Port Morski Rybacki to nie wyrok to szansa

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Największy potencjał gruntów inwestycyjnych w ofercie ANR Leszek Świętochowski Prezes ANR Warszawa, 15 kwietnia 2015 roku.
Advertisements

Rozwój infrastruktury sportowej w Gminie Wyszków Analiza wariantowa.
Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego Emilii Plater 1, Olsztyn Tel. (0-89) , Fax. (0-89) Urząd Marszałkowski.
1 Zaopatrzenie w gaz ziemny podmiotów funkcjonujących w północnej części gminy Pełczyce Prezentacja projektu 24 marca 2010.
Realizacja wspólnych przedsięwzięć Lasów Państwowych i samorządów współfinansowanych ze środków zewnętrznych w perspektywie kwiecień 2015.
Remont Szkoły Podstawowej Nr 2 wraz z budową przyszkolnej infrastruktury sportowej Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach.
Działania w zakresie rewitalizacji służące realizacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014 – 2020 Urząd Marszałkowski.
Jarosław Ciszewski Problemy krajowego sektora paliw z perspektywy zbiornika OLPP.
Wykorzystanie funduszy unijnych przez Miasto Leszno Tomasz Malepszy Prezydent Miasta Leszna.
„e-Gdańsk – europejska metropolia on-line” Projekt Współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Sytuacja na rynku pracy – bezrobocie na terenie miasta Zawiercie Zawiercie, r.
Nazwa projektodawcy: Powiat Szczecinecki „Rozbudowa i modernizacja Centrum Rehabilitacji Chorych na Stwardnienie Rozsiane – nowa powierzchnia – nowe możliwości”
Program Operacyjny „Rybactwo i Morze” PO RYBY Warszawa, 4 listopada 2015 r.
SSPW woj. Warmińsko-Mazurskiego Parametry infrastruktury: ponad 2273 km szkieletowej i dystrybucyjnej sieci światłowodowej oraz 226 węzłów.
Olsztyn, 27 czerwca 2012 Propozycja zmian kryteriów merytorycznych dla Osi I Przedsiębiorczość RPO WiM w ramach Poddziałania
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
Organizacja miejskiego transportu zbiorowego na przykładzie Komunikacyjnego Związku Komunalnego Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego Przewodniczący Zarządu.
Człowiek - najlepsza inwestycja Projekt "Rola bezpośrednich inwestycji zagranicznych w kształtowaniu aktualnego i przyszłego profilu gospodarczego województwa.
„Środki unijne na rozwój przedsiębiorczości.” Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Pile Łobżenica, r.
System, który łączy Tomasz Stępień, Prezes Zarządu Operator Gazociągów Przesyłowych GAZ-SYSTEM S.A. Strategia GAZ-SYSTEM S.A. do 2025 roku.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
REGIONALNE CENTRUM TECHNOLOGII I WIEDZY „INTERIOR” W NOWEJ SOLI NOWA SÓL.
Budowa komunikacji pomiędzy terenami Parku Przemysłowego Nowoczesnych Technologii w Stargardzie Szczecińskim, a krajowym systemem dróg wraz z uzbrojeniem.
Ekoefektywność – możliwości ubiegania się o wsparcie z programów EWT Marta Bocianowska Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Departament Rozwoju.
Projekt współfinansowany ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna Wsparcie jst w procesie przygotowania.
Oferta pożyczkowa FUNDUSZU GÓRNOŚLĄSKIEGO S.A. w Katowicach w Katowicach.
Prezentacja Analizy SWOT Gminy Nysa. Analiza strategiczna Gminy Nysa obejmuje rozpoznanie sił i słabości, czyli mocnych i słabych stron (analiza wewnętrzna)
GIŻYCKO ŻEGLARSKA STOLICA POLSKI GIŻYCKO – 30 tysięczne mazurskie miasto położone na wąskim przesmyku pomiędzy jeziorami Niegocin i Kisajno w centrum Krainy.
Nazwa projektu: „Polepszenie warunków prowadzenia działalności gospodarczej w obrębie ulic Różana - Lniana w Koszalinie” GMINA MIASTO KOSZALIN.
Podsumowanie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata Stan na dzień wg KSI SIMIK Urząd Marszałkowski Województwa.
Remont Przedszkola Miejskiego nr 4 w Kolnie wraz z wyposażeniem dydaktycznym i adaptacją niewykorzystanych pomieszczeń na potrzeby edukacji przedszkolnej.
DARŁOWSKA LOKALNA GRUPA RYBACKA W DORZECZU WIEPRZY GRABOWEJ I UNIEŚCI.
Ocena poziomu kompetencji i umiejętności administracji publicznej w zakresie zarządzania rozwojem i kreowania innowacji Urząd Marszałkowski Województwa.
„Korzyści dla inwestorów oraz regionów i gmin z funkcjonowania w Kostrzyńsko-Słubickiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej” Zielona Góra, Krzysztof.
Ocena oddziaływania na środowisko jako warunek uzyskania funduszy unijnych w ramach I i II osi priorytetowej Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Gmina Stepnica „Przebudowa Basenu Kolejowego w Porcie Morskim w Stepnicy”
PRZEGLĄD PRASY 19 marca 2013 roku Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego w Kielcach Biuro Prasowe tel. (41) ; fax. (41) rzecznik.
Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Lesznie Planujesz rozpoczęcie lub rozwój działalności? Chcesz być konkurencyjny na rynku? Masz innowacyjny pomysł.
ZAKRES I FORMY ZAANGAŻOWANIA LOKALNYCH GRUP DZIAŁANIA WE WDRAŻANIE REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO NA LATA
Jak to z przedszkolami w Piastowie bywało Od Skorupki do Godebskiego.
Zasady realizacji przedsięwzięć OC przez instytucje państwowe, przedsiębiorców i inne jednostki organizacyjne oraz organizacje społeczne działające na.
Lokalna Strategia Rozwoju dla obszaru działania LGR „Mòrénka” Adam Rogala Dyrektor Biura Stowarzyszenia Wdzydzko-Charzykowska Lokalna Grupa Rybacka „Mòrénka”
LOKALNY PROGRAM REWITALIZACJI MIASTA ŻARY NA LATA
Lokalna Grupa Działania Sandry Brdy Chojnice. Obszar. Powiat chojnicki: Gmina Chojnice Miasto i Gmina Czersk Miasto i Gmina Brusy Gmina Konarzyny Powiat.
WSPARCIE LOKALNYCH STRATEGII ROZWOJU W RAMACH REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO NA LATA Warszawa roku.
Leśle trasy rekreacyjne TPK – część sopocka
Charzykowy, 8 lipca 2016 r..
Prezentacja Programu Rewitalizacji Miasta i Gminy Suchedniów na lata
Lokalny Program Rewitalizacji Miasta Głubczyce do roku 2020
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Sanok na lata
Dokumenty opracowane w ramach projektu przez Gminę Malanów
ZARZĄDZANIE MUNICYPALNE
Spotkanie informacyjne Główne założenia konkursu
Formy wspierania przedsiębiorców przez Gminę Wałbrzych
Informacja dotycząca realizacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego za 2014 rok  
Biznesplan – jak LGD może wesprzeć wnioskujących
Działanie Odnawialne źródła energii – RPO Województwa Śląskiego dla przedsięwzięcia polegającego na zaprojektowaniu i wykonaniu instalacji.
ul. Łabiszyńska 18 D, BRZOZA
- Krajowe Repozytorium Obiektów Nauki i Kultury
BUDŻET POWIATU MIELECKIEGO NA ROK 2018
PROJEKT BUDŻETU GMINY FRAMPOL NA ROK 2019.
LOKALNY PROGRAM REWITALIZACJI GRODZISKA MAZOWIECKIEGO NA LATA (AKTUALIZACJA) Obszary wiejskie gminy Grodzisk Maz.
Rozwój współpracy pomiędzy sektorem badawczo-naukowym a biznesem na przykładzie Projektu: GUM
Konwencja Programowa kandydata na Prezydenta Miasta Pabianic Włodzimierza Stanka Pabianice, 18 września 2018.
Rozbudowa PSZOK w Sandomierzu
FUNDUSZ DRÓG SAMORZĄDOWYCH
ul. Łabiszyńska 18 D, BRZOZA
Otwarty konkurs ofert na dofinansowanie w roku 2018 zadań własnych realizowanych przez organizacje z udziałem środków zewnętrznych Rzeszów, 8 marca 2018.
WAŻNE INWESTYCJE GMINNE ZREALIZOWANE w ROKu 2018
Omówienie Raportu o Stanie Gminy Pobiedziska za rok 2018
Zapis prezentacji:

Port Morski Rybacki to nie wyrok to szansa mgr inż. Marlena Smolarek

Morski Port Rybacki w Stepnicy, jest własnością Gminy Stepnica, która jednocześnie jest podmiotem zarządzającym portem. Port został skomunalizowany w 1991 r. i był pierwszym skomunalizowanym portem w Polsce. W zakresie administracji morskiej port w Stepnicy podlega Urzędowi Morskiemu w Szczecinie. Łączna powierzchnia portu wynosi 8.410 m2. Port położony jest na wschodnim brzegu Zatoki Stepnickiej, części Roztoki Odrzańskiej, będącej Zatoką Zalewu Szczecińskiego. Port jest częścią miasta Stepnica. W odległości ok. 18 km od portu znajduje się droga krajowa nr 3 i w odległości 3 km od drogi wojewódzkiej nr 111. Odległość portu do toru wodnego Świnoujście –Szczecin wynosi ok. 3,5 km. Port w Stepnicy posiada bezpośrednie połączenia z portami w: a. Szczecinie (odległość 28 km), b. Świnoujściu (odległość 45 km), c. Trzebieży (odległość 8 km), d. Policach (odległość 7-9 km), e. Nowym Warpnie (odległość 33 km).

Zakres terytorialny portu od strony lądu wyznacza Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 23.09.2011r. w sprawie ustalenia granicy portu morskiego w Stepnicy od strony lądu (Dz.U. z 2011 nr 216 poz. 1279). Od strony wody drogę do portu w Stepnicy wyznaczają: a) Podejście północne – prowadzące od pławy „ST” znajdującej się na torze wodnym Świnoujście – Szczecin do pary pław „ST – 1” i „ST – 2”. b) Podejście południowe – prowadzące od stawy „24” znajdującej się na Zakręcie Mańkowskim toru wodnego Świnoujście – Szczecin. c) Obrotnica o średnicy 130 m i głębokości ok. 3,5 – 4,0 m znajdująca się w odległości 140 m od głowic wejściowych portu. Oznakowana jest pławami kardynalnymi: północną i południową, zdejmowanymi na zimę.

Morski Port Rybacki w Stepnicy

Morski Port Rybacki w Stepnicy

Nazwa Morski Port Rybacki wskazuje bezpośrednio na jego podstawową funkcję, jednak w przypadku Stepnicy jest zupełnie inaczej

W granicach morskiego portu Stepnica wyodrębnić można dwa rejony funkcjonalne: Basen Rybacki, gdzie znajdują się miejsca postojowe dla łodzi rybackich i kilku jachtów, oraz przystań żeglarska, która może obsługiwać jednocześnie około 40 jednostek sportowo-żeglarskich.

Basen Rybacki

Basen Kolejowy/Przeładunkowy, gdzie odbywają się przeładunki ładunków masowych i drobnicowych Część przeładunkową portu w Stepnicy stanowi Basen Kolejowy/Przeładunkowy. Na Nabrzeżu Południowym oraz Północnym w Basenie Kolejowym odbywają się operacje przeładunku ładunków sypkich, takich jak ziarna, kruszywo oraz nawozy. Nabrzeże wyposażone jest w samojezdne dźwigi do przeładunku ładunków drobnicowych i wielkogabarytowych oraz transporter do przeładunku ładunków sypkich. Dzięki nowemu oświetleniu portu, przeładunki odbywają się całodobowo. Wielkość magazynowa nabrzeża to magazyn typu elewator – płaski o pojemności 17 tys. ton, a także otwarte pola magazynowe o powierzchni 6500 m2. W porcie poza przeładunkami można prowadzić również żeglugę pasażerską. Na Nabrzeżu Północnym znajdują się kontenery biurowo-socjalne oraz Bosmanat Urzędu Morskiego w Szczecinie. Na Nabrzeżu Czołowym znajduje się stanowisko do przeładunków typu ro-ro oraz stacja paliw do tankowania jednostek sportowo-żeglarskich.

Basen Kolejowy/Przeładunkowy

Port ten funkcjonuje bez Zarządu i na pytanie czy jest to możliwe?

Zdecydowanie odpowiadamy TAK!!!

Zarządzającym portem w Stepnicy jest Gmina Stepnica, nie powołano osobnego zarządu, w związku z tym zarządzanie portem: jest płynne, nie występują kolizje na styku zarząd portu i Gmina.

Problemem staje się jednak zarządzanie wodami morskimi przez Urząd Morski w Szczecinie. W tym przypadku sprawą konfliktową od wielu lat jest pogłębienie toru podejściowego do portu w Stepnicy do 4,5m, które leży w kompetencji Urzędu Morskiego w Szczecinie.

Przeładunki w roku 2018 wyniosły zaledwie Głębokość toru podejściowego miała bezpośredni wpływa na przeładunki, a co za tym idzie rozwój portu przeładunki w roku 2016, 2017 i 2018 w stosunku do roku 2015 spadły, w roku 2015 wynosiły 33,343 tys., w roku 2016 wynosiły 22,740 ty. ton, w roku2017 roku wynosiły 31,413 tys. ton, jednak z uwagi na brak możliwości transportu ładunków statkami, z uwagi na ich zanurzenie (zamiast barkami) Przeładunki w roku 2018 wyniosły zaledwie 16,426 tys. ton.

Jednak dla naszego Portu pojawiła się SZANSA na rozwój Jednak dla naszego Portu pojawiła się SZANSA na rozwój. Wieloletnia determinacja w dążeniu do pogłębienia toru podejściowego do Stepnicy zaowocowała we wrześniu ubiegłego roku.

Dzięki przekazanym przez Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej środkom finansowym oraz środkom Unii Europejskiej, Dyrektor Urządu Morskiego w Szczecinie podpisał w ubiegłym roku umowę z wykonawcą robót budowlanych i pogłębiarskich, na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych i pogłębiarskich

Przedsięwzięcie powinno zostać zrealizowane do końca Inwestycja będzie polegała na przebudowie toru podejściowego do portu w Stepnicy wraz z obrotnicą, w związku ze zwiększeniem ich głębokości do 4,5 metra. Przedsięwzięcie powinno zostać zrealizowane do końca 2019 r.

Rozwój naszego portu, to nie tylko pogłębienie toru podejściowego, rozwój Portu w Stepnicy to również środki finansowe zarówno krajowe jak i pochodzące z Unii Europejskiej, oraz strategia rozwoju

W „Strategii Rozwoju Portu Morskiego w Stepnicy” ujęte zostały cele strategiczne i narzędzia jej realizacji. Między innymi: zwiększenie przeładunków w porcie Stepnica do 300 tys. ton rocznie, poprawa konkurencyjności portu w Stepnicy w stosunku do małych portu na terenie kraju jak i za granicą, wspieranie dotychczasowych inwestorów prywatnych zainteresowanych dzierżawą portu i inwestowaniem w zaplecze magazynowe, zdobycie kolejnych potencjalnych armatorów i przedsiębiorców zainteresowanych prowadzeniem działalności na terenie portu w Stepnicy, tworzenie nowych miejsc pracy związanych bezpośrednio z działalnością portu jak i zaplecza gastronomicznego, hotelowego i handlowego, stworzenie warunków rozwoju usług dystrybucyjno-logistycznych, poprawa bezpieczeństwa poprzez wybudowanie falochronu osłonowego Basenu Rybackiego, uzyskanie środków finansowych na budowę falochronu osłonowego Basenu Rybackiego, rozwój transportu intermodalnego w regionie, wykorzystanie możliwości przeładunków w relacji ro-ro,

kontynuowanie promocji portu, przystąpienie do Stowarzyszenia działającego na rzecz małych portów, utrzymanie parametrów technicznych i stanu infrastruktury w Basenie Kolejowym i Rybackim, zwiększenie intensywności współpracy z przedsiębiorcami prowadzącymi działalność w Goleniowskim Parku Przemysłowym, dostosowanie oferty usługowej portu do zmieniających się warunków (wymogów) krajowych i zagranicznych, rozwój żeglugi pasażerskiej i turystycznej pomiędzy Szczecinem a Stepnicą, podstawowym jednak celem determinującym pozostałe jest pogłębienie przez Urząd Morski w Szczecinie toru podejściowego do portu w Stepnicy do głębokości 4,5 m oraz wybudowanie falochronu osłonowego, nawiązanie współpracy z Zakładami Chemicznymi Police w zakresie przeładunków wytwarzanych w tych zakładach nawozów, zapewnienie w Basenie Rybackim optymalnych warunków pracy rybakom, uzyskanie dochodu z dzierżawy basenów portowych przeznaczać na dalsze prace remontowe i modernizacyjne w porcie.

Jeśli mówimy o środkach finansowych, są to środki, które pozwoliły na przeprowadzenie szeregu inwestycji zarówno w zakresie infrastruktury portowej jak i w zakresie inwestycji alternatywnych dla rybołówstwa

Gmina Stepnica na rozwój infrastruktury portowej korzystała głównie ze środków: a) Sektorowego Programu Operacyjnego „Rybołówstwo i przetwórstwo ryb 2004-2006”, b) Regionalnego Programu Operacyjnego WZ 2007-2013, c) Regionalnego Programu Operacyjnego WZ 2014-2020, d) Programu Operacyjnego Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich 2007-2013 (PO RYBY 2007-2013), e) Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych, f) Programu Operacyjnego „Rybactwo i Morze” na lata 2014-2020 (PO RYBY 2014-2020)

Poniżej przedstawiono wykaz projektów zrealizowanych ze środków zewnętrznych dotyczących bezpośrednio bądź pośrednio infrastruktury portowej: Remont i modernizacja Portu Rybackiego w Stepnicy Projekt w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego „Rybołówstwo i przetwórstwo ryb 2004-2006” Modernizacja i remont portu rybackiego w Stepnicy – etap II Projekt w ramach PO RYBY 2007-2013. Przebudowa Basenu Kolejowego w Porcie Morskim w Stepnicy Projekt w ramach RPO WZ 2007-2013. Budowa drogi po torowisku od Bogusławia do portu w Stepnicy Brojekt w ramach NPPDL.

Budowa infrastruktury rekreacyjnej i żeglarskiej w Stepnicy - etap III b – Budowa Bosmanatu z zapleczem sanitarnym na przystani żeglarskiej w basenie rybackim Projekt w ramach RPO WZ 2007-2013. Przebudowa ul. T. Kościuszki i Portowej w Stepnicy wraz z budową kanalizacji deszczowej – jako drogi dojazdowej do portu. Projekt w ramach RPO WZ 2014-2020 Działanie 5.2. Budowa zadaszenia estrady plenerowej w Stepnicy Projekt w ramach RPO WZ 2014-2020

Budowa drogi łączącej ul. Mokrą z ul Budowa drogi łączącej ul. Mokrą z ul. Dworcową w Stepnicy Projekt w ramach NPPDL. Budowa infrastruktury rekreacyjnej i żeglarskiej w Stepnicy – etap II – Budowa przystani żeglarskiej w basenie rybackim Projekt w ramach RPO WZ 2007-2013. Rozbudowa falochronu wejściowego w basenie rybackim w Porcie w Stepnicy Projekt w ramach PO RYBY 2007-2013 r.

w Basenie Rybackim wykonano: Od 2008 roku Gmina Stepnica przeprowadziła szereg inwestycji mających na celu zwiększenie wykorzystania potencjału portu morskiego w Stepnicy. w Basenie Rybackim wykonano: - remont pomieszczeń socjalnych i biurowych, - zakupiono wytwornicę lodu, - wybudowano 12 boksów rybackich, - wykonano gruntowny remont nabrzeża wyładunkowo-postojowego, - wyremontowano magazyny i pomieszczenie sieciarni, - wybudowano nowy magazyn i chłodnię, - zakupiono i zamontowano nową wyciągarkę do łodzi, - wykonano remont slipu do wodowania jednostek pływających, - pogłębiono basen portowy do głębokości 2,5 m, - wykonano gruntowny remont falochronu osłonowego.

Dzięki ww. inwestycjom Basen Rybacki z przestarzałego stał się nowoczesnym

Stepniccy rybacy posiadają: Zamiast przestarzałych łodzi nowoczesne

Które wykorzystują zarówno w celach: rybołówstwa jak i alternatywnych fotołowów

W przedmiotowym basenie wybudowano przystań sportowo-żeglarską w konstrukcji pomostów pływających, w której może stacjonować nawet 40 jednostek pływających. Przystań posiada również własny slip do wodowania jednostek.

Ponadto na przystani wybudowany został budynek Bosmanatu, w którym znajduje się w pełni wyposażone zaplecze sanitarne dla żeglarzy

Do szczęścia brakowało nam tylko falochronu osłonowego Basenu Rybackiego i jest oto on… falochron powstający dzięki przekazanym Urzędowi Morskiemu w Szczecinie przez Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej środkom finansowym oraz środkom Unii Europejskiej

Basen Rybacki to również imprezy gminne i Stepnickie Połowy

W Basenie Kolejowym/Przeładunkowym natomiast: - wykonano gruntowny remont nabrzeży wraz z wymianą ścianki szczelnej, - wyremontowano nabrzeże wraz z modernizacją stanowisk przeładunkowych, wybudowano rampę do przeładunków w relacji ro-ro, - dokonano gruntownej modernizacji świateł nawigacyjnych na główkach wejściowych do portu, - pogłębiono basen portowy do głębokości 4,5 m, - wykonano modernizację oświetlenia i instalacji elektrycznej na nabrzeżach portowych, - wybudowano stację paliw wraz z dystrybucją paliwa dla jednostek pływających, - wykonano nowe ogrodzenie terenu portu.

To była dla Portu w Stepnicy kolejna S Z A N S A

W porcie powstała rampa ro-ro

Inwestycje te stały się również SZANSĄ dla prywatnych firm Prywatny inwestor firma Wiktoria Port sp. z o.o. wybudował w 2015 r. magazyn typu elewator – płaski o pojemności 17 tys. ton oraz wagę samochodową. Planuje również wybudowanie laboratorium, budynku administracyjnego, suszarni do suszenia zboża oraz pneumatycznego systemu do załadunku i wyładunku zboża oraz dwa okrągłe silosy na zboże

W porcie prywatny inwestor wybudował dystrybutor paliw, w związku z czym istnieje możliwość tankowania jednostek sportowo – żeglarskich i rybackich.

Morski Port Rybacki to również SZANSA na poprawę infrastruktury nie tylko portowej W 2013 r. i 2015 r. wybudowana została przez Gminę, nowa droga i wyremontowane odcinki istniejącej o długości 2140,40 mb łączące port z drogą wojewódzką nr 111 omijające centrum Stepnicy.

Gruntownej przebudowie uległa ul. T Gruntownej przebudowie uległa ul. T. Kościuszki i Portowa wraz z wymianą oświetlenia

Inwestycje i projekty zrealizowane są również dzięki przystąpieniu do Lokalnej Grupy Rybackiej Zalew Szczeciński Gmina Stepnica - Budowa oświetlenia ulicznego - 585 000,00 zł Gmina Stepnica- Budowa świetlicy wiejskiej w Kopicach – 316 981,00 zł Prywatny Inwestor - Remont domu handlowego Fala w Stepnicy - 29 066,00 zł Prywatny Inwestor - Zakup turystycznej łodzi motorowej - 29 500,00 zł Prywatny Inwestor - Rozwój usług pensjonatu "Pod Lasem" w Stepniczce poprzez zakup wyposażenia - 12 000,00 zł Prywatny Inwestor -Wdrożenie innowacyjnych rozwiązań w procesie świadczenia usług przez firmę Stop Co2 Sp. Z o.o. Sp. K. wpływających na wzrost aktywności gospodarczej obszaru LGR -300 000,00 zł Towarzystwo Przyjaciół Rzek Iny i Gowienicy - Poprawa możliwości migracji ryb dwuśrodowiskowych na rzece Gowienica wraz z poprawą możliwości naturalnego rozrodu w obrębie gminy Stepnica - 79 236,00 zł

Prywatny Inwestor - Rozwój lokalnego sektora usług w zakresie turystyki na terenie Gminy Stepnica, poprzez budowę domków letniskowych - 85 330,00 zł Prywatny Inwestor - adaptacja budynku w restauracji "Wczasowa" na obiekt handlowy w Stepnicy - 300 000,00 zł Prywatny Inwestor - Zakup wyposażenie i powiększenie powierzchni restauracyjnej smażalni ryb w Stepnicy - 17 200,00 zł Prywatny Inwestor - Zakup wyposażenia do wypożyczalni sprzętu pływającego w Kopicach - 39 900,00 zł Prywatny Inwestor - Remont instalacji C.O. w Szkole Aktywnego Wypoczynku FRAJDA w Czarnocinie na obszarze LGR Zalew Szczeciński - 64 094,00 zł Stowarzyszenie Miłośników Ziemi Stepnickiej - Zakup łodzi klasy Optymist dla koła żeglarskiego w Stepnicy - 15 700,00 zł

Parafia Rzymskokatolicka p. w. Św Parafia Rzymskokatolicka p.w. Św. Jacka Odrowąża w Stepnicy - Konserwacja ołtarza głównego w kościele parafialnym p.w. Św. Jacka Odrowąża w Stepnicy - 100 000,00 zł Prywatny Inwestor - Zakup narzędzi i urządzeń do zakładu wulkanizacyjnego - 7 337,00 zł Prywatny Inwestor - Remont i przebudowa budynku na potrzeby nowopowstałego Przedsiębiorstwa Wielobranżowego i Usług Agroturystycznych „Pod Żarnowcem” w Łąkach - 70 000,00 zł Prywatny Inwestor - Zakup samochodu dostawczego do wykonywania działalności kurierskiej - 41 200,00 zł

Prywatny Inwestor - Zakup łodzi jachtowej – 67 900 zł Prywatny Inwestor - Remont budynku na ul. T. Kościuszki z przeznaczeniem na pensjonat – 65 540 zł Gminny Ośrodek Kultury - Zadaszenie estrady – 200 618 zł Gminny Ośrodek Kultury - Budowa placów zabaw – 90 000 zł Gminny Ośrodek Kultury - Organizacja imprez "Stepnickie Połowy" – 8 700 zł

Jak wspomniałam powyżej Lokalna Grupa Rybacka wspiera na terenie Gminy Stepnica również inwestorów indywidualnych, stowarzyszenia i parafię z restauracji Wczasowa powstała Biedronka

Zakupiono łodzie Optymist

Zakupiono jacht

Wybudowano place zabaw

Odnowiony został ołtarz zabytkowego Kościoła

Wybudowano świetlicę w Kopicach

My swoje SZANSE wykorzystujemy w pełni i zamierzamy istniejącą estradę upiększyć o nowy dach

Stepnicka społeczność ma niekończące się pomysły na rozwój turystyki w Gminie Stepnica Obecnie na rozpatrzenie czekają wnioski na: Remont budynku i utworzeniu pensjonatu "Pokoje u Janiny" w Stepnicy – 38 975 zł Budowa drewnianego budynku wraz z wyposażeniem przeznaczonego na świadczenie usług wynajmu – 94 118 zł Wędkarski świat z zasadami - organizacja zawodów wędkarskich na terenie Gminy Stepnica – 12 200 zł

Jak widać Morski Port Rybacki to nie WYROK to SZANSA