„Sześciolatek w szkole”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Przedszkole niepubliczne na miarę XXI wieku Środa Wielkopolska ul
Advertisements

„Sześcioletnie dziecko zarówno w szkole jak i w przedszkolu pozostaje tym samym dzieckiem, ale w szkole ma szansę pójść o krok dalej.”
Informacja dla rodziców.
„Sześciolatek w szkole”
Ulotka informacyjna dla rodziców Sześciolatek w szkole.
Sześciolatek idzie do szkoły
„Sześciolatek w szkole”
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna
Wczesna edukacja dzieci w okresie od 1 września 2009 r. do 1 września 2012 r. marzec 2010 r.
„Sześciolatek w szkole”
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty Reforma systemu oświaty.
Obniżanie wieku szkolnego Finansowanie zmian, korzyści płynące z wdrożenia reformy, wskazówki i porady Dla organów prowadzących szkoły podstawowe Luty.
Dlaczego 6-latek do szkoły TAK?!
ZESPÓŁ SZKÓŁ W ZAWOI WILCZNEJ im. Ks. Kardynała Karola Wojtyły
Obniżenie wieku obowiązku szkolnego Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna.
SZE Ś CIOLATEK W SZKOLE. Senat RP przyj ą ł 1 lutego nowelizacj ę ustawy o systemie o ś wiaty, która o dwa lata ­ z 2012 r. na 2014 r. ­ przesuwa wprowadzenie.
Sześciolatek idzie do szkoły. Filozofia zmiany Wyrównywanie szans edukacyjnych upowszechnienie wychowania przedszkolnego obniżenie wieku obowiązku szkolnego.
Szkoła Podstawowa nr 4 w Andrychowie
Sześciolatek idzie do szkoły
Informacja dla Rodziców Sześciolatek w szkole. Zmiana w ustawie o systemie oświaty uchwalona 27 stycznia 2012 r. przedłuża o dwa lata - do września 2014r.
Szkoła czy przedszkole? Sączów, 26 marca 2012 r..
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
Informacja dla rodziców Sześciolatek w szkole Informacja dla rodziców Sześciolatek w szkole.
Sześciolatek idzie do szkoły. Dzieci 6-letnie obowiązkowo pójdą do szkoły 1 września 2012 roku.
„Sześciolatek w szkole”
Projekt "Mamo! Tato! Wyrosłem z przedszkola" realizowany jest w ramach zadania publicznego pn. Realizacja szkolnych projektów promujących przyjazną adaptację.
Mój sześciolatek idzie do szkoły
GOTOWOŚĆ SZKOLNA siedmiolatków
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA.
Kontrowersje wokół szkolnej edukacji sześciolatków w Polsce
Reforma edukacji Zmiana programowa Informacje dla rodziców.
Podstawa Programowa Wychowania Przedszkolnego dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania.
6-LATEK W SZKOLE.
MAMO, TATO - JUŻ TERAZ NAJMŁODSZY UCZEŃ MA PRAWO DO … Okresu adaptacji w szkole tak długiego jak to będzie potrzebne 2. Jednego nauczyciela.
Innowacja pedagogiczna „Uczę się przez ruch, dotyk i rytm”
Szkoła Podstawowa im. H. Sienkiewicza w Promniku
Rozwijamy odpowiedzialnych, ciekawych życia, pełnych pokoju młodych ludzi, posiadających wiarę w siebie i szacunek dla innych. Dzieci same motywują się
„Sześciolatek w szkole”
Prezentacja multimedialna dotycząca gotowości szkolnej.
„NIE MOŻNA ZMUSIĆ ZIARNA DO ROZWOJU I KIEŁKOWANIA, MOŻNA JEDYNIE STWORZYĆ WARUNKI ZEZWALAJĄCE NA TO, ABY ZIARNO ROZWINĘŁO WSZYSTKIE TKWIĄCE W NIM MOŻLIWOŚCI.”
Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Piwodzie z Filią w Cetuli
Jak zapewnić w szkole kontynuację działań z przedszkola?
Dziecko jest gotowe do podjęcia nauki w klasie I, jeśli:
SZKOŁA PODSTAWOWA NR1 IM. BRONISŁAWA MALINOWSKIEGO W WOLI.
Co może zrobić szkoła, a co powinni zrobić wcześniej rodzice ?
DOJRZAŁOŚĆSZKOLNA INFORMACJE DLA RODZICÓW Opracowanie: Beata Wilk.
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
Gotowość szkolna Długotrwały proces przemian psychofizycznych, które prowadzi do przystosowania się dziecka do systemu nauczania początkowego. Zawsze.
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA.
Przedszkole nr 57"Mały Książę" we Wrocławiu Wrocław ul. Chorzowska
MIEJSKIE PRZEDSZKOLE NR 30 im. BAJKOWEJ KRAINY RUDA ŚLĄSKA
GOTOWOŚĆ SZKOLNA SZEŚCIOLATKÓW
DZIELNICOWA KAMPANIA „SZEŚCIOLATKI W PIERWSZEJ KLASIE”
SZEŚCIOLATEK W SZKOLE. ZABAWA JEST NAUKĄ, NAUKA ZABAWĄ. IM WIĘCEJ ZABAWY, TYM WIECEJ NAUKI. /Glenn Doman/
C ZY NASZE DZIECKO MOŻE JUŻ IŚĆ DO SZKOŁY ? Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 2 im. ks. dra S. Wilczewskiego w Katowicach.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty Reforma systemu oświaty.
MAMO, TATO - JUŻ TERAZ NAJMŁODSZY UCZEŃ MA PRAWO DO … Okresu adaptacji w szkole tak długiego jak to będzie potrzebne 2. Jednego nauczyciela.
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA.
„Sześciolatek w szkole”
CELE WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO
SZKOŁA PODSTAWOWA NR UL. BAŁTYCKA 59
Czy nasze dziecko może już iść do szkoły?
Czy nasze dziecko może już iść do szkoły?
„Sześciolatek w szkole”
Sześciolatek idzie do szkoły
Czy nasze dziecko może już iść do szkoły?
Szkoła Podstawowa nr 225 im. Józefa Gardeckiego w Warszawie
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Szkoła Podstawowa nr 225 im. Józefa Gardeckiego w Warszawie
Zapis prezentacji:

„Sześciolatek w szkole” 6 Informacja dla Rodziców „Sześciolatek w szkole”

decyzja o rozpoczęciu nauki w szkole W roku 2013 decyzja o rozpoczęciu nauki w szkole przez dziecko 6 letnie nadal będzie należała do Rodziców. Objęcie obowiązkiem szkolnym wszystkich dzieci sześcioletnich nastąpi od dnia 1 września 2014 roku.

DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA Czyli gotowość do rozpoczęcia nauki w szkole w zakresie: SFERY POZNAWCZEJ – rozumienie ważnych czynności intelektualnych SFERY FIZYCZNEJ – wychowanie zdrowotne i kształtowanie sprawności ruchowej SFERY SPOŁECZNO-EMOCJONALNEJ – umiejętności społeczne

Dzieci urodzone w 2007 roku odpowiednio od 1 września 2013 r. mają obowiązek rocznego przygotowania przedszkolnego na wniosek rodziców zostają objęte obowiązkiem szkolnym lub są przedszkolakami (w przedszkolu, w oddziale przedszkolnym w szkole podstawowej) są uczniami Sześciolatek w szkole podstawowej jest przedszkolakiem, jeżeli chodzi do oddziału przedszkolnego w szkole jest uczniem, jeżeli chodzi do I klasy finansowanie z dochodów własnych gminy subwencja ze środków MEN

będą miały obowiązek kontynuowania edukacji przedszkolnej. Dzieci urodzone w roku 2007, które zgodnie z decyzją rodziców nie rozpoczną nauki w pierwszej klasie szkoły podstawowej odpowiednio do dnia 1 września 2013 r., będą miały obowiązek kontynuowania edukacji przedszkolnej.

W latach szkolnych 2012/2013 i 2013/2014, dla dzieci sześcioletnich, które – zgodnie z wolą rodziców - będą kontynuować wychowanie przedszkolne, nauczyciele wychowania przedszkolnego opracują lub dostosują programy wychowania przedszkolnego rozszerzające wcześniej zdobytą przez dzieci wiedzę i umiejętności oraz ich potrzeby rozwojowe.

Szkoła zapewni budowanie pomostu pomiędzy doświadczeniami przedszkolnymi i szkolnymi, minimalizację kontrastów między przedszkolem i szkołą, przekształcenie środowiska szkolnego tak, by dzieci odbierały je jako otwarte i przyjazne, wspieranie dziecka oraz jego rodziny w nowej sytuacji,

przyjazny klimat umożliwiający adaptację do warunków funkcjonowania szkoły, opiekę przyjaznych, dobrze przygotowanych nauczycieli, opiekę w świetlicy, dobór programów nauczania dostosowanych do możliwości uczniów, warunków społecznych i bazy.

wybór podręczników i pomocy dydaktycznych umożliwiających efektywną i atrakcyjną dla dziecka realizację podstawy programowej twórcze metody pracy z dzieckiem, wyposażenie sali sprzyjające nauce i zabawie, rozwój zdolności i zainteresowań dziecka,

NAUCZYCIELE będą współpracować z nauczycielami przedszkola, zapoznają się z diagnozą swoich uczniów i ich środowiskiem, stworzą własny program nauczania lub wybiorą odpowiedni dla swoich uczniów, właściwie zorganizują czas pracy i odpoczynku,

NAUCZYCIELE zadbają o bezpieczną i twórczą atmosferę, zainteresują dzieci tematem, zorganizują zabawy i zajęcia, które oddziaływać będą na wszystkie zmysły, pozwolą dziecku doświadczać, poznawać i zrozumieć otaczający je świat,

Będą stosować aktywizujące NAUCZYCIELE Będą stosować aktywizujące formy działania: - integracyjne, służące lepszemu współdziałaniu, pozwalające zapomnieć o stresie, - dyskusyjne, uczące rozwiązywania problemów, negocjowania i argumentowania,

NAUCZYCIELE Będą rozwijać: twórcze myślenie kreatywność, zdolność do obrazowego myślenia. Będą stosować: różnorodne metody nauczania: dramę, inscenizację, pantomimę, różnorodne formy plastyczne.

NAUCZYCIELE Będą planować czynności swoje i dziecka w czasie i przestrzeni poprzez: zabawę, prace użyteczne, kontakty okolicznościowe, spacery i wycieczki, uroczystości, zajęcia dydaktyczne,

W podjęciu decyzji o rozpoczęciu przez dziecko sześcioletnie edukacji szkolnej pomoże Państwu: Informacja o poziomie przygotowania dziecka do edukacji szkolnej, przekazana przez nauczyciela przedszkola.

2. Obserwacja własnego dziecka i sprawdzenie czy: ma wykształtowane czynności samoobsługowe, nawyki higieniczne i kulturalne, ma rozwiniętą mowę, zna i rozumie siebie i własne otoczenie,

jest sprawne fizycznie, dba o bezpieczeństwo własne oraz innych, przejawia zainteresowania sztuką, przejawia zainteresowania techniczne i konstrukcyjne, rozumie istotę zjawisk atmosferycznych, ma poszanowanie dla świata roślin i zwierząt, przejawia zainteresowania matematyką, jest gotowe do nauki czytania i pisania.

Dziecko gotowe do podjęcia nauki szkolnej: potrafi wyobrazić sobie co było wcześniej i co będzie później (zna pojęcia czasowe wczoraj, jutro), posiada orientację w schemacie ciała i w przestrzeni (potrafi wskazać prawą, lewą rękę, rozumie treść poleceń typu: „ zaznacz w lewym górnym rogu”, określa położenie przedmiotów nad, pod, na),

jest samodzielne w czynnościach samoobsługowych (ubieranie, rozbieranie, mycie, potrzeby fizjologiczne, właściwe zachowanie  przy stole podczas posiłków), oraz w sytuacji zadaniowej (wykazuje inicjatywę, podejmuje próby poradzenia sobie z trudnością, jest zainteresowane osiągnięciem celu, stara się dokończyć pracę),

dba o bezpieczeństwo własne i innych (bezpiecznie porusza się po drodze, rozumie jak zachować się w sytuacji  zagrożenia, wie gdzie  można otrzymać pomoc i umie o nią poprosić), jest sprawne  pod względem ruchowym i manualnym (łapie piłkę, buduje z drobnych klocków, lepi z plasteliny, poprawnie trzyma ołówek, posługuje się nożyczkami).

Dlaczego warto, by sześciolatek rozpoczął naukę w szkole? Program dostosowany do możliwości dziecka, szkoła gotowa na przyjęcie sześciolatków. Zgodnie z nową podstawą programową w szkole zachowane są proporcje pomiędzy nauką w ławce, a nauką poprzez zabawę.

Jak najwcześniejsze objęcie dziecka zorganizowaną edukacją zapewnia mu szybszy rozwój, wcześniejsze odkrywanie jego talentów i korygowanie ewentualnych deficytów. W większości krajów europejskich naukę podejmują dzieci sześcioletnie i młodsze np.: od 4. roku życia w Irlandii Północnej i Luksemburgu; od 5. roku życia w Anglii, Holandii, Szkocji, Walii, na Łotwie i na Węgrzech; od 6. roku życia w Austrii, Belgii, Czechach, Francji, Grecji, Hiszpanii, Irlandii, Norwegii, Portugalii, Rumunii, Słowacji, Słowenii, Niemczech, na Litwie i we Włoszech.

Rodzice, do Was należy decyzja czy dziecko rozpocznie naukę w szkole czy pozostanie jeszcze przedszkolakiem, jednakże jak najwcześniejsze objęcie dziecka zorganizowaną edukacją zapewnia mu: szybszy rozwój, wcześniejsze odkrywanie jego talentów, korygowanie ewentualnych deficytów

www.zsprzasnik.szkolnastrona.pl

Dziękujemy za uwagę