Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3. 5

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
"Nowoczesny Nauczyciel
Advertisements

Źródło dofinansowania projektu: Europejski Fundusz Społeczny
Projekt Kompleksowe wsparcie szkół – sukces edukacji współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
TEORIA I PRAKTYKA EDUKACJI UCZNIÓW ZDOLNYCH Realizacja przez szkoły zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach.
„Bezpośrednie wspomaganie szkół poprzez kompleksowe doskonalenie nauczycieli - drogą do sukcesu edukacyjnego uczniów Powiatu Tarnowskiego” Realizowany.
PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” _____________________________________________________________________ Dorota Kamińska – Poradnia Psychologiczno.
Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie Ciechanów ul. Wyzwolenia 10 A Tel/fax.:
Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie Ciechanów ul. Wyzwolenia 10 A Tel/fax.:
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
„Razem możemy wiele” PO KL III. Wysoka jakość systemu oświaty 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół.
Zmiany dotyczące zasad kierowania uczniów do Młodzieżowych Ośrodków Socjoterapii (MOS) Konferencja dla dyrektorów, doradców zawodowych i pedagogów gimnazjów.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia dzieci i młodzieży Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
KONCEPCJA PRACY Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Nisku na lata
„Kapitał Ludzki” - zasób wiedzy, umiejętności oraz potencjału zawartego w każdym człowieku Kraków, 3 czerwca 2009 r. Projekt współfinansowany przez Unię.
Tytuł Projektu: „Kompleksowy Program Wspomagania Rozwoju Szkół oraz Przedszkoli na terenie Powiatu Ostrowskiego” Projekt współfinansowany przez Unię Europejską.
Wybrane wyniki okresowej analizy realizowania przez szkołę zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach 2006/2007.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
Spotkanie SORE z Radą Pedagogiczną 1. Założenia programu 2.
SZKOŁA ŚRODOWISKIEM ROZWOJU UCZNIA. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PRIORYTET IX. ROZWÓJ KOMPETENCJI.
„Rozwój szkolnictwa zawodowego w Białymstoku w dostosowaniu do potrzeb rynku pracy” Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Z - Zainteresowanie drugim człowiekiem S - Szacunek dla drugiego człowieka U - Uwaga poświęcona drugiemu człowiekowi.
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet IX – Rozwój wykształcenia.
? ? ? ? ? ? ? ? ? ?. Podstawowe informacje Ogólnopolski program Od r. do r. 5 edycja „Czytamy i odkrywamy” Wykorzystanie technologii.
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
PLANOWANE INWESTYCJE W EDUKACJI FINANSOWANE Z FUNDUSZY UNIJNYCH Wydział Inwestycji i Funduszy Europejskich Milicz, r.
Spotkanie z rodzicami- inauguracja roku szkolnego 2016/
Bielski Model Doradztwa Zawodowego
Co to jest spacer edukacyjny?
WSPARCIE ROZWOJU POMORSKIEJ EDUKACJI przez Samorząd Województwa Pomorskiego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach RPO WP na lata
CELE I ZADANIA PRZEDSZKOLA
Rola Krajowych Sieci Tematycznych w ramach projektów innowacyjnych PO KL
Pilotażowe wdrożenie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach - szkolenia realizowane w ramach projektu MEN.
Szkoła Podstawowa im. Tadeusza Kościuszki w Wawrzeńczycach
„Mały Mistrz” Ogólnopolski program na lata
Powiat Ciechanowski „Doskonalenie szansą na rozwój”
„Od dziś pracuję na swój sukces”
kształcących w zawodach
Metoda projektu.
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza
Pilotażowe wdrożenie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach - szkolenia realizowane w ramach projektu MEN.
TRZECIE spotkanie Zespołu
Projekt pn. Uczeń na 6 w Szkole Podstawowej nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi im. ks. Jana Twardowskiego w Olecku współfinansowany z EFS w ramach Regionalnego.
METODYKA KONSTRUOWANIA PROGRAMÓW WYCHOWAWCZYCH
„Prawdziwy nauczyciel powinien być zawsze
KOŁO NAUKOWE Z ZAKRESU NAUK MATEMATYCZNO - PRZYRODNICZYCH
Gimnazjum Nr 86 w Warszawie
Program kompleksowego wsparcia szkół oraz przedszkoli, podporządkowany potrzebom tych podmiotów w obszarach wymagających szczególnego wsparcia – Powiat.
Przedszkole Promujące Zdrowie
Poradnia jest czynna od poniedziałku do piątku w godz.:
Konferencja Uwarunkowania prawne pracy dyrektora i nauczyciela wobec zmieniającej się rzeczywistości oświatowej pod patronatem.
Nasz projekt: „Kadra edukacyjna XXI. wieku”.
Badając wymaganie „Nauczyciele współpracują w planowaniu i realizowaniu procesów edukacyjnych” stwierdzamy, że cała kadra jest zaangażowana w.
Projekt edukacyjny w gimnazjum
„Poprzez języki do wiedzy i umiejętności”
Punkty konsultacyjne w ramach projektu Świętokrzyskiego Kuratora Oświaty Wsparcie szkół ogólnodostępnych w realizacji zadań związanych.
KONFERENCJA METODYCZNA HISTORIA spotkanie sieci współpracy
Współpraca z placówkami wspierającymi rozwój ucznia
Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3. 5
„Opracowanie przedmiotowego programu nauczania, ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania kompetencji kluczowych u uczniów” Opracowanie Alina Szeloch.
Rozwój kompetencji kluczowych uczniów i ich kształcenie przez szkoły
SIEĆ WSPARCIA KOORDYNATORÓW POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Wspomaganie pracy szkół
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest.
Oferta edukacyjna na rok szkolny 2019/2020
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w ŚLĄSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest dla.
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Zapis prezentacji:

Wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli w powiecie oświęcimskim Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.5. Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Program Operacyjny Kapitał Ludzki

BENEFICJENT (PROJEKTODAWCA) Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego 10 32-602 Oświęcim tel: 33 844-96-00 fax: 33 844-96-19 e-mail: starostwo@powiat.oswiecim.pl

CELE SZCZEGÓŁOWE PROJEKTU CEL GŁÓWNY PROJEKTU Wzrost jakości kształcenia w szkołach i przedszkolach powiatu oświęcimskiego, poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli i nauczycielek w 30 szkołach i 2 przedszkolach. CELE SZCZEGÓŁOWE PROJEKTU Poprawa zdolności planowania i projektowania procesu rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie oświęcimskim poprzez podniesienie kompetencji 32 dyrektorów w zakresie procesu diagnozowania potrzeb doskonalenia, budowania i realizacji jego ofert oraz wyciągania wniosków z ewaluacji do 30 czerwca 2015 roku. Wsparcie rozwoju 30 szkół i 2 przedszkoli poprzez podniesienie motywacji nauczycieli i nauczycielek do dalszego kształcenia w placówce, wynikające z realizacji ofert doskonalenia w okresie realizacji projektu. Wzrost poziomu współpracy i samokształcenia uczestników i uczestniczek sieci działających w ramach projektu do 30 czerwca 2015 r.

PROJEKT W LICZBACH 30 szkół 2 przedszkola 32 dyrektorów i wicedyrektorów 672 nauczycieli 4 sieci współpracy i samokształcenia 2560 godzin warsztatów 320 godzin spotkań grupowych 32 spotkania sieci współpracy i samokształcenia konsultacje indywidualne i grupowe z 4 Szkolnymi Organizatorami Rozwoju Edukacji

SIECI WSPÓŁPRACY I SAMOKSZTAŁCENIA Sieci współpracy i samokształcenia, to jeden z elementów zmodernizowanego systemu doskonalenia i wspomagania szkół.  Szkoły w sieci to metoda współpracy i samokształcenia umożliwiająca wymianę doświadczeń oraz wspólne rozwiązywanie problemów. Uczestnicy sieci będą brać udział w spotkaniach, natomiast bieżący kontakt oraz gromadzenie zasobów umożliwi im platforma cyfrowa. Do udziału w niektórych spotkaniach sieci będą zapraszani eksperci wspierający pracę jej członków w zakresie wybranych problemów.

SIECI WSPÓŁPRACY I SAMOKSZTAŁCENIA ZADANIA KOORDYNATORA SIECI przygotowanie planu działania sieci współpracy i samokształcenia zgodnego z potrzebami zgłoszonymi przez uczestników; organizacja spotkań (przygotowanie i prowadzenie, zapraszanie metodyków, ekspertów z określonych dziedzin – w ramach realizacji zaplanowanych działań); moderowanie forum dyskusyjnego na platformie cyfrowej; zamieszczanie na platformie cyfrowej materiałów samokształceniowych i innych zasobów edukacyjnych łączących się z tematyką sieci; sporządzenie rocznego sprawozdania z pracy sieci i przedstawienie go uczestnikom; promocja działań sieci.

SIECI WSPÓŁPRACY I SAMOKSZTAŁCENIA W PROJEKCIE SIEĆ I Rola dyrektora w promocji i budowaniu wizerunku szkoły. SIEĆ II Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole. SIEĆ III Jak rozwijać twórcze myślenie uczniów? SIEĆ IV Praca z nowoczesnymi technologiami TIK – bezpieczny Internet.

SORE – Szkolny Organizator Rozwoju Edukacji Szkolny organizator rozwoju edukacji jest zewnętrznym specjalistą zatrudnionym w ramach projektu przez powiatowego koordynatora projektu. Wspiera szkołę i dyrektora, towarzysząc oraz służąc pomocą na kolejnych etapach przygotowania i realizacji planu wspomagania.  Pozostaje w stałym kontakcie z dyrektorem i pracownikami zaangażowanymi w realizację rocznego planu wspomagania. Wspiera nauczycieli w czasie wdrażania nowych umiejętności i wypracowanych procedur. Swoje działania realizuje bezpośrednio w szkole, którą wspiera.

SORE – Szkolny Organizator Rozwoju Edukacji ZADANIA pomoc dyrektorowi w zdiagnozowaniu potrzeb szkoły, pomoc w formułowaniu celów wynikających ze zdiagnozowanych potrzeb i określeniu obszaru do rozwoju – współpraca z radą pedagogiczną, wsparcie szkoły w przygotowaniu rocznego planu wspomagania, ściśle odpowiadającego na potrzeby szkoły i zbudowanego na podstawie jednej z ofert doskonalenia (przeprowadzenie warsztatu diagnostyczno-rozwojowego), wsparcie przy zapewnianiu obiegu informacji (stały kontakt z osobami zaangażowanymi w realizację RPW, dbanie o przepływ informacji dotyczących działań podejmowanych w ramach jego współpracy ze szkołą), organizowanie zaplanowanych form wspomagania - we współpracy ze szkołą, organizacja systemu wsparcia dla pracowników szkoły we wdrażaniu nowo nabytych umiejętności i wypracowanych procedur (np. organizacja i prowadzenie konsultacji) monitorowanie przebiegu realizacji rocznego planu wspomagania, reagowanie na pojawiające się trudności, dokumentowanie podejmowanych działań (zgodnie z wymogami określonymi w danym powiecie), przygotowanie i przeprowadzenie wśród pracowników ankiet z przebiegu wspomagania, przygotowanie sprawozdania z przebiegu realizacji rocznego planu wspomagania, przedstawienie sprawozdania z przebiegu realizacji rocznego planu wspomagania dyrektorowi szkoły oraz radzie pedagogicznej, udział w podsumowaniu podjętych działań – współpraca z radą pedagogiczną nad rekomendacjami do pracy szkoły w kolejnym roku szkolnym.

Dziękujemy za uwagę.