Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Advertisements

Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Egzaminy organizowane na Litwie test kompetencji test kompetencji (po ukończeniu 10 klasy, w drugiej klasie gimnazjum, wiek powyżej 16 lat) (po ukończeniu.
Prywatne Gimnazjum Informatyczne Szkoła pod patronatem Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Bielsku-Białej Nowy wymiar nauki.
Głównym założeniem pracy w Miejskim Przedszkolu Nr 9 w Częstochowie są priorytety zawarte w Koncepcji Pracy Przedszkola wg których prowadzone są liczne.
1 Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu EUROPEJSKI FUNDUSZ SPOŁECZNY W RAMACH WIELKOPOLSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO
Wizja rozwoju Uczelni Prof. Wiesław Józef Piekarski SPÓJRZ W PRZYSZŁOŚĆ z Uniwersytetem Przyrodniczym w Lublinie.
Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie Ciechanów ul. Wyzwolenia 10 A Tel/fax.:
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia dzieci i młodzieży Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
Bariery w rozwoju edukacyjnym ucznia Wicemarszałek Województwa Małopolskiego Leszek Zegzda Kraków, 13 czerwca 2008 r.
„Kapitał Ludzki” - zasób wiedzy, umiejętności oraz potencjału zawartego w każdym człowieku Kraków, 3 czerwca 2009 r. Projekt współfinansowany przez Unię.
Międzynarodowa konferencja naukowo-dydaktyczna Zrównoważony rozwój, zrównoważone społeczeństwo. Wyzwania edukacyjne Sustainable development, sustainable.
„Rozwój multimediów od XIX do XXI wieku” Zespół Szkół Specjalnych w Oławie ul. Broniewskiego Oława.
Wybrane wyniki okresowej analizy realizowania przez szkołę zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach 2006/2007.
Agnieszka Pidek-Klepacz Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Lublin, 6 luty 2014 r. Wsparcie edukacji zawodowej w ramach Regionalnego.
Objęta patronatem dwóch uczelni wyższych: *Politechniki Śląskiej w Katowicach Wydziału Inżynierii Materiałowej i Metalurgii oraz * Wyższej szkoły Biznesu.
SZKOŁA ŚRODOWISKIEM ROZWOJU UCZNIA. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PRIORYTET IX. ROZWÓJ KOMPETENCJI.
„Wilanowski Program Aktywności Lokalnej ” Dzielnica Wilanów m. st. Warszawy.
Ideą projektu jest polepszanie jakości życia osób niepełnosprawnych oraz wyrównywanie szans w dostępie do pełnego uczestnictwa w życiu społecznym jak.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
CAPS LOCK - CERTYFIKOWANE SZKOLENIA JĘZYKOWE I KOMPUTEROWE
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet IX – Rozwój wykształcenia.
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
ROK SZKOLNY 2015/16  Projekt edukacyjny: Szkoła miejscem działań kreatywnych – czyli jak rozwijamy nasze zainteresowania?
1 Studia o profilu praktycznym. Aspekty prawne i organizacyjne KONFERENCJA „PO PIERWSZE PRACA…” Konin, 18 września 2014 r. Artur Zimny Państwowa Wyższa.
Nauczyciel i uczeń zupełnie inaczej.  Proces zindywidualizowanej edukacji, nakierowany na integralny – obejmujący wiedzę, umiejętności i postawy – rozwój.
Opracowała: wicedyrektor Monika wołyńska, listopad 2016
Działalność Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kętach
Co to jest spacer edukacyjny?
WSPARCIE ROZWOJU POMORSKIEJ EDUKACJI przez Samorząd Województwa Pomorskiego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach RPO WP na lata
Świętokrzyscy hotelarze dla rynku pracy
E-learning w rozwijaniu kompetencji matematycznych
Innowacja pedagogiczna „ Mierzymy daleko, sięgamy wysoko” prowadzona w Szkole Podstawowej nr 21 w Lublinie w roku szkolnym 2016/2017 Autorki innowacji:
Szkoła Podstawowa im. Tadeusza Kościuszki w Wawrzeńczycach
Strategia RIT Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego – RIT.
Edukacja matematyczna i przyrodnicza
„Od dziś pracuję na swój sukces”
Metoda projektu.
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza
Informacja w zakresie stanu wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Toruń, 27 października 2016 r.
KODEKS.
Reforma Edukacji
Projekt pn. Uczeń na 6 w Szkole Podstawowej nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi im. ks. Jana Twardowskiego w Olecku współfinansowany z EFS w ramach Regionalnego.
KOŁO NAUKOWE Z ZAKRESU NAUK MATEMATYCZNO - PRZYRODNICZYCH
Wszystkim zależy na przyszłości Lepszy wynik na egzaminie
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych
Program profilaktyczno-wychowawczy
Informacja o stanie realizacji wybranych zadań oświatowych w Gminie Janowiec Kościelny w roku szkolnym 2016/2017.
Nowa jakość studiów II stopnia na PG
Szkolny Punkt Informacji i Kariery SPInK-a
Wyniki ankiety oceny jakości kształcenia przeprowadzonej wśród nauczycieli w roku akademickim 2016/2017 Realizując zadania wynikające z Wewnętrznego Systemu.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Spotkanie informacyjne projektu Podniesienie kompetencji kadry dydaktycznej UMK
Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3. 5
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3. 5
Zmiany w podstawie programowej celem szerszego dostosowania przebiegu procesu edukacji dla najmłodszych uczniów i umożliwienie im łatwego przejścia do.
„Opracowanie przedmiotowego programu nauczania, ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania kompetencji kluczowych u uczniów” Opracowanie Alina Szeloch.
Zajęcia realizowane w ramach projektu nr
OFERTA EDUKACYJNA na rok szkolny 2019/2020
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w.
Rozwój kompetencji kluczowych uczniów i ich kształcenie przez szkoły
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Wspomaganie pracy szkół
Kompetencje informatyczne – III etap edukacyjny
Kompetencje kluczowe w grupie odkrywców
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Zapis prezentacji:

Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych

Opis Projektu e-Akademia Przyszłości to ponadregionalny program rozwijania kompetencji kluczowych ze szczególnym uwzględnieniem nauk matematyczno-przyrodniczych, technologii informacyjno-komunikacyjnych (ICT), języków obcych i przedsiębiorczości. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Działanie 3.3. – Poprawa jakości kształcenia Poddziałanie 3.3.4. – Modernizacja treści i metod kształcenia

Wdrażanie Projektu w szkołach: Okres realizacji Wdrażanie Projektu w szkołach: 01.09.2010 r. – 30.06.2013 r.

Przygotowanie uczniów gimnazjum Misja Przygotowanie uczniów gimnazjum do funkcjonowania w społeczeństwie wiedzy i uczenia się przez całe życie.

Cel główny Kształtowanie u uczniów kompetencji kluczowych, które pomogą im w rozwoju zdolności i osobowości oraz pozwolą na jak najlepsze funkcjonowanie w nowoczesnym społeczeństwie.

Kompetencje kluczowe kształtowane w Projekcie porozumiewanie się w języku ojczystym, porozumiewanie się w językach obcych, kompetencje matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo-techniczne, kompetencje informatyczne, umiejętność uczenia się, kompetencje społeczne i obywatelskie, inicjatywność i przedsiębiorczość.

Działania realizowane w Projekcie wdrożenie 168 jednostek e-learningowych rozwijających kluczowe kompetencje wśród uczniów, w ramach 8 przedmiotów: matematyki, fizyki, chemii, biologii, geografii, informatyki, j. angielskiego, przedsiębiorczości (WOS), testy on-line – badanie postępów uczniów, Lokalne Zespoły Projektowe, Szkolne Grupy Wyrównawcze, Wirtualne Koła Naukowe.

Jednostki e-learningowe W trakcie trwania nauki uczeń będzie korzystał dodatkowo z materiałów zawartych na platformie e-learningowej (168 jednostek e-learningowych). Każda jednostka e-learningowa będzie multimedialnym programem zawierającym: treści nauczania, ćwiczenia, gry dydaktyczne, symulacje kształtujące wybrane umiejętności, część sprawdzającą opanowanie kształtowanych umiejętności.

Testy diagnostyczne (on-line) Podczas trwania Projektu będą przeprowadzone 4 sesje testowe: testy diagnostyczne na wejście do Projektu, testy diagnostyczny na zakończenie I, II i III klasy. Cele testów: badanie postępów uczniów, wyłonienie uczniów wybitnie utalentowanych w zakresie przedmiotów matematyczno-przyrodniczych, wyłonienie uczniów, o niskim poziomie kompetencji kluczowych po zakończeniu szkoły podstawowej, wyniki testów mają stanowić punkt wyjścia do planowania pracy dydaktycznej z poszczególnymi uczniami.

Lokalne Zespoły Projektowe W każdej szkole powstaną 4 zespoły projektowe. Ich zadaniem będzie przygotowanie, we współpracy ze środowiskiem lokalnym, projektów interdyscyplinarnych rozwiązujących ekologiczne, społeczne, ekonomiczne lub inne problemy regionu. Projekty będą publikowane na platformie e-learningowej i stworzą Ligę Lokalnych Zespołów Projektowych. Najlepsze projekty wezmą udział w przeglądzie krajowym. Korzyści z udziału w Lokalnych Zespołach Projektowych: rozwój umiejętności diagnozowania i rozwiązywania problemów, nabycie kompetencji społecznych i obywatelskich, czerpanie pozytywnych bodźców rozwojowych z przebywania w grupie rówieśniczej.

Szkolne Grupy Wyrównawcze Adresowane są do uczniów, którzy uzyskali niski wynik na sprawdzianie przeprowadzonym na zakończenie 6 klasy szkoły podstawowej. Grupy te będą prowadzone przez pedagogów szkolnych metodami warsztatowymi. Cele warsztatów: rozwój myślenia abstrakcyjnego, wzrost samooceny uczniów, rozbudzenie aspiracji, nastawienie na rozwiązywanie problemów w twórczy sposób, nabycie podstawowych umiejętności związanych z uczeniem się, stworzenie grupy wsparcia i wskazanie odpowiednich dla danej szkoły sposobów pomocy. Praca Szkolnych Grup Wyrównawczych przewidziana jest w pierwszym półroczu nauki gimnazjalnej.

Wirtualne Koła Naukowe 400 utalentowanych uczniów z całej Polski weźmie udział w Wirtualnych Kołach Naukowych prowadzonych przez nauczycieli akademickich. Cel działania: zapewnienie utalentowanym uczniom możliwości dostępu do zaawansowanych metod samodzielnego uczenia się w kontakcie z nauczycielem akademickim oraz innymi uczniami poprzez Sieć. Aktywności podejmowane przez uczniów w ramach Kół: praca w Sieci z opiekunem akademickim oraz rówieśnikami, dwa obozy naukowe w ośrodkach akademickich (organizowane w okresie wakacyjnym), uczniowskie badania naukowe, indywidualna praca uczniów w domu w obrębie prowadzonych badań.

Główne metody wykorzystywane podczas realizacji Projektu praca z wykorzystaniem e-learningu, praca metodą projektów, warsztaty z pedagogiem szkolnym, wirtualne zajęcia z pracownikami wyższych uczelni, samokształcenie.

Korzyści z udziału w Projekcie dla uczniów wzrost zainteresowania nauką dzięki atrakcyjnej formie materiałów edukacyjnych, umiejętność pracy z wykorzystaniem nowoczesnych technologii informacyjnych (e-learningu), szansa na równy start tych, którzy do tej pory mieli słabsze wyniki w nauce, szansa dla szczególnie uzdolnionych na rozwój swoich zainteresowań dzięki współpracy z uczelniami wyższymi, możliwość wykorzystania nabytych i ukształtowanych kompetencji w dalszej nauce i życiu codziennym.

Korzyści z udziału w Projekcie dla szkoły zwiększenie szansy osiągnięcia przez uczniów lepszych wyników na egzaminie gimnazjalnym, poprawa jakości pracy szkoły przez upowszechnienie nowoczesnych narzędzi nauczania, zbudowanie systemu wspierającego uczniów osiągających słabsze wyniki, zbudowanie systemu wspierającego uczniów wybitnie uzdolnionych, integracja ze środowiskiem lokalnym, wzrost prestiżu szkoły dzięki podniesieniu kwalifikacji nauczycieli, możliwość wykorzystania w procesie dydaktycznym tablicy interaktywnej przekazanej szkole w ramach Projektu.

Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Kontakt Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Al. Jerozolimskie 136 02-305 Warszawa Biuro Projektu tel. (22) 576 25 30 faks (22) 576 26 09 e-mail: eakademiaprzyszlosci@wsip.com.pl

Zapraszamy do udziału w Projekcie Zespół projektu e-Akademia Przyszłości