Poradnia Psychologiczno Pedagogiczna w Świętochłowicach w liczbach

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Pomoc psychologiczno –pedagogiczna w szkole ponadgimnazjalnej
Advertisements

Legnica 4 października 2011r. Jelenia Góra 5 października 2011r. Wałbrzych 6 października 2011r. Wrocław 11 października 2011r. Opole 7, 12 października.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 września 2011 r. z wyjątkami
12 grudnia 2011r. POWIATOWE FORUM EDUKACYJNE. ZESPÓŁ ORZEKAJĄCY Zespół wydaje orzeczenie lub opinię na wniosek rodziców, prawnych opiekunów. Zespół wydaje.
Organizacja nauczania indywidualnego
INDYWIDUALIZACJA PRACY Z DZIECKIEM W WIEKU PRZEDSZKOLNYM W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI.
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Prawa dziecka/ucznia niepełnosprawnego wynikające z przepisów prawa oświatowego opracowała: Iwona Kapczyńska.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
POMOC PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNA I KSZTAŁCENIE SPECJALNE
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Zadania nauczyciela i jego rola w udzielaniu pomocy psychologiczno-
Kontrole planowe w roku szkolnym Tematyka i liczba kontroli Realizacja prawa dziecka pięcioletniego do rocznego przygotowania przedszkolnego.
Kształcenie uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego Kuratorium Oświaty w Łodzi Barbara Łaska.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Spotkanie dla Dyrektorów Szkół i Przedszkoli
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych
PODSTAWY PRAWNE PRACY Z UCZNIEM O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH
PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA
Procedury i możliwości wykorzystania na terenie szkoły.
Model pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi jest częścią projektu: „Podniesienie efektywności kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Barbara Łaska Wydział Wspierania Rozwoju Kuratorium Oświaty w Łodzi
WSPIERANIE UCZNIÓW W ROZWOJU ZDOLNOŚCI I TALENTÓW
Planowane zmiany w aktach prawnych Październik 2010.
Rozporządzenie MEN z dnia 18 września 2008r
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkołach
BARBARA WOLAŃSKA WRZESIEŃ 2011
Indywidualne nauczanie
KALEJDOSKOP SZANS KALEJDOSKOP MOZLIWOŚCI Szkoła Podstawowa nr 13 im. Komisji Edukacji Narodowej w Jeleniej Górze Jelenia Góra r.
Egzamin potwierdzający kwalifikacje zawodowe
MAMO, TATO - JUŻ TERAZ NAJMŁODSZY UCZEŃ MA PRAWO DO … Okresu adaptacji w szkole tak długiego jak to będzie potrzebne 2. Jednego nauczyciela.
Dostosowanie warunków przeprowadzania egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie dla zdających ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej na terenie szkoły
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
REFORMA SYSTEMU POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
KONFERENCJA „UCZEŃ Z ZABURZENIAMI ZACHOWANIA I EMOCJI”
 Dla uczniów z orzeczeniem: o potrzebie indywidualnego obowiązkowego, rocznego przygotowania przedszkolnego indywidualnego nauczania  Dla uczniów z opinią.
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Egzamin potwierdzający kwalifikacje zawodowe Egzamin zawodowy składa się z dwóch etapów: - etapu pisemnego - etapu praktycznego.
KONTROLE PLANOWE odbyły się pod kątem sprawdzenia: 1.Zgodności realizacji wybranych zajęć edukacyjnych z ramowymi planami nauczania w publicznym gimnazjum.
Kontrole planowe przeprowadzono w zakresie: 1.Zgodności realizacji wybranych zajęć edukacyjnych z ramowymi planami nauczania w publicznym gimnazjum (w.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Wspieranie szkół i przedszkoli przez Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną w Krotoszynie Karina Bratborska Krotoszyn, dnia 25 lutego/7 marca 2014 r.
Kontrole planowe Szkoły podstawowe Ośrodki doskonalenia nauczycieli Poradnie psychologiczno-pedagogiczne Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym.
Poradnia Psychologiczno Pedagogiczna w Świętochłowicach w liczbach Statystyka dotyczy przeprowadzanych w ostatnich trzech latach szkolnych diagnoz oraz.
PORADNIE PSYCHOLOGICZNO - - PEDAGOGICZNE Hanna Śniatała Renata Scholtz.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
MAMO, TATO - JUŻ TERAZ NAJMŁODSZY UCZEŃ MA PRAWO DO … Okresu adaptacji w szkole tak długiego jak to będzie potrzebne 2. Jednego nauczyciela.
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Zmiany w prawie oświatowym
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
Pomoc bezpośrednia udzielana w naszej placówce
Pomoc psychologiczno- pedagogiczna
Na wniosek dyrektora przedszkola, szkoły i placówki:
FORUM ŚRODOWISK POMOCOWYCH 18 lutego 2015r.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna a kształcenie specjalne
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Prezentacja instytucji
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Kształcenie specjalne
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
egzaminy, egzaminy, egzaminy….
SIEĆ WSPARCIA KOORDYNATORÓW POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ System poradnictwa i pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Współpraca na linii przedszkole/szkoła.
Zapis prezentacji:

Poradnia Psychologiczno Pedagogiczna w Świętochłowicach w liczbach Statystyka dotyczy przeprowadzanych w ostatnich trzech latach szkolnych diagnoz oraz wydawanych na ich podstawie opinii i orzeczeń

Liczba przyjętych dzieci do badań Rok szkolny 2012/2013 – 1426 (ps. 736 pd. 484 log.200) Rok szkolny 2013/2014 – 1727 (ps. 834 pd. 621 log.261) Rok szkolny 2014/2015 – 1869 (ps. 897 pd. 598 log.354)

Graficzne przedstawienie danych

Liczba wydanych opinii Rok szkolny 2012/2013 – 856 Rok szkolny 2013/2014 – 907 Rok szkolny 2014/2015 - 885

Graficzne przedstawienie danych

Rok szkolny 2012/2013 – 190 na 856 wydanych Liczba wydanych opinii w/s dostosowania wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb edukacyjnych ucznia Rok szkolny 2012/2013 – 190 na 856 wydanych Rok szkolny 2013/2014 – 162 na 907 wydanych Rok szkolny 2014/2015 – 174 na 885 wydanych

Liczba wydanych opinii w/s odroczenia obowiązku szkolnego Rok szkolny 2012/2013 – 7 na 856 wydanych Rok szkolny 2013/2014 – 41 na 907 wydanych Rok szkolny 2014/2015 – 108 na 885 wydanych

Graficzne przedstawienie danych

Rok szkolny 2012/2013 – 303 na 856 wydanych Liczba wydanych opinii w/s objęcia dziecka pomocą psychologiczno-pedagogiczną w szkole lub placówce Rok szkolny 2012/2013 – 303 na 856 wydanych Rok szkolny 2013/2014 – 321 na 907 wydanych Rok szkolny 2014/2015 – 340 na 885 wydanych

Liczba wydanych opinii o specyficznych trudnościach w uczeniu się Rok szkolny 2013/2014 – 117 na 907 wydanych Rok szkolny 2012/2013 – 142 na 856 wydanych Rok szkolny 2014/2015 – 135 na 885 wydanych

Liczba wydanych orzeczeń i op.WWR Rok szkolny 2012/2013 – 197 (w tym 16 op.WWR) Rok szkolny 2013/2014 – 201 (w tym 12 op.WWR) Rok szkolny 2014/2015 – 251 (w tym 25 op.WWR)

Graficzne przedstawienie danych

PLACÓWKI OŚWIATOWE MIASTA Rok szkolny 2014/2015 STATYSTYKA Z PODZIAŁEM NA PLACÓWKI OŚWIATOWE MIASTA

Wykres liczby dzieci z PM przyjętych w PPP

Wykres liczby dzieci z SP przyjętych w PPP

Wykres liczby przyjętych w PPP z Gimnazjów

Wykres liczby przyjętych w PPP z pozostałych placówek

Wykres liczby wydanych przez PPP orzeczeń z podziałem na placówki oświatowe miasta

Wykres liczby wydanych przez PPP opinii z podziałem na placówki oświatowe miasta

Wnioski Dane statystyczne wskazują, że tutejsza PPP systematycznie realizuje zadania związane z diagnozowaniem, a także z opiniowaniem oraz orzekaniem. Wzrasta liczba przeprowadzanych diagnoz. Rośnie także ilość wydawanych opinii oraz orzeczeń.

PODSUMOWANIE Na podstawie powyższych danych można więc stwierdzić, że w świętochłowickich placówkach oświatowych coraz większa liczba dzieci oraz młodzieży potrzebuje pomocy specjalistycznej (wzrasta liczba badanych). Natomiast rosnąca liczba wydawanych opinii i orzeczeń wskazuje, że taką pomoc w/w uzyskują, gdyż dokumenty te są podstawą do jej udzielenia.

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ Opracowanie Maria Kijak-Parzybut dyrektor PPP w Świętochłowicach