PRZEDSZKOLA NR 5 W SOKÓŁCE NA LATA

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Głównym założeniem pracy w Miejskim Przedszkolu Nr 9 w Częstochowie są priorytety zawarte w Koncepcji Pracy Przedszkola wg których prowadzone są liczne.
Advertisements

1 Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu EUROPEJSKI FUNDUSZ SPOŁECZNY W RAMACH WIELKOPOLSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO
Awans zawodowy nauczycieli.
Rola przedszkola w przygotowaniu dzieci 6 –letnich do podjęcia nauki w szkole Spotkanie z Rodzicami Przedszkole nr 8 w Nysie.
I.Efekty II.Procesy III.Funkcjonowanie szkoły IV.Zarządzanie szkołą.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 5 im. M. Dąbrowskiej w Radomiu ul. J. Gen. Sowińskiego 1 tel./fax:
Zmiany dotyczące zasad kierowania uczniów do Młodzieżowych Ośrodków Socjoterapii (MOS) Konferencja dla dyrektorów, doradców zawodowych i pedagogów gimnazjów.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia dzieci i młodzieży Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
.,,Aby mierzyć drogę przyszłą, trzeba wiedzieć skąd się wyszło” C. K. Norwid.
KONCEPCJA PRACY Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Nisku na lata
Poradnia Psychologiczno- Pedagogiczna nr 2 w Łodzi ul. Motylowa 3 tel
SZKOŁA ŚRODOWISKIEM ROZWOJU UCZNIA. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PRIORYTET IX. ROZWÓJ KOMPETENCJI.
NIE BÓJMY SIĘ INTEGRACJI! W dzisiejszych czasach widać jak pod mikroskopem ile jest jeszcze uprzedzeń i nietolerancji w stosunku do osób niepełnosprawnych.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
ROK SZKOLNY 2015/16  Projekt edukacyjny: Szkoła miejscem działań kreatywnych – czyli jak rozwijamy nasze zainteresowania?
Koncepcja pracy Przedszkola nr 119 „ Zielona Łąka” we Wrocławiu..
Akty prawne opublikowane
Spotkanie z rodzicami- inauguracja roku szkolnego 2016/
Sprawozdanie z nadzoru pedagogicznego Łódzkiego Kuratora Oświaty - rok szkolny 2016/2017
PRZEDSZKOLE GMINNE W SKIBINIE
Sześciolatek idzie do szkoły
Aktywny RODZIC.
CELE I ZADANIA PRZEDSZKOLA
Dyrektor Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Łodzi
Programy nauczania.
Podstawa programowa WF założenia
Koncepcja i strategia Szkoły Promującej Zdrowie
Ogólnopolski Dzień Przedszkolaka 2017
Sześciolatek w obliczu zmian
Czytanie – przyjemność czy obowiązek?
Cele działania:  -rozwijanie zainteresowań uczniów  -umożliwienie uczniom prezentacji ich pasji i zdolności  -rozwijanie umiejętności autoprezentacji.
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza
Informacja w zakresie stanu wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Toruń, 27 października 2016 r.
Przedszkole „Wróbelek Elemelek” w Czerniejewie
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Szkoła Promująca Zdrowie
Świetlice szkolne w rzeczywistości prawnej
KOŁO NAUKOWE Z ZAKRESU NAUK MATEMATYCZNO - PRZYRODNICZYCH
Przedszkole Promujące Zdrowie
DOBRY START szkolenia dla usługodawców osób niepełnosprawnych
Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r
Poradnia jest czynna od poniedziałku do piątku w godz.:
Konferencja dla Dyrektorów
Program profilaktyczno-wychowawczy
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
ZAWODOWCY Konkurs pt.”Zawodowcy” realizowany w ramach programu z zakresu doradztwa zawodowego w SP nr 370 w Warszawie.
Podstawa programowa WF założenia
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Ocena pracy nauczyciela i dyrektora
Uczeń na progu II etapu edukacyjnego. Cz.2
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Zmiany w ustawie o systemie oświaty
SPECJALNE POTRZEBY EDUKACYJNE
Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3. 5
Współpraca z placówkami wspierającymi rozwój ucznia
Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3. 5
„Opracowanie przedmiotowego programu nauczania, ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania kompetencji kluczowych u uczniów” Opracowanie Alina Szeloch.
Aktywny RODZIC.
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 12 W GDAŃSKU
Uzyskane Certyfikaty r.- Decyzją Rady Pedagogicznej Przedszkole Nr 7 w Łowiczu postanowiono włączyć do sieci Szkół i Przedszkoli Promujących.
Wspomaganie pracy szkół
Kompetencje informatyczne – III etap edukacyjny
Kompetencje kluczowe w grupie odkrywców
w świetle Ustawy „Za Życiem”
EWALUACJA WEWNĘTRZNA SIEWNA Rodzic jako partner przedszkola wymaganie 9 czerwiec 2019 r.
EWALUACJA WEWNĘTRZNA POLONIJNA Rodzic jako partner przedszkola wymaganie 9 czerwiec 2019 r.
Raport z ewaluacji wewnętrznej przedszkola   PUBLICZNE PRZEDSZKOLE NR 3 NIEZAPOMIANAJKA W ŚWIEBODZICACH   Ewaluacja wewnętrzna, wymaganie 3: Dzieci.
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Zapis prezentacji:

PRZEDSZKOLA NR 5 W SOKÓŁCE NA LATA 2018-2021 Koncepcja pracy PRZEDSZKOLA NR 5 W SOKÓŁCE NA LATA 2018-2021  

Koncepcja pracy Koncepcja funkcjonowania i rozwoju Przedszkola Nr 5 w Sokółce została opracowana w oparciu o:   Ustawę o systemie oświaty z dnia 7 września 1991r. (Dz. U. z 2017 r. poz. 2198, 2203i 2361). Ustawę z dnia 14 grudnia 2016r. – Prawo oświatowe (Dz. U. z 2017 r. poz. 59, 949 i 2203). Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej. Kartę Nauczyciela z dnia 26 stycznia 1982 r. (Dz. U. z 2017r. poz. 1189 i 2203). Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017r. w sprawie wymagań wobec szkół i placówek. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017r. w sprawie nadzoru pedagogicznego. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 24 sierpnia 2017r. w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017r. w sprawie organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym. Statut Przedszkola Nr 5 w Sokółce.

Koncepcja pracy przedszkola dotyczy: Dzieci Rodziców Nauczycieli Środowiska lokalnego W NASZYM PRZEDSZKOLU: Dajemy dzieciom szansę poznania i wyrażania siebie poprzez twórcze działania oraz rozwijamy kompetencje kluczowe Wzmacniamy mocne strony dzieci Mmmmmmmm

Koncepcja pracy WIZJA Przedszkola: Gwarancja sukcesu na starcie w dorosłość. Rodzice uczestniczą w życiu przedszkola. Działamy na rzecz środowiska lokalnego. Mmmmmmmm

Koncepcja pracy MISJA PLACÓWKI Jesteśmy placówką otwartą na potrzeby i zainteresowania dziecka. Wspieramy aktywność i kreatywność, pomagamy w rozwoju talentów, zachęcamy do pokonywania trudności i barier. Promujemy zdrowy i aktywny tryb życia Jesteśmy partnerem rodziny w wychowywaniu dziecka. Mmmmmmmm

Koncepcja pracy CELE GŁÓWNE 1. Efekty działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej. Przedszkole osiąga cele zgodne z polityką oświatową państwa. 2. Procesy zachodzące w przedszkolu. Procesy zachodzące w przedszkolu służą realizacji przyjętej w przedszkolu koncepcji pracy. Mmmmmmmm

Koncepcja pracy 3. Funkcjonowanie przedszkola w środowisku lokalnym. CELE GŁÓWNE 3. Funkcjonowanie przedszkola w środowisku lokalnym. Przedszkole współpracuje ze środowiskiem na rzecz rozwoju własnego i lokalnego. 4. Zarządzanie przedszkolem. Zarządzanie zapewnia sprawne funkcjonowanie przedszkola. Mmmmmmmm

Koncepcja pracy CELE SZCZEGÓŁOWE: Zapewnianie funkcji opiekuńczych, wychowawczych i kształcących, a także możliwości wspólnej zabawy i nauki w warunkach bezpiecznych, przyjaznych i dostosowanych do potrzeb rozwojowych dzieci.( Dzień Rodziny, Dzień Babci i Dziadka… Rozwijanie czytelnictwa poprzez udział w programach ,akcjach i projektach edukacyjnych ( „Nowoczesne przedszkole" „Cała Polska czyta dzieciom", „Przyjaciel (Nie)Potrzebnej Książki” i „Książka (dla) Przedszkolaka” Kształtowanie postaw prozdrowotnych oraz wartości moralnych ( Maraton Przedszkolaków, Dzień Dobrych Uczynków… Rozwijanie sprawności fizycznej i emocjonalnej( Olimpijka, Klub Wolontariusza, akcje charytatywne…) Mmmmmmmm

Koncepcja pracy CELE SZCZEGÓŁOWE : Współpraca z placówkami oświatowymi, instytucjami i organizacjami działającymi w środowisku. Indywidualizacja procesu wspomagania rozwoju dziecka przez stosowanie różnorodnych metod pracy. Mmmmmmmm

Koncepcja pracy NASZ ABSOLWENT JEST : DZIECI Samodzielny; ciekawy świata; kreatywny ; ma motywację do uczenia się i wysiłku intelektualnego; odporny na stres; współpracuje w grupie; przestrzega norm i zasad; współdziała z rówieśnikami; toleruje odmienności postaw, przekonań i wyglądu; odpowiedzialny za swoje czyny i za innych; jest empatyczny i ma szacunek dla starszych i rówieśników; Mmmmmmmm

Koncepcja pracy NASZ ABSOLWENT : ROZUMIE I ZNA: zasady bezpieczeństwa; zasady zabawy; zasady higieny i dbałości o zdrowie i sprawność fizyczną; zasady kultury współżycia, normy postępowania i współdziałania z rówieśnikami; prawa i obowiązki dziecka i respektuje prawa innych ludzi; potrzebę szanowania przyrody i środowiska; kulturę i dziedzictwo własnego regionu; symbole narodowe;. Mmmmmmmm

Koncepcja pracy NASZ ABSOLWENT UMIE : cieszyć się z własnych osiągnięć; odczuwać satysfakcję z samodzielnie wykonanej pracy i zadania; współdziałać w zespole; POTRAFI : wyrażać swoje uczucia; dzielić się swoimi pomysłami; rozwijać pasje, zainteresowania i talenty; występować publicznie i reprezentować swoją grupę czy przedszkole; szczyci się swoimi osiągnięć Mmmmmmmm

Koncepcja pracy NASZ ABSOLWENT Posiada: podstawową wiedzę o świecie; umiejętności niezbędne do podjęcia nauki w szkole; wrażliwość na sztukę i piękno otaczającego świata; zdolność do obdarzania innych uwagą; zdolność porozumiewania się w sposób zrozumiały dla innych; poczucie własnej wartości, tak, aby sytuacje, w których jest oceniane, nie hamowały jego aktywności; świadomość bycia Polakiem; wiedzę i wyobrażenie o obowiązkach wynikających z roli ucznia; Mmmmmmmm

Diagnoza osiągnięć dzieci: Koncepcja pracy Diagnoza osiągnięć dzieci:   • wnikliwa obserwacja dzieci, • informowanie rodziców o stanie rozwoju dziecka po diagnozie wstępnej i końcowej, • wspieranie rozwoju dzieci, praca według indywidualnych możliwości, dokumentowanie wyników obserwacji, • przeprowadzenie diagnozy końcowej, formułowanie wniosków do dalszej pracy, • przekazanie rodzicom informacji o stanie gotowości szkolnej dziecka . Mmmmmmmm

Badanie osiągnięć dzieci odbywa się na podstawie: Koncepcja pracy Badanie osiągnięć dzieci odbywa się na podstawie: prezentacji dokonań dzieci (występy artystyczne, wystawy, konkursy), teczek prac plastycznych i innych dokumentów, arkuszy obserwacji rozwoju dziecka, rozmów z dziećmi i rodzicami materiałów reportażowych (zdjęcia, filmy), obserwacji funkcjonowania w grupie.   Mmmmmmmm

Formy współpracy z rodziną dziecka: Koncepcja pracy RODZICE Formy współpracy z rodziną dziecka: Zabrania indywidualne i grupowe Zajęcia otwarte dla rodziców Warsztaty plastyczne Festyn rodzinny Uroczystości, akcje, konkursy Spotkania z psychologiem Mmmmmmmm

Formy współpracy z rodzicami: Koncepcja pracy RODZICE  Formy współpracy z rodzicami: konsultacje i porady indywidualne, prowadzenie kącików informacyjnych dla rodziców dni otwarte, spotkania adaptacyjne spotkania mające na celu poznanie zawodów wykonywanych przez rodziców.   Mmmmmmmm

Nauczyciele w naszym przedszkolu: Koncepcja pracy .   NAUCZYCIELE  Nauczyciele w naszym przedszkolu:  Aktywni, twórczy i innowacyjni, zaangażowani w swoją pracę, taktowni, Monitorują efektywność własnej pracy oraz postępy dzieci Współpracują z zespołem specjalistów, rodzicami i środowiskiem lokalnym, Dostosowują metody i formy pracy do możliwości rozwojowych dzieci, Udzielają pomocy psychologiczno-pedagogicznej, Przygotowani merytorycznie i metodycznie, stale podnoszą swoje kwalifikacje Mmmmmmmm

MONITOROWANIE OSIĄGNIĘĆ NAUCZYCIELI Koncepcja pracy . MONITOROWANIE OSIĄGNIĘĆ NAUCZYCIELI Rozmowy z rodzicami, nauczycielami Obserwacja zajęć, uroczystości przedszkolnych, programów artystycznych dzieci ,analiza wytworów dziecięcych Lustracja sal, tablic, wystawek prac dzieci Dokumentacja potwierdzająca pracę nauczyciela ,karta samokształceniowa oraz arkusz samooceny Mmmmmmmm

Cele współpracy z instytucjami: Koncepcja pracy . WSPÓŁPRACA ZE ŚRODOWISKIEM LOKALNYM  Cele współpracy z instytucjami: rozbudzanie zainteresowań i rozwijanie zdolności dzieci, kształtowanie postaw społecznie pożądanych, poszerzenie kontaktów zawodowych, które mogą zaowocować dalszą współpracą na rzecz dzieci, zaangażowanie w życie społeczne środowiska lokalnego, włączanie się w organizowane na terenie miasta imprez kulturalnych, konkursów, Dni Sokółki   Mmmmmmmm

Koncepcja pracy PROMOCJA PLACÓWKI Działania promocyjne obejmują: Udział w konkursach , akcjach, imprezach, uroczystościach i przeglądach dziecięcych Prezentowanie osiągnięć dzieci i przedszkola w mediach i czasopismach, Strona internetowa naszego przedszkola; własne logo, koszulki z logo dla każdego przedszkolaka oferta zajęć Udział w akcjach ogólnopolskich, m.in.: Cała Polska Czyta Dzieciom, Selektywna Zbiórka Odpadów, Zbieranie nakrętek, Maraton Przedszkolaków, Dzień Dobrych Uczynków, Dzień Ziemi… Dbałość o estetykę otoczenia wewnątrz i na zewnątrz budynku.   Mmmmmmmm