Gimnazjum w Golubiu - Dobrzyniu

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Niedaleko Koronowa, przy drodze krajowej nr 25 położona jest niezwykle malownicza miejscowość będąca polską stolicą truskawek - Buszkowo, w której od.
Advertisements

ELEMENTY OCENIANIA KSZTAŁTUJĄCEGO
Projekt „Uwaga! Sposób na sukces”
im. Króla Jana III Sobieskiego
Efektywność kształcenia Jak ją poprawiać?. Kształcenie – to całość doświadczeń składających się na proces zdobywania przez jednostkę umiejętności, wiedzy.
Prezentacja przygotowana przez zespół badawczy przy CKE pod kierunkiem dr R.Dolaty PRIORYTETY POMORSKIEGO KURATORA OŚWIATY w roku szkolnym 2008/
Kształtowanie kompetencji czytelniczych-
Wspieranie rozwoju indywidualnego ucznia gimnazjum
Zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze:
PRACA Z UCZNIEM ZDOLNYM
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Egzamin gimnazjalny od roku 2012 Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
Szkoła Podstawowa im. R. Wyrzykowskiego w Bełdowie rok szkolny 2009/2010.
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
TERESA DĄBEK NAUCZYCIEL SP nr 23 w GLIWICACH
„A tu rzeczywistość skrzeczy” jak uczyć, by nie spadła efektywność przygotowania do egzaminu maturalnego 2015 Matura 2015 – jak dobrze już teraz przygotowywać.
Raport z ewaluacji wewn ę trznej w Zespole Szkó ł Ogólnokszta ł c ą cych w Pacynie rok szkolny 2011/2012r.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy.
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Projekt "Mamo! Tato! Wyrosłem z przedszkola" realizowany jest w ramach zadania publicznego pn. Realizacja szkolnych projektów promujących przyjazną adaptację.
PROJEKT EDUKACYJNY W GIMNAZJUM NR 16 informacje. Co to jest projekt edukacyjny? PROJEKT EDUKACYJNY JEST ZESPOŁOWYM, PLANOWYM DZIAŁANIEM UCZNIÓW, MAJĄCYM.
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
Planowanie programu działań rozwijających umiejętność pisania
Organizacja nauczania języka obcego w grupach międzyoddziałowych w Gimnazjum nr 35 Wiesława Sraga dyrektor Zespołu Szkół nr 12 w Bydgoszczy.
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Projekt edukacyjny w gimnazjum
rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy.
GIMNAZJUM W PIECKACH Zebranie Rodziców 05. listopada 2010 r
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Jak wykorzystujemy technologię informacyjną w procesie dydaktyczno – wychowawczym w kształceniu zintegrowanym?
Wykorzystanie EWD w ewaluacji wewnętrznej szkoły
Rok szkolny 2013/2014 Zespół w składzie:
TEORIA INTELIGENCJI WIELORAKICH
Jak osiągnąć sukces?! Jak osiągnąć dobry wynik ze sprawdzianu, testu?! Na przykładzie małej szkoły wiejskiej, której wyszło!!!
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Szkolny katalog motywowania uczniów do nauki. Naczelna zasada Stwórzmy możliwości osiągania drobnych sukcesów indywidualnych każdemu uczniowi.
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
Ocenianie kształtujące w edukacji matematycznej i przyrodniczej
System edukacji w Polsce
INTELIGENCJE WIELORAKIE
„Pomóż swojemu dziecku zrozumieć matematykę”
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Co to jest spacer edukacyjny?
Dobry start w szkole jest niezwykle ważny dla rozwoju dziecka.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
Edukacja po CEOwsku mgr Bożena Sozańska.
Informator dla rodziców
Sprawdzian szóstoklasisty
UCZNIOWIE NABYWAJĄ WIADOMOŚCI I UMIEJĘTNOŚCI OKREŚLONE W PODSTAWIE PROGRAMOWEJ.
Poznaj swojego doradcę kariery Jak to robimy w Zespole Szkół Nr 14 we Wrocławiu.
O nowych zadaniach nauczyciela matematyki w kontek ś cie wyboru podr ę czników i programów nauczania.
Planowanie pracy nauczyciela. PODSTAWA PROGRAMOWA  1. Cele ogólne – czego mamy nauczyć  2. Treści programowe – realizując je mamy nauczyć umiejętności.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
Ogólnopolska Kampania Społeczna UCZEŃ TEŻ CZŁOWIEK TWÓRCZY INDYWIDUALISTA.
SPRAWDZIAN OD ROKU SZKOLNEGO 2014/15 Odbędzie się 1 kwietnia 2015 roku.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
Praca metodą projektu edukacyjnego
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
SZKOLNICTWO PONADGIMNAZJALNE WARSZTATY DLA RODZICÓW
Strategia wdrażania projektu innowacyjnego pt.: „Umiem się uczyć”
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
Szkoła z mocą zmieniania świata!
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Zapis prezentacji:

Gimnazjum w Golubiu - Dobrzyniu

szkoła zarządzająca wiedzą

Analfabetami w przyszłości nie będą ludzie nie umiejący czytać, ale tacy, którzy nie będą potrafili się uczyć.

Szkoła Zarządzająca Wiedzą to program, którego celem jest nauczenie jak się uczyć, jak zaplanować i prowadzić proces własnej edukacji. Zależy nam na tym, aby nasi uczniowie byli nie tylko biernymi odtwórcami wiedzy zawartej w podręcznikach szkolnych, ale żeby potrafili podejmować wysiłek intelektualny, planowali własną naukę i osiągali sukcesy w różnych dziedzinach. Program jest realizowany w trzech etapach. Każdy etap trwa jeden rok szkolny. W każdym etapie szkoła może ubiegać się o zdobycie odznaki Szkoły zarządzającej wiedzą. Etap pierwszy prowadzi do srebrnej, drugi do złotej, trzeci do diamentowej odznaki.

SZKOŁA ZARZĄDZAJACA WIEDZĄ podzielony jest na pięć modułów: Srebrny etap projektu SZKOŁA ZARZĄDZAJACA WIEDZĄ podzielony jest na pięć modułów: Planowanie Zdobywanie wiedzy Twórcze myślenie Prezentacja wiedzy Ocena i samoocena.

W skład zespołu nauczycieli realizujących program weszli: 1. Sipak Iwona 2. Blonkowska Anna 3. Chylewska Lidia 4. Cieciurska Katarzyna5. Dziadoń Maria 6.Jabłońska Zofia 7. Kałużny Adam 8.Kamińska Iwona 9. Kardaszyńska Ewa 10. Ośka Joanna 11. Rutkowska Małgorzata 12. Sicińska Ewa 13. Starosta Maria 14. Zielińska Maria 15. Żuchowska Stańczyk Wiesława W realizacji programu bierze udział 100 uczniów z czterech wybranych losowo klas.

Jak zdobyć odznakę i tytuły: „Mistrz planowania”, „Zdobywca wiedzy”, „Twórczy myśliciel”, „Mistrz prezentacji wiedzy”, „Mistrz oceniania”, „Menedżer wiedzy” 1. Każdy moduł składa się z wielu ćwiczeń, które kształcą określone umiejętności, np. w module „Planowanie” jest to umiejętność ustalania celów, planowania własnej kariery, planowania pojedynczych i długotrwałych działań, gospodarowania czasem, tworzenia planu prac pisemnych i ustnych wypowiedzi 2. Ćwiczenia mogą być realizowane na dowolnej lekcji, dowolnego przedmiotu w bardzo różnorodny sposób 3. Każde ćwiczenie może, zatem być realizowane w bardzo wielu, rozmaitych odmianach 4. Zaliczenie modułu wymaga wykonania poprawnie, co najmniej 10 ćwiczeń

5. Uczeń musi uzyskać, co najmniej 20 punktów dla zaliczenia modułu 6. Każdy uczeń, który uzyskuje 20 i więcej punktów ma prawo do tytułu „Mistrz planowania” i do odpowiedniej odznaki 7. Za każde, poprawnie wykonane ćwiczenie uczeń stawia sobie 2 punkty. Za wykonanie częściowe może sobie przyznać 1 punkt 8. Odznaka wklejana jest do indeksu ucznia 9. Aby uzyskać tytuł MENEDŻERA WIEDZY uczeń musi uzyskać mistrzostwo we wszystkich pięciu modułach

12.10.2006r. w naszej szkole odbyła się uroczysta inauguracja programu .Na spotkanie zaproszeni zostali uczniowie, rodzice, nauczyciele, dyrekcja oraz Burmistrz Miasta Golubia - Dobrzynia

Po inauguracji odbyło się uroczyste spotkanie nauczycieli i rodziców w świetlicy szkolnej, gdzie w miłej atmosferze dyskutowano korzyściach wynikających z realizacji tego nowatorskiego przedsięwzięcia.

1-3. 12. 2006r odbyły się warsztaty szkoleniowe w Górznie 1-3.12.2006r odbyły się warsztaty szkoleniowe w Górznie. Tu nauczyciele przygotowywali się do realizacji modułu „Zdobywanie wiedzy”

Kilka zasad realizacji programu przez nauczycieli 1. Program ułatwia nauczycielom realizację podstawy programowej w zakresie kształcenia umiejętności uczniów 2. Ważnym zadaniem nauczycieli jest silne motywowanie uczniów. Temu służą umowy zawierane z uczniami, indeksy i odpowiedni sposób prowadzenia lekcji 3. Program uczy nie tylko uczniów. Refleksje, wspólny namysł i projektowanie zmian powinny prowadzić do stałego doskonalenia umiejętności wszystkich nauczycieli 4. Program realizowany jest w atmosferze zabawy, radości i twórczego myślenia

Korzyści płynące z programu Szkoła Zarządzająca Wiedzą Uczniowie uczą się bardziej efektywnie Lekcje są interesujące, a nawet zabawne Uczniowie potrafią się uczyć Nauczyciele nie przekazują gotowej wiedzy, tylko uczą procesu jej zdobywania Zmniejsza się stres i skala niepowodzeń szkolnych Uczniowie stają się zaradni, przedsiębiorczy i samodzielni Poprawiają się ralacje między uczniami a nauczycielami Wzrasta poziom optymizmu uczniów Powraca radość uczenia się uczniów Wzrasta poczucie satysfakcji nauczycieli Dyrektor wykorzystuje program jako priorytet rozwoju szkoły Poprawiają się wyniki uzyskiwane przez uczniów na sprawdzianach Szkoła może uzyskać tytuł i odznakę Szkoła Zarządzająca Wiedzą

realizacja modułu III – twórcze myślenie

Moduł III Twórcze Myślenie Tworzenie MAP MYŚLI –

Dwie półkule mózgu Lewa półkula Mowa Logika Liczenie Szeregowanie Matematyka Prawa półkula Rytm Rym Muzyka Obrazy Wyobraźnia Realizacja modułu II Zdobywanie Wiedzy

Rodzaje inteligencji 1. Językowa 5. Przyrodnicza 2. Matematyczno-logiczna 5. Przyrodnicza 6. Interpersonalna 7. Intrapersonalna 4. Muzyczna 8. Kinestatyczna 3. Wizualno-przestrzenna

SZKOŁA ZARZĄDZAJĄCA WIEDZĄ ETAP SREBRNY - rok szkolny 2006-07 „Ci, których fascynuje proces zdobywania wiedzy, to ci, którzy kochają życie. Dla takich osób zmiany nigdy nie stanowią problemu czy zagrożenia, gdyż są kolejną ekscytującą możliwością. Wymaga to jednak z naszej strony czegoś, co można nazwać pozytywnym nastawieniem intelektualnym”. Charles Handy