Sześciolatek dzieckiem, sześciolatek uczniem

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Sześcioletnie dziecko zarówno w szkole jak i w przedszkolu pozostaje tym samym dzieckiem, ale w szkole ma szansę pójść o krok dalej.”
Advertisements

Informacja dla rodziców.
„Sześciolatek w szkole”
GOTOWOŚĆ SZKOLNA DZIECI 6-letnich
Kim jest uczeń uzdolniony i jak wspierać jego rozwój?
Ulotka informacyjna dla rodziców Sześciolatek w szkole.
informacje i wskazówki dla rodziców
„Sześciolatek w szkole”
Dojrzałość szkolna dziecka
Co każdy rodzic wiedzieć powinien?
Krakowskie szkoły w oczach rodziców sześciolatków.
Szkoła Podstawowa nr 4 w Andrychowie
Sześciolatek idzie do szkoły
SZKOŁA PRZYJAZNA SZEŚCIOLATKOM
Dojrzałość szkolna - czyli gotowość do uczenia się
Zadanie konkursowe nr 9 „Przestrzeganie prawa to obowiązek każdego, także ucznia...” Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2 w Żaganiu.
CO TO JEST DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA?
Szkoła czy przedszkole? Sączów, 26 marca 2012 r..
6-latek w naszej szkole Podsumowanie ankiety skierowanej do Rodziców/Opiekunów prawnych dzieci, które w wieku 6 lat rozpoczęły naukę w klasie I Kwiecień.
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
Duże dzieci – wielkie sprawy
Informacja dla rodziców Sześciolatek w szkole Informacja dla rodziców Sześciolatek w szkole.
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Projekt "Mamo! Tato! Wyrosłem z przedszkola" realizowany jest w ramach zadania publicznego pn. Realizacja szkolnych projektów promujących przyjazną adaptację.
Przygotowania szkół na przyjęcie dzieci 6 letnich do klas I.
Mój sześciolatek idzie do szkoły
GOTOWOŚĆ SZKOLNA siedmiolatków
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA.
Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego
Dziecko sześcioletnie w klasie pierwszej
Czy Państwa dziecko jest gotowe do szkoły?
NAUCZYCIELKA BADACZKA, jest pomysł na więcej pracy
6-LATEK W SZKOLE.
„Sami o sobie, czyli demokracja w naszej szkole”
Dojrzałość szkolna dziecka 5 i 6 letniego
Ankietowaniem objęto uczniów kl. IV – VI, oraz rodziców Liczba ankietowanych uczniów – 29 na 32 ogółem Liczba ankietowanych rodziców – 4 na 15 wydanych.
Organizacja zajęć w klasach I-III ze szczególnym uwzględnieniem 6-latka i łagodnym przejściem w II etap edukacyjny Aleksandra Klimza
Prymasa Tysiąclecia w Białymstoku
6-LATEK W SZKOLE.
Moje dziecko idzie do szkoły
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
UCZEŃ Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ W SZKOLE
Co chcieliśmy osiągnąć?
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Późne dzieciństwo - okres wczesnoszkolny
Co może zrobić szkoła, a co powinni zrobić wcześniej rodzice ?
Małe dziecko w systemie edukacji
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA.
Dobry start w szkole jest niezwykle ważny dla rozwoju dziecka.
„Każde dziecko ma prawo do szczęścia i swego miejsca w społeczeństwie’’
Dojrzałość szkolna dziecka
Szkoła Podstawowa nr 10 w Koszalinie Autor: Dorota Kościuszko-Cienkowska.
GOTOWOŚĆ SZKOLNA SZEŚCIOLATKÓW
O dojrzałości szkolnej kilka słów. Dojrzałość szkolna to gotowość dziecka do rozpoczęcia nauki, przyjęcia nowych obowiązków i wejścia w nowe środowisko.
GOTOWOŚĆ DZIECKA DO PODJĘCIA NAUKI W SZKOLE – ROLA RODZICA Nauka doprowadza do takiej atomizacji wiedzy, że człowiek będzie niedługo wiedział wszystko.
WYNIKI AUTOEWALUACJI w Szkole Promującej Zdrowie przeprowadzonej w roku szkolnym 2014/2015 Szkoła Podstawowa im. Ks. Mariana Wiewiórowskiego w Gomulinie.
Rola wychowania jako czynnika rozwoju A. Brzezińska, Społeczna psychologia rozwoju. Warszawa 2000.
Gotowość szkolna Gotowość szkolna Informacja dla rodziców 5- i 6-latków.
Informacje dla Rodziców. * stan zdrowia (dziecko leczone - choroba przewlekła) * niski lub obniżony poziom rozwoju intelektualnego, * nieharmonijny rozwój.
Sfera emocjonalna u dzieci z dysfunkcją słuchu
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA.
Szkoła Promująca Zdrowie
„Sześciolatek w szkole”
Rozwój fizyczny, społeczno-emocjonalny i umysłowy bialskich pięciolatków w oparciu o badania przeprowadzone przez nauczycielki bialskich przedszkoli mgr.
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
„Sześciolatek w szkole”
Co chcieliśmy osiągnąć?
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zapis prezentacji:

Sześciolatek dzieckiem, sześciolatek uczniem Opole, 2013

Cele: Postrzeganie ucznia sześcioletniego z punktu widzenia dwóch podmiotów /grupa badawcza: rodzice, nauczyciele/ Wizerunek ucznia sześcioletniego i siedmioletniego, podobieństwa i różnice /grupa badawcza: nauczyciele/

W badaniu brało udział 15 nauczycieli i 139 rodziców 1. Publiczna Szkoła Podstawowa nr 9 w Kędzierzynie - Koźlu 2. Publiczna Szkoła Podstawowa nr 9 w Opolu 3. Publiczna Szkoła Podstawowa nr 14 w Opolu 4. Publiczna Szkoła Podstawowa nr 15 w Opolu 5. Publiczna Szkoła Podstawowa nr 20 w Oplu 6. Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Grodkowie 7. Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Gogolinie 8. Zespół Szkół nr 1 z Oddziałami Sportowymi w Brzegu

Pytania kierowane do rodziców Łączna ilość pytań: 12 Pytania otwarte: 2 Pytania półotwarte: 9 Pytania zamknięte: 1

Pytania kierowane do nauczycieli Łączna ilość pytań: 10 Pytania otwarte: 4 Pytania półotwarte: 2 Pytania zamknięte: 4

Czy jestem gotowy, aby pójść do szkoły...

Czy łatwo było Pani/Panu podjąć decyzję o posłaniu swojego 6-letniego dziecka do szkoły?

Z jakimi działaniami informacyjnymi dotyczącymi edukacji 6-latków w szkole zetknęli się Państwo przed podjęciem decyzji o wysłaniu dziecka do szkoły?

Na decyzję Pani/Pana o wysłaniu dziecka 6-letniego do szkoły wpływ miały następujące czynniki:

Czego obawiał/a się Pan/Pani najbardziej przed podjęciem decyzji o wysłaniu dziecka do szkoły?

Która z obaw towarzyszących Panu/Pani przy podejmowaniu decyzji potwierdziła się w rzeczywistości szkolnej?

Co rozumie Pan/Pani pod pojęciem „gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole”

Jak ocenia Pani przygotowanie dzieci do podjęcia nauki w szkole?

Czy Pani/Pana zdaniem dzieci powinny przechodzić badania potwierdzające gotowość do podjęcia nauki w szkole?

Jakie kroki podjęliście Państwo, aby przygotować swoje dziecko do rozpoczęcia nauki w szkole?

W jakich obszarach Pana/Pani dziecko miało największe problemy: W jakich obszarach dzieci przejawiały największe problemy?

Zespół klasowy, w którym Pani pracuje to: Jaka struktura klasy Pana/Pani zdaniem jest optymalna dla rozwoju dziecka? Zespół klasowy, w którym Pani pracuje to:

Jaka liczba uczniów w klasie jest Pana/Pani zdaniem najbardziej korzystna dla edukacji dziecka?

Czy świadomość rodziców, dotycząca obowiązków ucznia rozpoczynającego naukę w szkole była: Jak dzisiaj ocenia Pan/Pani swoją decyzję o posłaniu dziecka sześcioletniego do szkoły?

Co umiem?

Uczeń po klasie pierwszej:

Nauczyciel:

WNIOSKI I. Postrzeganie ucznia sześcioletniego z punktu widzenia dwóch podmiotów

1. EMOCJE empatia poczucie obowiązku panowanie nad emocjami funkcjonowanie w szkole umiejętność pokonywania trudności motywacja poznawcza

2. „GOTOWOŚĆ DZIECKA” DO PODJĘCIA NAUKI W SZKOLE emocje odpowiedni rozwój procesów poznawczych zdolność do koncentracji i uwagi rozwój społeczny gotowość intelektualna i emocjonalna harmonijny rozwój psychofizyczny samodzielność, obowiązkowość gotowość do koncentracji, skupienia uwagi przestrzeganie reguł

3. FUNKCJONOWANIE W SZKOLE uwaga myślenie mowa nabywanie wiedzy relacje rówieśnicze komunikacja relacje z dorosłymi

Obszar 6-latek 7-latek edukacja wolne tempo pracy II. Wizerunek ucznia sześcioletniego i siedmioletniego, podobieństwa i różnice Obszar 6-latek 7-latek edukacja wolne tempo pracy niska sprawność manualna oraz słaba koordynacja wzrokowo-ruchowa niska sprawność narządów artykulacyjnych słaba koncentracja dobre tempo pracy wyższa sprawność manualna, lepsza koordynacja wzrokowo-ruchowa dłuższy czas skupienia, większa koncentracja

Obszar 6-latek 7-latek emocja otwarty, szczery nie rozumie znaczenia „obowiązku” nie panuje nad emocjami trudno radzi sobie z sytuacją oceną dociekliwy zniechęca się duży egocentryzm łatwiej „oswaja” się z obowiązkami szkolnymi, w pewnym stopniu rozumie znaczenie „obowiązku” trudno radzi sobie z sytuacją oceny stara się pokonać napotykane trudności potrafi uświadomić sobie uczucia innych

Obszar 6-latek 7-latek relacje społeczne brak zrozumienia przynależności do grupy „łamanie” reguł duże poczucie indywidualności brak dystansu do osoby dorosłej początki rozumienia przynależności do grupy początki rozumienia zasad i norm społecznych dostrzeganie drugie innych jako członków grupy większy dystans do osoby dorosłej

Dziękuję za uwagę