Prezes Krajowej Energii Sp. z o.o. Prowadzący Prezes Krajowej Energii Sp. z o.o. Marcin Frączek Mikorzyn 04-01-2018 rok DATA MIEJSCOWOŚĆ
Ile chcesz zarabiać?
Klient który płaci miesięcznie około 2 000 zł za energię elektryczną Przykładowy klient - przykładowa prowizja Klient który płaci miesięcznie około 2 000 zł za energię elektryczną 20% 1 000 zł 25% 1 250 zł 30% 1 500 zł 35% 1 750 zł 40% 2 000 zł 45% 2 250 zł 48% 2 400 zł 50% 2 500 zł
Plan kariery KE
Jak się zmienia plan kariery z EuCO na KE PROCENT PROWIZJI EuCO STANOWISKO PROCENT KE+10 % 10% Przedstawiciel 20% 15% Doradca klienta 25% 20% Kierownik 30% 25% Kierownik Grupy 35% 30% Vice Dyrektor 40% 35% Dyrektor 45% 38% Dyrektor Regionalny 48% 40% Dyrektor Generalny 50%
Portfel Agenta ŁĄCZNIE MIESIĄC ILOŚC UMÓW KE PROWIZJA ZA KLIENTA 1 4 1000 4 000,00 zł 3 4 1250 5 000,00 zł 5 4 1500 6 000,00 zł 8 4 1750 7 000,00 zł 14 4 2000 8 000,00 zł Przedłużenia Łącznie 25 4 2000 8 000,00 zł umów 7200 15 200 zł
Dlaczego możemy sprzedawać energię ?
Liberalizacja rynku energii elektrycznej DO 1 LIPCA 2007 R. Umowa kompleksowa Zakład energetyczny Klient
Liberalizacja rynku energii elektrycznej PO 1 LIPCA 2007 R. Dystrybutor Sprzedawca Dystrybutor Sprzedawca Umowa dystrybucyjna Umowa sprzedaży Umowa kompleksowa Klient Klient
Czas na podpisanie umowy agencyjnej
Zdjęcie umowy agencyjnej 2 strony
SZWAJCARSKA POTĘGA
Dystrybutorzy w Polsce ENERGA Największe Spółki dystrybucyjne w Polsce: 1. Enea Operator Sp. z o.o. 2. Energa Operator S.A. 3. Tauron Dystrybucja S.A. 4. PGE Dystrybucja S.A. 5. Innogy Sp. z o.o. 6. PKP Energetyka Sp. z o.o. ENEA INNOGY PGE TAURON
Dystrybutorzy w Polsce NAZWA SPRZEDAWCY STANDARDOWA CENA WYPOWIEDZENIE UMOWY TERMINOWEJ [mc] WYPOWIEDZENIE UMOWY BEZTERMINOWEJ [mc] INNOGY 425 zł 3 PGE 380 zł TAURON 1 ENEA ENERGA 440 zł 6 na koniec roku Rezerwowy 560 zł
FV ZA ENERGIĘ ELEKTRYCZNĄ Składniki FV za energię elektryczną FV ZA ENERGIĘ ELEKTRYCZNĄ Obrót 60% Krajowa Energia Dystrybucja 40% Lokalny Dystrybutor
Struktura taryf C 2 2 a Rodzaje taryf: Taryfa A A 21, A 23 Taryfa B 289 klientów Wysokie napięcie – WN (110 kV) Taryfa A A 21, A 23 30,000 klientów Średnie napięcie – SN (1 – 110 kV) Taryfa B B 21, B 22, B 23 2,500,000 klientów Niskie napięcie – nn (poniżej 1 kV) C 21, C 22a, C22b, C 23, C11, C12a, C12b Taryfa C 13,900,000 klientów Niskie napięcie – nn (poniżej 1 kV) Taryfa G G 11, G 12, G13 Źródło: Agencja Rynku Energii SA Objaśnienie: C 2 2 a Rodzaj napięcia: WN, SN, nn Rodzaj strefy: szczytowa, poza szczytowa, dzienna, nocna Wielkość mocy umownej : < 40 KW, > 40 KW Ilość stref : 1, 2, 3
KLIENT Klient jest wszędzie DUŻY = MAŁY mały = duży
PRZECIĘTNy miesięczny rachunek za energię Przykładowi klienci w taryfach C2X i C1X GRUPA TARYFOWA PRZYKŁADOWY KLIENT PRZECIĘTNy miesięczny rachunek za energię A Huty, Koncerny produkcyjne Powyżej 500 000 zł B Kompleks biurowców, Sieć hipermarketów Od 20 000 zł do 500 000 zł C2x Uczelnia, Szpital, Stacja benzynowa, Restauracja Od 3 000 zł do 20 000 zł C1x Sklep spożywczy, Foto lab, Kościoły, Rolnicy, Spółdzielnie- części wspólne Od 200 zł do 3 000 zł G Gospodarstwo Domowe, Spółdzielnia, Kościół, Rolnicy 100 zł
Przykład poziomu wzrostu ceny energii elektrycznej PGE ORIENTACYJNE CENY NA RYNKU POLSKIM W TARYFIE C11 Przykład poziomu wzrostu ceny energii elektrycznej PGE 254 %
Wiedza praktyczna pracy w energii 7-10 w tych godzinach zastaniesz najwięcej właścicieli lokali, firm itp. Po godzinie 15 praca jest nieefektywna. Menager/kierownik restauracji, sklepy, hotelu itp. Nigdy nie jest osobą decyzyjną w kwestii energii jeżeli nie ma właściciela zapytaj kiedy jesteś w stanie go zastać i przyjedź w tym terminie. Unikaj rozmów telefonicznych, kontakt bezpośredni daje gwarancje sukcesu. Nie pozostawiaj wizytówki bez rozmowy. Oferty tworzymy tylko i wyłącznie na podstawie faktury za energię. Ofertę z klientem omawiamy a nie ją zostawiamy, daje to pełną kontrolę nad procesem sprzedaży. Unikaj barier komunikacyjnych (garnitur, krawat)(polecamy jeansy, koszula, marynarka). Omawiaj oszczędności roczne, nigdy miesięczne.
Wiedza praktyczna pracy w energii 7-10 w tych godzinach zastaniesz najwięcej właścicieli lokali, firm itp. Po godzinie 15 praca jest nieefektywna. Menager/kierownik restauracji, sklepy, hotelu itp. Nigdy nie jest osobą decyzyjną w kwestii energii jeżeli nie ma właściciela zapytaj kiedy jesteś w stanie go zastać i przyjedź w tym terminie. Unikaj rozmów telefonicznych, kontakt bezpośredni daje gwarancje sukcesu. Nie pozostawiaj wizytówki bez rozmowy. Oferty tworzymy tylko i wyłącznie na podstawie faktury za energię. Ofertę z klientem omawiamy a nie ją zostawiamy, daje to pełną kontrolę nad procesem sprzedaży. Unikaj barier komunikacyjnych (garnitur, krawat)(polecamy jeansy, koszula, marynarka). Omawiaj oszczędności roczne, nigdy miesięczne. Klient nieświadomy (ten który nigdy nie zmieniał dostawcy) to najlepszy klient. Bądź nieustępliwy (stracisz 1/10 KL ale 9 podpisze umowę).
Argumenty sprzedażowe: Niższa cena energii. Gwarancja ceny energii nawet na 4 lata. Obniżenie kosztów stałych prowadzonej działalności. Sprawniejszy serwis posprzedażowy. Fachowe i indywidualne doradztwo energetyczne (zmiany taryf i mocy)
Praca agenta: Wizyta u potencjalnego klienta i pozyskanie faktury. Umówienie telefoniczne i przedstawienie scenariusza spotkania. Wizyta- przedstawienie oferty, pomoc klientowi w podjęciu decyzji. Wizyta- podpisanie umowy Odesłanie podpisanej umowy do centrali. Rozliczenie prowizji (do 2 miesięcy)
Praca centrali (proces zmiany sprzedawcy) ZAWARCIE UMOWY WYPOWIEDZENIE UMOWY U DOTYCHCZASOWEGO SPRZEDAWCY POINFORMOWANIE OPERATORA SYSTEMU DYSTRYBUCYJNEGO O ZAWARCIU NOWEJ UMOWY SPRZEDAŻY ZAWARCIE UMOWY DYSTRYBUCYJNEJ NALEŻY PAMIĘTAĆ, ŻE PO ZMIANIE SPRZEDAWCY KLIENT BĘDZIE OTRZYMYWAŁ DWIE FAKTURY ODDZIELNIE ZA OPŁATY DYSTRYBUCYJNE I ZA ENERGIĘ ELEKTRYCZNĄ
Faktury do przeliczenia wysyłamy na adres kalkulacje@krajowaenergia.pl Informację zwrotną otrzymasz w 2h Mail musi zawierać: Imię Nazwisko Agenta Nr Agenta Telefon Agenta Struktura (osoba wprowadzająca)