Programu polityki oświatowej Miasta Olsztyna na lata

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Advertisements

INFORMACJA o stanie wdrożenia modeli i standardów edukacyjnych w przedszkolach i szkołach prowadzonych przez miasto Opole.
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
Organizacja nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2010/2011.
INDYWIDUALIZACJA PRACY Z DZIECKIEM W WIEKU PRZEDSZKOLNYM W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI.
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Informacja o stanie realizacji Programu polityki oświatowej Miasta Olsztyna na lata
Prawa dziecka/ucznia niepełnosprawnego wynikające z przepisów prawa oświatowego opracowała: Iwona Kapczyńska.
NADZÓR PEDAGOGICZNY PODLASKIEGO KURATORA OŚWIATY W ROKU SZKOLNYM 2010/2011.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Nowy nadzór pedagogiczny Białystok, dnia r.
* Jesteśmy placówką, w której wspólne działania szkoły i przedszkola na stałe wpisały się w rytm naszej pacy. Wynikiem tego są wspólnie organizowane uroczystości,
ZAJĘCIA POZALEKCYJNE 2005 ANKIETA. WYDZIAŁ EDUKACJI URZĘDU MIEJSKIEGO W KOSZALINIE STYCZEŃ 2006.
STRATEGIA OŚWIATOWA MIASTA TYCHY
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
Dzielnicowe Centrum ds. Integracji zostało powołane Zarządzeniem nr 203/2008 Burmistrza Dzielnicy Praga Północ m.st. Warszawy z dnia 6 listopada 2008 roku.
Rok szkolny 2013/ 2014.
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Planowane zmiany w aktach prawnych Październik 2010.
Agata Szuta I Małopolski Wicekurator Oświaty
Osiągnięcie przez szkoły i placówki warunków do pełnej realizacji kształcenia ogólnotechnicznego, zawodowego i wychowania komunikacyjnego. Cele szczegółowe:
Wyniki badań dotyczące wdrożenia rozporządzenia o nadzorze pedagogicznym.
Powiatowa Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Kłobucku ul. Ks
J AK SZKOŁY POWIATU LUBAŃSKIEGO PRZYGOTOWAŁY SIĘ NA PRZYJĘCIE SZEŚCIOLATKÓW ? Analiza ankiet dyrektorów szkół podstawowych.
Pomiędzy I a II Forum Pomorskiej Edukacji
Narad a z dyrektorami przedszkoli ogólnodostępnych i specjalnych, zespołów szkolno-przedszkolnych oraz szkół podstawowych z oddziałami przedszkolnymi prowadzonymi.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
UCZEŃ NIEPEŁNOSPRAWNY W SZKOLE OGÓLNODOSTĘPNEJ
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Zaproszenie do Świętokrzyskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli Dyrektor kluczem do sukcesu szkoły Kielce, wrzesień 2014.
WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA
 Dla uczniów z orzeczeniem: o potrzebie indywidualnego obowiązkowego, rocznego przygotowania przedszkolnego indywidualnego nauczania  Dla uczniów z opinią.
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
Kuratorium Oświaty w Kielcach
PROJEKT OPTYMALIZACJI I RACJONALIZACJI ORGANIZACJI JEDNOSTEK OŚWIATOWYCH PROWADZONYCH PRZEZ MIASTO OLSZTYN w 2010 ROKU styczeń 2010.
Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim r. Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Priorytety Ministra Edukacji Narodowej i Sportu na rok szkolny 2005/2006.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Kierunki realizacji polityki oświatowej na rok szkolny 2015/2016 Rok Otwartej Szkoły Pracownia Wychowania i Profilaktyki ŁCDNiKP.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
DZIELNICOWA KAMPANIA „SZEŚCIOLATKI W PIERWSZEJ KLASIE”
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
Liczba placówek, uczniów i oddziałów 2013/2014 Rok szkolny 2013/2014 Rok szkolny 2012/2013 stan na Typ placówkiLiczba uczniów Liczba oddziałów.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Wykaz Krajowych i Narodowych Programów Profilaktyki – zawierających zadania resortu edukacji.
REKRUTACJA DO PRZEDSZKOLI PUBLICZNYCH I ODDZIAŁÓW PRZEDSZKOLNYCH W SZKOŁACH PODSTAWOWYCH.
Człowiek najlepsza inwestycja Konferencja inaugurująca projekt ”Większa wiedza – Skuteczna praktyka - Doskonalenie kadr oświaty powiatu zgierskiego” 11.
ZESPÓŁ SZKÓŁ SPECJALNYCH NR 6 W ŁODZI. Szkoła mieści się w pięknej, secesyjnej kamienicy w samym sercu miasta. Usytuowanie:
Spotkanie z dyrektorami szkół i placówek oświatowych oraz przedstawicielami JST 1.Powitanie. 2.Wystąpienie Pani Aurelii Michałowskiej Mazowieckiego Kuratora.
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2017/2018.
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych
w części dotyczącej wydatków
Wdrażanie nowej podstawy programowej kształcenia ogólnego.
Zmiany w statutach przedszkoli po reformie oświaty 2017
Powiat Ciechanowski „Doskonalenie szansą na rozwój”
ZESPÓŁ DS. PROMOCJI ZDROWIA
Zasady działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych, w tym publicznych poradni specjalistycznych.
Przykładowy model podziału środków
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA WEDŁUG AKTUALNYCH PRZEPISÓW PRAWA – cz. 3 Elżbieta Doroszuk
REKRUTACJA DO KLASY I SZKOŁY PODSTAWOWEJ
Edukacja w szkołach Powiatu Chojnickiego w roku szkolnym 2019/2020 spotkanie sieci doradców zawodowych r. Irena Laska Dyrektor Wydziału Edukacji.
Zapis prezentacji:

Programu polityki oświatowej Miasta Olsztyna na lata 2008-2013 Informacja o stanie realizacji Programu polityki oświatowej Miasta Olsztyna na lata 2008-2013

Cel operacyjny: Dążenie do optymalizacji struktury sieci oświatowej Zmiany w sieci szkół: likwidacja internatów i utworzenie 4 burs utworzenie 3 szkolnych schronisk młodzieżowych sezonowych rozpoczęcie procesu porządkowania sieci szkół ponadgimnazjalnych z uwagi na brak uczniów, z dniem 31 sierpnia 2011 roku zlikwidowano: - pięć liceów profilowanych - jedno technikum

Cel operacyjny: Dążenie do optymalizacji struktury sieci oświatowej Działania związane z przygotowania szkół podstawowych do przyjęcia dzieci sześcioletnich od 1 września 2012 roku:   dokonanie diagnozy przeprowadzenie kampanii zachęcającej rodziców do zapisania dzieci do klas pierwszych poprzez : - stronę Urzędu Miasta - spotkania dyrektorów i nauczycieli z rodzicami dzieci sześcioletnich - organizowanie dni otwartych w szkołach podstawowych Ok. 30% dzieci sześcioletnich z Olsztyna z dniem 1 września 2011 roku rozpoczęło naukę w klasach pierwszych.

Cel operacyjny: Dążenie do optymalizacji struktury sieci oświatowej Zaspokajanie potrzeb edukacyjnych dzieci i młodzieży niepełnosprawnej: 563 dzieci i uczniów uczęszczało do przedszkoli i szkół specjalnych prowadzonych przez Miasto Olsztyn i inne podmioty 144 uczniów uczyło się w klasach integracyjnych a 80 uczniów w klasach terapeutycznych

modernizacja lub doposażenie : Cel operacyjny: Rozwój bazy dydaktycznej i sportowej jednostek oświatowych Realizacja inwestycji z udziałem środków z budżetu Unii Europejskiej w zakresie modernizacji bazy szkół zawodowych: rozbudowa Zespołu Szkół Gastronomiczno - Spożywczych w Olsztynie – wartość projektu: ok.13 mln zł modernizacja lub doposażenie : Zespołu Szkół Samochodowych Zespołu Szkół Budowlanych Zespołu Szkół Ekonomicznych, Zespołu Szkół Elektronicznych i Telekomunikacyjnych na kwotę przeszło 9 mln zł.

Z dofinansowaniem ze środków z budżetu Państwa : Cel operacyjny: Rozwój bazy dydaktycznej i sportowej jednostek oświatowych Z dofinansowaniem ze środków z budżetu Państwa : w 2010 roku zrealizowano modernizację 5 boisk szkolnych w ramach programu „Moje boisko – Orlik 2012” przy Szkołach Podstawowych Nr 3, 19, 22 i 34 Zespole Szkół Ogólnokształcących Nr 3 a w 2011 r. rozpoczęto budowę przy Szkole Podstawowej Nr 6 i Zespole Szkół Elektronicznych i Telekomunikacyjnych Ze środków własnych Miasto Olsztyn: - wybudowano przedszkole - zrealizowano remonty na ok. 4,5 mln zł i inwestycje na ok.3,3mln zł, rozpoczęto remont stołówki w ZSB

Cel operacyjny: Stworzenie systemu doskonalącego jakość pracy jednostek oświatowych O jakości pracy jednostek oświatowych świadczą: ewaluacja zewnętrzna (od 2009 roku przeprowadzono w pięciu szkołach (G5 i G14, SP 7,29, ZSChiO), w trzech przedszkolach ( PM1,24,32) oraz w PPP Nr 1 wyniki sprawdzianów i egzaminów zewnętrznych EWD - edukacyjna wartość dodana informacje uwzględniane w Systemie Informacji Oświatowej oraz otrzymywane ze szkół

Cel operacyjny: Stworzenie systemu doskonalącego jakość pracy jednostek oświatowych Jakość pracy szkół jest podwyższana poprzez : - dokształcanie i doskonalenie nauczycieli - wspieranie informatyzacji procesu edukacyjnego - kształtowanie warunków do poprawy bezpieczeństwa w jednostkach oświatowych – Zespół opracowujący „Miejski program zapewniania bezpieczeństwa dzieciom i młodzieży”

Realizowany był poprzez: Cel operacyjny: Wspomaganie dyrektorów jednostek oświatowych w zarządzaniu i zapewnianiu jakości pracy Realizowany był poprzez: zwiększanie autonomii jednostek w zakresie dysponowania środkami finansowymi w budżetach szkół i wykonywaniem remontów doskonalenie prowadzenia gospodarki finansowej przez dyrektorów wdrażanie i udoskonalanie programów informatycznych: - elektronicznego systemu rekrutacji „Nabór” - Bank Ofert Pracy pn. „Nauczyciele praca” organizowanie szkoleń dla wszystkich dyrektorów dwa razy w roku przygotowywanie uchwał Rady Miasta i zarządzeń Prezydenta Olsztyna

Cel operacyjny: Wspieranie rozwoju dzieci i młodzieży Realizowany m.in.: w oparciu o nowe uregulowania MEN dot. zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych, szkołach i placówkach poprzez przyznawanie dodatkowych środków finansowych na realizację : - zajęć logopedycznych dla dzieci sześcioletnich w przedszkolach i oddziałach przedszkolnych w szkołach podstawowych - zajęć pozalekcyjnych i wspierających, nauki pływania, edukacji muzycznej - zajęć w czasie ferii zimowych i letnich - Programu „Animator Sportu – Orlik 2012” i z Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholizmowi oraz Przeciwdziałania Narkomanii oraz przyznawanie stypendiów i umożliwienie udziału szkół w programach np. Comenius, Leonardo da Vinci, Grundving)

Dziękuję za uwagę