KOMPETENCJA SPOŁECZNA W ZESPOLE PROJEKTOWYM

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekt PSS – Promowanie kompetencji społecznych Projekt PSS – Promowanie kompetencji społecznych Podręcznik dla nauczycieli Konferencja.
Advertisements

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Gdańsku
Samorząd uczniowski a podstawa programowa
W Y C H O W A N I E D O Z D R O W I A P S YC H I C Z N E G O
TEMPERAMENT.
Definicja Samowiedza to wiedza i przekonania jakie posiadamy o sobie. Składa się na nią wiedza o swoich: Zdolnościach Zainteresowaniach Cechach charakteru.
FUNDAMENTY PRACY W ZESPOLE
FUNKCJE I Kompetencje nauczyciela
Janusz Żak Korzyści wychowawcze i osobiste płynące z realizacji edukacji europejskiej.
Instytucjonalne aspekty współpracy Budowanie kompetencji do współpracy między-samorządowej i międzysektorowej jako narzędzi rozwoju lokalnego i regionalnego.
Wspieranie rozwoju indywidualnego ucznia gimnazjum
W JAKI SPOSÓB ZMIENIĆ NIEPRAWIDŁOWY ODBIÓR KOMUNIKATÓW WERBALNYCH I NIEWERBALNYCH W RELACJACH UCZEŃ – NAUCZYCIEL – RODZIC.
Związek Pracodawców Dolnego Śląska
Poradnictwo Zawodowe II
„ MÓJ WYBÓR – MOJE ŻYCIE ”
W PROGRAMIE KSZTAŁCENIA RATOWNIKÓW MEDYCZNYCH
Opracował J. Stryjkowski
Organizacja i zarządzanie firmą
tel.: Marynino 28, Serock.
Zarządzanie rozwojem kompetencji zawodowych kadry bibliotek
Prowadzący: mgr Konrad Schroeder
Wyzwania przedsiębiorczości
Przyczyny agresji i przemocy wśród dzieci i młodzieży
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Informacja o programie Zostać przedsiębiorczym.
zarządzaniu projektami
Zrównoważone Zarządzanie Projektem
WYKŁAD VI GRUPY I ZESPOŁY
Procesy grupowe A.Kawalec.
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
Konflikt – analiza wyników ankiety przeprowadzonej wśród uczniów Zespołu Medycznych Szkół Policealnych w Siedlcach. mgr Anna Szyszkowska.
Zadawanie pytań.
Psychologia w zarządzaniu
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
MODU Ł Kszta ł cenie ustawiczne i mobilno ść zawodowa Klasa II.
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
pwd. Katarzyna Dulska ZKK Toruń phm. Michał Sawicki CHZKK Kuj-Pom
Lider kompetencje i asertywność Rozważania
KONFERENCJA „Społecznie odpowiedzialny biznes na Warmii i Mazurach” Olsztyn - 26 listopada 2013r. Komunikacja jako czynnik budowania i utrzymywania.
Funkcje zarządzania, motywowanie, rozwiązywanie konfliktów.
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Szkoła Promująca Zdrowie
Bydgoszcz ANIMATOR ROZWOJU TECHNOLOGICZNEGO Czynności:  Projektowanie, wdrażanie, promocja i ocena nowych rozwiązań technologicznych, wydawanie.
ROLA LIDERÓW W BUDOWANIU PARTNERSTWA LOKALNEGO. Dlaczego o liderze? nurt lokalności, czynnik ludzki, teoria zasobów lokalnych, waga rozpoznawania lokalnych.
Strategiczny plan rozwoju Przedszkola Miejskiego nr 4
Efektywność uczenia się dziecka zależy m.in. od następujących czynników:
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
Przygotowanie kadr do zarządzania projektami Bohdan Rożnowski, dr Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II 28 marca 2008 r.
Eksploatacja zasobów informatycznych przedsiębiorstwa.
Biblioteka pedagogiczna – sieci współpracy jako forma wspomagania szkoły DBP we Wrocławiu Szkolenie WDN Wrocław, Beata Malentowicz.
THE LEADER IN ME KUBA TERKA. THE LEADER IN ME UMIEJĘTOŚĆ UWAŻNEGO SŁUCHANIA Wielu ludzi zapomina, że rozmowa z drugim człowiekiem to nie tylko mówienie,
Dla lidera SZTUKA PERSWAZJI Zygmunt Korzeniewski.
KOMUNIKACJA MIĘDZYLUDZKA
Powiat Górowski/ Powiatowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Poradnictwa Psychologiczno-Pedagogicznego w Górze Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty.
Asertywność w relacjach społeczno – zawodowych w ramach projektu „Licencja pracownika ochrony fizycznej I-go stopnia pierwszym stopniem do zatrudnienia”
The Leader in Me.
ZARZĄDZANIE DZIAŁEM SPRZEDAŻY
IX Konferencja „Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka” Maria ZAJĄC „E-learning 2.0 a style uczenia się” Maria ZAJĄC E-learning 2.0 a style.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
ROLA MENEDŻERA W ORGANIZACJI – UMIEJĘTNOŚCI ROLE I FUNKCJE
Informacje dla Rodziców. * stan zdrowia (dziecko leczone - choroba przewlekła) * niski lub obniżony poziom rozwoju intelektualnego, * nieharmonijny rozwój.
Zarządzanie grupami i zespołami prof. dr hab. Agnieszka Sopińska © Agnieszka Sopińska.
GRUPY LOKALNE CECHY EFEKTYWNYCH ZESPOŁÓW. 2 1– WYRAŹNY PORYWAJĄCY CEL (tracą poczucie czasu, częsta komunikacja między członkami, postęp, wywołuje dużo.
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
7 Nawyków – mapa wdrożenia
Szkoła Podstawowa w Annopolu Starym 9 listopada 2016 roku
KOMUNIKACJA WEWNĘTRZNA W FIRMIE Łatwizna czy wyzwanie?
Jak kształtować kompetencje kluczowe?
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Motywowanie osób dorosłych w procesie edukacyjnym
Wykład I: Co to jest wizerunek i na czym polega jego kreowanie.
Zapis prezentacji:

KOMPETENCJA SPOŁECZNA W ZESPOLE PROJEKTOWYM

KOMPETENCJE MENEDŻERSKIE KOMPETENCJE TECHNICZNE (FACHOWE, MERYTORYCZNE) - zdolność posługiwania się narzędziami, metodami i technologią w określonej specjalności KOMPETENCEJ SPOŁECZNE - zdolność współpracowania z ludźmi, rozumienia ich, motywowania i wywierania wpływu KOMPETENCJE KONCEPCYJNE - umysłowa zdolność koordynacji oraz integrowania wszystkich interesów i działalności organizacji, spostrzegania jej jako całości i współzależności jej części

KOMPETENCJA SPOŁECZNA KOMPETENCJA SPOŁECZNA TO ZDOLNOŚĆ DO UZYSKIWANIA U INNYCH LUDZI POŻĄDANYCH PRZEZ SIEBIE ZACHOWAŃ W SYTUACJACH SPOŁECZNYCH składają się na nią umiejętności wspólne wszystkim sytuacjom społecznym np.: porozumiewanie się nawiązywanie współpracy wywierania wpływu przekazywanie informacji o emocjach i in.   oraz profesjonalne umiejętności społeczne, niezbędne w zawodach polegających na radzeniu sobie z innymi ludźmi np.: kierownik, sprzedawca, nauczyciel, policjant, pielęgniarka i in.

ROZWÓJ KOMPETENCJI SPOŁECZNYCH ZACHOWANIA NATURALNE temperament system przekonań (na podstawie kluczowych informacji i doświadczeń życiowych) naśladownictwo ↓

↓ KONTROLA ZACHOWAŃ - ZACHOWANIA INSTRUMENTALNE ROZWÓJ KOMPETENCJI SPOŁECZNYCH ↓ KONTROLA ZACHOWAŃ - ZACHOWANIA INSTRUMENTALNE nabyte w toku życia i/lub w trakcie szkoleń kompetencje w zakresie umiejętności społecznych – technik komunikacji, współpracy, negocjacji i wywierania wpływu kompetencje w zakresie sterowania własnym zachowaniem

ROZWÓJ KOMPETENCJI SPOŁECZNYCH ↓ KONTROLA EMOCJI inteligencja emocjonalna rozwój osobisty – samowiedza i świadomość kompetencje w zakresie sterowania emocjami, motywacją i aktywnością dla własnego rozwoju

ZACHOWANIA NATURALNE – TYPY TEMPERAMENTU niestabilny układ nerwowy niestabilny introwertyk MELANCHOLIK niestabilny ekstrawertyk CHOLERYK introwersja ekstrawersja stabilny introwertyk FLEGMATYK stabilny ekstrawertyk SANGWINIK stabilny układ nerwowy

STYLE ROZWIĄZYWANIA KONFLIKTÓW silnie asertywny A S E R T Y W N O Ś Ć RYWALIZACJA WSPÓŁPRACA otwarta konfrontacja manipulacja KOMPROMIS UNIKANIE AKOMODACJA słabo asertywny słabo kooperatywny silnie kooperatywny K O O P E R A T Y W N O Ś Ć

WYBRANE KOMPETENCJE SPOŁECZNE LIDERA ZESPOŁU PROJEKTOWEGO skuteczne i konstruktywne komunikowanie się trafne odczytywanie intencji i postaw innych ludzi skuteczne reagowanie w sytuacji oporu wobec zmiany konstruktywne przezwyciężanie sytuacji trudnych i zarządzanie konfliktem negocjowanie, mediacje konstruktywne wywieranie wpływu i różnicowanie technik wywierania wpływu współpraca zarządzanie emocjami własnymi i innych motywowanie, budowanie zaangażowania i kształtowanie pożądanych postaw dyscyplinowanie organizowanie i moderowanie pracy grupowej sztuka prezentacji budowanie autorytetu uczenie innych ….......

ABY SPRAWNIE REALIZOWAĆ CELE W RELACJACH Z INNYMI, NALEŻY WZAJEMNE STOSUNKI OPRZEĆ NA: PRECYZYJNEJ PERCEPCJI SPRAWNEJ KOMUNIKACJI ODPOWIEDNICH EMOCJACH PATRZENIU W PRZYSZŁOŚĆ CELOWOŚCIOWEJ PERSPEKTYWIE

PRECYZYJNA PERCEPCJA czyli trafne spostrzeganie innych ludzi - umiejętność przypisywania innym ludziom takich cech, jakie naprawdę posiadają lub taki postaw jakie naprawdę mają SPRAWNA KOMUNIKACJA czyli taka wymiana informacji, aby odbiorca rozumiał przekazy zgodnie z intencją nadawcy ODPOWIEDNIE EMOCJE czyli umiejętność takiego komunikowania i kontroli emocji, aby utrzymywały się na poziomie sprzyjającym realizacji zadań PATRZENIE W PRZYSZŁOŚĆ czyli umiejętność analizowania wpływu, jaki nasze działanie będzie miało na przyszłe relacje z innymi ludźmi i umiejętność kształtowania tych relacji zgodnie z własnymi celami CELOWOŚCIOWA PERSPEKTYWA czyli umiejętność skupiania się na realizacji własnych celów przy zachowaniu dobrych relacji z innymi ludźmi oraz na wywieraniu wpływu zawsze w kierunku realizacji założonych celów

REGUŁY WYWIERANIA WPŁYWU SPOŁECZNEGO WZAJEMNOŚCI NIEDOSTĘPNOŚCI AUTORYTETU ZAANGAŻOWANIA (KONSEKWENCJI) LUBIENIA I SYMPATII SPOŁECZNEGO DOWODU SŁUSZNOŚCI

ROLE W EFEKTYWNIE DZIAŁAJĄCYM ZESPOLE KOORDYNATOR (planowanie, organizowania i nadzorowanie pracy innych, zapewnianie zasobów, kontrola) PRAKTYCZNY ORGANIZATOR (realizacja zadań, skupienie na pracy wykonawczej, samodzielność) LIDER (przewodzenie, budowanie zespołu, angażowanie, motywowanie, dominacja, wywieranie wpływu) POMYSŁODAWCA (wiedza fachowa, rozwiązywanie problemów merytorycznych, niskie preferencje pracy z ludźmi) BADACZ ZASOBÓW (kontakty zewnętrzne, kontakty nieformalne, nastawienie na zewnątrz) SĘDZIA (ocena realności i poprawności merytorycznej pracy, wiedza fachowa, realizm, krytycyzm) PRACOWNIK ZESPOŁU (nastawienie na relacje, budowanie atmosfery, rozwiązywanie konfliktów, wspieranie) KONTROLER (nastawienie na poprawność formalną, drobiazgowość, dokładność, odpowiedzialność, niskie preferencje pracy z ludźmi)

Grupa Trenerska IN VIVO Dziękuję za uwagę. Maria Łukasiewcz Grupa Trenerska IN VIVO