Kształcenie zawodowe w Europie

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zmiany w systemie kształcenia zawodowego od 1 września 2012
Advertisements

Gimnazjum nr 3 do klasy językowej DSD
Legnica 4 października 2011r. Jelenia Góra 5 października 2011r. Wałbrzych 6 października 2011r. Wrocław 11 października 2011r. Opole 7, 12 października.
„Wizyta Studyjna – Dobre Praktyki w Niemczech”
ZASADY OGÓLNE EGZAMINU POTWIERDZAJĄCEGO KWALIFIKACJE ZAWODOWE W ROKU SZKOLNYM 2009/2010 ZSM - NYSA 2009.
Rodzic jako doradca zawodowy
TECHNIKUM Kształcąc się w technikum po czterech latach nauki będziesz mógł/mogła przystąpić do egzaminu maturalnego oraz do egzaminu potwierdzającego kwalifikacje.
ZASADNICZA SZKOŁA ZAWODOWA Głównym celem szkoły zawodowej jest umożliwienie absolwentowi uzyskania kwalifikacji w wyuczonym zawodzie. Kształcenie trwa.
ZASADNICZA SZKOŁA ZAWODOWA Głównym celem szkoły zawodowej jest umożliwienie absolwentowi uzyskania kwalifikacji w wyuczonym zawodzie. Kształcenie trwa.
Historia szkoły sięga już przeszło 50 lat.
TECHNIKUM Kształcąc się w technikum po czterech latach nauki będziesz mógł/mogła przystąpić do egzaminu maturalnego oraz do egzaminu potwierdzającego kwalifikacje.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
Praktyczna nauka zawodu
Publiczna Policealna Szkoła Nowoczesnych Technologii dla Dorosłych w Łodzi ŁÓDZKIE Urząd Marszałkowski w Łodzi.
WEZ 1 Wyniki egzaminu zawodowego absolwentów techników i szkół policealnych październik 2006 r.
EDUKACJA KLUCZEM DO SUKCESU Projekt współfinansowany z budżetu Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Szkolnictwo ponadgimnazjalne – nowa podstawa programowa i zmiana przepisów od 1 września 2012 roku Zmiany dotyczą: 1. Ustawa z dnia o zmianie.
Jak to robią inni ? – wybrane zagadnienia organizacji poradnictwa zawodowego na świecie – planowanie kariery zawodowej jako przedmiot szkolny Jak to robią
Wzrost jakości kształcenia zawodowego w branży
TECHNIKUM Kształcąc się w technikum po czterech latach nauki będziesz mógł/mogła przystąpić do egzaminu maturalnego oraz do egzaminu potwierdzającego kwalifikacje.
Działania zrealizowane w roku szkolnym 2008/09 Nowoczesne kształcenie zawodowe – szansa na dobry start Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w.
Szkoły wchodzące w skład CKU w Ciechanowie: 1
Modyfikacja Mariola Przybylska
Europass+ Partnerzy: f-bb Forschungsinstitut Betriebliche Bildung (GR),Fundación Tripatia (ES), MEDEF Franche Comte (FR), afpa- association nationale pour.
Technik ekonomista.
Najważniejsze zmiany w Karcie Nauczyciela
Struktura egzaminu zawodowego
ZMIANY W SYSTEMIE EGZAMINÓW ZAWODOWYCH
KALENDARIUM ZMIAN szkoły dla młodzieży: liceum profilowane, uzupełniające liceum ogólnokształcące, technikum uzupełniające; szkoły dla dorosłych: liceum.
Zespół Szkół Chemicznych
Współpraca szkoły z przedsiębiorstwem w zakresie szkolenia praktycznego i teoretycznego z perspektywy placówki oświatowej opracował: Janusz Wojtkiewicz-Lazman.
Technik Urządzeń i Systemów Energetyki Odnawialnej
Przedsiębiorcy a szkolnictwo zawodowe
CHARAKTERYSTYKA SZKOŁY W SISLI
Kształcenie zawodowe w szkołach rolniczych
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Zespół Szkół Ekonomiczno-Turystyczno-Hotelarskich im
Zmiany ustawy o systemie oświaty
Dostosowanie warunków przeprowadzania egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie dla zdających ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Szkoła zawodowa Rzeszów 2013.
ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY
Historia szkoły sięga już przeszło 50 lat.
Szkoła policealna w ZSE-E w Radomsku TECHNIK INFORMATYK
Praktyczna nauka zawodu Zajęcia praktyczne Pion budowlany Pion gastronomiczny Praktyka zawodowa Firmy zewnętrzne.
„Zasady współpracy w zakresie realizacji doradztwa zawodowego w mieście Białystok”
Co po gimnazjum? Struktura szkolnictwa ponadgimnazjalnego.
Projekt „Nauczyciel mobilny sukcesem szkoły” w ramach projektu systemowego „Zagraniczna mobilność szkolnej kadry edukacyjnej w ramach projektów instytucjonalnych”
ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY Ul. Kazimierza Wielkiego 23A Stopnica
Rama Kwalifikacji Celem projektu Europejskich Ram Kwalifikacji jest ułatwienie porównywania kwalifikacji zdobywanych w różnym czasie, miejscach i formach,
Niemiecki model edukacji zawodowej
Technologia kształcenia zawodowego 6. Kształcenie modułowe1 6. Idea, organizacja i technologia kształcenia modułowego 1. Podstawy teoretyczne, założenia.
Finansowanie kształcenia zawodowego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Akty prawne związane z kształceniem zawodowym – nowe lub nowelizacja obowiązujących Warszawa, 19 sierpnia 2015 DEPARTAMENT KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO I USTAWICZNEGO.
Egzamin potwierdzający kwalifikacje w zawodzie
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Zaprezentuj swoje umiejętności w Europie! Kontakt Biuro Karier UAM ul. Zwierzyniecka 7c Poznań
Rodzic jako doradca zawodowy Większość młodych ludzi pytanych o to kto jest dla nich najważniejszym doradcą przy wyborze drogi edukacji wskazuje rodziców,
Radomski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli ul. J. Słowackiego 17 ul. J. Słowackiego Radom Radom tel tel.
CO DALEJ PO SZKOLE ZAWODOWEJ? Zmiany w kształceniu zawodowym.
Możliwości rozwoju szkolnictwa zawodowego i edukacji przedszkolnej RPO WŚ
Technik pojazdów samochodowych Bezpłatny kurs prawa jazdy kat. B !!! M.18. Diagnozowanie i naprawa podzespołów i zespołów pojazdów samochodowych M.12.
Kształcenie dualne.
PROJEKT: NAUKA, PRAKTYKA, PRACA
Europass.
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 marca 2017 roku w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i przedszkoli (Dz.U. 2017,
Praktyczna nauka zawodu (pnz)
SZKOLNICTWO PONADGIMNAZJALNE WARSZTATY DLA RODZICÓW
Historia szkoły sięga już przeszło 50 lat.
Szkoła podstawowa i co dalej?. Szkoła podstawowa i co dalej?
Reforma szkolnictwa zawodowego (szkoły dla młodzieży)
Zapis prezentacji:

Kształcenie zawodowe w Europie Mobilność to więcej niż możliwość podróżowania 14 grudnia 2004 r. ministrowie edukacji z 32 krajów postanowili w Maastricht utworzyć Europejskie Ramy Kwalifikacyjne (EQF) Założenie: Na przestrzeni lat systemy edukacyjne w krajach UE rozwijały się z przyczyn obiektywnych niezależnie od siebie. Każdy z krajów wykazuje na tym polu cechy szczególne, które zbyt szybko nie znikną i zniknąć nie powinny.

Dualny system kształcenia w Niemczech Od nauki do zawodu Praca z zawodzie poparta odpowiednimi kwalifikacjami szkoły zawo-dowe szkoły wyższe dualny system kształcenia Uregulowany system kształcenia zawodowego szkolnictwo ogólnokształcące

Dualny system kształcenia w Niemczech Dane i fakty Większość uczy się dualnie obecnie ok. 1,6 mln. uczniów kształci się w ok.340 zawodach ok. 60% uczniowie dualny system kształcenia stan: 2007

Dualny system kształcenia w Niemczech Kształcenie odbywa się przede wszystkim w zakładzie pracy uzupełniane jest o zajęcia w szkole zawodowej W obu miejscach nauczania obowiązują niezależne od siebie, ale wzajemnie dopasowane regulaminy Miejsce nauczania: zakład pracy Miejsce nauczania: szkoła

Dualny system edukacyjny w Niemczech Dualny system kształcenia 3-4 dni w tygodniu na podstawie regulaminu nauczania w ramach kontraktu o odbywaniu praktyki przeważnie na miejscu pracy Miejsce nauczania: zakład pracy

Dualny system kształcenia w Niemczech z reguły 3 lata edukacji finansowanej przez przedsiębiorstwo przedsiębiorstwo daje wybór typu instytucji naukowej Przedsiębiorstwo szkoła zawodowa Kształcenie poza- i ponadzakładowe

Dualny system kształcenia w Niemczech przeciętnie 1-2 dni w tygodniu na podstawie ramowego programu nauczania przekazywanie wiedzy podstawowej i specjalistycznej w ramach ustawowego obowiązku uczęszczania do szkoły Miejsce nauczania: szkoła

Dualny system kształcenia w Niemczech Zawody objęte dualnym systemem kształcenia Zawody z każdej dziedziny ok. 340 zawodów przemysł rolnictwo handel zdrowie rzemiosło Biuro/administracja

Dualny system kształcenia w Niemczech Podział zadań w ramach dualnego systemu kształcenia Gospodarka Organy z własną administracją (izby) doradzają nadzorują kształcenie w zakładzie pracy stwierdzają, czy dany zakład i instruktor może kształcić w zawodzie rejestrują kontrakty o odbywaniu praktyki egzaminują.

Dualny system kształcenia Mechatronik państwowo zatwierdzony zawód czas trwania nauki 3,5 roku

Dualny system kształcenia Mechatronik Profil zawodowy w skrócie tworzenie systemów mechatronicznych z podzespołów i komponentów instalowanie zespołów i komponentów elektrycznych oraz pomiary wielkości elektrycznych instalowanie i testowanie sprzętu i oprogramowania środki służące eksploatacji i uruchamianiu systemów z uwzględnieniem planowania przeprowadzania procesów produkcji, analiza dokumentacji połączeń, interpretacja i edycja programów

Dualny system kształcenia Mechatronik Czasowy podział nauki 14% Teoria 86% Praktyka 8 tygodni 7 tygodni 10,5 tygodnia 44 tygodni 45 tygodni 67,5 tygodnia I rok nauki II rok nauki III+IV rok nauki ze 182 tygodni nauki, 156,5 tygodnia odbywa sie w przedsiębiorstwie

Dualny system kształcenia Mechatronik Struktura egzaminów dla mechatroników Część A Część B Zlecenie zakładowe z dokumentacją 50% maks. 30 godzin Egzamin ustny 50% maks. 30 minut Plan pracy 40% 150 minut Analiza funkcji 40% 150 minut Nauki ekonomiczno -społeczne 20% 60 minut

Mobilność to więcej niż możliwość podróżowania                                               Niemiecki Angielski                                                                                                    Co to jest europass? europass CV europass paszport językowy europass mobilność europass suplement do dyplomu potwierdzającego kwalifikacje FAQ’s Archiwum odnośniki pobierz Kontakt i stopka redakcyjna Mobilność to więcej niż możliwość podróżowania