Ustny egzamin maturalny z języka obcego nowożytnego od 2012 roku

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ZASADY ORGANIZOWANIA EGZAMINU
Advertisements

ZEBRANIE Z RODZICAMI MATURA 2013.
Procedury organizowania i przeprowadzania egzaminu maturalnego w 2013r. piątek, 24 marca 2017.
Egzamin maturalny w 2012 roku.1 Egzamin maturalny w 2012 roku Warszawa,12 września 2012 r.
Przewodniczący zespołu egzaminacyjnego (dyrektor szkoły) ogłasza szkolny harmonogram części ustnej egzaminu dwa miesiące przed terminem rozpoczęcia części.
NOWA MATURA Z JĘZYKA ROSYJSKIEGO
- czyli co każdy uczeń wiedzieć powinien o zewnętrznym egzaminie maturalnym.
Egzamin maturalny Centrum Edukacji Dorosłych TORUŃ2009/2010.
EGZAMIN MATURALNY OD 2007 ROKU
EGZAMIN MATURALNY 2012 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7.IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
Egzamin maturalny z języka obcego nowożytnego Nowa forma części ustnej od 2012 roku.
Egzamin maturalny w 2008 roku.1 Egzamin maturalny w 2008 roku.
Obowiązkowy Egzamin z Matematyki Obowiązkowy Egzamin z Matematyki 2010.
Egzamin maturalny od 2005 roku.1 Egzamin maturalny od 2005 roku! Opracował Grzegorz Sitko IV LO im. Adama Mickiewicza w Warszawie.
EGZAMIN MATURALNY w 2012 roku
Abitur 2012 Deutsch.
Egzamin maturalny w 2008 roku.1 Egzamin maturalny w 2008 roku podstawowe informacje Opracowała: Halina Sitko Warszawa,20 sierpnia 2007 r.
Egzamin gimnazjalny od roku 2012 Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
MATURA Dokładne informacje dotyczące procedury zdawania egzaminu maturalnego w maju 2013r. zamieszczone są na stronie CKE w zakładce Egzamin maturalny:
1. Egzamin maturalny przeprowadza się jeden raz w roku w sesji: 2 Egzamin maturalny od 2005 roku. wiosennej Harmonogram przeprowadzania egzaminu ustala.
EGZAMIN MATURALNY W 2013 ROKU. HARMONOGRAM CZĘŚCI PISEMNEJ EGZAMINU.
Nowa podstawa programowa wprowadzona w styczniu 2009 r. niesie ze sobą zmiany formuły egzaminu maturalnego z języka obcego w szkołach ponadgimnazjalnych.
Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej.
EGZAMIN MATURALNY OD 2012 ROKU OPRACOWANIE NA PODSTAWIE ROZPORZĄDZENIA MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ Z DNIA 30 KWIETNIA 2007R.(z późn. zm.) I KOMUNIKATÓW.
Egzamin maturalny ustny z języka obcego obowiązujący od roku szkolnego 2011/2012 Prezentacja przygotowana na podstawie informacji zawartych w informatorze.
Egzamin maturalny w 2007 roku.1 Egzamin maturalny w 2007 roku Aktualizacja: Halina Sitko Centralna Komisja Egzaminacyjna, wrzesień 2006 r.
EGZAMIN GIMNAZJALNY godzina 9.00 i 11.00
MATURA Podstawa prawna. 2. Egzamin maturalny – cóż to takiego? 3. Deklaracja maturalna. 4. Zwolnienie z egzaminu. 5. Harmonogram egzaminu maturalnego.
Świat domysłów, plotek i projektów – jakich zmian możemy się spodziewać do/ i 2015 roku? Stan na marzec 2013 roku Mariusz Domański.
. Wnioski z przebiegu Wnioski z przebiegu próbnego egzaminu maturalnego przeprowadzonego w grudniu 2004 roku.
Egzamin maturalny Centrum Edukacji Dorosłych TORUŃ /201 2.
EGZAMIN MATURALNY ’2005 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7 .IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
MATURA 2011 Informacja dla zdających i ich rodziców Opracował: Jerzy Kowalski Zespół Szkół Zawodowych i Ogólnokształcących w Kamiennej Górze.
rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy.
Zmiany w egzaminie maturalnym w roku szkolnym 2011/2012
1 Egzamin maturalny w 2015 roku podstawowe informacje.
OPRACOWANIE NA PODSTAWIE MATERIAŁÓW CKE mgr Małgorzata Smul.
MATURA Procedury organizowania i przeprowadzania egzaminu maturalnego w roku szkolnym 2012/2013.
Egzamin gimnazjalny 2014 część humanistyczna – 23 kwietnia 2014 r.
Ustny egzamin maturalny z języków obcych nowożytnych od roku 2012
Egzamin maturalny w roku szkolnym 2014/2015 dla absolwentów technikum Dębica, 23 września 2014.
EGZAMIN MATURALNY ’2015 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7.IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
Opracowała : Kinga Awgul STRUKTURA EGZMINU MATURALNEGO USTNEGO Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO OD 2012 ROKU.
XIII LO semestr I do r. Wystawienie przewidywanych ocen semestralnych r. Poinformowanie rodziców o przewidywanych ocenach semestralnych.
1 Egzamin maturalny i zawodowy w 2015 roku podstawowe informacje Egzamin maturalny i potwierdzający kwalifikacje zawodowe – technik informatyk w 2015 roku.
Informacja o maturze w 2015 roku. Matura od 2015 roku Lista przedmiotów obowiązkowych nie ulega zmianie w porównaniu do obecnie obowiązujących: język.
1 Zasady przeprowadzenia egzaminu maturalnego w roku szkolnym 2014/2015.
Termin sprawdzianu: 1 kwietnia 2015 r. (środa), godz
MATURA Podstawa prawna Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
Informacje na temat matury z języka polskiego od 2015 roku.
Zmiany w ustnym egzaminie maturalnym z języków obcych od 2012 roku
Szkoła Podstawowa nr 8 w Dąbrowie Górniczej. Sprawdzian obejmuje wiadomości i umiejętności zawarte w wymaganiach określonych w podstawie programowej kształcenia.
Egzamin gimnazjalny dla uczniów klas trzecich w r. szk. 2014/15 Podstawa prawna: Ustawa o systemie oświaty z 7 września 1991 r. (Dz. U. z 2004 r. Nr 256,
Matura kwietnia termin złożenia dyrektorowi szkoły wniosku o zmianę wyboru przedmiotu lub poziomu egzaminu w przypadku gdy absolwent uzyskał.
EGZAMIN MATURALNY Procedury organizowania i przeprowadzania egzaminu maturalnego w roku szkolnym 2009/2010.
Informator dla rodziców
EGZAMIN MATURALNY ’2016 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7.IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
Egzamin maturalny maj Egzamin maturalny jest przeprowadzany na podstawie wymagań określonych w podstawie programowej kształcenia ogólnego oraz sprawdza,
Egzamin gimnazjalny Informacje dla rodziców uczniów klas trzecich Egzamin * kwiecień * 2016r.
EGZAMIN MATURALNY Z JĘZYKA NIEMIECKIEGO Matura ustna.
Procedury egzaminu gimnazjalnego 2015/2016 Gimnazjum z Oddziałami Dwujęzycznymi nr 72 im. A. B. Dobrowolskiego w Warszawie.
Egzamin maturalny w 2009 roku.1 Egzamin maturalny w 2009 roku podstawowe informacje Opracowała: Halina Sitko Warszawa, 1 września 2008 r.
2 3 W części ustnej (bez określania poziomu) język polski język obcy nowożytny W części pisemnej język polski (poziom podstawowy) język obcy nowożytny.
EGZAMIN MATURALNY w 2018 roku
MATURA 2018.
Procedury maturalne Maj 2018.
PROCEDURY PRZEPROWADZANIA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2018.
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2019 EGZAMIN ÓSMOKLASISTY 2019
EGZAMIN ÓSMOKLASISTY 2018/2019
Zapis prezentacji:

Ustny egzamin maturalny z języka obcego nowożytnego od 2012 roku

Struktura egzaminu ustnego z języka obcego nowożytnego Zadanie Czas Punktacja Rozmowa wstępna ok. 2 minut - - - Zadanie 1: Rozmowa z odgrywaniem roli maks. 3 minuty 6 punktów Zadanie 2: Opis obrazka + 3 pytanie maks. 4 minuty Zadanie 3: Wypowiedź na podstawie materiału stymulującego + 2 pytania maks. 5 minut ok. 14 minut 18 punktów + 12 punktów - umiejętności językowe

Kryteria oceniania - Sprawność komunikacyjna W ocenie sprawności komunikacyjnej bierze się pod uwagę stopień realizacji przez zdającego czterech elementów wskazanych dla każdego zadania: w zadaniu 1: omówienie czterech elementów podanych w poleceniu w zadaniu 2: opis ilustracji i odpowiedzi na trzy pytania w zadaniu 3: wybór elementu najlepiej spełniającego warunki wskazane w poleceniu i uzasadnienie wyboru, wyjaśnienie powodów odrzucenia pozostałych elementów oraz odpowiedzi na dwa pytania.

Kryteria oceniania - Sprawność komunikacyjna Zdający powinien nie tylko odnieść się do wszystkich 4 elementów zadania, ale również rozwinąć swoją wypowiedź dotyczącą każdego elementu (0 – 6 punktów). Nowe kryteria oceniania przewidują możliwość odjęcia punktów za nieadekwatność wypowiedzi do tematu zadania oraz pomoc zdającemu* udzieloną przez egzaminującego (2 punkty) * Jako pomoc zdającemu rozumiemy konieczność uproszczenia pytań pod względem językowym

Przeprowadzenie egzaminu Maturalny egzamin ustny z języka obcego nowożytnego jest przeprowadzany przez dwuosobowy przedmiotowy zespół egzaminacyjny (PZE), w którego skład wchodzi dwóch nauczycieli: przewodniczący oraz członek zespołu. Jeden z członków zespołu musi być nauczycielem z innej szkoły. Przewodniczącym zespołu przedmiotowego może być wyłącznie egzaminator OKE. Przewodniczący podejmuje decyzję, kto przeprowadza egzamin; może jako osobę egzaminującą wyznaczyć również siebie. Druga osoba pełni rolę obserwatora (w żaden sposób nie uczestniczy w rozmowie) oraz na bieżąco dokonuje oceny wypowiedzi zdającego.

Obowiązki egzaminującego Osoba oceniająca powinna: zapoznać się z treścią wszystkich zestawów egzaminacyjnych na dzień przed egzaminem 2. doskonale znać kryteria oceny wypowiedzi 3. dbać o zachowanie tajności materiałów egzaminacyjnych 4. oceniać wypowiedzi zdającego według kryteriów dostarczonych przez OKE, w sposób całkowicie bezstronny.

Ocena egzaminu Egzaminujący powinien skupić uwagę na odpowiedzi i zachować pełną neutralność wobec zdającego. Podczas przeprowadzania egzaminu nie może robić notatek ani komentować odpowiedzi. Zarówno osoba egzaminująca, jak i oceniająca muszą mieć w zasięgu wzroku skalę oceniania. Osoba oceniająca korzysta ze skali na bieżąco, osoba egzaminująca korzysta ze skali podczas ustalania wspólnej oceny końcowej.

Rozmowa wstępna Głównym i podstawowym celem tej części egzaminu jest umożliwienie zdającemu oswojenia się z sytuacją egzaminacyjną. Po przywitaniu się i przedstawieniu zdający losuje zestaw i przekazuje go egzaminującemu. Po otrzymaniu zestawu od zdającego, egzaminujący powinien przejrzeć zakres tematyczny zestawu, aby w rozmowie wstępnej nie zadawać zdającemu pytań pokrywających się z tematyką wylosowanego zestawu. Nie wolno zadawać pytań spoza listy tematów. Jedynym wyjątkiem są pytania o doprecyzowanie lub rozwinięcie odpowiedzi, np. Dlaczego?, Jak?

Czas rozmowy wstępnej Rozmowa wstępna powinna trwać ok. 2 minut. Nie wolno skracać czasu przeznaczonego na tę część, nawet jeśli zdający odpowiada na wszystkie pytania bardzo szybko lub wyłącznie kilkoma słowami. Należy zadać zdającemu tyle pytań, ile okaże się konieczne do przeprowadzenia 2-minutowej rozmowy. Liczba pytań będzie zatem inna w przypadku różnych zdających.

Zadania 1-3 Zadania należy realizować w takiej kolejności, w jakiej występują w zestawie. Nie wolno powracać do zadania, do którego realizacji zdający nie przystąpił, nawet jeśli czas przeznaczony na egzamin (15 minut) się nie skończył. Jeżeli zdający odmawia przystąpienia do realizacji zadania, należy w języku polskim poinformować go, iż nie ma możliwości powrotu do realizacji tego samego zadania.

Zadania 1-3 Czas przeznaczony na wykonanie poszczególnych zadań jest czasem maksymalnym; nie wolno go przekraczać. Jeżeli czas na wykonanie danego zadania upłynął, a zdający nie zdołał zrealizować go w pełni, należy zakończyć zadanie i przejść do zadania następnego. Egzaminujący nie może skrócić czasu przeznaczonego na zapoznanie się przez zdającego z treścią Zadania 1 (30 sekund) i Zadania 3 (1 minuta), chyba że sam zdający wyrazi gotowość przystąpienia do realizacji zadania przed upływem czasu przeznaczonego na zapoznanie się z nim.

Zadania 1-3 Dopuszczalne jest zakończenie zadania przed upływem przeznaczonego na nie limitu czasu, w sytuacji gdy: zdający zrealizował wszystkie wymagane elementy zadania zdający nie jest w stanie zrealizować wymaganych elementów, pomimo dozwolonej procedurami pomocy egzaminującego

Uwaga! Niedopuszczalne jest przeprowadzanie egzaminu z przestrzeganiem czasu „na oko”.

Przeprowadzenie egzaminu Egzaminujący musi przeprowadzać egzamin, odczytując instrukcje oraz pytania dokładnie w takiej formie, w jakiej zostały one podane w zestawie dla egzaminującego. Jedyną możliwością odstępstwa od tej zasady jest sytuacja, gdy zdający nie zrozumiał pytania. Wówczas egzaminujący powtarza pytanie w oryginalnej formie, a następnie, jeśli to koniecznie, przeformułowuje je. Umożliwienie zdającemu realizacji poszczególnych zadań nie dopuszcza podpowiedzi ze strony egzaminującego, zmiany pytań podanych w zestawie dla egzaminującego itp. Wszystkie takie zachowania są nieetyczne i są niezgodne z procedurami egzaminacyjnymi.

Karta oceny wypowiedzi

Protokół indywidualny części ustnej egzaminu maturalnego

Kurs dla nauczycieli

Strona kursu

http://platforma.openhorizon.pl

Zestawy dla absolwentów do roku 2011 Absolwenci, którzy podwyższają wyniki egzaminu lub nie zdali egzaminu w sesjach poprzednich, zdają egzamin na zasadach obowiązujących do roku szkolnego 2010/11. Szkoły, które będą przeprowadzały ten egzamin, otrzymają odpowiednią liczbę zestawów egzaminacyjnych zawierających zestawy do poziomu podstawowego i/lub do poziomu rozszerzonego.