FIN-URB-ACT Zintegrowane działania miejskie na rzecz wspierania i finansowania gospodarek innowacyjnych oraz małych i średnich przedsiębiorstw Project.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Leszek Skalny Kraków, dnia 29 marca 2007 r.
Advertisements

Projekt realizowany przez Gminę Miejską Kraków przy wsparciu finansowym Norweskiego Mechanizmu Finansowego 2008 – 2010.
Projekt współfinansowany częściowo przez Unię Europejską (Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego)
ENSPIRE EU Przedsiębiorczy zastrzyk dla Unii Europejskiej.
STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE
WNIOSKI Z BADAŃ INNOWACYJNYCH MSP, SEKTORA B+R I INSTYTUCJI WSPIERAJĄCYCH W WOJEWÓDZTWIE ŚLĄSKIM PRZEPROWADZONYCH DLA POTRZEB REGIONALNEJ STRATEGII INNOWACYJNEJ.
Przedsiębiorczości i Innowacji (EIP)
Fundusze Strukturalne dla placówek naukowych w latach Walne Zgromadzenie Członków Sieci AIRCLIM-NET, Katowice, IETU, r. Barbara Jaros,
- dokapitalizowanie funduszu szkoleniowego w MMSP
VI Posiedzenie Podkomitetu Monitorującego Program Operacyjny Kapitał Ludzki Województwa Warmińsko-Mazurskiego 8 października 2009 r. Olsztyn Organizacja.
Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego (ZPORR)
Ministerstwo Gospodarki i Pracy Sektorowy Program Operacyjny Wzrost konkurencyjności przedsiębiorstw, lata (SPO-WKP) Małgorzata Świderska.
Life Science Kluster Kraków Kraków, ul. Gronostajowa 7
Sytuacja w województwie: zatrudnienie, edukacja, integracja społeczna, przedsiębiorczość.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską i budżet Państwa
I FORUM FUNDUSZY EUROPEJSKICH Fundusze Europejskie – efekty, możliwości i perspektywy Program Bloku Finansowego PIENIĄDZ ROBI PIENIĄDZ… Czyli rola i wsparcie.
I FORUM FUNDUSZY EUROPEJSKICH Fundusze Europejskie – efekty, możliwości i perspektywy Program Bloku Finansowego PIENIĄDZ ROBI PIENIĄDZ… Czyli rola i wsparcie.
INFORMACJA I PROMOCJA Kwiecień 2004 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.
JASPERS – JEREMIE – JESSICA
1 Środki finansowe z UE na rozwój przedsiębiorstwa D r i n ż. J u s t y n a P a t a l a s.
1 MOŻLIWOŚCI FINANSOWANIA INICJATYW KLASTROWYCH W RAMACH REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA OPOLSKIEGO NA LATA 2007 – dr Rafał Klimek.
Aplikacja internetowa EURO, PRACA, DIALOG tarnowskie forum wymiany informacji i dialogu czyli wszystko o pracy i edukacji Tarnów, 24 listopada 2006 r.
1 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej Poznań Małgorzata Świderska Warszawa Sektorowy Program Operacyjny WZROST KONKURENCYJNOŚCI.
Zewnętrzne źródła finansowania przedsięwzięć innowacyjnych 9 marca 2009 r. Anna Rąplewicz Dyrektor ds. Edukacji, Doradztwa i Funduszy Europejskich Regionalna.
„Inwestuj u nas! Polsko – Ukraiński obszar transgraniczny”
Slajd początkowy z animacją, animacja uruchamia się automatycznie po włączeniu tryby prezentacji 1 1.
Projekt ProBiz Innovatio. Rola zrzeszeń przedsiębiorstw w rozwoju praktyk proinnowacyjnych i budowaniu sieci współpracy biznesu i nauki na przykładzie.
Program „Samorządowa Polska” – mechanizm wspierania lokalnej
A może na własny rachunek. ZPORR Działanie 2
dr Zbigniew E. Zieliński Wyższa Szkoła Handlowa
Prawno-finansowe bariery i ograniczenia tworzenia i działalności przedsiębiorstw społecznych Tomasz Schimanek Iza Przybysz.
Działania optymalizujące finansowanie, realizację i organizację gminnych zadań - praktyczne rozwiązania XIV Kongres Gmin Wiejskich RP Serock, 15 października.
1. Założenia do przygotowania Strategii Inwestycyjnej Wydział Rozwoju Gospodarczego Wrocław, 2 czerwca 2009.
Aktualizacja Regionalnej Strategii Innowacji Województwa Kujawsko- Pomorskiego Analiza strategiczna - opracowanie celów strategicznych i kierunków działań
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
WIELKOPOLSKA IZBA PRZEMYSŁOWO-HANDLOWA
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Seminarium pt. "Innowacyjność działań
Mikroprzedsiębiorstwa Mikroprzedsiębiorstwa
FUNDUSZE PORĘCZEŃ KREDYTOWYCH
Wdrażanie Działań 6.1 i 8.1 PO KL w województwie podlaskim w 2010 roku.
Mazowiecka Sieć Ośrodków Doradczo-Informacyjnych w zakresie Innowacji MSODI Działania w ramach projektu: Działania promocyjne dostępne dla osób zainteresowanych.
Schematyczny układ podsystemu instytucjonalnego RSI
Klub Przedsiębiorcy. Twórcy projektu Ewa Gołębiowska Dyrektor Śląskiego Zamku Sztuki i Przedsiębiorczości Anna Kańska – Górniak koordynator Klubu Przedsiębiorcy.
Górnośląska Agencja Przekształceń Przedsiębiorstw S.A.
1 Wsparcie przedsiębiorczości z funduszy strukturalnych w latach 2007 – 2013 Tomasz Nowakowski Ministerstwo Rozwoju Regionalnego.
Rowy, 3 października 2009 ZASADY UDZIELANIA PORĘCZEŃ W ŚWIETLE REKOMENDACJI ZWIĄZKU BANKÓW POLSKICH.
Działalność Krajowej Grupy Poręczeniowej BGK Warszawa, październik 2009 r.
CENTRUM WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ Propozycja projektu US Zielona Góra GRUPA ROBOCZA LUBUSKIE-BRANDENBURGIA – Kostrzyn nad Odrą r.
Ocena efektów wsparcia MŚP w ramach
Wsparcie dla rozwoju technologii
1 Targi Zarządzania Zasobami Ludzkimi 8-9 kwiecień 2008 r. Warszawa Wanda Powałka Zespół Wdrażania Instrumentów Instytucjonalnych PARP „Punkty Konsultacyjne.
1 Konferencja Inaugurująca Projekt „BUSINESS TO NATURE – Nowe podejście do rozwoju przedsiębiorczości na obszarach cennych przyrodniczo” Warszawa, 18 maja.
1 FUNDUSZE POŻYCZKOWE W POLSCE wg stanu na RAPORT Nr 5/2005____________________________________________________________________ V ZJAZD PSFP.
Rola sektora samorządowego INNOWACYJNY ŚLĄSKI KLASTER CZYSTYCH TECHNOLOGII WĘGLOWYCH Rola sektora samorządowego KONFERENCJA ”FUTURE EU ENERGY MIX – WILL.
Program „Samorządowa Polska” Mechanizm finansowania dla mikro, małych i średnich przedsiębiorców w ramach Programu „Samorządowa Polska” Prezentacja dla.
Małgorzata Obuchowska Gembala Fundusz Górnośląski S.A.
 Priorytet dla wsparcia inwestycyjnego  Odchodzenie od dotacji na rzecz instrumentów zwrotnych  Wsparcie większej liczby przedsiębiorców  Zapobieganie.
„Budowa Lubuskiego Systemu Innowacji” 2010 r. Spotkania lokalne organizowane są w ramach projektu systemowego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubuskiego.
Kujawsko – pomorskie dla… … biznesu Wsparcie bezpośrednie – dotacje Tereny inwestycyjne Turystyka biznesowa Zostań swoim szefem Internet /społeczeństwo.
Wpływ funduszy europejskich na rozwój regionu leszczyńskiego 22 marca2012 Punkty konsultacyjno- promocyjne.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego 1 Czerwiec 2010 PREZENTACJA WYNIKÓW BADANIA odnośnie innowacji.
Propozycje wyzwań, celów i programów opracowanych w ramach sekcji Gospodarka i Nauka.
Lubelskie Centrum Obsługi Inwestora Spotkanie pracowników PAIiIZ i COI L U B E L S K I E C O I Doświadczenie Lubelskiego COI w pozyskiwaniu funduszy Unii.
Stan wdrażania inicjatywy JEREMIE w Województwie Kujawsko-Pomorskim Przemysław Woliński Prezes Kujawsko-Pomorskiego Funduszu Pożyczkowego sp. z o.o.
Projekt systemowy LUBUSKIE CENTRUM INNOWACJI Deklaracje współpracy na rzecz rozwoju innowacji w regionie Maciej Nowicki Dyrektor Departamentu Rozwoju Regionalnego.
Województwa Lubuskiego Pożyczki dla przedsiębiorców.
Alternatywny slajd początkowy – logo bez animacji
Katarzyna Matuszak Dyrektor Działu Rozwoju Przedsiębiorczości
Stanisław Tamm Urząd Miasta Poznania Wydział Działalności Gospodarczej
Instrumenty zwrotne w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego Kielce, 11 września 2018 r.
Zapis prezentacji:

FIN-URB-ACT Zintegrowane działania miejskie na rzecz wspierania i finansowania gospodarek innowacyjnych oraz małych i średnich przedsiębiorstw Project “FIN-URB-ACT Integrated urban actions for fostering and financing innovative economies and SMEs” współfinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.

Partnerzy projektu  Aachen (Niemcy)-partner wiodący  Gliwice (Polska)  Gijon (Hiszpania)  Galati (Rumunia)  Maribor (Słowenia)  Edynburg (Wielka Brytania)  Leipzig (Niemcy)  Niemieckie Stowarzyszenie Rozwoju Budownictwa Mieszkaniowego, Miejskiego i Przestrzennego  Linz (Austria)  Reims (Francja)  Rzym (Włochy)  Aveiro (Portugalia)

Project “FIN-URB-ACT Integrated urban actions for fostering and financing innovative economies and SMEs” współfinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Lokalna Grupa Wsparcia  Śląskie Centrum Przedsiębiorczości – Instytucja Zarządzająca  Agencja Rozwoju Lokalnego Sp. z o.o. w Gliwicach  Cech Rzemiosł Różnych i Przedsiębiorczości w Gliwicach  Park Naukowo-technologiczny „Technopark Gliwice”  Śląska Fundacja Wspierania Przedsiębiorczości w Gliwicach  Bank Gospodarki Żywnościowej SA Oddział w Gliwicach  Śląski Regionalny Fundusz Poręczeniowy Sp. z o.o. w Katowicach  Gliwicka Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości  Górnośląska Agencja Przekształceń Przedsiębiorstw SA w Katowicach

Project “FIN-URB-ACT Integrated urban actions for fostering and financing innovative economies and SMEs” współfinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Główne cele projektu 2.Zaangażowanie w funkcjonowanie tych struktur wszystkich najważniejszych lokalnych i regionalnych podmiotów działających na rzecz wspierania MŚP i działalności innowacyjnej 1.Stworzenie lub usprawnienie lokalnych struktur wsparcia dla małych i średnich przedsiębiorstw

1. Przeprowadzenie ankiety badającej potrzeby lokalnych przedsiębiorców Project “FIN-URB-ACT Integrated urban actions for fostering and financing innovative economies and SMEs” współfinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Baseline study – założenia dla Gliwic 2. Stworzenie mapy dostępnych lokalnie instrumentów wsparcia dla MŚP 3. Stworzenie nowego instrumentu wsparcia we współpracy z Regionalnym Funduszem Gwarancyjnym 4. Utworzenie Lokalnego Punktu Informacyjnego dla przedsiębiorców 5. Kampania informacyjna

Project “FIN-URB-ACT Integrated urban actions for fostering and financing innovative economies and SMEs” współfinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Ankieta wśród gliwickich przedsiębiorców  Badaniem objęte zostały przedsiębiorstwa prowadzące działalność na terenie Miasta Gliwice  Ankiety przesłane były drogą mailową  1159 wysłanych ankiet – stopa zwrotu 8,63% odpowiedzi

Project “FIN-URB-ACT Integrated urban actions for fostering and financing innovative economies and SMEs” współfinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Wyniki ankiety - podsumowanie 1.Najczęściej wymieniane bariery w dostępie do kapitału zewnętrznego:  Skomplikowane i długotrwałe procedury uzyskania wsparcia – 70%  Brak wiedzy dotyczącej funkcjonowania wszystkich dostępnych instrumentów wsparcia – 41%  Brak informacji o dostępnych możliwościach pozyskania kapitału zewnętrznego – 35%  Brak rzetelnej, fachowej pomocy – 32%

Project “FIN-URB-ACT Integrated urban actions for fostering and financing innovative economies and SMEs” współfinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Wyniki ankiety - podsumowanie pełna/bardzo dobra ; niezbyt dobra/słaba 2. Jak przedsiębiorcy oceniają swoją wiedzę na temat funkcjonowania poszczególnych instrumentów finansowych?

Project “FIN-URB-ACT Integrated urban actions for fostering and financing innovative economies and SMEs” współfinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. 3. Wiedzę na temat funkcjonowania których instrumentów chcieliby Państwo poszerzyć? Wyniki ankiety - podsumowanie

Project “FIN-URB-ACT Integrated urban actions for fostering and financing innovative economies and SMEs” współfinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. 3. Źródła informacji o możliwościach finansowania zewnętrznego, z których przedsiębiorcy korzystają najczęściej? Wyniki ankiety - podsumowanie Internet – 85 % Prasa codzienna – 21 % Prasa branżowa / specjalistyczna – 21% Radio / Telewizja – 19 % Doświadczenia innych przedsiębiorców – 13 %

Project “FIN-URB-ACT Integrated urban actions for fostering and financing innovative economies and SMEs” współfinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Ankiety – najważniejsze wnioski 1.Wśród rozpoznanych barier dostępu do kapitału przedsiębiorcy podkreślają brak wiedzy na temat ich funkcjonowanie i brak informacji o dostępie do nich. 2.Ponad 50% przedsiębiorców ocenia swoją wiedzę na temat funduszy pożyczkowych, poręczeniowych, faktoringu i venture capital jako niezbyt dobrą lub słabą. 3.Najpopularniejszym źródłem informacji przedsiębiorców jest internet.

Project “FIN-URB-ACT Integrated urban actions for fostering and financing innovative economies and SMEs” współfinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Mapa dostępnych instrumentów 1. Zasięg i charakter instytucji:  rozszerzenie badań poza Gliwice  uwzględnienie instytucji publicznych  pominięcie banków  uwzględnienie instytucji oferujących wsparcie inne niż finansowe 2.Sposób stworzenia „mapy”:  oferty instytucji przedstawione na stronach internetowych  bezpośredni kontakt z instytucjami w celu aktualizacji informacji i nawiązania współpracy

Project “FIN-URB-ACT Integrated urban actions for fostering and financing innovative economies and SMEs” współfinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Mapa dostępnych instrumentów 3.Główne wnioski płynące z przeprowadzonego badania:  gliwiccy przedsiębiorcy mają dostęp do szerokiej gamy instrumentów wsparcia  odnalezienie odpowiedniego instrumentu może sprawić trudność  brakuje jednego portalu, na którym znajdowałaby się kompleksowa informacja dla przedsiębiorców z Gliwic

Project “FIN-URB-ACT Integrated urban actions for fostering and financing innovative economies and SMEs” współfinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Kolejne kroki w projekcie 1.Ustalenia podjęte wraz z Lokalną Grupą Wsparcia:  w świetle istniejącej oferty instytucji wsparcia biznesu nie ma potrzeby tworzenia nowego instrumentu finansowego dla przedsiębiorców, konieczna jest natomiast informacja o dostępnych narzędziach  wskazane w ankiecie potrzeby przedsiębiorców gliwickich obejmują szerszy dostęp do informacji i wiedzy  biorąc pod uwagę preferencje badanych przedsiębiorców, najefektywniejszym narzędziem wsparcia dla MŚP przez byłby aktualizowany na bieżąco portal internetowy

Project “FIN-URB-ACT Integrated urban actions for fostering and financing innovative economies and SMEs” współfinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Kolejne kroki w projekcie 2.Stworzenie serwisu internetowego dla gliwickich przedsiębiorców  baza ofert instytucji wsparcia biznesu  informacje dotyczące sposobu funkcjonowania narzędzi dostępnych na rynku  dane kontaktowe osób reprezentujących instytucje, których oferta znajdzie się na portalu  bieżąca aktualizacja informacji znajdujących się na portalu  informacje o ciekawych wydarzeniach w mieście i regionie

Project “FIN-URB-ACT Integrated urban actions for fostering and financing innovative economies and SMEs” współfinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Kolejne kroki w projekcie 3.Punkt informacyjny dla gliwickich przedsiębiorców  informacje o narzędziach wsparcia dla MŚP  informacje o procedurach otwierania działalności  aktualizowanie serwisu dla przedsiębiorców  bieżąca kontakt z przedstawicielami instytucji wsparcia 4.Kampania promocyjna  punktu dla przedsiębiorców  serwisu dla gliwickich przedsiębiorców

Project “FIN-URB-ACT Integrated urban actions for fostering and financing innovative economies and SMEs” współfinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Bardzo dziękuję za uwagę. Anna Sakrajda-Ziober Biuro Rozwoju Miasta Urząd Miejski w Gliwicach tel