PROJEKT.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
Advertisements

„E-podręczniki do kształcenia ogólnego”
Człowiek – Najlepsza inwestycja
Konferencja  Czas dla ludzi młodych
Konferencja dla przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego Tworzenie sieci Powiatowych Ośrodków Wspierania Uczniów Zdolnych w województwie małopolskim.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM – NAUKA PRZEZ DZIAŁANIE
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Program Młodzi Przedsiębiorczy jest realizowany przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i dofinansowany ze środków Narodowego Banku Polskiego oraz premiowany.
Szanowna Pani Dyrektor, Szanowny Panie Dyrektorze, Pragniemy zaprosić Pani/Pana szkołę do udziału w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym Przekonujemy się
Przedsiębiorczość i przedmioty ekonomiczne Edukacja regionalna w praktyce szkolnej Szczecin, r.
Program wychowawczy szkoły
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Realizacja projektu w roku szkolnym 2011/2012 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Przedsiębiorczość w polskim systemie oświaty
Zakres Przedział wiekowy Cele Oprogramowanie Opis
Oferta szkoleniowa Ośrodka rok szkolny 2009/10 semestr letni Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów.
Nowości w programie Comenius C omenius Regio Partnerskie Projekty Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie.
Informacja o Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym Przekonujemy się do prywatyzacji dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych Projekt jest organizowany przez.
Młodzieżowa przedsiębiorczość
Przedsiębiorczość - cecha działania zmierzającego do zapewnienia racjonalnej i efektywnej koordynacji zasobów gospodarczych firmy. W praktyce przedsiębiorczość
W Zespole Szkół Ekonomicznych nr 2
WYRÓWNYWAWNIE SZANS EDUKACYJNYCH. E-akademia przyszłości Projekt realizowany w naszej szkole przez 3 lata – od 1 września 2010r. do nadal, współfinansowany.
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Zadania Świętokrzyskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Kielcach w ramach projektu Młodzieżowy Inkubator Przedsiębiorczości.
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH. W ZSP w Czarnkowie szczególną troską otoczona jest młodzież o specjalnych potrzebach edukacyjnych. W pracy z uczniem.
PROJEKT EDUKACYJNY W GIMNAZJUM NR 16 informacje. Co to jest projekt edukacyjny? PROJEKT EDUKACYJNY JEST ZESPOŁOWYM, PLANOWYM DZIAŁANIEM UCZNIÓW, MAJĄCYM.
ZADANIA KOORDYNATORÓW
PRACA Z UCZNIAMI GIMNAZJUM METODĄ PROJEKTÓW
Co przed nami w projekcie Łatwiejszy start…? Faustyna Kaletka.
Podstawowe informacje o projekcie ZSKP w projekcie Zadanie Wyjazdy AMW Festiwal Nauki Ekodolina Szymbark Toruń Warszawa Gdańsk – Sobieszewo.
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH. W ZSP w Czarnkowie szczególną troską otoczona jest młodzież o specjalnych potrzebach edukacyjnych. W pracy z uczniem.
Nowoczesny Uczeń - program aktywizacji edukacyjno – obywatelskiej uczniów rybnickich liceów - realizacja Projektu w I Liceum Ogólnokształcącym z Oddziałami.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Patent żabki Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielawie.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Szkolenie dla nauczycieli - szkolnych koordynatorów projektu „Sklep  wysypisko: ulica jednokierunkowa?” Warszawa, dn. 16 lutego 2007 r. Projekt współfinansowany.
WIZYTA UPOWSZECHNIAJĄCA D a l i k ó w część 1 „N a s z a Droga do Projektu”
Rok Szkolny 2014/2015 Rokiem Szkoły Zawodowców 1.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma  Pracownik  przedsiębiorca  przedsiębiorstwo.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Biznes przy tablicy. OTWARTA FIRMA Idea programu Otwarta firma – Biznes przy tablicy to program przeznaczony dla uczniów szkół.
Szkoła Kluczowych Kompetencji luty 2009 rok – grudzień 2012 rok. Zespoły Szkół Ponadgimnazjalnych w Lipsku i Siennie.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Specjalność INNOWACYJNY BINZES Katedra Informatyki Ekonomicznej Katedra Przedsiębiorczości i Zarządzania Innowacyjnego Katowice,
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
Możliwości rozwoju szkolnictwa zawodowego i edukacji przedszkolnej RPO WŚ
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Doświadczenia pierwszych naborów w ramach osi Kadry dla gospodarki oraz działania 10.6 Usługi rozwojowe dla MŚP Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-
Ewaluacja pracy szkoły – drogą do wszechstronnego rozwoju uczniów.
Ro Roczny Plan Wspomagania Roczny Plan Wspomagania – plan zbudowany na bazie oferty doskonalenia realizowanej w danej szkole/ przedszkolu. RPW obejmuje.
Podstawowe informacje o projekcie Nazwa projektu: „Europejskie kompetencje i jakość kształcenia osób dorosłych w dobie globalizacji” Okres realizacji:
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Konferencja współfinansowan a ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Kompleksowy Program Rozwoju Szkolnictwa Zawodowego.
Praca metodą projektu edukacyjnego
PROGRAM „Szkolny Klub Sportowy”
Doradztwo zawodowe, co dalej w świetle reformy systemu oświaty?
KOMPETENCJE I PERSPEKTYWY ZAWODOWE
Projekt: Poprawa jakości kształcenia ogólnego w mieście Jaśle oraz gminach: Jasło, Dębowiec, Krempna, Nowy Żmigród i Osiek Jasielski Regionalny Program.
Projekty zrealizowane w ZS1
Otwarta firma – Biznes przy tablicy
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
E-fektywne F-unkcjonalne S-zkoły
„Poszerzamy Kadr” Projekt:
art. 264 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Zapis prezentacji:

PROJEKT

"Pieniądz jest spiżarnią najszlachetniejszej siły w naturze, bo ludzkiej pracy. On jest sezamem, przed którym otwierają się wszystkie drzwi, jest obrusem, na którym zawsze można znaleźć obiad, jest lampą Aladyna, za której potarciem ma się wszystko, czego się pragnie". Bolesław Prus "Lalka"

Cel główny projektu: kształtowanie u 183 uczniów i wychowanków Pałacu Młodzieży postaw sprzyjających przedsiębiorczości oraz przeciwdziałaniu wykluczeniu finansowemu i kształtowanie odpowiedzialności przy podejmowaniu w przyszłości decyzji finansowych, w tym m.in. w zarządzaniu budżetem domowym i korzystaniu z usług finansowych oraz przygotowanie 22 nauczycieli 4 szkół podstawowych i 3 gimnazjów do prowadzenia zajęć z zakresu edukacji finansowej z wykorzystaniem nowoczesnych metod nauczania – uczenia się i narzędzi ICT

Cele szczegółowe projektu: 1/2 Przygotowanie 22 nauczycieli 4 szkół podstawowych, 3 gimnazjów i Pałacu Młodzieży do prowadzenia zajęć z zakresu edukacji finansowej z wykorzystaniem nowoczesnych metod nauczania – uczenia się i narzędzi ICT Rozbudzenie u 183 uczniów 4 szkół podstawowych i 3 gimnazjów oraz wychowanków Pałacu Młodzieży postaw i zachowań przedsiębiorczych Kształtowanie u 183 uczniów 4 szkół podstawowych i 3 gimnazjów oraz wychowanków Pałacu Młodzieży umiejętności korzystania z usług instytucji finansowych i podejmowania racjonalnych decyzji finansowych w celu zapobieżeniu w przyszłości ich wykluczeniu finansowemu z wykorzystaniem nowoczesnych metod nauczania – uczenia się i narzędzi ICT

Cele szczegółowe projektu: 2/2 Kształtowanie u 183 uczniów 4 szkół podstawowych i 3 gimnazjów oraz wychowanków Pałacu Młodzieży umiejętności planowania i realizowania przedsięwzięcia szkolnego na styku biznesu - szkoły/ Pałacu Młodzieży - kultury Kształtowanie u 183 uczniów 4 szkół podstawowych i 3 gimnazjów oraz wychowanków Pałacu Młodzieży umiejętności gospodarowania budżetem domowym podczas konstruowania m.in. gier ekonomicznych

Czas trwania projektu: data rozpoczęcia projektu: 1 czerwca 2017 r. data zakończenia projektu: 30 kwietnia 2018 r.

Adresaci projektu: 1/2 Uczniowie: 60 uczniów SP nr1 i Gimnazjum nr1 w ZSO nr5 w Tarnowie, 30 uczniów SP nr23 i Gimnazjum nr9 w ZSO nr4 w Tarnowie, 30 uczniów SP nr20 i Gimnazjum nr 9 w ZSS w Tarnowie, 21 uczniów SP nr8 w Tarnowie, 42 wychowanków Pałacu Młodzieży w Tarnowie.

Adresaci projektu: 2/2 Nauczyciele: 22 nauczycieli uczących w kl. 7. szkoły podstawowej oraz kl. 2. i 3. gimnazjum, w tym: 5 nauczycieli Zespołu Szkół nr5 w Tarnowie, 4 nauczycieli Zespołu Szkół nr4 w Tarnowie, 5 nauczycieli Zespołu Szkół Sportowych w Tarnowie, 4 nauczycieli Szkoły Podstawowej nr 8 w Tarnowie, a także 4 nauczycieli Pałacu Młodzieży w Tarnowie.

Działania w ramach projektu: 1/16 Konferencja „Przedsiębiorczość w ławie szkolnej” 21.06.2017 r. Kurs blended-learningowy dla nauczycieli „Nowoczesne strategie prowadzenia edukacji ekonomicznej dla uczniów kl. 7 SP i uczniów gimnazjum”– 26 godz. Warsztaty stacjonarne (16 godz.) – od 25.08.2017 r. do 30.09.2017 r. Szkolenie e-learningowe (10 godz.) od 1.09.2017 r. do 30.09.2017 r.

Działania w ramach projektu: 2/16 Konsultacje dla nauczycieli 4 szkół i Pałacu Młodzieży Zaplanowano konsultacje dla nauczycieli 4 szkół i Pałacu Młodzieży, które będą się odbywać w ww. placówkach oświatowych. W trakcie tych konsultacji zostaną opracowane scenariusze zajęć dla uczniów i wychowanków Pałacu Młodzieży, regulaminy konkursów i turniejów.

Działania w ramach projektu: 3/16 Opracowanie przez nauczycieli scenariuszy 20-godz. zajęć dla uczniów i wychowanków w 4 pakietach. 2 pakiety scenariuszy będą dotyczyły zajęć dodatkowych w szkołach: Kreatorzy Gier Ekonomicznych, Młodzi Przedsiębiorcy w Obszarze Kultury.

Działania w ramach projektu: 4/16 2 pakiety scenariuszy do zajęć pozaszkolnych o tej samej tematyce opracują nauczyciele Pałacu Młodzieży dla swoich wychowanków. Scenariusze nauczycieli będą zamieszczone na stronie projektu i platformie e-learningowej.

Działania w ramach projektu: 5/16 Pakiety scenariuszy zajęć „Kreatorzy Gier Ekonomicznych” będą ukierunkowane na konstruowanie przez uczniów i wychowanków gier planszowych i karcianych lub terenowych o tematyce ekonomicznej (np. gospodarowanie budżetem domowym, instytucje i usługi finansowe, problem wykluczenia finansowego m.in. podejmowanie racjonalnych decyzji finansowych, (20 godz.).

Działania w ramach projektu: 6/16 Pakiety scenariuszy zajęć „Młodzi Przedsiębiorcy w Obszarze Kultury” będą ukierunkowane na działanie młodzieżowych wirtualnych firm, które będą zajmować się planowaniem i organizacją przedsięwzięć kulturalnych (szkolnych /pałacowych) „Biznes - Szkoła/Pałac - Kultura” wraz z ich prezentacją (20 godz.).

Działania w ramach projektu: 7/16 Nauczyciele Pałacu Młodzieży będą prowadzić cykl 4 seminariów „Przedsiębiorczość niejedno ma imię” dla chętnych nauczycieli /uczniów szkół biorących udział w projekcie w zakresie: 1. tworzenia reklamy Szkolnego/Pałacowego Przedsięwzięcia Kulturalnego „Biznes - Szkoła/Pałac Młodzieży - Kultura” jako kluczowego czynnika zapewniającego sukces w biznesie (2x 4godz.=8 godz.),

Działania w ramach projektu: 8/16 Nauczyciele Pałacu Młodzieży będą prowadzić cykl 4 seminariów „Przedsiębiorczość niejedno ma imię” dla chętnych nauczycieli /uczniów szkół biorących udział w projekcie w zakresie: 2. dostosowania opracowania graficznego ekonomicznych gier planszowych, karcianych, plenerowych w ramach zajęć pozalekcyjnych/pozaszkolnych Kreatorzy Gier Ekonomicznych do celów konstruowanych gier (takich jak np. podejmowanie decyzji, zarządzanie firmą, optymalizacja kosztów produkcji i/lub usług, gospodarowanie budżetem domowym, zapobieganie wykluczeniu finansowemu, instytucje i usługi finansowe, rozbudzanie postaw i zachowań przedsiębiorczych) (4 godz.).

Działania w ramach projektu: 9/16 Nauczyciele Pałacu Młodzieży będą prowadzić cykl 4 seminariów „Przedsiębiorczość niejedno ma imię” dla chętnych nauczycieli /uczniów szkół biorących udział w projekcie w zakresie: 3. opracowania scenariuszy i scenografii np. przedstawienia, inscenizacji, skeczu o szeroko rozumianej tematyce ekonomicznej w celu efektywnej pomocy w zaplanowaniu i promocji Szkolnego/Pałacowego Przedsięwzięcia Kulturalnego „Biznes - Szkoła/Pałac Młodzieży - Kultura” w obszarach: rozbudzanie postaw i zachowań przedsiębiorczych, zarządzanie przedsiębiorstwem (4 godz.)

Działania w ramach projektu: 10/16 Dwa rodzaje dodatkowych zajęć w szkołach i pozalekcyjnych w Pałacu Młodzieży (do wyboru przez uczniów) wg scenariuszy opracowanych przez nauczycieli, adresowanych do uczniów klas 7 SP i gimnazjum (20 godz./grupę uczniów): a) „Kreatorzy Gier Ekonomicznych” - w wyniku ich pracy zespołowej powstaną gry planszowe i karciane lub terenowe o tematyce ekonomicznej, b) „Młodzi Przedsiębiorcy w Obszarze Kultury” - w wyniku ich pracy zespołowej powstaną szkolne przedsięwzięcia kulturalne „Biznes – Szkoła/Pałac Młodzieży - Kultura”.

Działania w ramach projektu: 11/16 Znak Kompetencyjny z Zakresu Przedsiębiorczości będzie opracowany dla poziomu wiekowego uczniów kl. 7 SP i kl. 2-3 gimnazjum: Plecak Przyszłego Przedsiębiorcy - Poziom Młodzież Młodsza (uczniowie kl. 7 SP i kl. 2-3 gimnazjum). Określone zostaną konkretne kryteria / efekty kształcenia dla tego poziomu z zakresu objętego tematyką zajęć dodatkowych w ramach projektu w oparciu o wytyczne Europejskich Ram Odniesienia odnośnie kompetencji kluczowej inicjatywność i przedsiębiorczość, a także Polskiej Ramy Kwalifikacji.

Działania w ramach projektu: 12/16 Przeprowadzenie (wg wcześniej opracowanego regulaminu) eliminacji szkolnych i międzyszkolnych 2-etapowego Konkursu na Najciekawszą Grę Ekonomiczną (planszową, karcianą, terenową) dla 3-osobowych zespołów uczniów kl. 7 szkoły podstawowej i uczniów gimnazjum. Eliminacje międzyszkolne będą polegały na prezentacji gier przez ich twórców przed Komisją Konkursową i odbędą się w Pałacu Młodzieży, (nagrody rzeczowe – 1., 2., 3. miejsce = 9 sztuk)

Działania w ramach projektu: 13/16 Przeprowadzenie (wg wcześniej opracowanego regulaminu) eliminacji szkolnych i międzyszkolnych 2-etapowego Konkursu na Najlepsze Szkolne Przedsięwzięcie Kulturalne „Biznes - Szkoła/Pałac Młodzieży - Kultura” dla 3-osobowych zespołów uczniów kl. 7 szkoły podstawowej uczniów gimnazjum. Eliminacje międzyszkolne będą polegały na prezentacji szkolnych/pałacowych przedsięwzięć kulturalnych przez ich twórców przed Komisją Konkursową i odbędą się w Pałacu Młodzieży, (nagrody rzeczowe 1., 2., 3. miejsce = 9 sztuk)

Działania w ramach projektu: 14/16 Przeprowadzenie (wg wcześniej opracowanego regulaminu) eliminacji szkolnych i międzyszkolnych 2-etapowego Turnieju Ekonomicznego dla uczniów kl. 7 szkoły podstawowej i kl. 2-3 gimnazjum. I etap szkolny (indywidualny) – test wiedzy sprawdzający umiejętności uczniów z obszarów tematycznych: gospodarowanie budżetem domowym, instytucje i usługi bankowe. II etap Turnieju Ekonomicznego (zespołowy - drużyny 3-osobowe) symulacja przedsiębiorstwa produkcyjnego "Produkcja kaczek", (miejsce realizacji – Pałac Młodzieży),(nagrody: 3x3=9 sztuk)

Działania w ramach projektu: 15/16 Pakiet promocyjny: logo, plakat, ulotka wzory dzienników zajęć dla nauczycieli i uczniów, wzory dyplomów dla laureatów i finalistów 2 konkursów i 2 turniejów.

Działania w ramach projektu: 16/16 Prowadzenie monitoringu i autoewaluacji działań projektowych Na rozpoczęcie i zakończenie szkolenia blended-learningowego dla nauczycieli będą przeprowadzone ankiety: „Oczekiwania nauczycieli od szkolenia blended-learningowego” (ankieta w wersji papierowej) i „Umiejętności nauczycieli po szkoleniu blended-learningowym” Na rozpoczęcie i zakończenie zajęć dodatkowych dla uczniów klas VII. 4 szkół podstawowych i 3 gimnazjów oraz zajęć pozaszkolnych dla wychowanków Pałacu Młodzieży będą przeprowadzone ankiety w wersji papierowej: „Oczekiwania uczniów od zajęć dodatkowych w szkole/zajęć pozaszkolnych w Pałacu Młodzieży” i „Umiejętności uczniów po zajęciach dodatkowych w szkole/zajęć pozaszkolnych w Pałacu Młodzieży”.

Podsumowanie projektu Podsumowanie projektu odbędzie się w formie seminarium: "Rezultaty projektu Tarnowski Uniwersytet Ekonomiczny Pierwszego Wieku".

Maria Krogulec - Sobowiec koordynator merytoryczny projektu maria Maria Krogulec - Sobowiec koordynator merytoryczny projektu maria.sobowiec@gmail.com