Szkoły Doktorskie Instytutów Polskiej Akademii Nauk

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Ubezpieczenie w Narodowym Funduszu Zdrowia ŁÓDZKI ODDZIAŁ WOJEWÓDZKI NARODOWEGO FUNDUSZU ZDROWIA NFZ Dla studentów spoza Unii Europejskiej oraz spoza krajów.
Advertisements

Egzaminy organizowane na Litwie test kompetencji test kompetencji (po ukończeniu 10 klasy, w drugiej klasie gimnazjum, wiek powyżej 16 lat) (po ukończeniu.
TEORIA I PRAKTYKA EDUKACJI UCZNIÓW ZDOLNYCH Realizacja przez szkoły zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach.
Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty w Katowicach z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów składania dokumentów i terminów rekrutacji uczniów.
Innowacyjna Warszawa 2020 Program wspierania przedsiębiorczości.
Dziecko z zaburzeniami rozwoju w szkole masowej – uwagi praktyczne.
Wizja rozwoju Uczelni Prof. Wiesław Józef Piekarski SPÓJRZ W PRZYSZŁOŚĆ z Uniwersytetem Przyrodniczym w Lublinie.
Model współpracy NGO – Miasto Łódź Prezentacja projektu partnerskiego Centrum OPUS i Urzędu Miasta Łodzi Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Rozpocznij studia doktoranckie na Wydziale Lekarskim Mgr Bartłomiej Jałocha Lek. Anna Krztoń-Królewiecka.
Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie Ciechanów ul. Wyzwolenia 10 A Tel/fax.:
Organizacja miejskiego transportu zbiorowego na przykładzie Komunikacyjnego Związku Komunalnego Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego Przewodniczący Zarządu.
Metodologia tworzenia strategii wg Mirosława Gębskiego Euroinvestment.
Departament Zarządzania Funduszami i Projektami Unijnymi GRUPA ROBOCZA WSPIERAJĄCA PRZYGOTOWANIE KUJAWSKO – POMORSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO.
„Kapitał Ludzki” - zasób wiedzy, umiejętności oraz potencjału zawartego w każdym człowieku Kraków, 3 czerwca 2009 r. Projekt współfinansowany przez Unię.
Sprawozdanie roczne z działalności Uczelnianej Komisji ds. Zapewnienia Jakości Kształcenia na PG w roku akademickim 2013/2014 Senat PG, r. Opracowała:
Międzynarodowa konferencja naukowo-dydaktyczna Zrównoważony rozwój, zrównoważone społeczeństwo. Wyzwania edukacyjne Sustainable development, sustainable.
Wydział Zarządzania UŁtel. (42) ul. Matejki 22/26, Łódź INAUGURACJA I ROKU STUDIÓW DOKTORANCKICH STACJONARNYCH.
Sprawozdanie roczne z działalności Uczelnianej Komisji ds. Zapewnienia Jakości Kształcenia na PG w roku akademickim 2012/2013 Senat PG, r. Opracowała:
Agnieszka Pidek-Klepacz Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Lublin, 6 luty 2014 r. Wsparcie edukacji zawodowej w ramach Regionalnego.
Konferencja nt. „Nowy wizerunek szkół zawodowych w Lublinie i Chełmie – większe szanse na rynku pracy” w ramach projektu współfinansowanego ze środków.
Objęta patronatem dwóch uczelni wyższych: *Politechniki Śląskiej w Katowicach Wydziału Inżynierii Materiałowej i Metalurgii oraz * Wyższej szkoły Biznesu.
Zmienione kryteria formalne dla poszczególnych działań/poddziałań EFS w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014.
Organizacja, przepisy i procedury Na przykładzie Śląskiego OW NFZ Dr n. med. Z Klosa.
„SAMORZĄD UCZNIOWSKI -
Ideą projektu jest polepszanie jakości życia osób niepełnosprawnych oraz wyrównywanie szans w dostępie do pełnego uczestnictwa w życiu społecznym jak.
Realizacja działań w sferze nauki w ramach PO KL PRIORYTET IV – komponent centralny Działania w ramach Priorytetu IV koncentrują się na podwyższaniu.
Konsekwencje wprowadzonych zmian Edukacja przedszkolna Teresa Ogrodzińska Fundacja Rozwoju Dzieci im. J. A. Komeńskiego.
Departament Rozwoju Regionalnego, Wydział Zarządzania RPO Informacja sprawozdawcza w zakresie ewaluacji RPO WK-P na lata Jolanta Rudnicka Biuro.
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
1 Studia o profilu praktycznym. Aspekty prawne i organizacyjne KONFERENCJA „PO PIERWSZE PRACA…” Konin, 18 września 2014 r. Artur Zimny Państwowa Wyższa.
Tryb tworzenia związków metropolitalnych w kontekście zasady samodzielności jednostek samorządu terytorialnego Karol Ważny Uniwersytet Gdański Instytut.
ANALIZA ANKIETY DLA RAD RODZICÓW.
Bielski Model Doradztwa Zawodowego

Sześciolatek idzie do szkoły
Krajowe Centrum Europass
Czym jest CUW ? Katowice Posiedzenie 28 czerwca 2016r.
Świętokrzyscy hotelarze dla rynku pracy
System akredytacji AKSES
Wnioski z przeprowadzonej ankiety:
„Mały Mistrz” Ogólnopolski program na lata
MIENIE PUBLICZNE SĄ TO RZECZY, DOBRA (ŚRODKI FINANSOWE) PRZYSŁUGUJĄCE SKARBOWI PAŃSTWA LUB INNYM PAŃSTWOWYM OSOBOM PRAWNYM ORAZ MIENIE PRZYNALEŻNE PODMIOTOM.
ORGANIZACJA.
MEDIACJA W POSTĘPOWANIU ADMINISTRACYJNYM Materiały pomocnicze Postępowanie administracyjne Stacjonarne Studia Administracji Beata Madej Zakład Postępowania.
Projekt „Podniesienie kompetencji studentów Wydziału Gospodarki Międzynarodowej” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego.
„Od dziś pracuję na swój sukces”
Statut Szkoły art. 98 ustęp 1.
Czy staż zawodowy to klucz do kariery?
Warszawa, 25/10/2017.
Szkoła Promująca Zdrowie
Standardy przesyłanych danych oraz dokumentacji medycznej.
Podstawy prawa cywilnego
Świetlice szkolne w rzeczywistości prawnej
Raport badawczy „Kariera po studiach”
KOŁO NAUKOWE Z ZAKRESU NAUK MATEMATYCZNO - PRZYRODNICZYCH
Ustawa 2.0- wyzwania dla doktorantów i młodych pracowników nauki
Federacja Szkół Doktorskich Instytutów Polskiej Akademii Nauk
Ocena pracy nauczyciela i dyrektora
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Zmiany w ustawie o systemie oświaty
Ustawa 2.0 – pomoc materialna
SYSTEM KONTROLI FREKWENCJI
AGH: Sprawy pracownicze
ćwiczenia 1 mgr Barbara Zyzda
SEKTOROWA RADA ds. kompetencji w budownictwie
Zmiany w podstawie programowej celem szerszego dostosowania przebiegu procesu edukacji dla najmłodszych uczniów i umożliwienie im łatwego przejścia do.
odbudowa prestiżu kształcenia zawodowego
Aleksander Waszkielewicz Fundacja Instytut Rozwoju Regionalnego
Wspomaganie pracy szkół
Seminarium Pedagogiczne dla doktorantów i nowoprzyjętych asystentów
Zapis prezentacji:

Szkoły Doktorskie Instytutów Polskiej Akademii Nauk Zbigniew Kubiatowski Zastępca Przewodniczącej Rady Samorządu Doktorantów PAN z.kubiatowski@gmail.com 2 Konferencja Doktorantów PAN, Warszawa-Falenty, 2018 r.

Materiał źródłowy projekt ustawy „Prawo o szkolnictwie wyższym” z dnia 22 stycznia 2018 r., dokumenty opracowane podczas „I Konferencji Doktorantów PAN”, która odbyła się w dniach 23-25 czerwca 2017 r., opracowanie podstawowych problemów, opinia w/s projektu UPAN i „Horyzontalnych powiązań instytutów PAN z uczelniami, dokumenty z konferencji „Model Funkcjonowania Studiów Doktoranckich”, która odbyła się w dniach 17-19 listopada 2017 r.

Podstawowe założenia Szkoły doktorskie, muszą opierać się o ustawę „Prawo o szkolnictwie wyższym”, szkoły doktorskie mogą być prowadzone przez uczelnie, instytuty naukowe, instytuty badawcze, instytuty międzynarodowe (Art. 198.3.) szkoła doktorska może być prowadzona przez kilka podmiotów jednocześnie, w tym podmioty z poza środowiska naukowego (Art. 198.5.6.), każdy podmiot może prowadzić maksymalnie 3 szkoły doktorskie (Art. 198.7.)

Podstawowe założenia c.d. Każdy Instytut może stworzyć szkołę doktorską z dowolnym partnerem (Art. 198.5.), Najważniejszym dokumentem szkoły doktorskiej jest jej regulamin, tworzony przez radę naukową instytutu lub rady naukowe instytutów (Art. 205.), Przy partnerskich szkołach doktorskich oprócz regulaminu najważniejsza jest umowa między organizatorami danej szkoły doktorskiej (Art. 198.6.),

Model funkcjonowania Szkół Doktorskich Instytutów PAN Szkoła Doktorska A Szkoła Doktorska B Federacja Szkół Doktorskich PAN Instytut A Instytut B Instytut C Instytut D Instytut E Instytut F Instytut G Instytut H Szkoła Doktorska C Szkoła Doktorska D Szkoła Doktorska Szkoła Doktorska Uczelnia Instytut Badawczy

Szkół Doktorskie Instytutów PAN elementy wspólne i odrębne Elementy odrębne: określanie sposobów i kierunków kształcenia i prowadzenia badań, współpraca z partnerami (zarówno z PAN jak i z poza PAN), rozliczenia z Ministerstwem (finansowe i merytoryczne), Elementy wspólne Prawne (regulaminy Szkół Doktorskich, prawa i obowiązki doktorantów), Projakościowe (stypendia projakościowe, dostęp do wsparcia, mobilność), Ewaluacyjne (porównanie Szkół Doktorskich, monitorowanie karier absolwentów) Samorząd Szkół Doktorskich Instytutów PAN

Szkoły Doktorskie Instytutów PAN elementy projakościowe Szkoły Doktorskie w systemie uczeń-mistrz, doktorant młodym naukowcem a nie studentem, ułatwianie zdobywania środków na badania naukowe prowadzone przez doktorantów biuro pozyskiwania środków na badania naukowe prowadzone przez doktorantów, ułatwienia w obszarze mobilności biuro mobilności międzynarodowej, krajowej, wewnątrz PAN

Szkoły Doktorskie Instytutów PAN elementy projakościowe Stypendia projakościowe – np. Stypendium Prezesa PAN, Mobilność pomiędzy Szkołami Doktorskimi Instytutów PAN – w tym zajęcia dla wszystkich doktorantów, Zajęcia z umiejętności miękkich kurs wprowadzający (wyjaśniający funkcjonowanie organów PAN) kurs pedagogiczny, kurs pisania grantów, kurs pisania prac naukowych, kurs pisania prac popularyzatorskich,

Szkoły Doktorskie Instytutów PAN elementy projakościowe ewaluacja SDI PAN – możliwość porównania (np.. Dzięki konkursowi ProPAN), Monitorowanie karier naukowych absolwentów SDI PAN, Ewaluacja pracy promotorów, Włączenie Członków Korporacji PAN w proces kształcenia doktorantów,

Szkoły Doktorskie Instytutów PAN elementy organizacyjne Ujednolicenie praw i obowiązków doktorantów zapisanych w regulaminach Szkół Doktorskich Instytutów PAN, Samorząd doktorancki wszystkich Szkół Doktorskich Instytutów PAN, Organizacja biura mobilności i biura wsparcia przy pozyskiwaniu grantów. Rada Szkół Doktorskich Instytutów PAN, w którą będą również włączeni doktoranci,

Szkoły Doktorskie Instytutów PAN Każda ze Szkół Doktorskich jest: oddzielna merytorycznie i finansowo, samorządna, najlepiej dopasowana do swojej dyscypliny badawczej Szkoły Doktorskie Instytutów PAN Wszystkie Szkoły Doktorskie samodzielnie określają projakościowe standardy, których zobowiązują się przestrzegać, tworzą wspólne organy wsparcia edukacji, mają wspólną reprezentację,

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ Założenia merytoryczne przygotowali: Zbigniew Kubiatowski, - Katarzyna Kryszczuk, Karolina Bejm, - Karolina Rutkowska, Karolina Zajdel, - Kamil Rudol, Anna Domżalska, - Kinga Paprocka, Uczestnicy „I Konferencji Doktorantów PAN” Konsultacje prawne: Kamil Rudol, - Kinga Paprocka, Prezentację przygotował i wygłosił: Zbigniew Kubiatowski Kontakt do Rady Samorządu Doktorantów PAN Strona internetowa www.samorzaddoktorantow.pan.pl, Adresy e-mail: sd@pan.pl z.kubiatowski@gmail.com