USO: odraczanie od obowiązku szkolnego obecnie

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 września 2011 r. z wyjątkami
Advertisements

Sześciolatek idzie do szkoły
12 grudnia 2011r. POWIATOWE FORUM EDUKACYJNE. ZESPÓŁ ORZEKAJĄCY Zespół wydaje orzeczenie lub opinię na wniosek rodziców, prawnych opiekunów. Zespół wydaje.
przeprowadzonych w przedszkolach województwa wielkopolskiego
Prawa dziecka/ucznia niepełnosprawnego wynikające z przepisów prawa oświatowego opracowała: Iwona Kapczyńska.
DOKUMENTACJA PRZEBIEGU NAUCZANIA
REALIZACJA OBOWIĄZKU WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO I OBOWIĄZKU SZKOLNEGO DZIECI 5 I 6 LETNICH W ROKU SZKOLNYM 2011/2012 Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o.
REALIZACJA OBOWIĄZKU WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO I OBOWIĄZKU SZKOLNEGO DZIECI 5 I 6 LETNICH W ROKU SZKOLNYM 2011/ Ustawa z dnia 7 września 1991 r.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej
KARTA INDYWIDUALNYCH POTRZEB UCZNIA, oraz PLAN DZIAŁAŃ WSPIERAJĄCYCH
Sześciolatek idzie do szkoły. Filozofia zmiany Wyrównywanie szans edukacyjnych upowszechnienie wychowania przedszkolnego obniżenie wieku obowiązku szkolnego.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
Kuratorium Oświaty w Warszawie 1 Sześciolatek idzie do szkoły.
Procedury i możliwości wykorzystania na terenie szkoły.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Poradnie wydają kilka rodzajów orzeczeń
Sześciolatek idzie do szkoły. Dzieci 6-letnie obowiązkowo pójdą do szkoły 1 września 2012 roku.
Realizacja obowiązku szkolnego i obowiązku nauki poza szkołą.
Rozporządzenie MEN z dnia 18 września 2008r
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu 1) z dnia 11 grudnia 2002 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych,
KALEJDOSKOP SZANS KALEJDOSKOP MOZLIWOŚCI Szkoła Podstawowa nr 13 im. Komisji Edukacji Narodowej w Jeleniej Górze Jelenia Góra r.
Powiatowa Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Kłobucku ul. Ks
Rola przedszkola w przygotowaniu dzieci 6-letnich do realizacji obowiązku szkolnego. 5 i 7 marca 2014 r.
Zmiany w szczegółowych zasadach działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych ( Rozporządzenie MEN z dnia 1 lutego 2013r.) Krystyna Skalik.
Nowelizacja rozporządzenia w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych,
Postępowanie administracyjne w zarządzaniu oświatą
Prawidłowość wydawania orzeczeń i opinii
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
ROLA PORADNI WE WSPIERANIU DZIECKA MŁODSZEGO, W ZWIĄZKU Z OBNIŻENIEM WIEKU REALIZACJI OBOWIĄZKU SZKOLNEGO Najczęstsze dylematy Warszawa, 17 marca 2014.
Spełnianie obowiązku szkolnego
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Rola przedszkola i szkoły w przygotowaniu dzieci 6-letnich do realizacji obowiązku szkolnego. 4 marca 2014 r.
Efektywne wspieranie indywidualnego rozwoju dziecka od przedszkola
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
REFORMA SYSTEMU POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
Rola przedszkola w przygotowaniu dzieci 6-letnich do realizacji obowiązku szkolnego. Siedlce, 4 marca 2014 r.
WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA
 Dla uczniów z orzeczeniem: o potrzebie indywidualnego obowiązkowego, rocznego przygotowania przedszkolnego indywidualnego nauczania  Dla uczniów z opinią.
Spotkanie z Rodzicami Zespół Placówek Oświatowych w Bieżuniu
Inne ważne informacje Ostrołęka; 5 i 7 marca 2014 r.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Zmiany w ustawie o systemie oświaty z dnia 29 grudnia 2015r.
Ustawa z dnia 29 grudnia 2015 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw ( Dz.U. z 2016, poz.35)
DZIENNIK USTAW RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ Warszawa, dnia 8 stycznia 2016 r. Poz. 35.
Zmiana w systemie oświaty z dnia 29 grudnia 2015 r. Edukacja najmłodszych dzieci ma być skuteczna i przyjazna…… Powrót do obowiązku szkolnego dla 7-latków.
Zmiany w prawie oświatowym obowiązujące od roku szkolnego 2016/2017
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
Wychowanie przedszkolne i edukacja szkolna dziecka sześcioletniego i siedmioletniego.
Wychowanie przedszkolne – prawo i obowiązek 2015/ / / / latki prawo Art. 1 p. 2 lit. b ustawy z r. o zmianie uoso.
Rekrutacja rok szkolny 2016/2017 Publiczna Szkoła Podstawowa nr 12 im. Jana Pawła II w Zespole Szkół nr 3 w Stalowej Woli.
REKRUTACJA DO PRZEDSZKOLI PUBLICZNYCH I ODDZIAŁÓW PRZEDSZKOLNYCH W SZKOŁACH PODSTAWOWYCH.
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
Zmiany w prawie oświatowym
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ Z DNIA 29 SIERPNIA 2014 R
Na wniosek dyrektora przedszkola, szkoły i placówki:
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 9 sierpnia 2017 r
FORUM ŚRODOWISK POMOCOWYCH 18 lutego 2015r.
Zasady działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych, w tym publicznych poradni specjalistycznych.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna a kształcenie specjalne
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Sześciolatek idzie do szkoły
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
SIEĆ WSPARCIA KOORDYNATORÓW POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ System poradnictwa i pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Współpraca na linii przedszkole/szkoła.
Zapis prezentacji:

USO: odraczanie od obowiązku szkolnego obecnie Kto podejmuje decyzję? Na podstawie czego? Art. 16 ust. 4 Decyzję w sprawie odroczenia obowiązku szkolnego podejmuje dyrektor publicznej szkoły podstawowej, w obwodzie której dziecko mieszka, po zasięgnięciu opinii poradni psychologiczno-pedagogicznej – publicznej lub niepublicznej. Kiedy? Art. 16 ust. 3 W przypadkach uzasadnionych ważnymi przyczynami rozpoczęcie spełniania przez dziecko obowiązku szkolnego może być odroczone, nie dłużej jednak niż o jeden rok – nie dotyczy dzieci 6-letnich, których rodzice sami podejmują decyzję. Art. 14 ust. 1a W przypadkach dzieci posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wychowaniem przedszkolnym może być objęte dziecko w wieku powyżej 6 lat, nie dłużej jednak niż do końca roku szkolnego w tym roku kalendarzowym, w którym kończy: 10 lat – do 31.08.2014 r. 8 lat – od 1.09.2014 r.

USO: odraczanie od obowiązku szkolnego – projekt zmian Poselski projekt ustawy o zmianie ustawy o systemie oświaty (planowane zakończenie prac – kwiecień 2014 r.:) uprawnione do wydawania opinii o odroczeniu od obowiązku szkolnego mają być te poradnie niepubliczne, które zatrudniają kadrę posiadającą kwalifikacje właściwe dla pracowników publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych dyrektor szkoły podstawowej będzie zobligowany do odroczenia dziecka od obowiązku szkolnego na podstawie opinii wskazującej na taką potrzebę oraz wniosku rodzica możliwość odraczania od obowiązku szkolnego również w trakcie roku szkolnego – do 31 grudnia Projekt na stronach Sejmu RP: http://orka.sejm.gov.pl/Druki7ka.nsf/Projekty/7-020-899-2014/$file/7-020-899-2014.pdf

Opinia Wydawana: na pisemny wniosek rodzica lub pełnoletniego ucznia, który powinien zawierać uzasadnienie w ciągu: nie dłużej niż 30 dni w szczególnie uzasadnionych przypadkach – 60 dni 7 dni od dnia przedstawienia zaświadczenia lekarskiego jeśli w celu wydania opinii niezbędne było przedstawienie zaświadczenia lekarskiego o stanie zdrowia dziecka Poradnia przed wydaniem opinii może zwrócić się do dyrektora przedszkola, szkoły lub placówki w celu uzyskania informacji o problemach dydaktycznych i wychowawczych dziecka, informując o tym osobę składającą wniosek.

Opinia poradni publicznej zawiera: oznaczenie poradni wydającej opinię, numer opinii, datę wydania opinii podstawę prawną wydania opinii imię i nazwisko dziecka/ pełnoletniego ucznia, jego numer PESEL, a w przypadku baraku tego numeru serię i numer dokumentu potwierdzającego tożsamość, datę i miejsce urodzenia oraz miejsce zamieszkania, nazwę i adres odpowiednio przedszkola, szkoły lub placówki oraz oznaczenie oddziału przedszkolnego w przedszkolu, oddziału w szkole lub grupy wychowawczej w placówce, do której dziecko lub pełnoletni uczeń uczęszcza określenie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych dziecka oraz opis mechanizmów wyjaśniających jego funkcjonowanie w odniesieniu do problemu zgłaszanego we wniosku o wydanie opinii stanowisko w sprawie, której dotyczy opinia oraz szczegółowe jego uzasadnienie wskazania dla nauczycieli dotyczące pracy z dzieckiem/uczniem wskazania dla rodziców dotyczące pracy z dzieckiem, którą powinni prowadzić w celu rozwiązania zgłaszanego problemu imiona i nazwiska oraz podpisy specjalistów, którzy sporządzili opinię podpis dyrektora poradni