Analiza wyników egzaminów zewnętrznych

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Jaka jesteś szkoło ? Uczniowie Czy wiesz, jakie zajęcia pozalekcyjne są organizowane w szkole? Tak – 12.
Advertisements

1 Szkolenia dla nauczycieli szkół podstawowych. 2 Wykorzystanie wyników sprawdzianów w planowaniu pracy nauczycieli przedmiotów matematyczno- przyrodniczych.
POŁĄCZENIE SIŁ TO POCZĄTEK, POZOSTANIE RAZEM TO POSTĘP, WSPÓLNA PRACA TO SUKCES. HENRY FORD ROLA I ZADANIA DORADCY ZAWODOWEGO W REALIZACJI ZADAŃ EDUKACYJNO-DORADCZYCH.
Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Poznaniu ul. Gronowa Poznań tel fax
TEORIA I PRAKTYKA EDUKACJI UCZNIÓW ZDOLNYCH Realizacja przez szkoły zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach.
1 Konferencja dyrektorów szkół z terenu działania OKE w Krakowie październik 2008 roku część IV.
Prywatne Gimnazjum Informatyczne Szkoła pod patronatem Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Bielsku-Białej Nowy wymiar nauki.
„Małopolski program stypendialny dla uczniów szczególnie uzdolnionych”
1 1 Analiza wyników egzaminów zewnętrznych w 2013 roku Miasto Gdańsk Gdańska Rada Oświatowa, 14 listopada 2013 roku Barbara Przychodzeń Wydział Badań i.
PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” _____________________________________________________________________ Dorota Kamińska – Poradnia Psychologiczno.
I.Efekty II.Procesy III.Funkcjonowanie szkoły IV.Zarządzanie szkołą.
Cel analizy statystycznej. „Człowiek –najlepsza inwestycja”
.,,Aby mierzyć drogę przyszłą, trzeba wiedzieć skąd się wyszło” C. K. Norwid.
Bariery w rozwoju edukacyjnym ucznia Wicemarszałek Województwa Małopolskiego Leszek Zegzda Kraków, 13 czerwca 2008 r.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
Analiza wyników sprawdzianu szóstoklasisty dla Szkoły Podstawowej nr 17 w roku 2015.
1 Konferencja dyrektorów szkół z terenu działania OKE w Krakowie październik 2008 roku część II.
Wybrane wyniki okresowej analizy realizowania przez szkołę zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach 2006/2007.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
Egzamin Gimnazjalny Podstawa prawna Rozdział 3b Ustawy z dnia r. o systemie oświaty z późniejszymi zmianamiUstawy Rozporządzenie MEN z.
RAPORT Z BADAŃ opartych na analizie wyników testów kompetencyjnych przeprowadzonych wśród uczestników szkoleń w związku z realizacją.
SZKOŁA ŚRODOWISKIEM ROZWOJU UCZNIA. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PRIORYTET IX. ROZWÓJ KOMPETENCJI.
MOST - Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK Debata: Profil Szkoły.
Skuteczności i koszty windykacji polubownej Wyniki badań zrealizowanych w ramach grantu Narodowego Centrum Nauki „Ocena poziomu rzeczywistej.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
1 Konferencja dyrektorów szkół z terenu działania OKE w Krakowie październik 2008 roku część III.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
Centralna Komisja Egzaminacyjna w Warszawie Wydział Egzaminów dla Uczniów Gimnazjów PREZENTACJA WYNIKÓW EGZAMINU GIMNAZJALNEGO Warszawa,sierpień 2005.
Raport Analiza i interpretacja wyników próbnego egzaminu maturalnego z matematyki w województwie kujawsko- pomorskim w 2013 r. cz.3 Opracowanie Ewa Ludwikowska.
Uczniowie Liczba uczniów w woj. lubelskim % Uczniowie rozwiązujący zadania w arkuszu standardowym bez dysleksji rozwojowej ,8% z dysleksją.
LICZBA UCZNIÓW W GIMNAZJACH POZNAŃSKICH, KTÓRZY UKOŃCZYLI SZKOŁĘ PODSTAWOWĄ POZA POZNANIEM Dzielnica Grunwald Jeżyce Nowe Miasto.
RAPORT KOŃCOWY Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2015/2016 Raport przeznaczony dla dyrekcji, rady pedagogicznej, rodziców i uczniów szkoły.
Opracowała: wicedyrektor Monika wołyńska, listopad 2016
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
Opracowanie wyników egzaminów maturalnych 2017
Co to jest spacer edukacyjny?
Innowacja pedagogiczna „ Mierzymy daleko, sięgamy wysoko” prowadzona w Szkole Podstawowej nr 21 w Lublinie w roku szkolnym 2016/2017 Autorki innowacji:
Pociąg do sukcesu?. DZIAŁANIA DYREKTORA I NAUCZYCIELI ZSP W SUCHANIU, KTÓRE MIAŁY WPŁYW NA WZROST WYNIKÓW KSZTAŁCENIA.
EGZAMIN GIMNAZJALNY kwiecień 2017
WPŁYW EUROPEJSKIEGO RYNKU PRACY NA KSZTAŁCENIE ZAWODOWE
terminologia, skale pomiarowe, przykłady
Egzamin gimnazjalny w klasach III gimnazjum 19 kwietnia 2017
Wyniki egzaminu gimnazjalnego Matematyka Rok szkolny 2016/1017
Edukacja matematyczna i przyrodnicza
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2017 Na podstawie OKE Jaworzno Opracowanie Własne:
METODYKA KONSTRUOWANIA PROGRAMÓW WYCHOWAWCZYCH
Próbny egzamin gimnazjalny 2017/2018
Egzamin ucznia klasy ósmej
KONFERENCJA „Ogólnopolski Dzień Tornistra”
Egzamin ósmoklasisty 2019.
TESTOWANIE I TESTY W BADANIACH PEDAGOGICZNYCH Opracowanie : Prof
Informacja o stanie realizacji wybranych zadań oświatowych w Gminie Janowiec Kościelny w roku szkolnym 2016/2017.
Informacja Ministra Edukacji Narodowej
Opracowanie wyników egzaminów maturalnych 2018
opracowała: Anna Kowalczyk nauczycielka konsultantka ds. historii
Tornister Warto zauważyć, że problem przeciążonych tornistrów szkolnych wynika  z kilku przyczyn: - Dzieci często noszą w plecakach więcej podręczników.
Klasyfikacja ŚRódroczna w Gimnazjum nr 11 w Toruniu
Szkolenie „Zarządzanie szkołą”.
Tematy zadań. W załączeniu plik z danymi.
Uczeń na progu II etapu edukacyjnego. Cz.2
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Zgłoszenie do konkursu
PEDAGOGICZNE PRZYCZYNY NIEPOWODZEŃ SZKOLNYCH
Finansowanie zadań oświatowych
Wyniki ankiet oceny nauczycieli akademickich przeprowadzonych w roku akademickim 2017/2018 Realizując zadania wynikające z Wewnętrznego Systemu Zapewnienia.
WYNIKI KLASYFIKACJI ROCZNEJ W KLASACH VII / VIII SZKOŁY PODSTAWOWEJ nr 150 i W KLASACH III GIMNAZJUM NR 86 ROK SZKOLNY 2018/2019.
PRÓBNY EGZAMIN GIMNAZJALNY grudzień 2018
ISTOTA I PRZYCZYNA POWSTAWANIA TRUDNOŚCI DYDAKTYCZNYCH I WYCHOWAWCZYCH
Analiza i interpretacja wyników egzaminu ósmoklasisty, wykorzystanie wniosków z analizy do poprawy jakości kształcenia Joanna Maźniewska 6 luty 2019 r.
Zapis prezentacji:

Analiza wyników egzaminów zewnętrznych

Funkcje wyników egzaminów zewnętrznych w życiu szkoły: Informacyjna – wyniki przekazują informację o osiągnięciach uczniów określonych wymaganiami egzaminacyjnymi; Wartościująca – pozwala wyrażać opinię o pracy uczniów, nauczycieli, szkoły Motywująca – pozwala motywować do zwiększonego wysiłku; Korygująca – pozwala dokonywać zmian w procesie kształcenia

Analiza wyników – na poziomie szkoły Rozkład wyników w szkole na tle kraju, województwa, powiatu, gminy; Miary tendencji centralnej – mediana, średnia arytmetyczna; Miary zróżnicowania – wynik maksymalny, wynik minimalny, odchylenie standardowe; Skala staninowa

Nr stanina Nazwa stanina Proc. teoret. Klasa Szkoła Opis wyników Liczba wyników Procent wyników 1 najniższy 4 Obszar wyników niskich 2 bardzo niski 7 3 niski 12 niżej średni 17 Obszar wyników średnich 5 średni 20 6 wyżej średni wysoki Obszar wyników wysokich 8 bardzo wysoki 9 najwyższy

Analiza wyników – na poziomie szkoły Wnioski: Jaki średni wynik osiągnęła szkoła; Jak wypada szkoła na tle innych; Ilu uczniów osiągnęło wynik najwyższy, najniższy; Jakie było zróżnicowanie wyników

Analiza wyników – na poziomie klasy współczynnik łatwości poszczególnych zadań – mocne i słabe strony uczniów; ustalenie obszarów odpowiedzialności;

Analiza wyników – na poziomie klasy Jak często???

Analiza wyników – na poziomie klasy Wnioski: które umiejętności sprawiały uczniom trudności; które umiejętności były dla uczniów łatwe; które umiejętności zostały opanowane najsłabiej; jakie typowe błędy popełniali uczniowie; Jakie były przyczyny trudności uczniów;

Kontekstowa interpretacja wyników – na poziomie klasy Czynniki kontekstowe: indywidualne (osobowość ucznia); środowiskowe (rodzinne); dydaktyczne (szkoła);

Analiza szkolnego systemu kształcenia: wewnątrzszkolny system oceniania; organizacja zajęć lekcyjnych; stosowanie pomocy dydaktycznych; kompetencje nauczycieli i ich zaangażowanie w pracę; absencja nauczycieli i organizacja zastępstw; organizacja zajęć pozalekcyjnych;

Wynik egzaminu zewnętrznego Liczba uczniów w wierszu Ocena z przedmiotu Liczba uczniów w wierszu Ocena/ stanin dop dst db bdb cel stanin 1 w. b.niski stanin 2i3 w. niski stanin 4,5,6 w. średni stanin 7,8 w. wysoki stanin 9 w. b.wysoki

Dziękuję za uwagę a.kobylec@zs3.szczecin.pl