1) diagnostyczna – polegająca na zgromadzeniu informacji wyjściowych o wewnętrznych i zewnętrznych warunkach działania placówki 2) twórcza – związana.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
MARIANNA HAJDUKIEWICZ
Advertisements

NOWY NADZÓR PEDAGOGICZNY
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
Organizacja nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2010/2011.
Plan działania Wrocław, PLAN DZIAŁANIA – STATUS DOKUMENTU W SYTEMIE REALIZACJI DOPRECYZOWANIE ZAPISÓW PO KL SzOP PD -
Autoewaluacja pracy nauczyciela a ewaluacja wewnętrzna pracy szkoły
Diagnostyka i ewaluacja konieczność czy potrzeba?
Rola poradni w rozpoznawaniu potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych dzieci oraz udzielaniu wsparcia merytorycznego dyrektorom w zakresie.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Nowy nadzór pedagogiczny Białystok, dnia r.
R A P O R T Z E W A L U A C J I OBSZAR : 2. Procesy zachodzące w szkole. Procesy zachodzące w szkole służą realizacji przyjętej w szkole koncepcji.
STRATEGIA ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 29 IM
Sprawowanie nadzoru pedagogicznego
EWALUACJA WEWNĘTRZNA W SZKOLE
DEMOKRATYCZNE WYBORY WŁADZ SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE 30 września 2013 r.
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
Projekt Szkoła z klasą 2.0 Edycja 2011/2012. Cele projektu Celem Programu jest promowanie wykorzystywania w nauczaniu nowoczesnych technologii informacyjno.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU z dnia 23 kwietnia 2004 r. w sprawie szczegółowych zasad sprawowania nadzoru pedagogicznego, wykazu.
Ewa Miłuch - Szewczyk konsultant Dzielenie się swoją wiedzą Wiedza jest podstawą zarządzania instytucjami, placówkami obecnego XXI wieku Pracownik i pracodawca.
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
1. Podsumowanie wyników ewaluacji zewnętrznych – rok szkolny 2012/13 2
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
Planowanie Hierarchia planów Irena Dzierzgowska Październik 2003.
Wyniki badań dotyczące wdrożenia rozporządzenia o nadzorze pedagogicznym.
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY
1. Podsumowanie wyników ewaluacji zewnętrznych – rok szkolny 2012/13 2
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Szkolna debata Jakie działania szkolne i lokalne są warte zrealizowania przez samorząd uczniowski – nasze pomysły i dobre praktyki? 28 kwietnia 2010 LO.
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Urząd Miejski w Modliborzycach
EWALUACJA WEWNĘTRZNA PROFIL SZKOŁY
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
„Samorząd - realnie czy na papierze?”
DEBATA Współpraca w naszej szkole. GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W CHOCENIU.
Podstawowe elementy Strategii Rozwoju Obszaru Społeczno-Gospodarczego
Czym jest wizja? Wizja jest pozytywnym wyobrażeniem przyszłości placówki wykreowanym na podstawie uznawanych wartości, z którego to wyobrażenia wywodzą.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Projektowanie pracy placówki oświatowej
KONCEPCJA PRACY ZESPOŁU OŚWIATOWO- WYCHOWAWCZEGO W PIECACH W LATACH
Planowanie rozwoju placówki oświatowej Planowanie rozwoju placówki oświatowej.
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Najważniejsze efekty pracy rok szkolny 2013/2014
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
Rok Szkolny 2014/2015 Rokiem Szkoły Zawodowców 1.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ 2013/2014. W roku szkolnym 2013/2014 kolejny raz podjęliśmy działania mające na celu podniesienie jakości pracy naszej.
INTEGRACJA = tworzenie więzi, łączenie w całość, proces KLASA DZIECKO.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK OŚWIATOWO-WYCHOWAWCZYCH I ARTYSTYCZNYCH.
Wdrażanie systemu wsparcia w powiecie w ramach projektu „System doskonalenia nauczycieli oparty na kompleksowym wspomaganiu szkół”
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA ZAWODOWEGO.
Priorytety Ministra Edukacji Narodowej i Sportu na rok szkolny 2005/2006.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych 1.06.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
Zespół Szkół Nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi w Zamościu.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament Europejskiego Funduszu Społecznego Białystok, 26 października 2011 r. „Na czym polega logika projektu.
Debata z udziałem dyrektorów szkół i placówek oświatowych maj/czerwiec 2016 r.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Ewaluacja zewnętrzna Zasady informowania o działaniach w ramach pedagogicznego nadzoru zewnętrznego.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 12 WE WROCŁAWIU   RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów z uwzględnieniem ich indywidualnej.
czwarte spotkanie Zespołu
Zapis prezentacji:

1) diagnostyczna – polegająca na zgromadzeniu informacji wyjściowych o wewnętrznych i zewnętrznych warunkach działania placówki 2) twórcza – związana z kreowaniem wizji i misji placówki

projektowa – będąca precyzyjnym zapisaniem wizji i misji, wynikających z nich celów ( priorytetów, kierunków rozwoju) na 3-5 lat, opracowaniem szczegółowych planów zadań służących realizacji celów oraz zaprojektowaniem sposobu monitoringu i ewaluacji programu rozwoju

W fazie diagnostycznej: - uczestniczą wszyscy klienci placówki ( nauczyciele, rodzice, uczniowie, pracownicy administracji i obsługi) W fazie projektowej: - Uczestniczy tylko zespół układający zaproponowane pomysły na sposób zoperacjonalizowany, - Ewentualnie, w przypadku małej szkoły,j edna osoba

zapoznanie wszystkich z informacjami niezbędnymi do planowania pozwoli uzmysłowić konieczność określonych zmian jakie mamy zamiar wprowadzić klienci placówki uzyskają możliwość włączenia się w proces kreowania zmian, w których wdrażaniu będą osobiście uczestniczyć (dzięki temu staną się bardziej pozytywnie do nich nastawieni i przejawią mniejszy opór lub obawy wobec tych zmian)

jest to plan planów określający na 3 do 5 lat kierunki jej doskonalenia jest zwięzły a przez to łatwy do zapamiętania i zrozumiały Jest podstawą dla innych planów opracowywanych w placówce odnosi się do różnych obszarów funkcjonowania placówki ale przede wszystkim do zadań dydaktyczno – opiekuńczo - wychowawczych

ogólnej – zawierającej wizję, misję i wynikające z nich cele, na okres 3 do 5 lat szczegółowej – obejmującej szczegółowe plany zadań służące realizacji poszczególnych celów. Zwykle są nimi:

program wychowawczy szkolny zestaw programów nauczania plan badania kompetencji określonych grup uczniów harmonogram ewaluacji wewnętrznej w placówce indywidualne plany rozwoju pracowników plan WDN plan nadzoru pedagogicznego plan pracy samorządu szkolnego

plan pracy rady szkoły czy rady rodziców plan finansowy placówki plan remontów harmonogram imprez szkolnych harmonogram spotkań z rodzicami kalendarz monitoringu kierowniczego oraz arkusz organizacyjny placówki

Zebranie w jedną całość wcześniej podanych programów, planów czy harmonogramów ułatwia: 1) osiągnięcie spójności pomiędzy poszczególnymi dokumentami 2) zapoznanie się ze wszystkimi istotnymi dokumentami jakie istnieją w placówce 3) nanoszenie korekt i harmonizowanie działań podanych w różnych dokumentach

uspołecznienie procesu planowania opracowanie programu rozwoju w wyniku trwającego kilka miesięcy procesu planowania traktowanie procesu planowania jako procesu ciągłego, trwale wpisanego w organizację pracy placówki oświatowej harmonijne powiązanie planowania rozwoju i planowania bieżącego (spójne plany długo i krótko terminowe)

cele i zadania w programie są odpowiedzią na wyzwania wobec których staje placówka dotyczą wszystkich istotnych dziedzin jej funkcjonowania są wykonalne w zaplanowanym czasie wynika z nich rozwój placówki czyli pozytywna ocena społeczna zachodzących zmian

pośpiech w planowaniu…. brak wiedzy o wyzwaniach przyszłości płynących z otoczenia negatywne nastawienie nauczycieli i pracowników placówki do planowanej przyszłości brak wprawy w planowaniu rozwoju jako działania. Brak myślenia kategoriami przyszłości

reforma systemu edukacji inicjatywy lokalne mające na celu stworzenie czytelnej polityki oświatowej zrozumienie problemów oświatowych przez władze gminne i lokalne środowisko sytuacja demograficzna znana z kilkuletnim wyprzedzeniem świadomość pracowników –los placówki leży w ich rękach

poprzez wzajemne oddziaływanie programu rozwoju placówki i dążeń zawodowych nauczycieli włączenie całego grona pedagogicznego do opracowania planu rozwoju placówki aby każdy miał szansę przedstawić swoje pomysły, oczekiwania itp.

prorozwojowe nastawienie nauczycieli do tego aby ich indywidualne plany rozwoju zawodowego służyły urzeczywistnieniu programu rozwoju placówki. Aby były z nim spójne i z niego wynikały PROGRAM ROZWOJU PLACÓWKI INDYWIDUALNE PLANY ROZWOJU NAUCZYCIELI