GŁÓWNE ZAŁOŻENIA PROJEKTU „ZPR PWr-Zintegrowany Program Rozwoju Politechniki Wrocławskiej” współfinansowanego przez Unię Europejską, Europejski Fundusz.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Kształcenie zawodowe pielęgniarek i położnych w ramach studiów pomostowych” w ramach Priorytetu II, Działania 2.3, Poddziałania Programu Operacyjnego.
Advertisements

Słabe strony administracji publicznej wg Narodowej Strategii Spójności 2007
Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
dr Anna Murkowska dr Przemysław Wolski
Wewnętrzny system zapewniania jakości KSZTAŁCENIA
Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie – Instytucja Wdrażająca komponent regionalny Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki
Procedury współpracy gimnazjów z Biurem Projektu e-Akademia Przyszłości. Warszawa r.
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Gdańsku
KOMPAS –program wielokierunkowego wsparcia młodzieży na rynku pracy URZĄD PRACY.
System ewaluacji NPR i NSRO
1 Sprawozdanie z realizacji Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich II i III kwartał 2004 r.
Plan komunikacji PO KL - założenia
Kryteria wyboru projektów
Plan działania Wrocław, PLAN DZIAŁANIA – STATUS DOKUMENTU W SYTEMIE REALIZACJI DOPRECYZOWANIE ZAPISÓW PO KL SzOP PD -
Dyrektor Departamentu Zarządzania Europejskim Funduszem Społecznym
Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego MGPiPS Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej RAPORTOWANIE ZPORR.
INFORMACJA I PROMOCJA Kwiecień 2004 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.
KRYTERIA DODATKOWE W RAMACH OCENY PROJEKTÓW PRIORYTETU 2 ZPORR Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego Ministerstwo Gospodarki i Pracy.
Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Propozycje uproszczeń systemowych mających na celu usprawnienie.
Słowniczek pojęć podstawowych związanych z funkcjonowaniem funduszy UE.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet IV Szkolnictwo wyższe i nauka Działanie 4.2 Patrycja Dukaczewska.
Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego CZŁOWIEK - NAJLEPSZA INWESTYCJA.
System Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia w UMB obejmuje: Uczelniany Zespół do Spraw Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia. Wydziałowe.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Kujawsko-Pomorski Program na Rzecz Ekonomii Społecznej na lata Zadanie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu.
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wydział Europejskiego Funduszu Społecznego Wrocław, 10 grudnia 2007r. INSTYTUCJA POŚREDNICZĄCA komponentu.
Wewnętrzny system zapewniania jakości PJWSTK - główne założenia i kierunki działań w ramach projektu „Kaizen - japońska jakość w PJWSTK” Projekt współfinansowany.
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Pomiędzy I a II Forum Pomorskiej Edukacji
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Ocena efektów wsparcia MŚP w ramach
Kreatywny Humanista Priorytet IV. Szkolnictwo wyższe i nauka
mgr Marta Mularczyk Kierownik projektu
„AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób w wieku 50+” Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu.
WSPARCIE POTENCJAŁU ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH
KONTROLA ZARZĄDCZA - 1 Kontrolę zarządczą stanowi ogół
Ewaluacja konferencja 11 czerwca 2014 RODN „WOM” w Katowicach.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Kryteria wyboru projektów dla Działania 8.1 Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Spotkanie robocze Komitetu Monitorującego RPO Wrocław,
Jak w Krakowskiej Akademii im. A. F. Modrzewskiego w Krakowskiej Akademii im. A. F. Modrzewskiego potwierdzać efekty uczenia się zdobyte poza systemem.
Zadania Architekta Zespół Architekta.
Zarządzanie innowacją. Adaptacja i zastosowanie sprawdzonych rozwiązań hiszpańskich na gruncie polskim. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Ogólne informacje o Funduszach Europejskich na lata Marzec, 2013 r.
Program Operacyjny Wiedza – Edukacja – Rozwój Programy mobilnościowe Aleksandra Szyszka.
Zarządzanie Zasobami Ludzkimi
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Program Wiedza Edukacja Rozwój Wysokiej jakości usługi administracyjne
Joanna Zembaczyńska Departament Zarządzania Europejskim Funduszem Społecznym Europejski Fundusz Społeczny dla małych i średnich przedsiębiorstw 20 września.
Kontrola zarządcza w jednostce budżetowej
Cel oraz wskaźniki dla naboru wniosków o dofinansowanie w trybie konkursowym dla Osi Priorytetowej 10 Edukacja Działania 10.4 Dostosowanie systemów kształcenia.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk, 10 marca 2016 r. Założenia konkursu dla działania 4.1 Infrastruktura ponadgimnazjalnych.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk, 1 kwietnia 2016 r. Założenia konkursu dla Działania 4.2 Infrastruktura.
Projekt „Opracowanie założeń merytorycznych i instytucjonalnych wdrażania KRK oraz Krajowego Rejestru Kwalifikacji dla uczenia się przez całe życie” Polska.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk, 1 kwiecień 2016 r. Kryteria wyboru projektów Działanie 4.2 Infrastruktura.
Projekt „Rozwój kompetencji pielęgniarskich” realizowany w ramach
Działanie 12.1 Edukacja przedszkolna Wymagania w zakresie wskaźników.
XIV Samorządowe Forum Kapitału i Finansów Katowice 2016
Zarządzanie Oświatą studia II stopnia
ROLA OPIEKUNA STAŻU Urszula Martyka-Wiecha
Ustawa Wypracowanie stanowiska doktorantów
Uczelniany System Zapewnienia Jakości Kształcenia
Zwiększenie udziału partnerów społecznych w kształtowaniu strategii umiejętności i rozwoju kapitału ludzkiego, w celu lepszego ich dostosowania do.
Konkursy dla ABK - podsumowanie
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Uczelnia dostępna zasady i zakres konkursu w ramach Osi III PO WER
WPROWADZANIE ZMIAN W PROJEKCIE
Zapis prezentacji:

GŁÓWNE ZAŁOŻENIA PROJEKTU „ZPR PWr-Zintegrowany Program Rozwoju Politechniki Wrocławskiej” współfinansowanego przez Unię Europejską, Europejski Fundusz Społeczny, Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój

PODSTAWOWE INFORMACJE INSTYTUCJA POŚREDNICZĄCA: NARODOWE CENTRUM BADAŃ I ROZWOJU Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój III. Szkolnictwo wyższe dla gospodarki i rozwoju 3.5 Kompleksowe programy szkół wyższych Okres realizacji: 01.10.2018 - 30.09.2022 Wartość projektu: 39 991 002,27 zł

CEL GŁÓWNY PROJEKTU Celem głównym projektu jest wdrożenie kompleksowego Programu Rozwoju Politechniki Wrocławskiej, który pozwoli efektywnie i w oparciu o wysoką jakość usług edukacyjnych, kształcić specjalistów kluczowych dla rozwoju gospodarki i kraju, a także zwiększyć udział otoczenia społeczno- gospodarczego w kształtowaniu polityki edukacyjnej.

GRUPA DOCELOWA Bezpośrednim wsparciem w ramach projektu zostanie objętych: 1767 studentów w ramach modułu „Nowe Programy Kształcenia” W1, W2, W3, W4, W6, W8, W9, W11 (zad. 1-8) 2279 studentów w ramach modułu „Programy Rozwoju Kompetencji” W2, W3, W6, W8, W9, W10, W12 (zad. 9-15) 1580 studentów w ramach modułu „Programy Stażowe” W1, W3, W8, W9, W10, W11 (zad. 16) 1583 studentów w ramach modułu „Akademickie Biuro Karier” (zad.17) 750 pracowników PWr (użytkownicy systemu – kompetencje cyfrowe) w ramach modułu „Zarządzanie w Instytucjach Szkolnictwa Wyższego” (zad. 18) 336 pracowników PWr (kadra kierownicza i administracyjna) w ramach modułu „Zarządzanie w Instytucjach Szkolnictwa Wyższego” (zad. 19)

RODZAJE WSPARCIA Moduł „Nowe Programy Kształcenia” Modyfikacja kierunków kształcenia (*jeden nowy-W11) Modyfikacja specjalności Nowe specjalności, w tym w języku angielskim Moduł „Programy Rozwoju Kompetencji” Szkolenia certyfikowane Warsztaty zawodowe Warsztaty z kompetencji miękkich Wyjazdy studyjne Moduł „Programy Stażowe” Staże krajowe dla studentów Moduł „Akademickie Biuro Karier” Świadczenie wysokiej jakości usług

RODZAJE WSPARCIA Moduł „Zarządzanie w Instytucjach Szkolnictwa Wyższego” Realizacja szkoleń dla kadry kierowniczej i administracyjnej, w tym: Akademia Menedżera Akademia HR Szkolenia z zakresu aspektów prawno-organizacyjnych – realizacja zadań szkolnictwa wyższego Szkolenia dla pracowników Dziekanatów Szkolenia z zakresu finansów i zamówień publicznych Kursy języka angielskiego grupowe Kursy języka angielskiego indywidualne (native speaker) Studia podyplomowe Wdrożenie systemu IT ds. obsługi procesów dydaktycznych Analiza przedwdrożeniowa Budowa systemu Testy Wdrożenie i migracja danych Szkolenia Uruchomienie testowe Okres stabilizacji systemu Uruchomienie produkcyjne

CELE SZCZEGÓŁOWE PO WER Podniesienie kompetencji osób uczestniczących w edukacji na poziomie wyższym, odpowiadających potrzebom gospodarki, rynku pracy i społeczeństwa. Poprawa dostępności międzynarodowych programów kształcenia dla osób uczestniczących w edukacji na poziomie wyższym z Polski oraz dla cudzoziemców. Wsparcie zmian organizacyjnych i podniesienie kompetencji kadr w systemie szkolnictwa wyższego.

WSKAŹNIKI PRODUKTU 1767 studentów uczestniczących w kształceniu w ramach nowych programów 1580 studentów uczestniczących w stażach krajowych 1583 studentów objętych doradztwem zawodowym 2279 studentów uczestniczących w programach rozwoju kompetencji 30 nowych/modyfikowanych programów kształcenia 750 pracowników objętych szkoleniami w zakresie kompetencji cyfrowych 336 pracowników kadry administracyjnej i zarządzającej objętych szkoleniami z zakresu zarządzania uczelnią

GŁÓWNY WSKAŹNIK REZULTATU Odsetek objętych wsparciem EFS absolwentów uczelni, którzy kontynuowali kształcenie lub podjęli zatrudnienie w ciągu 6 m-cy od zakończenia kształcenia – 30% uczestników projektu.

STRUKTURA ZARZĄDZANIA

STRUKTURA ZARZĄDZANIA Przewodniczący KS: w ramach posiadanych uprawnień (pełnomocnictwo ogólne PWr) do zaciągania zobowiązań finansowych – akceptuje środki do wypłaty w ramach przedmiotowej realizacji projektu. Podpisuje dokumentację projektową po dokonanych uzgodnieniach i na podstawie rekomendacji Kierownika Projektu. Kierownik Projektu: nadzoruje przebieg rzeczowy projektu, zgodnie z założonymi celami, terminami i budżetem – potwierdza kwalifikowalność wydatków w zakresie dokumentacji projektowej. Przedstawiciele Jednostek Uczelni: osoby wyznaczone przez Kierownika Jednostki odpowiadają za realizację zadań merytorycznych, w tym prawidłowe przypisanie merytoryczne kosztów do realizacji konkretnych zadań. Kierownik Jednostki zatwierdza merytorycznie poniesione koszty. Dyrektor DZP/ Z-ca DZP: zgodnie z pełnionymi funkcjami i obsługą finansową projektu w systemie informatycznym TETA (budżet przypisany do DZP) – potwierdza zgodność zapisów w systemie ze stanem faktycznym w dokumentach projektowych.

ZESPÓŁ PROJEKTOWY Zespół projektowy zostaje powołany w ramach struktury Sekcji Wdrażania Strategicznych Projektów PO WER w Dziale Zarządzania Projektami (ZW29/2018 z dnia 13.04.2018 r.) W ramach ZP wyodrębniono trzy główne piony realizacji, tj. zamówienia, finanse oraz merytorykę. Zespołem projektowym zarządza Kierownik Projektu. Zadaniem ZP jest wspólna realizacja projektu na poziomie operacyjnym, zgodnie z założonymi celami, terminami i budżetem. Zarządzanie obejmuje w szczególności: Szczegółowe planowanie i organizacja prac: nadzór nad realizacją poszczególnych faz projektu, nadzór nad realizacją komunikacji związanej z projektem, zapewnienie na czas infrastruktury niezbędnej do realizacji projektu, dobór właściwych pracowników, którzy będą zaangażowani w projekt, podział obowiązków i przypisanie odpowiedzialności, przygotowywanie posiedzeń KS, opracowania sprawozdań z postępu prac wraz ze wskazaniem problemów do rozwiązania na poziomie KS.

ZESPÓŁ PROJEKTOWY Zarządzanie ryzykiem w projekcie Zarządzanie zmianą w projekcie czuwanie nad zgodnością działań z zakresem projektu, identyfikacja zagadnień wykraczających poza zakres projektu weryfikowanie konsekwencji zmian zakresu projektu Zarządzanie dokumentacją projektu: przygotowanie wszelkich niezbędnych wzorów dokumentów dla poszczególnych modułów nadzór nad zgodnością dokumentacji projektowej z wytycznymi programowymi Obsługa systemu SL2014 w celu prawidłowej sprawozdawczości finansowej i rzeczowej projektu do NCBiR zgodnie z przyjętym harmonogramem. Okresowe raportowanie postępów prac do KS.

PRZEDSTAWICIELE JEDNOSTEK Bieżąca współpraca z SWE w zakresie realizacji przewidzianych działań projektowych w poszczególnych modułach; Obsługa studentów - zbieranie dokumentacji uczestników i przekazanie do sekcji: deklaracja uczestnictwa w projekcie, oświadczenie dot. przetwarzania danych, formularz danych zgodnych z SL2014; Stała weryfikacja studentów (przebieg studiów, ścieżki w programie rozwoju kompetencji, stażach krajowych, doradztwie zawodowym) – obowiązek informowania i sprawozdawania wskaźników produktu i rezultatu; Opracowanie dokumentacji merytorycznej zgodnie z ustalonymi wymaganiami oraz wzorami; Przekazywanie wszelkich informacji, danych, dokumentów niezbędnych do prawidłowej realizacji zadań w modułach; Zapewnienie odpowiednich zasobów ludzkich (personel merytoryczny) oraz techniczno- organizacyjnych (sprzęt, sale, laboratoria).

PROCEDURA ZGŁASZANIA ZMIAN Tryb zarządzania zmianą obejmuje: Zgłoszenie zmiany przez Jednostkę Analiza zmiany i jej wpływu na projekt przez Zespół Projektowy Decyzja dotyczącą jej przyjęcia i przejścia w tryb realizacji lub odrzucenia (decyzja Kierownictwa Projektu) Realizacja zmiany – Kierownictwo Projektu wykonuje wymagane czynności przez IP Akceptacja ostateczna (IP) lub odrzucenie.

PROCEDURA ZGŁASZANIA ZMIAN Minimalny zakres zgłoszenia zmiany w projekcie: Przedmiot zmiany Przyczyna zmiany Uzasadnienie zmiany Osoba zgłaszająca Zatwierdzenie Kierownika Jednostki

FORMALNE ROZPOCZĘCIE PROJEKTU 1 października 2018 r.

GDZIE SZUKAĆ INFORMACJI? http://zpr.pwr.edu.pl/

DANE KONTAKTOWE BIURO PROJEKTU SEKCJA WDRAŻANIA PROJEKTÓW STRATEGICZNYCH PO WER DZIAŁ ZARZĄDZANIA PROJEKTAMI BUDYNEK A-1, POKÓJ 136 Kierownik Projektu: mgr Magdalena Furmanek magdalena.furmanek@pwr.edu.pl   tel. 71 320 47 30 Główny Specjalista ds. finansów: dr inż. Aleksandra Grzech aleksandra.grzech@pwr.edu.pl  tel. 71 320 41 25