Bonaparte a sprawa polska.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zainteresowania czytelnicze uczniów klas 1-3 Rok szkolny 2009/2010
Advertisements

Sprawozdanie z realizacji akcji prozdrowotnej
„Czy jestem Eko?” Dąbrowa Górnicza 2013.
NASZA WIEDZA O PROGRAMACH KOMPUTEROWYCH Podsumowanie wiadomości zdobytych na lekcjach informatyki.
ZESPÓŁ SZKÓŁ TECHNICZNYCH I OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH IM. STANISŁAWA STASZICA W BIAŁYMSTOKU.
Biblioteka w Szkole Podstawowej Nr 9 Dzierżoniów
Spośród 80 szkół, które przystąpiły do realizacji projektu, znalazła się również nasza szkoła – Zespół Szkół nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu.
Projekt edukacyjny – królowa metod aktywnych
W ramach projektu Lubuska Szkoła Równych Szans, prowadzone jest w naszej szkole kółko języka niemieckiego dla uczniów klas VI, którzy pragną poszerzyć
Wykaz zajęć pozalekcyjnych, inicjatyw oraz ich efekty
Jak cało i zdrowo przyszedłem na świat
Cel programu: lepsze wykorzystanie w uczeniu i komunikowaniu się technologii informacyjno- komunikacyjnych.
Dlaczego Publiczna Szkoła Podstawowa w Brzeźnicy jest fajna??
PROJEKT EDUKACYJNY DZIECI HOLOKAUSTU
PROJEKT COMENIUS PARTNERZY : Zespół Szkół Technicznych i Ogólnokształcących nr 1, Chorzów Lycée professionnel JULES VERNE, Grandvilliers Iskitler Teknik.
WYNIKI ANKIETY W ankiecie przeprowadzonej przez Nową Przyszłość wzięło udział 106 uczniów szkoły podstawowej i gimnazjum z Zespołu Szkół im. Ks. Jerzego.
Oprac. - M. Rostkowska 1 Warsztaty Komputery w edukacji COMPUTERS IN EDUCATION.
KLUB OPIEKI POZALEKCYJNEJ WSPÓLNA CHATA. Klub Opieki Pozalekcyjnej w naszej szkole istnieje od 1995 r. Jest integralną częścią świetlicy szkolnej. Zajęcia.
NAUCZYCIELE BIBLIOTEKARZE
Sprawozdanie z projektu edukacyjnego
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
Fotografia naszym życiem
Wychowanie patriotyczne w Zespole Szkół Mechanicznych w Żaganiu
Biblioteka jako Szkolne Centrum Informacji
Publiczne Gimnazjum im. św. Jadwigi Królowej w Annopolu
Nie pytaj co inni mogą zrobić dla Ciebie, pomyśl co Ty możesz zrobić dla innych – o samorządności w naszej szkole.
Szkoła Podstawowa Nr 122 w Łodzi Koordynatorzy projektu:
Regulamin Szkoły z klasą
Szkolne centrum informacji składa się z trzech pomieszczeń: czytelni, w której uczniowie mają dostęp do księgozbioru i do 8 komputerów podłączonych do.
Platforma Edukacyjna Szkoły Podstawowej nr 67 w Krakowie Z tej krótkiej prezentacji dowiemy się, do czego będzie służyć uczniom platforma edukacyjna, jak.
Witamy w Gimnazjum Nr 3 im. Fryderyka Chopina w Sochaczewie.
SamoGazetkaComeniusRząd czyli… O działalności w naszej szkole.
Zajęcia prowadzone w ramach EFS Szkoła Podstawowa Nr 15 w Tarnowie
Przedstawienie działań naszej grupy w czasie projektu.
„Ortograffiti w mojej szkole”
Debata (także: obrady) – dyskusja o sformalizowanej formie, wymiana poglądów na dany temat, najczęściej w większym gronie osób, np. na zebraniu, posiedzeniu,
Wyrównywanie szans edukacyjnych. Szkoła zapewnia uczniom dostęp do komputera, drukarki, skanera, aparatu cyfrowego, kamery i Internetu.
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Zespół Szkół Gimnazjum Nr 6 Szkoła Podstawowa Nr 13 w Zawierciu.
NASZA SZKOŁA W PROJEKCIE „MŁODZI-KREATYWNI”
Biblioterapia a profilaktyka uzależnień
ANALIZA KWESTIONARIUSZA PROGRAMU COMENIUS, styczeń 2015
HISTORIA POLSKI W LEGENDACH
Demokracja w szkole-wpływ samorządu na życie uczniów.
Obsługa programu AutoCad
Prawa człowieka i ich ochrona w Polsce Alicja Kopczyńska
PRZYGOTOWANIA D0 DEBATY „ JAK WYKORZYSTYWAĆ MOŻLIWOŚCI KTÓRE DAJE NAM UNIA EUROPEJSKA” Uczniowie z Publicznego Gimnazjum nr 2 w Łomży im. Jana Pawła II.
Lekcje z komputerem, 2006.
PROJEKT SZKOŁY Z KLASĄ „RADY NA NASZE ODPADY”.
KODEKS 2.0 TECHNIKI INFORMACYJNO KOMUNIKACYJNE. KOMUNIKACJA Z RODZICAMI I UCZNIAMI ZA POMOCĄ TELEFONU KOMÓRKOWEGO I POCZTY ELEKTRONICZNEJ.
Sportowy Okrągły Stół – debata na temat udoskonalania zajęć sportowych w szkole 12 listopada 2015.
Nasi czworonożni przyjaciele Prezentacja projektu Szkoła z klasą 2.0 realizowanego w klasie II SP w Łężanach.
Legiony Dąbrowskiego.
Ż EBY CHCIAŁO SIĘ …. Opr. mgr K. Nagórzańska. D LACZEGO OSIĄGAMY SŁABE WYNIKI W NAUCE ? Ponieważ: nasza motywacja ( „motyw” do podjęcia „akcji”) jest.
,,Szkoła powinna dążyć do tego, by młody człowiek opuszczał ją jako harmonijna osobowość, a nie jako specjalista.” Albert Einstein.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Zadanie dyrektora szkoły w ramach programu Szkoła z klasą 2.0 Opracowanie: Jerzy Marek.
Publiczne Gimnazjum nr 41 im. S. Żeromskiego ul. Bohdanowicza 11 Łódź tel/fax:
Szkoła Podstawowa Nr Kraków ul. Bolesława Śmiałego 6 tel: (12) im Św. Benedykta z Nursji w Krakowie.
PODSUMOWAINE WEWNETRZNEJ EWALUACJI PRZEPROWADZONEJ W ROKU SZKOLNYM 2016/2017 W ZESPOLE SZKÓŁ MIEJSKICH NR 4 W KĘDZIERZYNIE – KOŹLU.
11 listopada – Święto Niepodległości.
ANKIETA aktywność czytelnicza uczniów Społecznego Gimnazjum w Czersku
ERA SZKOLNEGO KOMPUTERA!
Święto Niepodległości w Szkole Podstawowej w Strzygach
ROLA OSÓB ZAANGAŻOWANYCH W PROCES
Charakteryzator Mój przyszły zawód….
Dni otwarte Nazwa szkoły Data.
ROK STANISŁAWA WYSPIAŃSKIEGO
Szkoła Podstawowa Nr 122 w Łodzi Koordynatorzy projektu:
Jak pracować z lekturą? Prezentacja przygotowana w ramach spotkania sieci czytelniczej „Zakochaj się w książce”
Zapis prezentacji:

Bonaparte a sprawa polska. Sąd nad Napoleonem.

Skąd pomysł? Zainteresowała nas legenda napoleońska w Polsce. Dlaczego człowiek uważany w większości krajów Europy za tyrana i sprawcę najkrwawszych wojen, wśród Polaków cieszy się szacunkiem, a czasem wręcz uwielbieniem? Dlaczego Napoleona bardziej kochają Polacy niż Francuzi? I dlaczego śpiewamy o nim w hymnie?

Dwie tezy. Napoleon to postać kontrowersyjna. Postawiliśmy dwie tezy: Napoleon wykorzystał Polaków i sprawę polską dla swoich własnych celów. Napoleon spełniał marzenia Polaków o wolności i niepodległości.

Forma – sąd nad Napoleonem. Postanowiliśmy przeprowadzić dyskusję w formie procesu sądowego. Klasa II D miała bronić Napoleona.

Klasa II E oskarżała cesarza.

Przygotowania: Zbieranie informacji o epoce napoleońskiej i samym cesarzu oraz Polakach z przełomu XVIII i XIX w. Poszukiwanie książek historycznych, pamiętników i dokumentów w bibliotece szkolnej, bibliotece miejskiej oraz w zbiorach domowych.

Surfowanie po internecie.

Zbieranie materiału ikonograficznego, czyli rysunków i obrazów.

Przygotowanie munduru dla Napoleona.

„Sądny” dzień Zwieńczeniem pracy nad realizacją projektu był sąd nad Napoleonem. Pracownia języka polskiego stała się na chwilę salą sądową, a uczniowie wcielili się w role: sędziny, oskarżonego Napoleona, obrońców i prokuratorów.

Uczniowie z dużym zaangażowaniem emocjonalnym przedstawiali swoje argumenty, powołując się na liczne dowody zaczerpnięte z dokumentów i książek. Bronili swojego zdania stanowczo, ale nie zapomnieli o kulturze dyskusji i wzajemnym szacunku. Dzięki temu wymiana zdań była rzeczowa i ciekawa, dostarczyła widzom wielu wrażeń.

Ostatecznie sąd uniewinnił Napoleona, z czego najbardziej ucieszyli się uczniowie broniący cesarza Francuzów. Jednak nikt nie czuł się przegranym, ponieważ taka forma zajęć spodobała się wszystkim uczniom, również występującym w roli widzów.

Podsumowanie projektu. Czego dowiedzieliśmy się? Poznaliśmy lepiej epokę napoleońską. Zrozumieliśmy na przykładzie Napoleona, że wielu postaci historycznych nie da się ocenić jednoznacznie. Uznaliśmy, że Napoleon był postacią, która może fascynować. Dowiedzieliśmy się bardzo dużo o losach Polaków pod zaborami. Przekonaliśmy się, że droga do biblioteki nie jest wyboista, a książki nie gryzą.

Czego nauczyliśmy się? Poszukiwać informacji w książkach i internecie. Dokonywać analizy, wybierać z tekstu to, co najważniejsze. Rzeczowo dyskutować, w oparciu o konkretne argumenty. Urzeczywistniać nawet szalone pomysły. Nauczyliśmy się redagować mowy obrońców i oskarżycieli. Pracować na zajęciach metodą dramy. Wykorzystywać do przygotowania projektu: komputer, aparat fotograficzny, kamerę. Poznaliśmy tajniki sztuki retoryki, rolę modulacji i intonacji głosu oraz zasady sprawnego wysławiania się.