Szkoła Podstawowa nr 214 Ul. Fontany 1.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ELEMENTY OCENIANIA KSZTAŁTUJĄCEGO
Advertisements

Czy wszyscy uczniowie mogą odnieść sukces?
Projekt „Uwaga! Sposób na sukces”
Wsparcie szkół skoncentrowanych na skutecznym uczeniu się uczniów
Wyrównywanie szans edukacyjnych
NOWA PODSTAWA PROGRAMOWA
Dlaczego 6-latek do szkoły TAK?!
Marcin Szala wicedyrektor Szkół ETE im. Alberta Schweitzera
7 ścieżek do szkolnego sukcesu
Opracowała: Joanna Dembowa. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 20 sierpnia 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
„Zabawa jest nauką, nauka zabawą. Im więcej zabawy, tym więcej nauki”
POKAZ EFEKTÓW PRACY UCZNIÓW W RAMACH REALIZOWANEGO PROJEKTU
SERDECZNIE ZAPRASZAMY NA PREZENTACJĘ POKAZU EFEKTÓW PRACY UCZNIÓW
ocenianie, które pomaga się uczyć
Sześciolatek w szkole ZESPÓŁ SZKÓŁ W TUŁAWKACH. Zagadnienia: I. Działania organizacyjne związane z przyjęciem sześciolatków do szkoły II. Wzbogacenie.
SZKOŁA PRZYJAZNA SZEŚCIOLATKOM
SZKOŁA PODSTAWOWA W ZEGRZU POMORSKIM
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
WYRÓWNYWAWNIE SZANS EDUKACYJNYCH. E-akademia przyszłości Projekt realizowany w naszej szkole przez 3 lata – od 1 września 2010r. do nadal, współfinansowany.
Nowa podstawa programowa kształcenia ogólnego dla szkół podstawowych
PODMIOTOWE DETERMINANT PROCESU UCZENIA SIĘ
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Szkoła Podstawowa im. św. Franciszka z Asyżu w Poskwitowie
Szkoła Podstawowa nr 1 im. Bronisława Malinowskiego w Woli
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu
Im wcześniej dziecko rozpocznie naukę, tym ma większą szansę na rozwój swoich uzdolnień i umiejętności lub diagnozę i pomoc w problemach rozwojowych. Szkoła.
KLASY INNOWACYJNE alternatywa dla … ”Nauka to pokarm dla rozumu”
NAUCZYCIELKA BADACZKA, jest pomysł na więcej pracy
„PIERWSZE UCZNIOWSKIE DOŚWIADCZENIA DROGĄ DO WIEDZY”
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Szkoła Podstawowa im. H. Sienkiewicza w Promniku
compulsory full-time education
Realizacja podstawy programowej poprzez różne formy aktywności w klasach I-III, cz.2 Aleksandra Klimza
Dlaczego warto uczyć małe dzieci języków obcych? Opracowała
Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Piwodzie z Filią w Cetuli
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
Idea oceniania kształtującego
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie ZGODNOŚĆ REALIZACJI WYBRANYCH OBOWIĄZKOWYCH ZAJĘĆ EDUKACYJNYCH Z RAMOWYMI PLANAMI NAUCZANIA.
WYCHOWANIE DZIECI WSPÓLNYM CELEM RODZINY I SZKOŁY
System edukacji w Polsce
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
Gimnazjum im. Jana Pawła II w Choceniu Klasa Terapeutyczna.
CZYNNIKI RÓŻNICUJĄCE UCZNIÓW
Edukacja po CEOwsku mgr Bożena Sozańska.
Poznaj swojego doradcę kariery Jak to robimy w Zespole Szkół Nr 14 we Wrocławiu.
O nowych zadaniach nauczyciela matematyki w kontek ś cie wyboru podr ę czników i programów nauczania.
Zespół środków, czyli urządzeń (np. komputer, sieci komputerowe czy media), narzędzi (oprogramowanie) oraz innych technologii, które służą wszechstronnemu.
Klasa pierwsza to start uczniów do samodzielnego i naukowego poznania świata. W trakcie aktywnego udziału w zajęciach.
IX Konferencja „Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka” Maria ZAJĄC „E-learning 2.0 a style uczenia się” Maria ZAJĄC E-learning 2.0 a style.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Zadanie dyrektora szkoły w ramach programu Szkoła z klasą 2.0 Opracowanie: Jerzy Marek.
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
Szkoła Podstawowa Nr Kraków ul. Bolesława Śmiałego 6 tel: (12) im Św. Benedykta z Nursji w Krakowie.
EDUKACJA MATEMATYCZNA skuteczna, przyjazna dziecku i nauczycielowi Arkadiusz Mroczyk.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2016/2017.
Wejrowò, 21 czerwińca 2017 r..
CELE WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Projekty zrealizowane w ZS1
Strategia wdrażania projektu innowacyjnego pt.: „Umiem się uczyć”
Inteligencja Marta Riess.
Praca z uczniem zdolnym w Zespole Szkół nr 8 we Włocławku
Jak skutecznie realizować podstawę programową?
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
Zapis prezentacji:

Szkoła Podstawowa nr 214 Ul. Fontany 1

Klasa 1 w roku szkolnym 2017/18 Dwujęzyczność Rozwój wrodzonych talentów Ocenianie kształtujące

Klasa dwujęzyczna: Wprowadzenie dzieci w świat języka angielskiego; Biegła znajomość języka angielskiego w czterech podstawowych sprawnościach językowych: rozumienie tekstu mówionego, mówienie, czytanie i pisanie; Rozbudzenie motywacji do nauki języka angielskiego poprzez ukazywanie jego przydatności w sytuacjach innych niż same lekcje języka angielskiego; Wykorzystywanie języka obcego jako narzędzia do zdobywania wiedzy.

Tematyka bloku anglojęzycznego w klasie pierwszej: Czytanie i pisanie Wypowiadanie się w małych formach teatralnych Edukacja muzyczna Edukacja plastyczna Edukacja przyrodnicza Edukacja matematyczna Zajęcia komputerowe Zajęcia techniczne Wychowanie fizyczne Edukacja językowa

Lekcje języka angielskiego Klasa I 3 godziny Klasa II 4 godziny Klasa III 4 godziny

Jak Państwo myślą, ilu z tych uczniów jest zdolnych?

KAŻDE DZIECKO JEST ZDOLNE

Teoria inteligencji wielorakich Howarda Gardnera H. Gardner wyróżnił 8 typów inteligencji:

Każdy człowiek posiada wszystkie typy inteligencji rozwinięte w różnym stopniu. Tworzą one niepowtarzalny „profil inteligencji”, który podlega zmianom w trakcie naszego rozwoju. Wszystkie inteligencje wzajemnie ze sobą współpracują. Każdą inteligencję można rozwijać, „słabsze” poprzez te „mocniejsze”.

Teoria Howarda Gardnera To przede wszystkim: inne spojrzenie na możliwości rozwojowe i szanse edukacyjne dziecka, spojrzenie na ucznia w sposób nieoceniający, inna niż tradycyjna wizja szkoły, inna wizja człowieka dorosłego.

Ocenianie kształtujące – „Ocenianie pomagające się uczyć” Polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania informacji, które pozwolą rozpoznać jak przebiega proces uczenia się, aby: Nauczyciel modyfikował dalsze nauczanie, Uczeń otrzymywał informację zwrotną pomagającą mu się uczyć.

Ocenianie kształtujące: Powoduje, że uczeń: wie po co się uczy, czego się ma nauczyć uczy, po czym pozna, że się nauczył, umie ocenić czy się nauczył; Może przejąć kontrolę i odpowiedzialność za własne uczenie się; Raport Organizacji Rozwoju Gospodarczego i Współpracy z 2005 r. dowodzi skuteczności tego sposobu oceniania w poprawie wyników nauczania, przygotowaniu do uczenia się przez całe życie wyrównywaniu szans edukacyjnych.

rozwój talentów uczniów, Klasa I dwujęzyczna to: praca nad rozwojem wrodzonych zdolności dzieci zgodnie z teorią inteligencji wielorakich, rozwój talentów uczniów, indywidualne tempo pracy dostosowane do rozwoju każdego ucznia, ocenianie kształtujące, zajęcia opierające się na działaniach praktycznych i zdobywaniu umiejętności przygotowujących do przyszłego życia, aktywna nauka języka angielskiego.

Czy mają Państwo pytania? Dziękuję za uwagę Agata Borkowska