Grupa międzyoddziałowa z rozszerzonym programem nauczania

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
X Liceum OGÓLNOKSZTAŁCĄCE
Advertisements

Wyrównywanie szans edukacyjnych
Nadzór pedagogiczny nad szkoleniem zawodowym
Realizacja projektu w roku szkolnym 2011/2012 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
STRATEGIA ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 29 IM
ETwinning narzędziem realizacji nowej podstawy programowej Warszawa, 18 marca 2010 Iwona Moczydłowska, MSCDN Wydział w Siedlcach Konferencja z okazji 5-lecia.
Młodzieżowa przedsiębiorczość
Gimnazjum Nr 13 im. Mikołaja Kopernika z Oddziałami Dwujęzycznymi w Gdyni ul. Wejherowska Gdynia telefon:
Publiczne Gimnazjum Nr 2 im. F. D. Kniaźnina w Puławach
MIĘDZYNARODOWY PROCES DYDAKTYCZNY CZYNNIKIEM WZROSTU KOMPETENCJI ZAWODOWYCH NAUCZYCIELA.
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH SZKOŁA PODSTAWOWA NR 45 W BYTOMIU.
Co to jest TIK?.
Program Comenius, jako jeden z czterech programów Unii Europejskiej Uczenie się przez całe życie, realizuje następujące akcje: – Dwustronne Partnerskie.
Termin realizacji – 20 miesięcy
Liceum w Psarach przepustką do sukcesu Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
„Mamo, tato mówię po angielsku”
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu
Organizacja nauczania języka obcego w grupach międzyoddziałowych w Gimnazjum nr 35 Wiesława Sraga dyrektor Zespołu Szkół nr 12 w Bydgoszczy.
GIMNAZJUM NR 4 z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Zjednoczonej Europy w Lesznie Nous sommes autant d'hommes que de langues que nous connaissons Ile języków.
KLASY INNOWACYJNE alternatywa dla … ”Nauka to pokarm dla rozumu”
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
PROGRAM COMENIUS.
Nowoczesny Uczeń - program aktywizacji edukacyjno – obywatelskiej uczniów rybnickich liceów - realizacja Projektu w I Liceum Ogólnokształcącym z Oddziałami.
Obowiązuje od roku szkolnego 2012/2013 © FILOMATA.
Witamy w Gimnazjum Nr 3 im. Fryderyka Chopina w Sochaczewie.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Realizacja programu rozwojowego
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
P ROGRAM : E RASMUS + A KCJA KLUCZOWA : M OBILNOŚĆ EDUKACYJNA A KCJA : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH SIĘ I PRACOWNIKÓW T YP AKCJI : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH.
I Liceum Ogólnokształcące im. Stanisława Staszica w Chrzanowie
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Program Operacyjny Wiedza – Edukacja – Rozwój Programy mobilnościowe Aleksandra Szyszka.
Zagraniczna mobilność kadry edukacji szkolnej TYTUŁ: Kompetencje kluczowe w nauczaniu szkolnym nr umowy PL01-KA Projekt „Zagraniczna mobilność.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
DEFINICJA ODDZIAŁU DWUJĘZYCZNEGO Oddział szkolny, w którym nauczanie jest prowadzone w dwóch językach polskim oraz obcym nowożytnym, będącym drugim językiem.
SZEŚCIOLATEK W SZKOLE. ZABAWA JEST NAUKĄ, NAUKA ZABAWĄ. IM WIĘCEJ ZABAWY, TYM WIECEJ NAUKI. /Glenn Doman/
Klasa dwujęzyczna Gimnazjum im. Jana Pawła II z oddziałami dwujęzycznymi w Gliniance.
SPRAWDZIAN OD ROKU SZKOLNEGO 2014/15 Odbędzie się 1 kwietnia 2015 roku.
Z Zapraszamy. Drzwi Otwarte 22 marca 2014 roku (sobota), godz – kwietnia 2014 roku (sobota), godz – Pomorska 105,
Klasa matematyczno- informatyczna w Świętej Katarzynie.
SZKOŁA PODSTAWOWA W CHARŁUPI MAŁEJ BENEFICJENT PROGRAMU ERASMUS+
Podstawowe informacje o projekcie Nazwa projektu: „Europejskie kompetencje i jakość kształcenia osób dorosłych w dobie globalizacji” Okres realizacji:
Nowe ramowe plany nauczania w szkołach publicznych Jakie unormowania nie zmieniają się ?
„Ready, steady…English!” to projekt Polsko – Amerykańskiej Fundacji Wolności, której krajowym operatorem jest Nidzicka Fundacja Rozwoju NIDA.
Trochę informacji o nas. Nowoczesna szkoła języków obcych przez Internet Zajęcia z lektorem ‘na żywo’ Najnowsze technologie w nauczaniu Rewelacyjna i.
Mobilność kadry I Liceum Ogólnokształcącego im. Tadeusza Kościuszki we Włodawie.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Rozszerzona matura – świadoma inwestycja w przyszłość
Wejrowò, 21 czerwińca 2017 r..
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
TRZY KULTURY W TRÓJCE projekt edukacyjny ZSP Nr 3 w Łodzi
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
Science in English Innowacyjne nauczanie języka angielskiego
Erasmus + program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Szkoła Podstawowa nr 214 Ul. Fontany 1.
Projekty zrealizowane w ZS1
Niemiecka przygoda w Düsseldorfie
Języki obce jako punkt wyjścia do poznania świata.
I Liceum Ogólnokształcące im. Stanisława Staszica w Chrzanowie
Projekt: JAK SKUTECZNIE I EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA mgr Elżbieta Tomaszewska – koordynator.
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
Grupa międzyoddziałowa z rozszerzonym programem nauczania
Zapis prezentacji:

Grupa międzyoddziałowa z rozszerzonym programem nauczania Oferta edukacyjna dla uczniów klas VI od roku szkolnego 2017/18 Grupa międzyoddziałowa z rozszerzonym programem nauczania z języka angielskiego

„Discover English Speaking World” – Tytuł innowacji: „Discover English Speaking World” – elementy wiedzy o krajach anglojęzycznych. Autor: mgr Aneta Miszczyńska

innowacja programowo-organizacyjna z 3 obowiązkowych godzin do Rodzaj innowacji: innowacja programowo-organizacyjna Program nauczania języka angielskiego zostaje poszerzony o nowe treści, zmienia się również organizacja nauczania języka – z 3 obowiązkowych godzin do 5 w klasach VI, VII, VIII.

Nauka języka angielskiego prowadzona będzie w wymiarze 5 godzin tygodniowo: - 3 godziny zajęć przeznaczonych na realizację podstawy programowej, -2 godziny przeznaczone na realizację innowacji pedagogicznnej. Absolwenci grupy z rozszerzonym programem nauczania języka angielskiego otrzymają wpis na świadectwie ukończenia szkoły dotyczący realizacji innowacji pedagogicznej.

Zajęcia dla uczniów są bezpłatne, koszty innowacji ponosi organ prowadzący szkołę – Gmina Klucze. Szkoła będzie pozyskiwać dodatkowe środki na realizacje działań w ramach innowacji (np. wizyty lektorów anglojęzycznych, zakup materiałów dydaktycznych, szkolenia).

Fundusze pozyskane na rok szkolny 2017/18: -Szkoła pozyskała fundusze na szkolenia nauczycieli z programu ERASMUS + Akcja: Mobilność kadry edukacyjnej. Tytuł projektu: „Innowacje pedagogiczne kluczem do nowoczesnej edukacji”. Autorka innowacji otrzymała stypendium na Uniwersytecie Gonzaga w USA z Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności. Nowe doświadczenia i umiejętności przełożą się na wyższą jakość pracy.

Odbiorcy innowacji: Innowacja skierowana jest do uczniów o wysokich kompetencjach językowych, chcących rozwijać swoje zainteresowania w zakresie nauki języka oraz poszerzania wiedzy o krajach anglojęzycznych. Liczebność grupy innowacyjnej: 24 osoby. W przypadku większej ilości chętnych zostanie przeprowadzona rekrutacja.

Cele innowacji: - wspomaganie wszechstronnego rozwoju ucznia, - rozwijanie pasji językowych, - rozwijanie wszystkich umiejętności językowych z naciskiem na komunikatywną znajomość języka, - uatrakcyjnienie sposobu nauczania języka, -wzbogacenie wiedzy na temat krajów anglojęzycznych, - zwiększenie szans edukacyjnych w kolejnych etapach edukacji.

Zakres innowacji: Treści innowacji pedagogicznej: Innowacja obejmować będzie zagadnienia z zakresu wiedzy o krajach anglojęzycznych oraz rozwijać wszystkie kompetencje językowe: mówienie, rozumienie ze słuchu, pisanie oraz czytanie. Szczególny nacisk będzie położony na umiejętności komunikatywne (mówienie) w języku obcym.

Główne obszary innowacji: Wiedza o krajach anglojęzycznych, min.: Wielkiej Brytanii, USA, Australii i Nowej Zelandii. Zagadnienia: Ustrój, podział administracyjny, geografia, przyroda, historia, atrakcje turystyczne, święta i festiwale, sport, kuchnia, edukacja, literatura i sztuka, nauka, kultura, film, muzyka, transport, technologie, środki masowego przekazu, styl życia.

Podczas realizacji dodatkowych godzin uczniowie będą mieli możliwość pogłębiania wiedzy i rozwijania swoich zainteresowań dzięki różnorakim metodom aktywizującym oraz technikom multimedialnym. Istotnym elementem innowacji będzie stwarzanie możliwości praktycznego wykorzystania swoich umiejętności językowych.

Procedury osiągania celów: - metoda komunikatywna, - metoda projektu, - prezentacje, -korzystanie z multimediów, - techniki dramowe, -praca z wykorzystaniem gier, piosenek, oraz tekstów oryginalnych, -praca ze słownikiem, - kontakt z autentycznym językiem. Zasady pracy: -praca indywidualna, w parach w zespołach.

Dla uczniów realizujących innowację przewiduje się dodatkowe formy nauki języka: - zajęcia z native speakers, - warsztaty z wolontariuszami anglojęzycznymi (stacjonarne oraz wyjazdowe), - wyjazdy na obozy językowe w kraju i za granicą, - współpraca z rówieśnikami ze szkół z różnych krajów europejskich, - realizowanie projektów międzynarodowych, - wycieczki edukacyjne.

Wymogi edukacyjne dotyczące treści innowacyjnych: Zajęcia w obrębie innowacji stają się zajęciami obowiązkowymi i efekty nauczania podlegają ocenie. Uczniowie oraz rodzice zostaną zapoznani ze szczegółowymi wymogami edukacyjnymi dotyczącymi innowacyjnych treści.

Ewaluacja zajęć: Ewaluacji podlegać będą: - stopień realizacji programu innowacyjnego, - skuteczność metod i form pracy, - stopień atrakcyjności i użyteczności programu dla jego uczestników, - atrakcyjność programu według oceny rodziców. Narzędzia służące do ewaluacji: - rozmowy z uczniami, - obserwacja pracy i zaangażowania uczestników programu, - analiza efektów pracy uczniów, - ankieta skierowana do uczniów, - ankieta skierowana do rodziców.

Materiały edukacyjne: -materiały przygotowane przez nauczyciela, - mapy, ilustracje, plansze, plakaty, - prezentacje, - teksty i materiały autentyczne, - materiały internetowe, -płyty CD, filmy DVD lub dostępne w Internecie - programy edukacyjne, - tablica multimedialna, - karty obrazkowe (flashcards), - easy readers – lektury w uproszczonej wersji językowej, -planszowe gry dydaktyczne, - słowniki dwujęzyczne, literatura pomocnicza.

Prezentacja działań uczniów: -gazetka szkolna redagowana przez uczniów, -gablota grupy językowej, -podstrona na stronie www szkoły, -indywidualne portfolio ucznia, które zawierać będzie jego prace (prace pisemne, prezentacje, projekty).

Profil ucznia po realizacji innowacji: Uczeń potrafi komunikować się w języku angielskim: Dzięki znajomości języka angielskiego uczeń potrafi z powodzeniem i pewnością siebie komunikować się w języku angielskim. Nowa wiedza i nabyte umiejętności zwiększają jego szanse edukacyjne. Uczeń jest ciekawy świata: Uczeń potrafi rozbudzić w sobie ciekawość świata; nabywa umiejętności niezbędne do poszerzania swoich horyzontów, aktywnie i chętnie uczy się, co przynosi mu wiele satysfakcji. Pracuje efektywnie i chętnie współpracuje z innymi. Uczeń jest otwarty: Uczeń rozumie i docenia kulturę oraz historię swojego kraju jednocześnie będąc otwartym na wartości, tradycje i kulturę innych osób i społeczeństw.

Nasze doświadczenia w zakresie innowacyjnego nauczania języka angielskiego: -ciągła realizacja projektów edukacyjnych z zakresu nauczania języka angielskiego, -współpraca z wolontariuszami oraz native speakerami, -współpraca z instytucjami wspomagającymi nauczanie języków obcych, -organizowanie warsztatów językowych dla uczniów, -organizowanie zajęć wakacyjnych dla uczniów, -pozyskiwanie środków finansowych na wzbogacanie bazy dydaktycznej, -ciągłe podnoszenie kwalifikacji nauczycieli języka angielskiego, -nawiązywanie nowych kontaktów w celu podnoszenia jakości nauczania języka angielskiego, -organizowanie konkursów szkolnych, gminnych oraz wydarzeń edukacyjnych.

Realizacja projektów edukacyjnych

Spotkania z native speakers

Obozy i warsztaty językowe w czasie wakacji i ferii

Zajęcia wakacyjne

DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ