Bielski Model Doradztwa Zawodowego

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
TEORIA I PRAKTYKA EDUKACJI UCZNIÓW ZDOLNYCH Realizacja przez szkoły zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach.
Advertisements

„Bezpośrednie wspomaganie szkół poprzez kompleksowe doskonalenie nauczycieli - drogą do sukcesu edukacyjnego uczniów Powiatu Tarnowskiego” Realizowany.
PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” _____________________________________________________________________ Dorota Kamińska – Poradnia Psychologiczno.
1 Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu EUROPEJSKI FUNDUSZ SPOŁECZNY W RAMACH WIELKOPOLSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO
Liczba placówek, uczniów i oddziałów 2014/2015 cz.1 Rok szkolny 2014/2015 Rok szkolny 2013/2014 stan na Typ placówkiLiczba uczniów Liczba oddziałów.
POWIATOWE CENTRUM KSZTAŁCENIA USTAWICZNEGO I PRAKTYCZNEGO W BĘDZINIE ul. I. Krasickiego 17, 42 – 500 Będzin tel , fax www:
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie Ciechanów ul. Wyzwolenia 10 A Tel/fax.:
„Razem możemy wiele” PO KL III. Wysoka jakość systemu oświaty 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół.
I.Efekty II.Procesy III.Funkcjonowanie szkoły IV.Zarządzanie szkołą.
Metodologia tworzenia strategii wg Mirosława Gębskiego Euroinvestment.
Zmiany dotyczące zasad kierowania uczniów do Młodzieżowych Ośrodków Socjoterapii (MOS) Konferencja dla dyrektorów, doradców zawodowych i pedagogów gimnazjów.
.,,Aby mierzyć drogę przyszłą, trzeba wiedzieć skąd się wyszło” C. K. Norwid.
MAŁOPOLSKA OFERTA EDUKACYJNA 1 URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA MAŁOPOLKIEGO Kraków, 2 października 2009 r.
KONCEPCJA PRACY Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Nisku na lata
SPRAWOZDANIE O STANIE REALIZACJI ZADA Ń O Ś WIATOWYCH W ROKU SZKOLNYM 2014/2015 W GMINIE NOWE SAMORZ Ą DOWA ADMINISTRACJA PLACÓWEK O Ś WIATOWYCH Załącznik.
DEMOGRAFIA, ORGANIZACJA i FINANSOWANIE ZADAŃ OŚWIATOWYCH w POZNANIU Poznań, dnia 25 stycznia 2005 r.
SPECYFIKA KONKURSU W RAMACH PODDZIAŁANIA RPO WP Gdańsk, r. Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Wybrane wyniki okresowej analizy realizowania przez szkołę zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach 2006/2007.
SZKOŁA ŚRODOWISKIEM ROZWOJU UCZNIA. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PRIORYTET IX. ROZWÓJ KOMPETENCJI.
„Rozwój szkolnictwa zawodowego w Białymstoku w dostosowaniu do potrzeb rynku pracy” Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA LUBELSKIEGO W LUBLINIE Departament Europejskiego Funduszu Społecznego „Możliwości pozyskania funduszy strukturalnych UE.
BEZPIECZNA+ Jest to Rządowy program wspomagania w latach 2015–2018 organów prowadzących szkół w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i.
Wkład III sektora w polską edukację po 1989 roku Raport obywatelski Podsumujmy razem debaty o oświacie Warszawa, 20 czerwca 2016 r.
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
ANALIZA ANKIETY DLA RAD RODZICÓW.
Spotkanie Szkolnych koordynatorów DEZ Lubań, 19 grudnia 2016 r.
Programy nauczania.
Szkoła Podstawowa im. Tadeusza Kościuszki w Wawrzeńczycach
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
kształcących w zawodach
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
Szkoła Promująca Zdrowie
TRZECIE spotkanie Zespołu
JAK ZAPEWNIĆ CIĄGŁOŚĆ WIEDZY I DOSTĘP DO WYKWALIFIKOWANYCH PRACOWNIKÓW W DEFICYTOWYM ZAWODZIE Jacek Wójcik
POLSKIE BIBLIOTEKI DLA NAUCZYCIELI
Pomoc w planowaniu kariery edukacyjnej i zawodowej ucznia
Program kompleksowego wsparcia szkół oraz przedszkoli, podporządkowany potrzebom tych podmiotów w obszarach wymagających szczególnego wsparcia – Powiat.
Konferencja Uwarunkowania prawne pracy dyrektora i nauczyciela wobec zmieniającej się rzeczywistości oświatowej pod patronatem.
Konferencja dla Dyrektorów
„Bliżej rynku pracy – Zintegrowany System Doradztwa Edukacyjno-Zawodowego ZIT WOF”
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
BIZNES DLA SZKÓŁ SZKOŁY DLA BIZNESU
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
Punkty konsultacyjne w ramach projektu Świętokrzyskiego Kuratora Oświaty Wsparcie szkół ogólnodostępnych w realizacji zadań związanych.
KONFERENCJA METODYCZNA HISTORIA spotkanie sieci współpracy
Spotkanie z rodzicami rok szkolny 2017/ –
Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3. 5
Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3. 5
„Opracowanie przedmiotowego programu nauczania, ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania kompetencji kluczowych u uczniów” Opracowanie Alina Szeloch.
odbudowa prestiżu kształcenia zawodowego
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w.
Jakość – zespół działań danej organizacji (szkoły) ukierunkowany na spełnienie wymagań określonego klienta (ucznia).
Rozwój kompetencji kluczowych uczniów i ich kształcenie przez szkoły
Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 1 w Opolu
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
Wspomaganie pracy szkół
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest.
EWALUACJA WEWNĘTRZNA SIEWNA Rodzic jako partner przedszkola wymaganie 9 czerwiec 2019 r.
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w ŚLĄSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest dla.
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Zapis prezentacji:

Bielski Model Doradztwa Zawodowego

Bielski Model Doradztwa Zawodowego Bielski Model Doradztwa Zawodowego powstał w ramach projektu pilotażowego badającego stan i rolę doradztwa zawodowego w bielskich szkołach.

Bielski Model Doradztwa Zawodowego Siedziba koordynatora BMDZ znajduje się w Centrum Kształcenia Ustawicznego przy Zespole Szkół Ogrodniczych gdzie dyrektorem jest pani Katarzyna Hofman-Kępys.

Bielski Model Doradztwa Zawodowego DYREKTOR MIEJSKIEGO ZARZĄDU OŚWIATY DYREKTOR CENTRUM KSZTAŁCENIA USTAWICZNEGO KOORDYNATORZY BIELSKIEGO MODELU DORADZTWA ZAWODOWEGO SZKOLNI DORADCY ZAWODOWI SZKOŁY PODSTAWOWE GIMNAZJA SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE

Bielski Model Doradztwa Zawodowego Celem powstania Bielskiego Modelu Doradztwa Zawodowego jest zapewnienie uczniom jak najlepszego wsparcia w procesie podejmowania decyzji edukacyjnych i zawodowych oraz budowania własnej przydatności zawodowej.

Bielski Model Doradztwa Zawodowego Cel ten ma być osiągnięty poprzez realizację następujących zadań: Określenie roli doradcy zawodowego w szkole i zapewnienie mu odpowiednich warunków pracy; Zapewnienie wsparcia metodycznego doradcom zawodowym; Integrację środowiska doradców zawodowych; Dzielenie się dobrymi praktykami; Podejmowanie wspólnych przedsięwzięć przez doradców zawodowych; Opracowanie spójnego programu działań doradców zawodowych na wszystkich poziomach kształcenia; Koordynacja współpracy podmiotów działających na rynku edukacyjno-zawodowym.

Bielski Model Doradztwa Zawodowego BIURA KARIER PPP KOORDYNATORZY DORADZTWA ZAWODOWEGO MCIZ OHP PUP HEADHUNTERZY STOWARZYSZENIE "AKTYWNI" RIHIP PRACODAWCY ORE ARR KURATORIUM OŚWIATY WSPOMAGANIE ZESPÓŁ DS.DOSKONALENIA NAUCZYCIEL PODMIOTY WSPÓŁPRACUJĄCE W RAMACH BIELSKIEGO MODELU DORADZTWA ZAWODOWEGO

Bielski Model Doradztwa Zawodowego Etapy realizacji zadań: I. Diagnoza Opracowanie bazy danych dotyczącej doradców zawodowych we wszystkich bielskich szkołach. Zaproszenie doradców zawodowych do współpracy i powołanie Zespołu Doradców Zawodowych (grupa wsparcia). Spotkania z doradcami zawodowymi z podziałem na poszczególne etapy kształcenia. Opracowanie ankiet dla uczniów i rodziców nt. Oczekiwań wobec doradcy zawodowego. Badanie rynku edukacji i pracy. Badanie stanu szkolnictwa zawodowego w bielskich placówkach oświatowych.

Bielski Model Doradztwa Zawodowego II. Efekty diagnozy: Ramowe programy doradztwa zawodowego. Plan wspomagania obejmujący szkolenia i warsztaty dla doradców zawodowych. Sieć współpracy instytucji działających na rynku pracy i w obszarze edukacji. Program promocji szkół zawodowych. Bazy danych: o stanie doradztwa zawodowego w mieście Bielsko-Biała; o stanie szkolnictwa zawodowego; o potrzebach rynku pracy.

Bielski Model Doradztwa Zawodowego Efekty diagnozy będą wdrażane od IX 2017 r. po nich nastąpi ewaluacja zawierająca wnioski i rekomendacje.

Bielski Model Doradztwa Zawodowego Korzyści wynikające z funkcjonowania BMDZ: Ułatwienie dostępu do profesjonalnego doradztwa uczniom i rodzicom; Stworzenie spójnej bazy informacji edukacyjnych i zawodowych; Spełnienie wymagań dotyczących doradztwa zawodowego wynikającego z przepisów prawa oświatowego.