Szkoła z charakterem Koncepcja rozwoju szkoły.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WSPIERANIE ROZWOJU DZIECKA NA PIERWSZYM I KOLEJNYCH ETAPACH EDUKACYJNYCH W ZWIĄZKU Z OBNIŻENIEM WIEKU REALIZACJI OBOWIĄZKU SZKOLNEGO.
Advertisements

Jaka jesteś szkoło ? Uczniowie Czy wiesz, jakie zajęcia pozalekcyjne są organizowane w szkole? Tak – 12.
TEORIA I PRAKTYKA EDUKACJI UCZNIÓW ZDOLNYCH Realizacja przez szkoły zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach.
Głównym założeniem pracy w Miejskim Przedszkolu Nr 9 w Częstochowie są priorytety zawarte w Koncepcji Pracy Przedszkola wg których prowadzone są liczne.
Tytuł Projektu: „Kompleksowy Program Wspomagania Rozwoju Szkół oraz Przedszkoli na terenie Powiatu Ostrowskiego” Projekt współfinansowany przez Unię Europejską.
„Bezpośrednie wspomaganie szkół poprzez kompleksowe doskonalenie nauczycieli - drogą do sukcesu edukacyjnego uczniów Powiatu Tarnowskiego” Realizowany.
PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” _____________________________________________________________________ Dorota Kamińska – Poradnia Psychologiczno.
Dziecko z zaburzeniami rozwoju w szkole masowej – uwagi praktyczne.
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
I.Efekty II.Procesy III.Funkcjonowanie szkoły IV.Zarządzanie szkołą.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia dzieci i młodzieży Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
.,,Aby mierzyć drogę przyszłą, trzeba wiedzieć skąd się wyszło” C. K. Norwid.
Łódź, ul. Syrenki 19a tel
„Rozwój multimediów od XIX do XXI wieku” Zespół Szkół Specjalnych w Oławie ul. Broniewskiego Oława.
Wybrane wyniki okresowej analizy realizowania przez szkołę zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach 2006/2007.
SZKOŁA ŚRODOWISKIEM ROZWOJU UCZNIA. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PRIORYTET IX. ROZWÓJ KOMPETENCJI.
Współpraca Szkoła Podstawowa nr 5 + Akademia Piłkarska TOP 54 Biała Podlaska.
ZMIANY ZWIĄZANE Z FORMUŁOWANIEM OCEN DLA UCZNIÓW Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ W STOPNIU UMIARKOWANYM I ZNACZNYM NA WSZYSTKICH ETAPACH EDUKACYJNYCH.
Ul. Lermontowa Łódź ssss.... pppp llll oooo dddd zzzz iiii nnnn tttt eeee rrrr iiii aaaa.... pppp llllwww.sp33.org.
OCENA PRACY DYREKTORA Siła ducha, poczucie własnej wartości i pewność siebie, jak również niezachwiana postawa humanistyczna są podstawowymi cechami osobowości,
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
NIE BÓJMY SIĘ INTEGRACJI! W dzisiejszych czasach widać jak pod mikroskopem ile jest jeszcze uprzedzeń i nietolerancji w stosunku do osób niepełnosprawnych.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
Edukacja w badaniach - podstawowe dane Michał Sitek Warszawa,
Zajęcia matematyczno - przyrodnicze W Przedszkolu Miejskim nr 4 w Lubinie Prowadząca: Katarzyna Zielińska.
Akredytacje Łódzkiego Kuratora Oświaty dla placówki doskonalenia i pozaszkolnych form kształcenia ustawicznego ŁCDNiKP 824/rz Certyfikat ISO 9001 (od 2002)
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
Nauczyciel i uczeń zupełnie inaczej.  Proces zindywidualizowanej edukacji, nakierowany na integralny – obejmujący wiedzę, umiejętności i postawy – rozwój.
System edukacji w Polsce
Erasmus + program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Bielski Model Doradztwa Zawodowego
Szkoła Podstawowa Nr 2 w Dąbrowie Leśnej
CELE I ZADANIA PRZEDSZKOLA
Innowacja pedagogiczna „ Mierzymy daleko, sięgamy wysoko” prowadzona w Szkole Podstawowej nr 21 w Lublinie w roku szkolnym 2016/2017 Autorki innowacji:
Pociąg do sukcesu?. DZIAŁANIA DYREKTORA I NAUCZYCIELI ZSP W SUCHANIU, KTÓRE MIAŁY WPŁYW NA WZROST WYNIKÓW KSZTAŁCENIA.
Szkoła Podstawowa im. Tadeusza Kościuszki w Wawrzeńczycach
Koncepcja i strategia Szkoły Promującej Zdrowie
Sześciolatek w obliczu zmian
Cele działania:  -rozwijanie zainteresowań uczniów  -umożliwienie uczniom prezentacji ich pasji i zdolności  -rozwijanie umiejętności autoprezentacji.
kształcących w zawodach
Metoda projektu.
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza
dr Marzena Żylińska Łódź
Przedszkole „Wróbelek Elemelek” w Czerniejewie
Szkoła Promująca Zdrowie
Analiza wyników egzaminów zewnętrznych
„Prawdziwy nauczyciel powinien być zawsze
KOŁO NAUKOWE Z ZAKRESU NAUK MATEMATYCZNO - PRZYRODNICZYCH
Program kompleksowego wsparcia szkół oraz przedszkoli, podporządkowany potrzebom tych podmiotów w obszarach wymagających szczególnego wsparcia – Powiat.
Przedszkole Promujące Zdrowie
KONFERENCJA „Ogólnopolski Dzień Tornistra”
Program profilaktyczno-wychowawczy
ZAWODOWCY Konkurs pt.”Zawodowcy” realizowany w ramach programu z zakresu doradztwa zawodowego w SP nr 370 w Warszawie.
BIZNES DLA SZKÓŁ SZKOŁY DLA BIZNESU
Uczeń na progu II etapu edukacyjnego. Cz.2
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
SPECJALNE POTRZEBY EDUKACYJNE
PEDAGOGICZNE PRZYCZYNY NIEPOWODZEŃ SZKOLNYCH
DORADCA ZAWODOWY to osoba udzielająca pomocy, w formie grupowych i indywidualnych porad zawodowych, młodzieży i osobom dorosłym w wyborze zawodu, kierunku.
„Opracowanie przedmiotowego programu nauczania, ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania kompetencji kluczowych u uczniów” Opracowanie Alina Szeloch.
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
ISTOTA I PRZYCZYNA POWSTAWANIA TRUDNOŚCI DYDAKTYCZNYCH I WYCHOWAWCZYCH
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 12 W GDAŃSKU
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w.
Jakość – zespół działań danej organizacji (szkoły) ukierunkowany na spełnienie wymagań określonego klienta (ucznia).
Kompetencje kluczowe w grupie odkrywców
Wsparcie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Wybory Prezydenta Parlamentu Uczniowskiego 37 kadencji
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Zapis prezentacji:

Szkoła z charakterem Koncepcja rozwoju szkoły

Fundament i cel. Zasady współpracy i cel jakościowy rozwoju szkoły. Plan obrad Rady pedagogicznej Szkoły Podstawowej w Pomierzynie 20.08.2015 Fundament i cel. Zasady współpracy i cel jakościowy rozwoju szkoły. Dlaczego? Mierzalny stan obecny i prognozy z zachowaniem obecnych tendencji. Wariant pesymistyczny, realny i optymistyczny. Po co? Obszary korzyści rozwoju szkoły, w tym szczególnie rozwój ucznia. Jak? Etapy rozwoju szkoły, obszary działań. Struktura organizacyjna i podstawowe dokumenty szkoły. Zadania: Plan nadzoru pedagogicznego. Współpraca ze środowiskiem lokalnym, w tym szczególnie z rodzicami. Zespoły zadaniowe. Wybór = decyzja i DZIAŁANIA. Kalendarz pracy szkoły 2015/16. Arkusz organizacyjny szkoły na rak szkolny 2015/16.

Z A U F A N I E SZKOŁA Z CHARAKTEREM RODZIC NAUCZYCIEL UCZEŃ SZKOŁA Z CHARAKTEREM Fundament i cel. Zasady współpracy i cel jakościowy rozwoju szkoły. Co oznacza „sprawiedliwość”, „godność” ? Szkoła marzeń, do której chciałabym by moje dziecko chodziło? Z A U F A N I E szacunek uczciwość odpowiedzialność CZŁOWIEK, SPRAWCZOŚĆ, ROZWÓJ, JAKOŚĆ, UCZENIE SIĘ, NIE OCENIANIE, NIE ROSZCZENIOWOŚĆ

zaangażowani nauczyciele aktywna społeczność lokalna Infrastruktura. II. Dlaczego? Jak jest? Rok szkol. I II III IV V VI Razem 2014/15 15 9 10 5 59 2015/16 22 71 2016/17 14 75 2017/18 13 83 2018/19 20 93 2019/20 97 1. Podstawowe dane: nauczyciele 10 + 6 administracja 1 pracownicy obsługi 4 2. Największe atuty: zindywidualizowany proces kształtowania postaw (kształcenia i wychowania) zaangażowani nauczyciele aktywna społeczność lokalna Infrastruktura. 3. Największe wyzwania: niż demograficzny (sprawdzian i demografia) wzrost indywidualnego postępu ucznia (Pod.Pr + Tw = Postawa) zmiana roli rodziny i szkoły – roszczeniowość, próg 70 uczniów, przepisy, racjonalność, gmina 4. Co od nas zależy?

„Pozwól mi zrobić to samodzielnie” III. Po co? Obszary korzyści rozwoju szkoły. Szkoła Podstawowa w Pomierzynie - buduje optymalne warunki do harmonijnego rozwoju dziecka. DZIECKO, które działa i proces uczenia się daje mu radość, satysfakcję i motywację do dalszego rozwoju. „Pozwól mi zrobić to samodzielnie” CHARAKTER S I Ł A W O L I (osobowość: motywy, uzdolnienia, temperament, charakter - postawa) SGS: kompetencje poznawcze, aktywność sprawność psychomotoryczna, odporność psychiczna. SZKOŁA ŚRODOWISKO UCZEŃ JA NAUCZYCIEL

SAMODZIELNE DZIAŁANIE Cykl (nawyk) kształtowania charakteru Wg zasad: Szacunku Uczciwości Odpowiedzialności Chcę CEL NATURALNE WYZWANIE SAMODZIELNE DZIAŁANIE RADOŚĆ SATYSFAKCJA MOTYWACJA WEWNĘTRZNA ROZWÓJ CHARAKTER DIALOG Charakter i rozwój samodyscyplina INFORMACJJA ZWROTNA Działanie ŚWIADOMOŚĆ RAZEM Odpowiedzialność Poczucie sprawstwa

SZKOŁA Z CHARAKTEREM BAZA Nauczyciele, inicjowanie działań i trzymanie kierunku rozwoju w codziennej pracy. Rodziny współtworzący szkołę, mądrość babć, umiejętności rodziców, tradycje miejscowe, więzy społeczne, determinacja działań Rady sołeckiej, Stowarzyszenia. Uczniowie chcący być w szkole, „grzeczni”, działający, chcący bawić się. Tradycyjne wydarzenia szkoły, teren i infrastruktura szkoły. 70-lecie szkoły. LOGODYDAKTYKA - Nowoczesny proces nauczania. - Normalne - zdrowe: psychicznie, wartości, fizyczne, zdrowe odżywianie. METODA DALTOŃSKA Nauka samodzielności. Obrazkowe instrukcje działania. Kształtowanie nawyków. MONTESSORI Nauka samodyscypliny. Zasady działania z zachowaniem wolności jednostki i bogactwem różnorodności. Nauka współpracy. Umiejętność twórczego myślenia i działania.

2) Dokumentacja szkoły współtworzona przez nas. IV. J A K ? Etapy rozwoju szkoły, obszary działań. Struktura organizacyjna i podstawowe dokumenty szkoły. Rok szkolny 2015/16 1) Fundamenty (szacunek, uczciwość, odpowiedzialność) CODZIENNA PRACA - prawdziwe działania i prawdziwa satysfakcja. 2) Dokumentacja szkoły współtworzona przez nas. 3) Utworzenie przedszkola, kontynuacja biblioteki szkolnej. 4) Przygotowanie warunków do realizacji innowacji: a) Program własny: Siła sprawczości. b) Przygotowanie pomocy dydaktycznych przez uczniów i rodziców. c) Stopniowy remont sal. Działania rekrutacyjne. Dowóz uczniów, sale, wyposażenie, arkusz, zaj. pozalek d) Nowoczesna przestrzeń dla twórczego rozwoju (korytarze, pomieszczenia, ogród). e) Zajęcia pobudzające i rozwijające zainteresowania, sieć współpracy. Wyjazdy edukacyjne do Szczecina. f) Opracowanie i zgłoszenie innowacji pedagogicznej. 2016/17 I etap realizacji Innowacji pedagogicznej pt. „Szkoła z charakterem” oraz zewnętrzny monitoring. Otwarcie biblioteki szkolnej, oddziału przedszkola i oddziału „0”. 2017/18 II etap realizacji Innowacji pedagogicznej w kl. I-II i III-IV. Monitoring zewnętrzny. 4. 2018/19 – III etap i monitoring zewnętrzny + Letnia szkoła charakteru.

Struktura organizacyjna szkoły DYREKTOR BHP SAMORZĄD UCZNIOWSKI ZOSS RADA PEDAGOGICZNA ZESPOŁY HUMANISTYCZNY MATEMATYCZNO-PRZYRODNICZY WYCHOWAWCZY EWALUACJI ZDROWIA INNOWACJI POMOCY P WDN 70-LECIA SEKRETARZ WOŹNY RADA RODZICÓW RADA RODZICÓW PRACOWNIK PRAC LEKKICH PRACOWNIK PRAC LEKKICH PRACOWNIK PRAC LEKKICH

1. Plan nadzoru pedagogicznego (koncepcja, samodzielność): V. Zadania: 1. Plan nadzoru pedagogicznego (koncepcja, samodzielność): 1) Plan zespołu humanistycznego, matematyczno-przyrodniczego, dydaktyczno – wychowawczego. 2) Kalendarz pracy szkoły. Podstawa programowa a cykle nawyków działania. 3) Mierniki postępu ucznia w cyklu kształcenia etap każdej klasy na wymagania konieczne. 4) Efektywność nauczania przy współpracy rodziców. Jak nauczyć dziecko? (a „nie umie”). 5) Regulaminy RP, OPN. 2. Spójna dokumentacja. Statut, Wewnątrzszkolny System Oceniania, Przedmiotowy System Oceniania, Regulaminy, Kontrola zarządcza, Dokumentacja przebiegu nauczania np. rozkład realizacji podstaw programowych. 3. Współpraca ze środowiskiem lokalnym, w tym szczególnie z rodzicami. Najwięksi sprzymierzeńcy i szacunek. Zespoły zadaniowe np.: Pomocy psychologiczno – pedagogicznej – Halina Kowalska Innowacji pedagogiczno-organizacyjnej – Sylwia Tillack i Dorota Maślak 70-lecie publikacja, informacje o szkole pisemne, wyróżnienia i inne – M. Kawecka Ewaluacji – Iwona Karbowiak + przewodniczące zespołów Zdrowia – Emilia Grabowska – Grządziel Wydarzeń szkolnych i w środowisku – Konrad Chwastek, Dorota Maślak WDN – Klaudia Kozak ZFŚS – Tamara Kisała

WDN Modułowy program rozwoju zawodowego nauczycieli : obszary rozwoju, A, B, C… - książka, min. dokumentacji, a max bezpośredniej pracy z dzieckiem. Logodydaktyka – Witold Kołodziejczyk Szkoły Montessori Pedagogika daltońska Przywództwo w edukacji (dyrygent a wokalista), nadzór pedagogiczny – Grzegorz Mazurkiewicz Szkoła ucząca się – Jacek Strzemieczny, Artur Łęga Szkoła promująca zdrowie – Katarzyna Stępniak Polskie Stowarzyszenie Kreatywności – Dorota Kulesza

VI. Wybór = decyzja i DZIAŁANIA m.in (zespoły i zadania): - Kalendarz pracy szkoły 2015/16 - sale lekcyjne, - rozpoczęcie roku szkolnego, - spotkanie z rodzicami, - informacje na stronę internetową, - podstawowa dokumentacja nauczyciela, - zasada TAJEMNICY RADY PEDAGOGICZNEJ VII. Arkusz organizacyjny szkoły na rak szkolny 2015/16: - przepisy, - przejrzystość i prawda, - rozwój szkoły – ucznia, - sprawdzenie grup uczniów. RODZIC NAUCZYCIEL UCZEŃ Zdrowy rozwój społeczny dziecka Indywidualizacja procesu rozwoju SZKOŁA CHARAKTERU SAMODZIELNE DZIAŁANIA DZIECKA

Z A U F A N I E WYZWANIE SAMODZIELNE DZIAŁANIE RADOŚĆ MOTYWACJA WEWNĘTRZNA Z A U F A N I E