Wykorzystanie środków na wspieranie doskonalenia zawodowego nauczycieli w Szkole Podstawowej w Dobczynie Szkoła Podstawowa w Dobczynie to mała wiejska.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Pewnie i bez lęku do egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe w letniej sesji 2006 r."
Advertisements

TEORIA I PRAKTYKA EDUKACJI UCZNIÓW ZDOLNYCH Realizacja przez szkoły zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty w Katowicach z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów składania dokumentów i terminów rekrutacji uczniów.
„Bezpośrednie wspomaganie szkół poprzez kompleksowe doskonalenie nauczycieli - drogą do sukcesu edukacyjnego uczniów Powiatu Tarnowskiego” Realizowany.
PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” _____________________________________________________________________ Dorota Kamińska – Poradnia Psychologiczno.
Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie Ciechanów ul. Wyzwolenia 10 A Tel/fax.:
Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie Ciechanów ul. Wyzwolenia 10 A Tel/fax.:
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy Warszawa, 24 luty 2016 r. Elektroniczny system rekrutacji do gimnazjów na rok szkolny 2016/2017.
Zajęcia dodatkowe realizowane przez przedszkola dla których organem prowadzącym jest Miasto Poznań Poznań, 9 września 2013 roku.
Zmiany dotyczące zasad kierowania uczniów do Młodzieżowych Ośrodków Socjoterapii (MOS) Konferencja dla dyrektorów, doradców zawodowych i pedagogów gimnazjów.
SPRAWOZDANIE O STANIE REALIZACJI ZADA Ń O Ś WIATOWYCH W ROKU SZKOLNYM 2014/2015 W GMINIE NOWE SAMORZ Ą DOWA ADMINISTRACJA PLACÓWEK O Ś WIATOWYCH Załącznik.
Działania Powiatowego Urzędu Pracy w Człuchowie na rzecz aktywizacji bezrobotnych Powiatowy Urząd Pracy w Człuchowie.
Wybrane wyniki okresowej analizy realizowania przez szkołę zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach 2006/2007.
SZKOŁA ŚRODOWISKIEM ROZWOJU UCZNIA. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PRIORYTET IX. ROZWÓJ KOMPETENCJI.
„Rozwój szkolnictwa zawodowego w Białymstoku w dostosowaniu do potrzeb rynku pracy” Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Na podstawie ogólnopolskiego projektu Polskiego Związku Szachowego „Edukacja przez szachy w szkole” realizator - Dolnośląski Związek Szachowy
Edukacja w badaniach - podstawowe dane Michał Sitek Warszawa,
BEZPIECZNA+ Jest to Rządowy program wspomagania w latach 2015–2018 organów prowadzących szkół w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i.
Art. 42 ustawy – Karta Nauczyciela Organizacja pracy świetlicy szkolnej Pomoc psychologiczno-pedagogiczna.
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
Projekt Śląskie. Inwestujemy w talenty – II edycja realizowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata Urząd.
Analiza wynagrodzeń nauczycieli za 2011 r. Opracowanie przygotowane przez Wydział Edukacji i Spraw Społecznych.
1 Studia o profilu praktycznym. Aspekty prawne i organizacyjne KONFERENCJA „PO PIERWSZE PRACA…” Konin, 18 września 2014 r. Artur Zimny Państwowa Wyższa.
Spotkanie z rodzicami- inauguracja roku szkolnego 2016/
Dolnośląski Wojewódzki Urząd Pracy
Sześciolatek idzie do szkoły
rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 marca 2009 r
WSPARCIE ROZWOJU POMORSKIEJ EDUKACJI przez Samorząd Województwa Pomorskiego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach RPO WP na lata
Świętokrzyscy hotelarze dla rynku pracy
Finansowanie doskonalenia nauczycieli
Programy nauczania.
Wizyty Studyjne Wizyty studyjne Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
Sześciolatek idzie do szkoły
Świetlice szkolne w rzeczywistości prawnej
Program kompleksowego wsparcia szkół oraz przedszkoli, podporządkowany potrzebom tych podmiotów w obszarach wymagających szczególnego wsparcia – Powiat.
Zmiany w przepisach ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych
Projekt ustawy o finansowaniu zadań oświatowych
Informacja o stanie realizacji wybranych zadań oświatowych w Gminie Janowiec Kościelny w roku szkolnym 2016/2017.
wynagrodzeń nauczycieli
Projekt edukacyjny w gimnazjum
BIZNES DLA SZKÓŁ SZKOŁY DLA BIZNESU
Ocena pracy nauczyciela i dyrektora
Arkusze organizacji pracy szkoły
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Zmiany w ustawie o systemie oświaty
SPECJALNE POTRZEBY EDUKACYJNE
Zatrudnianie nauczycieli w projektach współfinansowanych z UE- wybrane zagadnienia Elbląg, 22 czerwca 2017 r.
Przyszłe zmiany sposobu finansowania zadań oświatowych
AGH: Sprawy pracownicze
KWOTA CZĘŚCI OŚWIATOWEJ SUBWENCJI OGÓLNEJ W 2018 R.
Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3. 5
Podstawa prawna Zasady przyjęć do klas I w szkołach podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Miasto Kobyłka, zostały przygotowane w oparciu o.
Współpraca z placówkami wspierającymi rozwój ucznia
Finansowanie zadań oświatowych
Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3. 5
Zatrudnianie nauczycieli w projektach współfinansowanych z UE- wybrane zagadnienia Olsztyn, 21 września 2017 r.
„Opracowanie przedmiotowego programu nauczania, ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania kompetencji kluczowych u uczniów” Opracowanie Alina Szeloch.
odbudowa prestiżu kształcenia zawodowego
Szkoła podstawowa i co dalej?. Szkoła podstawowa i co dalej?
ORGANY SZKOŁY Kompetencje (uprawnienia - zakres działania), zadania
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w.
Rozwój kompetencji kluczowych uczniów i ich kształcenie przez szkoły
Opiniowanie zmian do arkuszy organizacji
KRAJOWY FUNDUSZ SZKOLENIOWY
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Książki naszych marzeń – harmonogram działan
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Zapis prezentacji:

Wykorzystanie środków na wspieranie doskonalenia zawodowego nauczycieli w Szkole Podstawowej w Dobczynie Szkoła Podstawowa w Dobczynie to mała wiejska szkoła, licząca około 200 uczniów uczących się w siedmiu oddziałach ( w tym oddział zerowy). Organem prowadzącym jest Urząd Gminy w Klembowie. W szkole zatrudnionych jest 10 nauczycieli z pełnymi kwalifikacjami.

Struktura zatrudnienia      Połowa nauczycieli ukończyła na przestrzeni lat 2001-2003 dodatkowe studia podyplomowe nadające uprawnienia do nauczania drugiego przedmiotu, co jest bardzo istotne, jeśli chodzi o małe wiejskie szkoły, w których liczba godzin danego przedmiotu przy pojedynczych ciągach klasowych, nie zapewnia zatrudnienia w pełnym wymiarze godzin. Jak wynika z przedstawionego wykresu 40% nauczycieli to nauczyciele dyplomowani.

Zasadnicze pytania         W jakim stopniu pomoc finansowa dla nauczycieli dokształcających się wpłynęła na wysoki poziom kwalifikacji nauczycieli zatrudnionych w placówce?         Czy art.70a Karty Nauczyciela i zapisy Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 29 marca 2002r. w sprawie sposobu podziału środków na wspieranie doskonalenia zawodowego nauczycieli spełniły swoją rolę ?

Ogólny plan podziału środków finansowych w ramach art Ogólny plan podziału środków finansowych w ramach art.70a Karty Nauczyciela W gminie Klembów funkcjonują dwa zespoły szkół i cztery szkoły podstawowe. Średni - roczny odpis dla wszystkich placówek wynikający z art.70a Karty Nauczyciela wynosi ok. 28 000 zł. Z kwoty tej, co roku, w ramach porozumienia pomiędzy jednostkami samorządu terytorialnego powiatu, odprowadzane jest ok. 10 800 zł. z przeznaczeniem na funkcjonowanie Powiatowego Ośrodka Metodycznego. Pozostała kwota ( ok. 17 200 zł.) pozostaje jako wsparcie finansowe dla doskonalących się nauczycieli z ośmiu szkół.

§ 2, ust. 2, pkt 3 rozporządzenia MENiS Szczegółowy plan wydatków w ramach art. 70a Karty Nauczyciela w Szkole Podstawowej w Dobczynie Jako dyrektor szkoły, dysponuję średnio w danym roku budżetowym, kwotą ok. 2 150 zł. W latach 2002-2003 kwota ta została rozdysponowana w następujący sposób:   Lp. Rok § 2, ust. 2, pkt 3 rozporządzenia MENiS koszty przejazdów oraz zakwaterowania i wyżywienia nauczycieli § 2, ust. 1, pkt 6 rozporządzenia MENiS szkolenie rad pedagogicznych § 2, ust. 2, pkt 2 rozporządzenia MENiS opłaty za kursy kwalifikacyjne i doskonalące, seminaria 1. 2002 1309 zł. 450 zł. 340 zł. 2. 2003   1907 zł. 350 zł. ................

Paragraf 2 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 29 marca 2002r. w sprawie podziału środków na wspieranie doskonalenia zawodowego nauczycieli 1. Ze środków na doskonalenie zawodowej nauczycieli, o których mowa w art. 70a ust. 1, dofinansowuje się: 1) organizację doradztwa metodycznego dla nauczycieli, w tym koszty obniżenia wymiaru godzin zajęć, dodatkowych umów o pracę, dodatków funkcyjnych oraz podróży służbowych doradców metodycznych, 2) organizację szkoleń, seminariów oraz konferencji szkoleniowych dla nauczycieli, w tym nauczycieli zajmujących stanowiska kierownicze, 3) przygotowanie materiałów szkoleniowych i informacyjnych, 4) organizację warsztatów metodycznych i przedmiotowych oraz innych form doskonalenia zawodowego wynikających z potrzeb edukacyjnych na danym terenie, 5) organizację doskonalenia zawodowego nauczycieli szkoły lub placówki, 6) szkolenie rad pedagogicznych. 2. Ze środków, o których mowa w ust. 1, dofinansowuje się również w części lub w całości: 1) opłaty za kształcenie pobierane przez szkoły wyższe i zakłady kształcenia nauczycieli, 2) opłaty za kursy kwalifikacyjne i doskonalące, seminaria oraz inne formy doskonalenia zawodowego dla nauczycieli skierowanych przez dyrektora szkoły lub placówki, 3) koszty przejazdów oraz zakwaterowania i wyżywienia nauczycieli, którzy na podstawie skierowania udzielonego przez dyrektora szkoły lub placówki uczestniczą w różnych formach doskonalenia zawodowego, a w szczególności uzupełniają lub podnoszą kwalifikacje.

Procedury dotyczące sposobu podziału środków    1. Sporządzenie przez dyrektora szkoły, w oparciu o wieloletni plan, wniosków dotyczących dofinansowania doskonalenia zawodowego nauczycieli (do 30 listopada).   2. Opracowanie przez organ prowadzący planu dofinansowania form doskonalenia zawodowego nauczycieli na dany rok budżetowy. 3. Sporządzenie przez dyrektora szkoły i przedstawienie organowi prowadzącemu sprawozdania ze sposobu wykorzystania środków finansowych przyznanych na doskonalenie zawodowe nauczycieli za poprzedni rok budżetowy (do 31 marca).

Wewnętrzne uzgodnienia w ramach porozumienia dyrektorów szkół z terenu gminy Klembów Z uwagi na szczupłość środków finansowych, a zarazem duże potrzeby w zakresie finansowania doskonalenia zawodowego nauczycieli na terenie naszej gminy, postanowiliśmy wspólnie z dyrektorami szkół, co roku omawiać potrzeby podległych nam placówek.  Uzgodniliśmy, że:     - będziemy organizować wspólne szkolenia rad pedagogicznych, a uczestnicy tych szkoleń podzielą się wiedzą z innymi nauczycielami w swoich macierzystych placówkach;  - wspólnie przedyskutujemy zakres pomocy finansowej dla nauczycieli studiujących tak, aby każdy z nich, na przestrzeni kilku lat, mógł z niej skorzysta - nasze uzgodnienia wewnętrzne znajdą odzwierciedlenie we wnioskach składanych do organu prowadzącego ;    - istnieje możliwość w uzasadnionych przypadkach przenoszenie środków pomiędzy paragrafami jednakże w ramach ich posiadania

Dobra praktyka, czy umiejętność radzenia sobie w trudnych warunkach? Trudno oceniać wpływ zapisów art.70a Karty Nauczyciela na podnoszenie poziomu kwalifikacji nauczycieli na terenie gminy Klembów. Jest to proces bardzo złożony, uwarunkowany wieloma czynnikami.   Jednak za sukces można uznać fakt, że 75% nauczycieli na terenie gminy Klembów to nauczyciele mianowani, 25% dyplomowani, a 35% ogółu nauczycieli ukończyło studia podyplomowe.