Wytyczne dotyczące problemu ciężkich tornistrów

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ELEMENTY ŚRODOWISKA SZKOLNEGO ISTOTNE DLA ZACHOWANIA ZDROWIA DZIECI DOBÓR TORNISTRA/PLECAKA SZKOLNEGO Barbara Czaplińska Oddział Higieny Dzieci i Młodzieży.
Advertisements

Rekrutacja do klasy I SP w roku szkolnym 2016/2017.
Światowy Dzień Zdrowia 2016 Pokonaj cukrzycę. Światowy Dzień Zdrowia 7 kwietnia 2016.
Rekrutacja Rok szkolny 2016/2017. Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty Nr OP-DO z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów przeprowadzania.
„Małopolski program stypendialny dla uczniów szczególnie uzdolnionych”
Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty w Katowicach z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów składania dokumentów i terminów rekrutacji uczniów.
TERYT 2 Współdziałanie w zakresie objęcia nadzorem wstępnej weryfikacji danych inicjalnej bazy danych PRG w zakresie granic jednostek i obrębów ewidencyjnych.
Kuratorium Oświaty w Lublinie Kuratorium Oświaty w Lublinie Nadzór pedagogiczny Kuratora Oświaty w roku szkolnym 2011/2012 r. 1 Lublin, r.
 584 uczniów,  60 nauczycieli różnych specjalności – (mi.: surdopedagog, tyflopedagog, logopeda, psycholog, pedagog, rehabilitant),  20 dobrze wyposażonych.
Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy Warszawa, 24 luty 2016 r. Elektroniczny system rekrutacji do gimnazjów na rok szkolny 2016/2017.
I.Efekty II.Procesy III.Funkcjonowanie szkoły IV.Zarządzanie szkołą.
Zmiany dotyczące zasad kierowania uczniów do Młodzieżowych Ośrodków Socjoterapii (MOS) Konferencja dla dyrektorów, doradców zawodowych i pedagogów gimnazjów.
Bariery w rozwoju edukacyjnym ucznia Wicemarszałek Województwa Małopolskiego Leszek Zegzda Kraków, 13 czerwca 2008 r.
SPRAWOZDANIE O STANIE REALIZACJI ZADA Ń O Ś WIATOWYCH W ROKU SZKOLNYM 2014/2015 W GMINIE NOWE SAMORZ Ą DOWA ADMINISTRACJA PLACÓWEK O Ś WIATOWYCH Załącznik.
Projekt: „Poznań stawia na zdrowie – profilaktyka wad postawy wśród dzieci uczęszczających do klas I-IV szkół podstawowych w Poznaniu” Wsparcie udzielone.
DEMOGRAFIA, ORGANIZACJA i FINANSOWANIE ZADAŃ OŚWIATOWYCH w POZNANIU Poznań, dnia 25 stycznia 2005 r.
Wpływ środowiska szkolnego na powstawanie wad postawy ciała wśród uczniów.
Egzamin Gimnazjalny Podstawa prawna Rozdział 3b Ustawy z dnia r. o systemie oświaty z późniejszymi zmianamiUstawy Rozporządzenie MEN z.
Czy będzie więcej przedszkoli? Placówki publiczne i niepubliczne w Gdańsku kwiecień 2010.
SPOTKANIE Z RODZICAMI DOTYCZĄCE NABORU DO SZKOŁY PODSTAWOWEJ IM. R. W. BERWIŃSKIEGO W ZANIEMYŚLU I PRZEDSZKOLA SAMORZĄDOWEGO „KOLOROWY ŚWIAT” W ZANIEMYŚLU.
5 kwietnia 2016 r. (wtorek) część 1. – język polski i matematyka – godz. 9:00 (80 minut – arkusz standardowy lub 120 minut – czas wydłużony) część 2. –
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
BEZPIECZNA+ Jest to Rządowy program wspomagania w latach 2015–2018 organów prowadzących szkół w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i.
LEKKI PLECAK. - droga do szkoły i (do wiedzy) nie musi być ciężka. Dbaj o to aby Twój plecak był jak najlżejszy - Ile waży Twój plecak ? Lżejszy plecak.
Projekt Śląskie. Inwestujemy w talenty – II edycja realizowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata Urząd.
Kuratorium Oświaty w Lublinie Edukacja w województwie lubelskim Edukacja w województwie lubelskim Lublin, sierpień 2015.
SZKOŁA PODSTAWOWA W STARYCH BUDKOWICACH
Spotkanie z rodzicami- inauguracja roku szkolnego 2016/
Sześciolatek idzie do szkoły
Projekt „Lekki tornister”
Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego
Pilotażowe wdrożenie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach - szkolenia realizowane w ramach projektu MEN.
Dyrektor Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Łodzi
Komunikacja ze szkołą i nauczycielami - dziennik elektroniczny
EFS W RAMACH REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA
KOMPUTER. Każdy uczeń szkoły ponad gimnazjalnej (oprócz LO) będzie posiadał własny przenośny komputer ( laptop ) który zastąpi zeszyt, książki, itp.
Skrócenie nauki ogólnej
ZASADY REKRUTACJI DO SZKOŁY PONADGIMNAZJLNEJ
MIENIE PUBLICZNE SĄ TO RZECZY, DOBRA (ŚRODKI FINANSOWE) PRZYSŁUGUJĄCE SKARBOWI PAŃSTWA LUB INNYM PAŃSTWOWYM OSOBOM PRAWNYM ORAZ MIENIE PRZYNALEŻNE PODMIOTOM.
Program antytytoniowej edukacji zdrowotnej
Akty prawne Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz. 60) w nawiązaniu do ustawy z dnia 7.
Sześciolatek idzie do szkoły
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Pilotażowe wdrożenie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach - szkolenia realizowane w ramach projektu MEN.
KILKA PRAKTYCZNYCH UWAG NA TEMAT TORNISTRÓW
Zespół Szkół im. Elizy Orzeszkowej
Świetlice szkolne w rzeczywistości prawnej
Wytyczne dotyczące problemu ciężkich tornistrów
Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy Warszawa, 9 kwietnia 2018 r.
KONFERENCJA „Ogólnopolski Dzień Tornistra”
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Skrócenie nauki ogólnej
Realizacja budżetu edukacji w 2017 r.
Tornister Warto zauważyć, że problem przeciążonych tornistrów szkolnych wynika  z kilku przyczyn: - Dzieci często noszą w plecakach więcej podręczników.
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Tematy zadań. W załączeniu plik z danymi.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
SPECJALNE POTRZEBY EDUKACYJNE
Wytyczne dotyczące problemu ciężkich tornistrów
Książki naszych marzeń
Podstawa prawna Zasady przyjęć do klas I w szkołach podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Miasto Kobyłka, zostały przygotowane w oparciu o.
Zmiany w podstawie programowej celem szerszego dostosowania przebiegu procesu edukacji dla najmłodszych uczniów i umożliwienie im łatwego przejścia do.
Akty prawne Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz. 60) w nawiązaniu do ustawy z dnia 7.
„Opracowanie przedmiotowego programu nauczania, ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania kompetencji kluczowych u uczniów” Opracowanie Alina Szeloch.
Wydział Oświaty Starostwa Powiatowego
Książki naszych marzeń
Akty prawne Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz. 60) w nawiązaniu do ustawy z dnia 7.
„Sześciolatek w szkole”
Zapis prezentacji:

Wytyczne dotyczące problemu ciężkich tornistrów Państwowa Inspekcja Sanitarna Wytyczne dotyczące problemu ciężkich tornistrów Renata Gawron Kierownik Oddziału Higieny Dzieci i Młodzieży Wojewódzka Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Lublinie

Państwowa Inspekcja Sanitarna Badanie obciążenia uczniów ciężarem tornistrów badanie ogólnopolskie województwo lubelskie liczba powiatów – 20 styczeń – marzec 2016 r. - ważenie uczniów i tornistrów liczba szkół podstawowych – 20 liczba szkół gimnazjalnych - 20

Państwowa Inspekcja Sanitarna Kryteria doboru szkół do badania szkoły miejskie szkoły wiejskie 2 klasy w każdym z roczników gabinet profilaktyki zdrowotnej i pomocy przedlekarskiej

Państwowa Inspekcja Sanitarna Na terenie województwa lubelskiego badaniem objętych zostało 6964 uczniów, w tym: 4508 uczniów klas I-VI szkół podstawowych 2456 uczniów klas I-III szkół gimnazjalnych

Państwowa Inspekcja Sanitarna Z uzyskanych danych wynika, że: 53,5% uczniów klas I-III szkół podstawowych w województwie lubelskim nosi plecaki przekraczające 10% masy ciała (w Polsce 58%) 11,8% uczniów klas I-III szkół podstawowych w województwie lubelskim nosi plecaki przekraczające 15% masy ciała (w Polsce 17%)

Państwowa Inspekcja Sanitarna 52% uczniów klas IV-VI w województwie lubelskim nosi plecaki przekraczające 10% masy ciała 12,8% uczniów klas IV-VI w województwie lubelskim nosi plecaki przekraczające 15% masy ciała 14% uczniów klas I-III szkół gimnazjalnych w województwie lubelskim nosi plecaki przekraczające 10% masy ciała 1,2% uczniów klas I-III szkół gimnazjalnych w województwie lubelskim nosi plecaki przekraczające 15% masy ciała

Państwowa Inspekcja Sanitarna Zalecenia Głównego Inspektora Sanitarnego dotyczące tornistrów szkolnych waga tornistra nie powinna przekraczać 10 - 15% masy ciała ucznia tornister powinien posiadać usztywnioną ściankę przylegającą do pleców tornister powinien mieć szerokie, regulowane szelki, aby zapewnić swobodę przy wkładaniu i zdejmowaniu

Państwowa Inspekcja Sanitarna Zalecenia Głównego Inspektora Sanitarnego dotyczące tornistrów szkolnych zalecane jest dodatkowe zapięcie spinające szelki z przodu klatki piersiowej ciężar tornistra powinien być rozłożony symetrycznie cięższe rzeczy w tornistrze powinny być umieszczone na dnie, a lżejsze wyżej tornister należy nosić na obu ramionach

Państwowa Inspekcja Sanitarna Rodzicu! Przy zakupie tornistra zwróć uwagę na jego ciężar! Kupuj zeszyty w miękkich okładkach! Codziennie kontroluj zawartość tornistra swojego dziecka, aby zapobiec zabieraniu zbędnych przedmiotów do szkoły, takich jak zabawki, albumy, obuwie sportowe itp.!

Państwowa Inspekcja Sanitarna Podczas pakowania zwróć uwagę, które podręczniki, zeszyty i przybory szkolne są potrzebne podczas zajęć następnego dnia! Ustal z nauczycielami ilość niezbędnych pomocy dydaktycznych, a także możliwość pozostawienia części przyborów lub podręczników w szkole!

Państwowa Inspekcja Sanitarna Nauczycielu! Poinformuj rodziców o możliwości pozostawienia części przyborów szkolnych i podręczników w szkole! Ustal z dziećmi, jakie podręczniki i pomoce dydaktyczne będą niezbędne następnego dnia! Przeprowadź lekcję instruktażową pakowania i noszenia tornistra!

Państwowa Inspekcja Sanitarna Dyrektorze! Zapewnij uczniom możliwość pozostawienia części podręczników i przyborów szkolnych w szkole, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach (Dz. U. z 2003 r., Nr 6 poz. 69 z późn. zm.).