nauczyciel prowadzący Jolanta Januszewicz

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Samorząd uczniowski a podstawa programowa
Advertisements

Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Program Młodzi Przedsiębiorczy jest realizowany przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i dofinansowany ze środków Narodowego Banku Polskiego oraz premiowany.
Szanowna Pani Dyrektor, Szanowny Panie Dyrektorze, Pragniemy zaprosić Pani/Pana szkołę do udziału w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym Przekonujemy się
Wyrównywanie szans edukacyjnych
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
Janusz Żak Korzyści wychowawcze i osobiste płynące z realizacji edukacji europejskiej.
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Realizacja projektu w roku szkolnym 2011/2012 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Dlaczego 6-latek do szkoły TAK?!
Spośród 80 szkół, które przystąpiły do realizacji projektu, znalazła się również nasza szkoła – Zespół Szkół nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu.
Przedmiotowy System Oceniania z matematyki dla klas IV, V i VI
SZKOLENIE RADY PEDAGOGICZNEJ październik 2003r. autor: mgr inż. B. Leszczyńska.
Aneks do WSO W roku szkolnym 2013/2014 na lekcjach chemii uczniowie będą oceniani w oparciu o system średniej ważonej.
Informacja o Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym Przekonujemy się do prywatyzacji dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych Projekt jest organizowany przez.
Temat: Organizacja pracy na lekcjach muzyki.
EUROPEJSKIE KOMPETENCJE KLUCZOWE
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Nowoczesne technologie w edukacji Andrzej Matuła
Spis treści Rodzaje zespołów i terminy pracy. Cele zespołów Formy pracy Podsumowanie.
SPOTKANIE Z RODZICAMI OGÓLNE INFORMACJE O SPRAWDZIANIE Data sprawdzianu – 8 kwietnia 2008 roku Czas pracy – 60 minut Liczba punktów do uzyskania.
Raport z ewaluacji wewn ę trznej w Zespole Szkó ł Ogólnokszta ł c ą cych w Pacynie rok szkolny 2011/2012r.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy.
Wewnątrzszkolny system oceniania
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Informacja o programie Zostać przedsiębiorczym.
Sposoby archiwizacji zajęć dydaktycznych
PLANOWANIE WYMIARU GODZIN OBOWIĄZKOWYCH ZAJĘĆ KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO
II.2.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
ćwiczenia, mgr inż. Mateusz Molasy B4 4.23
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
O programie Szkoła z klasą 2.0 Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą.
Ewaluacja 2011/2012 semestr II Profil szkoły.
Analiza wyników sprawdzianu ‘2013
ANALIZA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013 GIMNAZJUM IM
Historia Nauczyciel Katarzyna Waszczyk
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Organizacja i harmonogram przeprowadzania egzaminu gimnazjalnego w roku szkolnym 2013/2014 Gimnazjum nr 36 w Łodzi im.K.Kieślowskiego.
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
Szkoła demokracji – szkoła samorządności Program rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich rad pedagogicznych Spotkanie V Podsumowanie i zakończenie.
WYNIKI ANKIETY ewaluacyjnej dla nauczyciela: W jaki sposób analiza wyników sprawdzianu wpływa na planowanie i podejmowanie działań przez nauczycieli? kwiecień.
Lekcje z ZUS – uwagi metodyczne Wodzisław Śląski, 18 lutego 2014 r. Marcin Kopczyński.
nauczyciel prowadzący Jolanta Januszewicz
Uczeń, który opuścił 25 godzin w semestrze bez usprawiedliwienia, otrzymuje naganę wychowawcy klasy (ustne upomnienie w obecności klasy bez wpisywania.
I. Prawa Rodziców wynikające z Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7 września 2004r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
PODSUMOWANIE EGZAMINU GIMNAZJALNEGO IV 2012 Wiedza o społeczeństwie.
ANALIZA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2014 GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W BOGUSZYCACH.
System edukacji w Polsce
Historia i Społeczeństwo Nauczyciel Katarzyna Waszczyk
Kalendarz 2020.
Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji ? Prowadzące: Kamila Helbin Karolina Szura.
Wewnątrzszkolny system oceniania
1. Czego będziemy się uczyć na lekcjach matematyki w klasie czwartej?
Informator dla rodziców
ŚREDNIA WAŻONA SZKOŁA PODSTAWOWA W LIGOCIE
FIZYKA KLASA I F i Z Y k A.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Dorobek zawodowy nauczyciela kontraktowego mgr Nataliya Hrynchyshyn Gościno, lipiec 2005.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Technologia informacyjna
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Wykorzystywanie wyników sprawdzianu w pracy dydaktycznej
KOMPETENCJE KLUCZOWE.
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
DOŚWIADCZENIE – PROFESJONALIZM – ENERGIA
Wewnątrzszkolne Ocenianie
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

nauczyciel prowadzący Jolanta Januszewicz WOS - wiedza o społeczeństwie Wymagania edukacyjne Liczba godzin tygodniowo 1 - w klasie 2-3 nauczyciel prowadzący Jolanta Januszewicz

Niezbędne pomoce: podręcznik i ćwiczenia serii KOSS podstawowy Klasa 2 część I Klasa 3 część II Zeszyt 16/32 kartkowy w kratkę Klasa 2 Klasa 3

„Program KOSS – Kształcenie Obywatelskie w Szkole Samorządowej wiedza o społeczeństwie w gimnazjum Alicja Pacewicz, Tomasz Merta, Sylwia Żmijewska-Kwiręg Wymagania programowe I. Wykorzystanie i tworzenie informacji. Uczeń znajduje i wykorzystuje informacje na temat życia publicznego; wyraża własne zdanie w wybranych sprawach publicznych i uzasadnia je; jest otwarty na odmienne poglądy. II. Rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów. Uczeń rozpoznaje problemy najbliższego otoczenia i szuka ich rozwiązań. III. Współdziałanie w sprawach publicznych. Uczeń współpracuje z innymi – planuje, dzieli się zadaniami i wywiązuje się z nich. IV. Znajomość zasad i procedur demokracji. Uczeń rozumie demokratyczne zasady i procedury i stosuje je w życiu szkoły oraz innych społeczności; rozpoznaje przypadki łamania norm demokratycznych i ocenia ich konsekwencje; wyjaśnia znaczenie indywidualnej i zbiorowej aktywności obywateli. V. Znajomość podstaw ustroju Rzeczypospolitej Polskiej. Uczeń opisuje sposób działania władz publicznych i innych instytucji; wykorzystuje swoją wiedzę o zasadach demokracji i ustroju Polski do rozumienia i oceny wydarzeń życia publicznego. VI. Rozumienie zasad gospodarki rynkowej. Uczeń rozumie procesy gospodarcze oraz zasady racjonalnego gospodarowania w życiu codziennym; analizuje możliwości dalszej nauki i kariery zawodowej

„Program KOSS – Kształcenie Obywatelskie w Szkole Samorządowej wiedza o społeczeństwie w gimnazjum Alicja Pacewicz, Tomasz Merta, Sylwia Żmijewska-Kwiręg Umiejętności programowe Umiejętność: rozumienia, wykorzystywania i krytycznego przetwarzania tekstów, (np. krytyczny odbiór przekazów medialnych i reklam, analiza i interpretacja badań opinii publicznej); wykorzystywania narzędzi analizy i wnioskowania (w tym matematyki) w życiu codziennym (np. analiza danych statystycznych, czytanie wyników badań sondażowych); wykorzystania wiedzy o charakterze naukowym do identyfikowania i rozwiązywania w sposób twórczy problemów, a także formułowania wniosków (np. odgrywanie ról społecznych w grupie, rozpoznawanie własnych praw i obowiązków); komunikowania się w języku ojczystym oraz skutecznego porozumiewania się w różnych sytuacjach, prezentowania własnego punktu widzenia i uwzględniania poglądów innych ludzi (np. wystąpienia publiczne, dyskusja, prezentacja na forum); sprawnego posługiwania się nowoczesnymi technologiami informacyjno-komunikacyjnymi (np. wyszukiwanie informacji z różnych źródeł, przygotowywanie prezentacji multimedialnych); wyszukiwania, selekcjonowania i krytycznej analizy informacji z różnych źródeł; planowania, organizowania i oceniania własnej nauki oraz przyjmowania za nią odpowiedzialności teraz i w przyszłości; efektywnego współdziałania w zespole (zwłaszcza poprzez realizację projektów zespołowych); budowania więzi międzyludzkich i poczucia wspólnoty ze społecznością lokalną, ojczyzną, Europą, społecznością globalną; podejmowania indywidualnych i grupowych decyzji (z uwzględnieniem demokratycznych zasad i procedur); skutecznego działania na podstawie obowiązujących norm (np. rozwiązywanie konfliktów, podejmowanie decyzji w sprawie grupy, negocjacje) KLASA 2 KLASA 3

Treści nauczania w klasie 2 w odniesieniu do podstawy programowej Dział nauczania: Punkty PP 1. Podstawowe umiejętności obywatelskie 1.1; 1.2; 1.3; 1.4; 2. Człowiek w społeczeństwie 2.1; 2.2; 2.3; 2.4; 2.5; 3.1; 3.2; 3.3 3. Samorząd lokalny 16.1; 16.2; 17.1; 17.2; 17.3; 17.4; 17.5; 17.6; 18.1; 18.2; 18.3 4. Zasady demokracji 10.1; 10.2; 10.3; 10.4; 10.5; 10.6; 10.7 5. Aktywność obywatelska 4.1; 4.2; 4.3; 5.1; 5.2; 5.3; 5.4; 5.5; 6.1; 6.2; 6.3; 6.4; 7.1; 7.2; 7.3; 7.4 6. Naród i patriotyzm 8.1; 8.2; 8.3; 8.4; 9.1; 9.2; 9.3; 9.4; 9.5 DALEJ

Treści nauczania w klasie 3 w odniesieniu do podstawy programowej Dział nauczania: Punkty PP 7. Ustrój demokratyczny w Polsce 11.1; 11.2; 11.3; 11.4; 112.2; 12.3 8. Parlament, prezydent, rząd i sądy 12.1; 13.1; 13.2; 14.1; 14.2; 14.3; 14.4; 15.1; 15.2 9. Polska w świecie, Polska w Europie 19.1; 19.2; 19.3; 19.4; 20.1; 20.2; 20.3; 20.4; 20.5; 21.1; 21.2; 21.3 10. Jeden świat, wiele problemów 22.1; 22.2; 23.1; 23.2; 23.3; 23.4; 23.5; 23.6 11. Człowiek w gospodarce rynkowej 24.1; 24.2; 24.3; 25.1; 25.2; 25.3; 25.4; 27.1; 27.2; 27.3; 28.1. 28.2; 28.3 12. Ekonomia w twoim życiu 24.3; 25.2; 26.1; 26.2; 26.3; 26;4; 29.1; 29.2; 29.3; 29.4; 30.1; 30.2; 30.3; 30.4; 31.1; 31.2; 31.3 DALEJ

Uczeń ma obowiązek Punktualnie przychodzić na zajęcia Aktywnie uczestniczyć w zajęciach lekcyjnych Posiadać podręcznik, zeszyt ćwiczeń (wyznaczone przez nauczyciela przedmiotu), zeszyt przedmiotowy Napisać sprawdziany w terminie ustalonym przez nauczyciela i podanym co najmniej tydzień przed wyznaczoną datą (uczeń nieobecny na sprawdzianie ustala termin z nauczycielem i uzupełnia zaległości w ciągu 2 tygodni od daty oddania sprawdzonych prac, w przeciwnym wypadku otrzymuje ocenę niedostateczną) Poprawić ocenę niedostateczną ze sprawdzianu / kartkówki w terminie uzgodnionym z nauczycielem (najlepiej w ciągu 2 tygodni od daty oddania pracy) Odrabiać zadane prace domowe

Uczeń ma prawo: Znać swoje oceny Znać termin pisania sprawdzianów oraz ich zakres Być jeden raz nieprzygotowanym w semestrze (zgłaszając ten fakt przed lekcją) – wyjątek stanowią zaplanowane sprawdziany, kartkówki (nawet niezapowiedziane) Za nieprzygotowanie uważa się: brak pracy domowej (w tym w zeszycie przedmiotowym) nieprzygotowanie do odpowiedzi brak zeszytu ćwiczeń Przychodzić na konsultacje po uzgodnieniu terminu z nauczycielem

Ocenianie Formy sprawdzania osiągnięć uczniów: aktywność na lekcji (na każdej lekcji) odpowiedź ustna (minimum raz w semestrze) prace pisemne (testy, kartkówki) - sprawdziany po każdym dziale prace dodatkowe (konkursy, plakaty, dokumenty, prezentacje, projekty przedmiotowe) praca domowa (minimum jedna ocena w semestrze) przygotowanie do zajęć (tylko jedno nieprzygotowanie) Sposoby oceny: stopnie, znaczki „+”, „”, „-”, - aktywność na zajęciach (cztery kolejne znaczki zamieniane są na stopień szkolny (1-5)) Ocena półroczna i roczna nie są średnią arytmetyczną ocen cząstkowych. Ocena półroczna ma wpływ na ocenę roczną. Uczeń, który otrzyma ocenę niedostateczną za pierwszy semestr nauki powinien go zaliczyć nie później niż do połowy maja 2014 roku, po uprzednim zgłoszeniu się do nauczyciela.

Ocenę celującą otrzymuje uczeń, który posiada wiedzę wykraczającą poza program nauczania podejmuje dodatkowe, aktywne działania na rzecz środowiska lokalnego, szkolnego otrzymuje cząstkowe oceny celujące bierze udział i osiąga sukcesy w konkursach przedmiotowych