1). Korzystanie z usług Poradni jest dobrowolne i bezpłatne, nie jest wymagane żadne skierowanie. 2). Wniosek o badanie logopedyczne dziecka składa osobiście.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
TEMAT: ZASADY DIAGNOZOWANIA UCZNIÓW ZDOLNYCH
Advertisements

Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Busku - Zdroju
Ulotka informacyjna dla rodziców Sześciolatek w szkole.
Sześciolatek idzie do szkoły
12 grudnia 2011r. POWIATOWE FORUM EDUKACYJNE. ZESPÓŁ ORZEKAJĄCY Zespół wydaje orzeczenie lub opinię na wniosek rodziców, prawnych opiekunów. Zespół wydaje.
INDYWIDUALIZACJA PRACY Z DZIECKIEM W WIEKU PRZEDSZKOLNYM W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI.
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Lucyna Maculewicz - Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Nr 3
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Wymagana dokumentacja dyrektora szkoły w zakresie procedur prowadzonych w szkole/placówce w związku z ubieganiem się o kolejny stopień awansu zawodowego.
Zadania nauczyciela i jego rola w udzielaniu pomocy psychologiczno-
Sześciolatek idzie do szkoły. Filozofia zmiany Wyrównywanie szans edukacyjnych upowszechnienie wychowania przedszkolnego obniżenie wieku obowiązku szkolnego.
Pomoc psychologiczno - pedagogiczna
Sześciolatek idzie do szkoły
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Spotkanie dla Dyrektorów Szkół i Przedszkoli
ZESPÓŁ WCZESNEGO WSPOMAGANIA ROZWOJU DZIECI
Kuratorium Oświaty w Warszawie 1 Sześciolatek idzie do szkoły.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Informacja dla rodziców Sześciolatek w szkole Informacja dla rodziców Sześciolatek w szkole.
Sześciolatek idzie do szkoły. Dzieci 6-letnie obowiązkowo pójdą do szkoły 1 września 2012 roku.
Rozporządzenie MEN z dnia 18 września 2008r
Szkolno-Wychowawczy Nr Przemyśl
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu 1) z dnia 11 grudnia 2002 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych,
Poradnictwo zawodowe Oferta. Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Busku - Zdroju udziela pomocy psychologicznej, pedagogicznej i logopedycznej dzieciom.
„Dziecko 6-letnie w szkole”
Powiatowa Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Kłobucku ul. Ks
Zajęcia z zakresu logopedii szkolnej
USO: odraczanie od obowiązku szkolnego obecnie
Efektywne wspieranie indywidualnego rozwoju dziecka od przedszkola
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
REFORMA SYSTEMU POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
Spotkanie z rodzicami uczniów klas pierwszych roku szkolnego 2013/ czerwca 2013 r.
WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA
REKRUTACJA DO KLAS PIERWSZYCH NA ROK SZKOLNY 2015/2016.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH W PSP NR2 IM.J.KORCZAKA W KLUCZBORKU   Na.
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA NOWE OBOWIĄZKI NAUCZYCIELA
Spotkanie z Rodzicami Zespół Placówek Oświatowych w Bieżuniu
Zespół Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka – jest jednostką organizacyjną, powołaną przez Dyrektora Przedszkola „Leśne Skrzaty” w Przeźmierowie w dniu.
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka i jego rodziny
ANALIZA ORZECZEŃ POD KĄTEM PRZYDATNOŚCI DO SIO Opracowała Hanna Ojcewicz.
Zmiany w ustawie o systemie oświaty z dnia 29 grudnia 2015r.
DZIENNIK USTAW RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ Warszawa, dnia 8 stycznia 2016 r. Poz. 35.
Zmiana w systemie oświaty z dnia 29 grudnia 2015 r. Edukacja najmłodszych dzieci ma być skuteczna i przyjazna…… Powrót do obowiązku szkolnego dla 7-latków.
Edukacja najmłodszych dzieci ma być skuteczna i przyjazna Nasza szkoła jest gotowa na to, aby w swe szeregi przyjąć sześcio i siedmiolatki.
PORADNIE PSYCHOLOGICZNO - - PEDAGOGICZNE Hanna Śniatała Renata Scholtz.
Wychowanie przedszkolne – prawo i obowiązek 2015/ / / / latki prawo Art. 1 p. 2 lit. b ustawy z r. o zmianie uoso.
Rekrutacja rok szkolny 2016/2017 Publiczna Szkoła Podstawowa nr 12 im. Jana Pawła II w Zespole Szkół nr 3 w Stalowej Woli.
Na rok szkolny 2016/2017. Zarządzenia nr 6 z dnia 27 stycznia 2016 r. w sprawie rekrutacji uczniów do publicznych szkół ponadgimnazjalnych na rok szkolny.
REKRUTACJA DO PRZEDSZKOLI PUBLICZNYCH I ODDZIAŁÓW PRZEDSZKOLNYCH W SZKOŁACH PODSTAWOWYCH.
– co się zmienia w ustawie..  obowiązku szkolnego od siódmego roku życia,  prawa do rozpoczęcia edukacji szkolnej od szóstego roku życia,  obowiązku.
Rekrutacja do przedszkoli w Gminie Strzyżów
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
placówka przyjazna uczniom
„Sześciolatek w szkole”
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r Prawo oświatowe
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
Pomoc bezpośrednia udzielana w naszej placówce
Na wniosek dyrektora przedszkola, szkoły i placówki:
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 9 sierpnia 2017 r
FORUM ŚRODOWISK POMOCOWYCH 18 lutego 2015r.
„Sześciolatek w szkole”
Zasady działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych, w tym publicznych poradni specjalistycznych.
Sześciolatek idzie do szkoły
WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Zapis prezentacji:

1). Korzystanie z usług Poradni jest dobrowolne i bezpłatne, nie jest wymagane żadne skierowanie. 2). Wniosek o badanie logopedyczne dziecka składa osobiście jego rodzic, opiekun prawny w sekretariacie Poradni. Termin badania logopedycznego ustala się w sekretariacie Poradni. 3). Do wniosku rodzic, opiekun prawny dziecka zobowiązuje się dostarczyć: opinię logopedyczną – jeśli dziecko jest objęte terapią np. w przedszkolu, w szkole, NFZ, opinię psychologiczną, pedagogiczną – w przypadku badania psychologicznego, pedagogicznego dziecka, aktualny wynik badania słuchu z rozpoznaniem, informację od lekarzy specjalistów - w uzasadnionych przypadkach.

4). Diagnozą, terapią mowy objęte są dzieci od najmłodszych lat: d zieci do 4 roku życia - przyjmowane są wszystkie na diagnozę i terapię mowy, dzieci 5,6 letnie – w pierwszej kolejności przyjmowane są dzieci z przedszkoli i szkół, w których nie ma logopedy 5). Jeżeli na terenie przedszkola jest zatrudniony logopeda i prowadzi zajęcia logopedyczne to powinien objąć wszystkie dzieci wymagające opieki logopedycznej w tej placówce 6). Jeżeli na terenie przedszkola jest dziecko ze złożonymi zaburzeniami w komunikacji językowej (np. dziecko z rozszczepem wargi, podniebienia, afatyczne itd.) wówczas na wniosek rodzica, opiekuna prawnego i z załączoną, wymaganą przez Poradnię dokumentacją logopedyczną może być diagnozowane i objęte terapią w tut. placówce. 7). Dzieci szkolne - jw.

8). Czas trwania diagnozy logopedycznej wynosi 60 minut. 9). Czas trwania terapii logopedycznej w Poradni wynosi: - dzieci do 4 roku życia - pół godziny - dzieci 5,6 letnich oraz dzieci szkolnych - 40 minut 10). Na badanie logopedyczne, terapię mowy dziecko zgłasza się z rodzicem lub prawnym opiekunem. 11). Na wniosek rodzica, opiekuna prawnego dziecka diagnoza /informacja logopedyczna zakończona jest opinią. Pisemną opinię wydaje Poradnia w terminie nie dłuższym, niż 30 dni, od dnia złożenia wniosku, a w szczególnie uzasadnionych przypadkach w terminie nie dłuższym niż 60 dni, od dnia złożenia wniosku. 12). Po zakończonej terapii logopedycznej w danym roku szkolnym zostaje przeprowadzone kontrolne badanie mowy, ewaluacja.

38 – 300 Gorlice ul.Hallera 22 tel./fax (0-18) 35 – 37 – DZIĘKUJĘDZIĘKUJĘ