Przykładowy model podziału środków

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Advertisements

Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
ZADANIA DYREKTORA SZKOŁY/PLACÓWKI W NOWYM NADZORZE PEDAGOGICZNYM opracowanie: Władysława Tkaczyk st. wizytator.
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
Zasady wyboru podręczników przez nauczycieli.
NOWY NADZÓR PEDAGOGICZNY
Kontrole doraźne w roku szkolnym Kontrole doraźne -71 na wniosek : organu prowadzącego szkołę lub placówkę - 4 Rzecznika Praw Obywatelskich.
Organizacja nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2010/2011.
Prawo wewnątrzszkolne opracowanie: Izabela Grabowska.
System nadzoru pedagogicznego i oceny jakości pracy szkoły
Uwagi i wnioski wynikające z nadzoru pedagogicznego nad szkołami i przedszkolami w roku szkolnym 2008/2009 Słupsk, 26 sierpnia 2009 r. DELEGATURA w Słupsku.
NADZÓR PEDAGOGICZNY PODLASKIEGO KURATORA OŚWIATY W ROKU SZKOLNYM 2010/2011.
Nowa rola placówek doskonalenia nauczycieli
Jolanta Misztal Kujawsko – Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli we Włocławku Program poprawy efektywności kształcenia - opracowanie, wdrożenie i ewaluacja.
Reforma systemu oświaty Obniżanie wieku szkolnego i upowszechnianie edukacji przedszkolnej Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Luty 2009.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Dokonać kontroli zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków korzystania z obiektów należących do szkoły, w tym bezpiecznych i higienicznych warunków.
Nowy nadzór pedagogiczny Białystok, dnia r.
Nadzór pedagogiczny dyrektora szkoły/placówki
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA W ROKU SZKOLNYM 2013/2014 WIDEOKONFERENCJA RODN WOM w Częstochowie r.
EWALUACJA WEWNĘTRZNA W SZKOLE
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU z dnia 23 kwietnia 2004 r. w sprawie szczegółowych zasad sprawowania nadzoru pedagogicznego, wykazu.
PODSTAWY PRAWNE. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 20 sierpnia 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania,
Najważniejsze zmiany w Karcie Nauczyciela
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Plan nadzoru pedagogicznego 2013/2014
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Rola wspomagania na etapie diagnozowania, planowania, monitorowania i ewaluacji potrzeb szkoły/placówki. Suwałki, r.
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
„ E-valesco znaczy wzmocnić ” Płock, wrzesień 2013 r.
Planowanie nadzoru pedagogicznego przez dyrektorów szkół i placówek oświatowych Jadwiga Romaniuk.
UPRAWNIENIA RADY PEDAGOGICZNEJ Narada szkoleniowa dyrektorów Jola nta Lenkiewicz – Broda Eugeniusz Półtorak Białystok, 21 luty 2008 r.
Książki naszych marzeń
Książki naszych marzeń – harmonogram działan
Zmiany w nadzorze pedagogicznym 1 sierpień 2015 r.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Priorytety Ministra Edukacji Narodowej i Sportu na rok szkolny 2005/2006.
Formalnoprawne podstawy rozwoju placówek oświatowych i obszary podnoszenia jakości pracy 24 września 2015 r.
PODSUMOWANIE NADZORU PEDAGOGICZNEGO WIELKOPOLSKIEGO KURATORA OŚWIATY ( )
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
Kryteria rekrutacji do klas pierwszych ogólnodostępnych oraz integracyjnych gimnazjów prowadzonych przez Miasto Poznań.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Debata z udziałem dyrektorów szkół i placówek oświatowych maj/czerwiec 2016 r.
POMORSKA RADA OŚWIATOWA. Ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym I.Art Zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty należy do zadań własnych.
Spotkanie z dyrektorami szkół i placówek oświatowych oraz przedstawicielami JST 1.Powitanie. 2.Wystąpienie Pani Aurelii Michałowskiej Mazowieckiego Kuratora.
Rola placówek doskonalenia nauczycieli, poradni psychologiczno-pedagogicznych i bibliotek pedagogicznych we wspomaganiu rozwoju szkół. 1.
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Kształcenie dualne.
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
Zbiór przepisów dotyczących Karty Rowerowej
Ewaluacja zewnętrzna Zasady informowania o działaniach w ramach pedagogicznego nadzoru zewnętrznego.
Zmiany w prawie oświatowym
Praktyczna nauka zawodu (pnz)
Zmiany w ramowych statutach: 1
Ocenianie w Statucie szkoły
REKRUTACJA DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NA ROK SZKOLNY 2016/2017
REKRUTACJA DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NA ROK SZKOLNY 2018/2019
Zasadnicze Oświatowe akty prawne
przedstawiciela Wielkopolskiego Kuratora Oświaty
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Książki naszych marzeń
ZMIANY W PRAWIE OŚWIATOWYM – KWALIFIKACJE NAUCZYCIELI r.
Akredytacja placówek doskonalenia nauczycieli
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w ŚLĄSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest dla.
Zapis prezentacji:

Przykładowy model podziału środków na doskonalenie zawodowe nauczycieli w kontekście podniesienia jakości pracy szkół/placówek oświatowych Część I Finansowanie kompleksowe wspomagania szkół/placówek oświatowych. Opracowała: Liliana Zientecka

Organizacja finansowania doskonalenia zawodowego nauczycieli zajęcia warsztatowe Czy w twojej JST wystarcza środków na doskonalenie zawodowe nauczycieli? Co chciałbyś zmienić w podziale środków na doskonalenie zawodowe nauczycieli w rozporządzeniu i w swojej JST? Czy w twojej JST wystarcza środków na DZN?

Dokonaj analizy podstaw prawnych doskonalenia zawodowego nauczycieli Analiza art. 70a KN i Rozporządzenia MEN warsztat – praca w grupach narysuj na plakacie schemat Dokonaj analizy podstaw prawnych doskonalenia zawodowego nauczycieli Ustal tryb podziału środków na doskonalenie zawodowe nauczycieli-etapy postępowania Czy w twojej JST wystarcza środków na DZN?

Sporządzenie projektu Konsultacje społeczne Tryb postępowania w sprawie ustalenia, podziału i wykorzystania kwot w budżecie JST przeznaczonych na doskonalenie zawodowe nauczycieli Ustalenie kwoty na doskonalenie zawodowe nauczycieli w rozdziale 8014 budżetu JST Zebranie danych do sporządzenia podziału środków na doskonalenie zawodowe nauczycieli Sporządzenie projektu podziału środków na doskonalenie nauczycieli – uchwała Konsultacje społeczne Uzgodnienia z dyrektorami związkami zawodowymi komisją oświaty Przyjęcie uchwały w sprawie planu doskonalenia zawodowego nauczycieli Wydanie zarządzenia ustalenie dysponentów środków finansowych przeznaczonych na DZN

Etapy podziału środków na doskonalenie zawodowe nauczycieli Zaplanowanie środków w budżecie JST Uchwała organu stanowiącego JST Podział środków na zadania Zarządzenie Organu wykonawczego JST Podział środków na jednostki

Wnioski z nadzoru stanowią podstawę potrzeb szkoły Art. 70. Ustawy Prawo oświatowe 1. Do kompetencji stanowiących rady pedagogicznej należy: ustalanie organizacji doskonalenia zawodowego nauczycieli szkoły lub placówki; ustalanie sposobu wykorzystania wyników nadzoru pedagogicznego, Rozporządzenie MEN z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz.U. z 2017 r. poz. 1568) Wyciąg z rozporządzenia -§22-23-24

Plan nadzoru pedagogicznego wyniki i wnioski ze sprawowanego z nadzoru ….. Wspomaganie szkolenia, narady współpraca … Kontrola obserwacje, kontrola dokumentacji… Ewaluacja praktyczne badanie oceniające Wyniki - liczba podejmowanych działań, - dane o wynikach podejmowanych działań, - rzetelny opis stanu – jak jest ? Wnioski odnoszące się do - doskonalenia jakości pracy szkoły - co możemy poprawić? - działań wspierających rozwój nauczycieli – jak się będziemy doskonalić? O formie sprawozdania decyduje dyrektor – powinno być: czytelne i przejrzyste; odnosić się do planu; przedstawiać wyniki podejmowanych działań - poparte dowodami; zawierać wnioski do dalszej pracy.

Praca w grupach – Opracuj wzór wniosku Wniosek ważny dla JST § 6 ust. 2. Dyrektorzy szkół i placówek, do dnia 30 listopada danego roku, składają do organu prowadzącego wnioski o dofinansowanie doskonalenia zawodowego nauczycieli w następnym roku budżetowym uwzględniające potrzeby, o których mowa w ust. 1. Praca w grupach – Opracuj wzór wniosku

Uchwała w sprawie sposobu wykorzystania wyników nadzoru Art. 70 ust. 1 pkt 6 Prawa oświatowego Do kompetencji stanowiących rady pedagogicznej należy: 6) ustalanie sposobu wykorzystania wyników nadzoru pedagogicznego, w tym sprawowanego nad szkołą lub placówką przez organ sprawujący nadzór pedagogiczny, w celu doskonalenia pracy szkoły lub placówki. Rada Pedagogiczna jest współodpowiedzialna za jakości pracy szkoły

Proces doskonalenia pracy szkoły Uchwała w sprawie ustalania sposobu wykorzystania wyników nadzoru pedagogicznego Wnioski z nadzoru Informacja o działalności szkoły Wyniki z nadzoru Założenia do planu nadzoru na przyszły rok szkolny

Opracuj plan dofinansowania form doskonalenia zawodowego nauczycieli ...... §6 ust. 3. Organ prowadzący opracowuje na każdy rok budżetowy plan dofinansowania form doskonalenia zawodowego nauczycieli, o których mowa w § 2, biorąc pod uwagę: 1) wnioski dyrektorów szkół i placówek, o których mowa w ust. 2, 2) wyniki sprawdzianu, egzaminu gimnazjalnego, egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie egzaminu maturalnego, 3) wyniki ewaluacji wewnętrznej i zewnętrznej oraz wynikające z nich wnioski, 4) podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa, ustalone przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania, zgodnie z art. 35 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty. § 7. Organ prowadzący, w porozumieniu z dyrektorami szkół i placówek, ustala corocznie maksymalną kwotę dofinansowania opłat, o których mowa w § 2 ust. 2 pkt 1, oraz specjalności i formy kształcenia, na które dofinansowanie jest przyznawane.

System wspomagania szkół w rozwijaniu kompetencji kluczowych uczniów ODN Jako statutowa działalność PPP Biblioteka Pedagogiczna Wspomaganie szkoły w ramach środków na DZN Wsparcie JST W ramach realizacji programu

Liliana Zientecka Liliana_zientecka@o2.pl Dziękuję