewicz 6. Koordynatorzy szkolni: a) Zespół Szkół Nr 1 w BieczuAnna Kędzior–Puszkariow b) Zespół Szkół Nr 2 w BieczuJerzy Kamiński c) Zespół Szkolno – Przedszkolny Jolanta Małczak w Binarowej d). Zespół Szkolno – Przedszkolny Agnieszka Kapusta w Libuszy e) Zespół Szkolno – Przedszkolny Czesław Łukaszyk w Rożnowicach f). Zespół Szkolno – Przedszkolny Anna Lipa w Strzeszynie

Zalety i wartości projektu edukacyjnego projekt edukacyjny był wielka szansą dla promocji poszczególnych gimnazjów i ich uczniów w bliższym i dalszym środowisku, projekt edukacyjny był bardzo wartościową promocją gminy i przyczynił się do nadania Gminie Biecz certyfikatu „Edukacyjna Gmina Małopolski 2011”, projekt edukacyjny umożliwił doposażenie szkół w nowe pomoce naukowe, sprzęt szkolny, materiały biurowe i eksploatacyjne, projekt edukacyjny przyczynił się do zwiększenia integracji młodzieży gimnazjalnej wywodzącej się z poszczególnych gimnazjów Gminy Biecz, projekt edukacyjny pozwolił na wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z różnych środowisk szkolnych.

Ocena projektu edukacyjnego na podstawie raportu z ewaluacji projektu Ewaluacja przebiegu projektu, pod kątem kryteriów: adekwatności, użyteczności, trwałości oraz skuteczności, ukształtowała się na bardzo wysokim oraz w pełni satysfakcjonującym poziomie. Zgodnie z harmonogramem zrealizowano wszystkie działania projektowe, zakładane w umowie o dofinansowanie projektu.

Poziom realizacji wskaźników zarówno jeśli chodzi o ilość przeprowadzonych działań, liczbę beneficjentów reprezentujących poszczególne grupy adresatów projektu, jak również ocenę danych aspektów realizacji projektu, uznać należy za wysoki.

W toku dotychczasowego okresu wdrażania projektu nie odnotowano żadnych istotnych problemów z jego realizacją. Nie było zatem konieczności, wprowadzania jakichkolwiek istotnych działań zaradczych, czy też dokonywania zmian w głównych założeniach projektu i umowy o jego dofinansowanie.

Z informacji pozyskanych w trakcie badań ewaluacyjnych wnioskujemy, że: 1.Działania przewidziane w projekcie były - zgodne z potrzebami uczestników i w znaczącym stopniu cele projektu odpowiadały potrzebom uczestników oraz potrzebom społeczności lokalnej. 2.Potrzeby uczestników korespondowały z faktycznymi osiągnięciami projektu a projekt w znacznym stopniu spełnił oczekiwania uczestników. 3.Można się spodziewać, że zmiany spowodowane projektem, będą trwać po jego zakończeniu. 4.Cele i zamierzenia projektu zostały osiągnięte.

Podziękowanie dla realizatorów projektu

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ