Projekt współfinansowany z Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Warszawa, 4 września 2013 r. Pilotaż nowego modelu systemu doskonalenia.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zmodernizowany system doskonalenia nauczycieli i wspomagania szkół oraz przedszkoli w powiecie m. Wałbrzych Wałbrzych lipiec 2013.
Advertisements

1 Zatrudnianie personelu do projektu Reguła proporcjonalności Kwalifikowalność uczestników.
Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie – Instytucja Wdrażająca komponent regionalny Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki
"Nowoczesny Nauczyciel
"Nowoczesny Nauczyciel
Bezpośrednie wsparcie rozwoju szkół poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli w Powiecie Średzkim Program Operacyjny Kapitał.
Zmiany w zasadach finansowania PO KL oraz w wytycznych dot
Plan działania Wrocław, PLAN DZIAŁANIA – STATUS DOKUMENTU W SYTEMIE REALIZACJI DOPRECYZOWANIE ZAPISÓW PO KL SzOP PD -
POMOC TECHNICZNA Kwiecień 2004 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.
Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego MGPiPS Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej RAPORTOWANIE ZPORR.
INFORMACJA I PROMOCJA Kwiecień 2004 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.
EWALUACJA PROJEKTÓW SYSTEMOWYCH W RAMACH PODDZIAŁANIA
Słowniczek pojęć podstawowych związanych z funkcjonowaniem funduszy UE.
Spotkanie informacyjne dla potencjalnych Beneficjentów Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki KONKURSY PILOTAŻOWE ogłoszone przez Wojewódzki Urząd Pracy.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet IV Szkolnictwo wyższe i nauka Działanie 4.2 Patrycja Dukaczewska.
1 Zasada równości szans kobiet i mężczyzn na rynku pracy Mikołajki, lutego 2010 r. Bartosz Szurmiński – Kierownik Zespołu ds. Informacji i Promocji.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r. 1 Obowiązki Beneficjenta wobec IZ RPO WD wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu.
WNIOSKÓW DOFINANSOWYWANYCH
Źródło dofinansowania projektu: Europejski Fundusz Społeczny
2 Agenda działań na rzecz równości szans płci PO KL – wyzwania na przyszłość Dorota Bortnowska, Zastępca Dyrektora Departamentu Zarządzania EFS.
2009 Warszawa, 27 lutego 2009 r. Zasady realizacji umów o dofinansowanie projektu w ramach Poddziałania PO KL ponadregionalne projekty zamknięte.
CELE REALIZACJI PROJEKTÓW POWIATOWYCH Pilotaż nowego modelu systemu doskonalenia nauczycieli i zewnętrznego wspomagania szkół/przedszkoli Pomoc dyrektorom.
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt Kompleksowe wsparcie szkół – sukces edukacji współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Powiat Pilski w partnerstwie z Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Pile
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego PEFS - Instrukcja Zagraniczna mobilność
Schemat przygotowywania wniosku o dofinansowanie zgodnie z założeniami metodyki Zarządzania Cyklem Projektu Metodyka Zarządzania Cyklem Projektu pozwala.
15 kwietnia 2011 r. Alicja Kuźniar, Biuro Projektów Transferu Wiedzy
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
KONTROLA PROJEKTÓW 1.4 NCBR.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt systemowy pn. Przedsiębiorczość szansą na rozwój regionu.
Konferencja dla beneficjentów realizujących projekty w ramach Priorytetu III PO KL Konferencja dla beneficjentów realizujących projekty w ramach Priorytetu.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wydział Europejskiego Funduszu Społecznego Wrocław, 10 grudnia 2007r. INSTYTUCJA POŚREDNICZĄCA komponentu.
Dolnośląski Wojewódzki Urząd Pracy Zasady dokonywania wyboru projektów w ramach PO KL - najważniejsze zmiany w dokumencie Wrocław, styczeń 2011.
Rola wspomagania na etapie diagnozowania, planowania, monitorowania i ewaluacji potrzeb szkoły/placówki. Suwałki, r.
Zielona Góra, 13 listopada 2008r.
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Człowiek najlepsza inwestycja Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego MODERNIZACJA KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli w powiecie ryckim”
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Spotkanie z dyrektorami/ koordynatorami projektu w przedszkolach/szkołach Serdecznie witam w imieniu Zespołu Roboczego Katowice, dnia 4 lipca 2013 r.
ZASADY PRZEPROWADZANIA DIAGNOZY Gdańsk, r. Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
Zamykanie projektu realizowanego w ramach V Priorytetu POIiŚ Wola Ducka, 4 września 2013 r.
Człowiek najlepsza inwestycja Konferencja inaugurująca projekt ”Większa wiedza – Skuteczna praktyka - Doskonalenie kadr oświaty powiatu zgierskiego” 11.
Spotkanie SORE z Radą Pedagogiczną 1. Założenia programu 2.
Ro Roczny Plan Wspomagania Roczny Plan Wspomagania – plan zbudowany na bazie oferty doskonalenia realizowanej w danej szkole/ przedszkolu. RPW obejmuje.
Człowiek – najlepsza inwestycja CO NOWEGO W PROGRAMIE OPERACYJNYM KAPITAŁ LUDZKI? Prowadząca: Anna Makowska.
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
1 Zasady realizacji projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Spotkanie robocze Warszawa r. Projekt współfinansowany przez.
Działanie 12.1 Edukacja przedszkolna Wymagania w zakresie wskaźników.
Rola placówek doskonalenia nauczycieli, poradni psychologiczno-pedagogicznych i bibliotek pedagogicznych we wspomaganiu rozwoju szkół. 1.
Kontrola wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego Wydział Europejskiego Funduszu Społecznego.
Rozliczanie wydatków we wnioskach o płatność
Zatrudnianie nauczycieli
Kontrola wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Powiat Ciechanowski „Doskonalenie szansą na rozwój”
Poddziałanie Kształcenie ogólne w ramach ZIT
Realizacja projektów – etap podpisania umowy o dofinansowanie projektu
Kontrola wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Zapis prezentacji:

Projekt współfinansowany z Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Warszawa, 4 września 2013 r. Pilotaż nowego modelu systemu doskonalenia nauczycieli Wyzwania i strategie działania w zakresie zarządzania projektem

Pilotaż nowego modelu systemu doskonalenia nauczycieli Pilotaż prowadzony przez powiaty w ramach Działania 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół (Priorytet III Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ) Beneficjent stosuje: Prawo unijne Prawo polskie Wytyczne i zasady PO KL Plany działania Dokumenty i opinie IP2 ore/index.php?option=com_content&view=a rticle&id=1593&Itemid=1568

1. Pierwszy etap realizacji projektu

Nawiązanie współpracy z gminami Poparcie działań projektowych przez gminne organy prowadzące ma ważną funkcję promocyjną i informacyjną podczas naboru szkół do projektu. Naturalna obawa przed zmianą może zostać przełamana wyłącznie rzetelną informacją na temat założeń projektu.

Zaangażowanie instytucji wspierających Projekty przewidujące zaangażowanie placówki doskonalenia nauczycieli w realizację wspomagania prowadzonego na podstawie ofert doskonalenia, a także działań realizowanych w ramach sieci – waga punktowa: 20 pkt. Projekty przewidujące zaangażowanie poradni psychologiczno-pedagogicznej w realizację wspomagania prowadzonego na podstawie ofert doskonalenia, a także działań realizowanych w ramach sieci – waga punktowa: 10 pkt. Projekty przewidujące zaangażowanie biblioteki pedagogicznej w realizację wspomagania prowadzonego na podstawie ofert doskonalenia, a także działań realizowanych w ramach sieci – waga punktowa: 10 pkt. W trakcie realizacji projektu należy dokumentować zaangażowanie PDN, PPP i BP w realizację RPW i sieci. Informacje te muszą być zawarte w części sprawozdawczej wniosku o płatność.

P rzygotowanie dokumentacji potrzebnej do realizacji projektu Upoważnienie do podpisywania dokumentów projektowych dla osób bezpośrednio zaangażowanych w realizację projektu (korespondencja bieżąca, wnioski o płatność, pisma o zmiany w projekcie, delegacje dla zespołu projektowego, itp.). Wystąpienie do IP2 o arkusz PEFS oraz identyfikator i hasło. Opracowanie na potrzeby realizacji projektu dokumentów: –Zgoda na rozpowszechnianie wizerunku na potrzeby realizacji projektu –Polityka Bezpieczeństwa dla zbioru Podsystem Monitorowania Europejskiego Funduszu Społecznego 2007 u Beneficjenta POKL ka_Bezpieczenstwa_PEFS_2007_u_Beneficjenta_1_.pdf – upoważnienie w zbiorze Podsystem Monitorowania Europejskiego Funduszu Społecznego 2007 (zał. 7 do umowy), – odwołanie upoważnienia do przetwarzania DO (zał. 8 do umowy), – Instrukcja Zarządzania Systemem Informatycznym dla systemu Podsystem Monitorowania Europejskiego Funduszu Społecznego 2007 u Beneficjenta POKL. _Beneficjenta.doc

Zatrudnienie personelu projektu Personel zarządzający Personel zarządzający (kierownik, koordynator, specjaliści) Personel merytoryczny Personel merytoryczny (SORE, koordynatorzy sieci, ewentualnie eksperci) Konkurs na wolne stanowisko – wymagania niezbędne i preferowane – na podstawie opisu stanowiska pracy PZP – ustalenie kryterium, określenie wymagań Oddelegowanie pracownika do wykonywania zadań w projekcie Przyznanie dodatku do wynagrodzenia

Zatrudnienie personelu projektu – umowa o pracę Umowa o pracę: Okres zatrudnienia jest kwalifikowalny do końcowej daty kwalifikowania wydatków. Kwalifikowane są wszystkie składniki wynagrodzenia (w szczególności wynagrodzenie brutto, składki pracodawcy na ubezpieczenie społeczne, składki na Fundusz Pracy oraz odpisy na Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych). Niekwalifikowalne są nagrody jubileuszowe., Trzynastka kwalifikowalna jeśli została wypłacona po zakończeniu danego roku kalendarzowego i jednocześnie przed złożeniem wniosku o płatność końcową i w zakresie proporcjonalnym do okresu zatrudnienia danej osoby w ramach projektu.

Umowa o pracę z osobą stanowiącą personel projektu obejmuje wszystkie zadania wykonywane przez tę osobę w ramach projektu lub projektów realizowanych przez Beneficjenta, co jest odpowiednio udokumentowane postanowieniami umowy o pracę lub zakresem czynności służbowych pracownika lub opisem stanowiska pracy. Przez odpowiednie udokumentowanie należy rozumieć m.in. wskazanie w ww. dokumentach wszystkich zadań, które dana osoba będzie wykonywała w ramach projektu. Zatrudnienie personelu projektu – umowa o pracę Zatrudnienie personelu projektu – umowa o pracę

Zatrudnienie personelu projektu – umowa cywilno-prawna Umowa c-p z pracownikiem Beneficjenta zatrudnionym na podstawie stosunku pracy poza projektem: - rodzajowo różna od pracy wykonywanej na podstawie stosunku pracy - zaangażowanie w ramach stosunku pracy musi pozwalać na efektywne wykonywanie zadań w ramach umowy cywilnoprawnej - dana osoba prowadzi ewidencję godzin pracy zaangażowanych w realizację zadań w ramach umowy cywilnoprawnej.

Zatrudnienie personelu projektu – dodatek do wynagrodzenia Zatrudnienie personelu projektu – dodatek do wynagrodzenia Musi być przyznany zgodnie z obowiązującymi przepisami krajowymi / regulaminem pracy / regulaminem wynagradzania danej instytucji. Przyznawany jedynie w wyjątkowych sytuacjach, nie mieszczących się w zakresie zadań dotychczas wykonywanych przez daną osobę (zadania wyraźnie określone!). Ustalany w taki sposób, aby zapewnić danej osobie możliwość realizacji jej podstawowych zadań. Tylko 1 dodatek za kilka wykonywanych w projekcie zadań. Dodatek ma charakter fakultatywny, jest uzupełnieniem wynagrodzenia zasadniczego, a nie odwrotnie. Wysokość dodatku nie może przekraczać 40 % wszystkich składników podstawowego wynagrodzenia.

Zatrudnienie personelu projektu Zatrudnienie personelu projektu Personel, który wykonuje zadania w ramach kilku projektów (NSRO): - zatrudnienie możliwe tylko, o ile obciążenie z tego wynikające nie wyklucza możliwości prawidłowej i efektywnej realizacji wszystkich zadań powierzonej danej osobie; - osoba prowadzi ewidencję godzin i zadań realizowanych w ramach wszystkich projektów ; - osoba udostępnia Beneficjentowi ww. ewidencję w odniesieniu do okresu realizacji projektu Beneficjenta;

Rekrutacja beneficjentów projektu 1.Informacja i promocja projektu. 2.Ogólne zasady rekrutacji – np. regulamin. 3.Rekrutacja szkół i przedszkoli oraz gromadzenie dokumentacji: deklaracja przystąpienia szkoły i przedszkola do projektu, formularz PEFS (zał. 2 do umowy). 4. Rekrutacja dyrektorów i nauczycieli do RPW realizowanych w ramach projektu oraz gromadzenie dokumentacji: deklaracja przystąpienia dyrektora i nauczyciela do projektu, zgoda uczestnika na przetwarzanie danych osobowych (zał. 6 do umowy), formularz PEFS (zał. 2 do umowy). 5. Rekrutacja dyrektorów i nauczycieli do sieci: kontrakt, ewentualnie dokumenty z p.4, gdy nauczyciel nie uczestniczy w RPW.

2. Zarządzanie zespołem projektowym Uważam, że jeżeli dwóch zatrudnionych u mnie pracowników myśli w ten sam sposób to jeden powinien odejść Ray Kroc

Ustalenie zakresu obowiązków 1.Liczba szkół jaką ma pod opieką SORE. 2.Przydział szkół do SORE – kompetencje a względy logistyczne. 3.Szczegółowy zakres obowiązków SORE wykonywanych w ramach pracy. Diagnoza potrzeb szkoły/przedszkola: - spotkania z dyrektorem szkoły, - spotkanie z Radą Pedagogiczną i utworzenie zespołu zadaniowego, - przeprowadzenie warsztatu diagnostyczno - rozwojowego, - wypracowanie danych do Rocznego Planu Wspomagania szkoły/przedszkola.

Organizacja i monitorowanie przebiegu form wsparcia zaplanowanych w ramach Rocznego Planu Wspomagania: spotkania z dyrektorem szkoły i radą pedagogiczną, organizacja szkoleń, warsztatów, konsultacji (dbałość o zapewnienie miejsca, materiałów szkoleniowych, cateringu), utrzymywanie kontaktów z ekspertami, dbałość o gromadzenie dokumentacji (listy obecności, karty konsultacji, ankiety etc.). Ustalenie zakresu obowiązków

Opracowanie Rocznego Planu Wspomagania szkoły/przedszkola. Przygotowanie danych do szczegółowej specyfikacji technicznej do zamówień publicznych. Wsparcie szkoły we wdrożeniu do praktyki szkolnej nowych umiejętności nabytych w ramach oferty doskonalenia. Opracowanie sprawozdania z realizacji Rocznego Planu Wspomagania i przedstawienie go dyrektorowi i Radzie Pedagogicznej. Ustalenie zakresu obowiązków

Stała współpraca z kierownikiem projektu oraz innymi pracownikami w zakresie realizacji i promocji projektu oraz sprawozdawczości merytorycznej. Stała współpraca z Dyrektorami przydzielonych szkół w zakresie realizacji projektu, z uwzględnieniem organizacji pracy danej szkoły. Uczestnictwo w spotkaniach i szkoleniach dotyczących realizacji w/w projektu oraz stałe podnoszenie kwalifikacji i korzystanie z potencjału instytucji zaangażowanych w realizację projektu. Ustalenie zakresu obowiązków

Zarządzanie zespołem projektowym Mobilni, często pr Z ebywający na terenie szkoły Gotowi do r E agowania na zmiany Nie tracący z oczu S ensu projektu Komunikujący się wg P lanu i doraźnie Wsp ó lnie wypracowujący rozwiązania Samokszta Ł cący się i wymieniający doświadczeniami

3. Organizacja procesu doskonalenia w szkołach Nic nie jest tak trudne do rozpoczęcia, niebezpieczne do przeprowadzenia i nie gwarantujące powodzenia jak wprowadzanie nowego porządku rzeczy. Machiavelli

Opracowanie dokumentacji wykorzystanej na potrzeby prowadzenia RPW kwestionariusz wywiadu z dyrektorem placówki/karta konsultacji indywidualnych z dyrektorem ankieta dla nauczycieli scenariusz warsztatu diagnostycznego roczny plan wspomagania RPW testy wiedzy, ankiety ewaluacyjne listy obecności sprawozdanie z RPW

Organizacja form doskonalenia – monitorowanie celów (rezultatów, wskaźników), harmonogramu i budżetu projektu Wyłonienie ekspertów zewnętrznych do prowadzenia form doskonalenia w ramach RPW, wybór firmy cateringowej, zakup materiałów szkoleniowych, zakup sprzętu etc. Przy realizacji zamówienia w ramach projektu Beneficjent stosuje: ustawę z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych Zasady dotyczące prowadzenia postępowań o udzielenie zamówienia publicznego finansowanych ze środków EFS, stanowiące załącznik do Wytycznych w zakresie kwalifikowania wydatków w ramach POKL, przy czym dotyczy to podmiotów zobowiązanych do stosowania ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych

Organizacja form doskonalenia – monitorowanie celów (rezultatów, wskaźników), harmonogramu i budżetu projektu Przykładowe źródła weryfikacji wskaźników: listy obecności ankiety harmonogramy zajęć dzienniki zajęć PPW oraz sprawozdanie z PPW deklaracje przystąpienia do projektu testy wiedzy RPW sprawozdania z RPW

Pomoc w przełożeniu zdobytej podczas szkoleń wiedzy i umiejętności na praktykę szkolną Konsultacje indywidualne i grupowe z ekspertami Konsultacje indywidualne i grupowe z SORE Zaangażowanie placówek wsparcia szkoły Aktywizowanie w kierunku działań w obszarze do rozwoju

Ewaluacja procesu doskonalenia Ankiety i inne narzędzia ewaluacyjne Testy wiedzy/kompetencji Sprawozdania z RPW Dokumenty projektujemy tak, aby uwzględniały wskaźniki jakościowe projektu.

4. Organizacja sieci współpracy i samokształcenia

Rekrutacja nauczycieli do sieci współpracy i samokształcenia d iagnoza nauczycieli w zakresie preferowanej tematyki sieci powołanie sieci współpracy i samokształcenia ustanowienie regulaminu pracy sieci gromadzenie dokumentacji: kontrakt ewentualnie deklaracja przystąpienia dyrektora i nauczyciela do projektu, oświadczenie, formularz PEFS, o ile nie zostały już wcześniej złożone w ramach RPW

Opracowanie dokumentacji, która będzie wykorzystana na potrzeby prowadzenia sieci ankieta dla nauczycieli roczny plan pracy sieci RPPS ankiety ewaluacyjne ankiety satysfakcji ankiety monitorujące listy obecności sprawozdanie z realizacji RPPS

5. Zasady, o których pamiętamy podczas realizacji projektu Na wojnie ten wygrywa, kto najmniej błędów popełnia. - Napoleon Bonaparte

oznaczanie pomieszczeń, w których realizowany jest projekt, oznaczanie sprzętu i wyposażenia zakupionego w ramach projektu, informowanie o współfinansowaniu wynagrodzeń w ramach projektu, oznaczanie publikacji i materiałów promocyjnych, udzielanie informacji o współfinansowaniu podczas konferencji, seminariów, warsztatów, spotkań informacyjnych i innych imprez promocyjnych, informowanie o współfinansowaniu, skierowane do grupy docelowej projektu, Szczegóły w dok. Wytyczne dotyczące oznaczania projektów w ramach POKL pod adresem: Promocja projektu

Zasada równości szans kobiet i mężczyzn W projekcie kierujemy się zasadą równości szans kobiet i mężczyzn, realizujemy ją w oparciu o wytyczne oraz wniosek o dofinansowanie projektu! Link do FAQ w zakresie standardu minimum:

Limity wydatków na zarządzanie Limit kosztów zarządzania projektem: Wartość projektu: 30 % wartości projektu Do 500 tyś. włącznie 25 % wartości projektu Pow. 500 tyś. Do 1 mln zł 20 % wartości projektu Pow. 1 mln. Do 2 mlin. Zł 15 % wartości projektu Pow. 2 mln do 5 mln zł 10% wartości projektu Pow. 5 mln zł UWAGA: Limity muszą być utrzymane podczas modyfikacji wniosku o dofinansowanie i końcowego rozliczenia projektu!

Dotyczy rozliczenia projektu pod względem finansowym w zależności od stopnia osiągnięcia założeń merytorycznych określonych we wniosku o dofinansowanie projektu: kryterium dostępu kryterium strategicznego celu projektu wyrażonego wskaźnikami produktu lub rezultatu wskazanymi w zatwierdzonym wniosku o dofinansowanie Reguła proporcjonalności

Najważniejsze dokumenty i narzędzia Ustawa z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju (Dz. U. Nr 227, poz z późn. zm.); Zasady finansowania Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ; Wytyczne w zakresie kwalifikowania wydatków w ramach PO KL ; Zakres realizacji projektów partnerskich określony przez IZ POKL; Generator Wniosków Płatniczych + Instrukcja do wniosku o płatność w ramach PO KL; Instrukcja wypełniania FORMULARZA PEFS 2007 dla POKL ; Zasady dokonywania wyboru projektów; Generator Wniosków Aplikacyjnych + Instrukcja do wniosku o dofinansowanie w ramach PO KL;

KONTAKT: Powiat Brzeski Powiat Wołowski Powiat Jaworski Projekt współfinansowany z Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Dziękuję za uwagę i życzę Państwu sukcesu w realizacji projektu